|
Dit topic is 8 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 | ||||
Auteur: |
|
|
Ik vind wandelen altijd best zinloos. Kan er meestal ook niet echt van genieten, enige uitzondering is het strand in de herfst/winter, DAT is pas mooi! Waag eens een dansje! |
|
Het bos heerscht , is hier vlakbij, woon namelijk op de Veluwe...ook gaaf om er door te wandelen en in een uitkijktoren te zitten..en natuurlijk over de hei wandelen |
|
quote: Help, nee geen uitkijktorens! |
|
help, jahwel oeh en waarom dan wel niet? |
|
quote:te paard door t bos is geweldig !!!! alleen niet als je een paard hebt dat het leuk vind om expres te schrikken wait for me dragon, we'll meet in the sky |
|
aah ik kan niet eens paardrijden, maar lijkt me wel gaaf om zo door het bos te rijden |
|
jaja ik woon hier ideaal in belgisch limburg :-p een bos vlak achter mijn huis, ECHT HEEL GROOT... paar honderd meter verder, de 1000jarige eik... met een stam-omtrek van ongeveer 9meter... en dan nog het grootste meer van heel vlaanderen ook een paar honderd meter van men thuis.. heel rustige plek, en om met het paard te gaan wandelen en zwemmen, ideaal gewoon! en die eik... little mysterious tree ;-) zijn tijdens de tijden van de kelten enzo veel mensen opgehangen en verbrand, die boom zit nu altijd vol met Heeeeeeeel veel kraaien, wat ik persoonlijk zalige beesten vind :-) :-) |
|
quote: Hehe, als dat niet te ver van hier is wil ik daar wel eens een kijkske nemen. Erotisch is met een veertje, kinky is met de hele kip |
|
aaahh hier in de buurt hebben we ook een Wodanseik |
|
dat is allemaal in lummen, in limburg... ergens tussen hasselt en diest in, ... ongeveer 15km van hasselt :-) |
|
quote:Celten in de lage landen? dubieus. Bedoel je niet de germaanse volkeren of Saksen? |
|
oei foutje, ben het nog eens gaan opzoeken... >>Reeds bij de Druïden en de Kelten was de eik een heilige boom. Lummen bezit op het grondgebied Mellaer 2 mooie exemlparen: de oude eik (ca. 1700 jaar oud en met een stamomtrek van 6,40m) en de jonge eik (ca. 350 jaar oud). In lang vervlogen tijden werd er onder deze bomen recht gesproken. De omliggende velden kregen de naam " Het Verbrand", omdat ter de dood veroordeelden hier ofwel levend, ofwel na onthoofding of na ophanging werden verbrand. << en die 9 meter omtrek is dus ook fout.. nujah had dit eens gelezen.. de website van mijn gemeente, nu niet echt de site waar ik iedere dag op zit eh :-s :-) |
|
De eik was bij veel noordelijke volkeren van het Indo-Europese ras heilig. Niet slechts bij de kelten maar ook bij de Germanen en slaven. De kelten zaten in Noord-Engeland, Schotland En Ierland. |
|
eigenlijk is de scheiding tussen Kelten en Germanen op de grenzen nogal vaag zo zijn er tussen historici nog steeds discussies over wie er nu kelten waren en germanen die lui in Ierland oke , dat waren kelten en die, lui in scandinavie dat waren duidelijk germanen maar vooral in Frankrijk en belgie is de scheiding tussen kelten en germanen veel minder duidelijk soms worden de Friezen zelfs kelten genoemd het is maar net welke definitie je hanteert duidelijk is wel dat germanen en kelten veel gemeen hadden voor de romeinen waren het iig allemaal babaren de meest oostelijke en noordelijke germanen zagen ze bijvoorbeeld als een soort superkelten Eyes the mirror of the soul, in mine the reflection of the world in my head. A world where everything is ancient, where all weak things die. Cursed are all who look into these eyes |
|
quote:Shotten zijn ook overduidelijk kelten. Engelse zijn Angel(?)Saksen. De lage landen werden ook bevolkt door Saksen ( een Germaans volk) onderverdeeld in meerdere 'stammen' bv Friezen en batavieren. Franzen zijn volgens mij van het zelfde Indo-Europese volk als de Italieanen. Maarja er zijn vast wel veel meng gebieden. |
|
door't bos wandelen is gewoon zalig!!! effe tot rust komen... weg van de bewoonde wereld... één met de natuur... zalig gevoel gewoon... |
|
quote: en same ist nog zoveel supereder eh, btw i love you ;-).... |
|
quote: mmmm.. inderdaad!!!!! |
|
quote:Dude, echt waar, LEER NEDERLANDS! Gelijkheid is een uitvinding van het gepeupel om wraak te nemen op de sterken. |
|
Is dude niet een mannelijke uitgang |
|
quote:'Dude' is een algemeen begrip. Gelijkheid is een uitvinding van het gepeupel om wraak te nemen op de sterken. |
|
quote:dudette En daar ben ik serieus in, dat is de vrouwlijke variant. |
|
quote:Mierenneuker. Gelijkheid is een uitvinding van het gepeupel om wraak te nemen op de sterken. |
|
De kelten waren eerst verspreid over een groot deel van Europa.(onder andere de lage landen) Later is er een grote volksverhuizing geweest voornamelijk naar GB dacht ik. De overgebleven Kelten in Europa zijn geassimileerd door de Germaanse stammen. (en de Germaanse stammen hebben ook bepaalde gebruiken overgenomen zoals Ornamenten) [Dit bericht is gewijzigd door Manifest op 07-03-2004 0:28] F*ck hippies |
Dit topic is 8 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 |
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek | Vorige pagina | Volgende pagina |