IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Nieuws, actualiteit en media Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 8 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8
Auteur:
Topic : Het nieuwe beginselprogramma van de PvdA Volgende pagina
M.
Schwarzgerät
Usericon van M.
Posted 01-05-2004 22:13 by M. Wijzig reactieProfiel van M.Quote dit bericht

Ah, ah, ah.

Wat vindt men ervan dan. Ik zie nu Wouter Bos in typerende houthakkersbloes wat vertellen over dit nieuwe programma. Simpeler formuleringen en een zeer algemene verwoording van de sociaal-democratische principes. En veel gepraat over gelijke kansen & rechten op een fatsoenlijk bestaan.

Gaan jullie nu PvdA stemmen?


Fickt nicht mit dem Raketemensch!!


Verval
5 o'clock, bitch raping time.
Usericon van Verval
Posted 01-05-2004 22:14 by Verval Wijzig reactieProfiel van VervalQuote dit bericht

.

-->Leviathanica dacht dat ze was ingelogd.

[Dit bericht is gewijzigd door Verval op 01-05-2004 22:15]


Ende dat ook gy, waard meedemensch, van deezen les leeren mag. Begeeft ge onder geen beding op den duystere hey by nacht!


Leviathanica
Usericon van Leviathanica
Posted 01-05-2004 22:15 by Leviathanica Wijzig reactieProfiel van LeviathanicaQuote dit berichthttp://www.youtube.com/user/Craptavaganza

Nee.


Iedereen heeft recht op mijn mening.


webblaster wim
Onzin-narrator
Usericon van webblaster wim
Posted 01-05-2004 22:16 by webblaster wim Wijzig reactieProfiel van webblaster wimQuote dit berichthttp://www.judgementday.nl

houthakkersbloesjes zijn natuurlijk enorm jaren tachtig. en dus passé.

of gaan we weer terug naar die jaren, volgens de pvda?


Oud Vuil.


Phaestus
In vino veritas
Usericon van Phaestus
Posted 01-05-2004 22:16 by Phaestus Wijzig reactieProfiel van PhaestusQuote dit bericht

PvdA?

nee bedankt.


"Le coeur a ses raisons que la raison ne connaît point."


Staalman
Usericon van Staalman
Posted 01-05-2004 22:17 by Staalman Wijzig reactieProfiel van StaalmanQuote dit bericht

Ik ook niet. Wouter Bos vindt ik maar een kansloos media-geil mannetje. Grote bek, komt alleen weinig nuttigs uit. Loopt op elk standpunt van de kamer te kankeren, maar komt zelf met geen enkel voorstel... Kortom Wouter Bos is een sufneus


"Life Is Much More Beautiful, When It Means Nothing At All"


Valorian
Wat kan er nou gebeuren?
Usericon van Valorian
Posted 01-05-2004 22:17 by Valorian (Redacteur) Wijzig reactieProfiel van ValorianQuote dit bericht

Hmm.. ik heb geen idee meer waar ik op ga stemmen volgende keer.. ik ben de afgelopen 5 stemgerechtigde jaren nogal naief geweest, wat links, had het nogal hoog op met onze zogenaamde zorgstaat, sterken die de zwakkeren in de samenleving ondersteunen, pro natuur en millieu , etc etc. Maar na een jaartje werken, een tijdje geen inkomen hebben en door de meest onmogelijke bureaucratische constructies geen recht op uitkering hebben, etc. heb ik weinig zin meer om nog op een der socialere partijen te stemmen


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 01-05-2004 22:17 by attila_de_hun Wijzig reactieProfiel van attila_de_hunQuote dit bericht

Nee. Pvda is teveel een gladde middenpartij geworden.


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 01-05-2004 22:20 by attila_de_hun Wijzig reactieProfiel van attila_de_hunQuote dit bericht

quote:
Op 1 mei 2004 22:17 schreef Valorian het volgende:
Hmm.. ik heb geen idee meer waar ik op ga stemmen volgende keer.. ik ben de afgelopen 5 stemgerechtigde jaren nogal naief geweest, wat links, had het nogal hoog op met onze zogenaamde zorgstaat, sterken die de zwakkeren in de samenleving ondersteunen, pro natuur en millieu , etc etc. Maar na een jaartje werken, een tijdje geen inkomen hebben en door de meest onmogelijke bureaucratische constructies geen recht op uitkering hebben, etc. heb ik weinig zin meer om nog op een der socialere partijen te stemmen


natuur en milieu kan je steun echter nog steeds gebruiken, zeker nu de ruimtelijk ordening door deze regering volledig in de uitverkoop is gegooid.(andere discussie)


Greycloak
Gebroeders Grey
Usericon van Greycloak
Posted 01-05-2004 22:22 by Greycloak (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van GreycloakQuote dit bericht

quote:
Op 1 mei 2004 22:17 schreef Valorian het volgende:
Hmm.. ik heb geen idee meer waar ik op ga stemmen volgende keer.. ik ben de afgelopen 5 stemgerechtigde jaren nogal naief geweest, wat links, had het nogal hoog op met onze zogenaamde zorgstaat, sterken die de zwakkeren in de samenleving ondersteunen, pro natuur en millieu , etc etc. Maar na een jaartje werken, een tijdje geen inkomen hebben en door de meest onmogelijke bureaucratische constructies geen recht op uitkering hebben, etc. heb ik weinig zin meer om nog op een der socialere partijen te stemmen
Ah, wijs geworden met de jaren.



What a day, what a day If you can look it in the face and hold your vomit


M.
Schwarzgerät
Usericon van M.
Posted 01-05-2004 22:22 by M. Wijzig reactieProfiel van M.Quote dit bericht

quote:
Op 1 mei 2004 22:20 schreef attila_de_hun het volgende:
natuur en milieu kan je steun echter nog steeds gebruiken, zeker nu de ruimtelijk ordening door deze regering volledig in de uitverkoop is gegooid.(andere discussie)


Maar da's een kwestie van prioriteren; milieu is niet de enige reden voor mensen om ergens op te stemmen.
Bovendien is het best plausibel dat als de natuur in de verkoop gaat, de 'eigenaars' er beter voor zullen zorgen. Immers, als het minder waard wordt is het een verloren investering.


Fickt nicht mit dem Raketemensch!!


ghoulliette
Usericon van ghoulliette
Posted 01-05-2004 22:23 by ghoulliette Wijzig reactieProfiel van ghoullietteQuote dit bericht

ja alleen wel apart dat nederland op 1 kabinet na altijd het CDA erin heeft gehad... en dan zou het aan links liggen dat het zo'n zooitje is


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 01-05-2004 22:30 by attila_de_hun Wijzig reactieProfiel van attila_de_hunQuote dit bericht

quote:
Op 1 mei 2004 22:22 schreef M. het volgende:
Maar da's een kwestie van prioriteren; milieu is niet de enige reden voor mensen om ergens op te stemmen.
Bovendien is het best plausibel dat als de natuur in de verkoop gaat, de 'eigenaars' er beter voor zullen zorgen. Immers, als het minder waard wordt is het een verloren investering.



dat is natuurlijk een volledige economische benadering. en die werkt naar mijn mening niet volledig. Wat is de waarde van een populatie Otters of vlinders of voor mijn part tijgerspinnen? Wat is de prijs van een mooi open landschap? Wat is de prijs van rust en stilte? Ik weet het niet.
Maar bij economische berekeningen leggen ze het zwaar af tegen de winstberekening als weer eens een villawijk uit de grond gestampt gaat worden.


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 01-05-2004 22:31 by attila_de_hun Wijzig reactieProfiel van attila_de_hunQuote dit bericht

quote:
Op 1 mei 2004 22:23 schreef ghoulliette het volgende:
ja alleen wel apart dat nederland op 1 kabinet na altijd het CDA erin heeft gehad... en dan zou het aan links liggen dat het zo'n zooitje is


en vergeet niet dat de VVD ook zeer regelmatig in de regering heeft gezeten in het verleden.


M.
Schwarzgerät
Usericon van M.
Posted 01-05-2004 22:34 by M. Wijzig reactieProfiel van M.Quote dit bericht

quote:
Op 1 mei 2004 22:30 schreef attila_de_hun het volgende:
dat is natuurlijk een volledige economische benadering. en die werkt naar mijn mening niet volledig. Wat is de waarde van een populatie Otters of vlinders of voor mijn part tijgerspinnen? Wat is de prijs van een mooi open landschap? Wat is de prijs van rust en stilte? Ik weet het niet.
Maar bij economische berekeningen leggen ze het zwaar af tegen de winstberekening als weer eens een villawijk uit de grond gestampt gaat worden.

Die waarde maakt helemaal niet uit, het gaat er immers om dat het MEER waard wordt/blijft -- het is voor de waarde niet nodig om te corresponderen met een 'echte' waarde of zo (dat kan uiteraard ook helemaal niet, de waarde van een diersoort is niet uit te drukken in geld. De MARKTwaarde is echter een ander verhaal, dan gaat het niet meer om de diersoort, maar om wat men ervoor zou willen betalen).

Het is best een werkbaar systeem volgens mij, met een paar randvoorwaarden natuurlijk. Een soort ruilhandel in natuurgebieden/diersoorten, en het is verboden om iets op zo'n 'natuurkavel' te bouwen. Tevens dient de eigenaar zorg ervoor te dragen dat het karakter van 'zijn' stukje natuur niet wezenlijk verandert, behalve via natuurlijke, evolutionaire weg. Daar zijn best richtlijnen voor op te stellen.

Denk je eens in -- je gooit de walvissoort op de vrije markt. Reken maar dat de eigenaar het niet zal pikken als die walvisvaarders doorgaan met harpoeneren.


Fickt nicht mit dem Raketemensch!!


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 01-05-2004 22:43 by attila_de_hun Wijzig reactieProfiel van attila_de_hunQuote dit bericht

quote:
Op 1 mei 2004 22:34 schreef M. het volgende:
Denk je eens in -- je gooit de walvissoort op de vrije markt. Reken maar dat de eigenaar het niet zal pikken als die walvisvaarders doorgaan met harpoeneren.


Ja, ik kan daarin redelijk mee. Maar het risoco bestaat natuurlijk wel dat de walvisvaarders de walvissen opkopen. en als het domme walvisvaarders zijn kunnen ze de beesten ongestoord in enkele maanden uitroeien. Los hiervan loont het ook om de populatie laag te houden want dan zijn er weinig, is het schaars , dus meer waard. en kleine populaties kunnen door "random factoren"eerder in de problemen kmen als een gezonde populatie.

maar voor bijv. water zou zo iets wel kunnen.


Mikeee
whiskypedia
Usericon van Mikeee
Posted 01-05-2004 22:45 by Mikeee Wijzig reactieProfiel van MikeeeQuote dit bericht

Ik heb 'm niet gelezen (ga ik ook niet doen, ik heb een PvdA-aversie) maar ik heb Woutertje even op TV gezien en damn wat kan die gast toch veel lullen en niets zeggen! Briljant zeg.
"Solidariteit bladiebla met een beeeetje vechten en een beeeeetje schoppen lukt het ons wel lalalalala..." Pfff, ga een McKroket aanprijzen ofzo, druiloor.



attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 01-05-2004 22:48 by attila_de_hun Wijzig reactieProfiel van attila_de_hunQuote dit bericht

quote:
Op 1 mei 2004 22:45 schreef Mikeee het volgende:
ik heb een PvdA-aversie



Ha, het waarom is vast een boeiend verhaal..... (Ik ga me voorbereiden op spannend leesvoer)


lykle_wolfheart
Usericon van lykle_wolfheart
Posted 01-05-2004 22:59 by lykle_wolfheart Wijzig reactieProfiel van lykle_wolfheartQuote dit berichthttp://www.gothtronic.com

Ik ga hierdoor niet ineens PvdA stemmen, beginselprogramma's zijn allemaal best leuk en aardig, maar in de praktijk doet een politieke partij toch alleen maar alles om stemmen te winnen en zijn idealen iets leuks voor op de achtergrond.

Dat was best een lange zin


no text supplied


Vinay
Usericon van Vinay
Posted 02-05-2004 2:38 by Vinay Wijzig reactieProfiel van VinayQuote dit berichthttp://www.myspace.com/vinaysananda

ik ben met veel punten wel eens met sociaal-democratie ( gelijke kansen ) , maar ik denk dat het begrip arbeider en ,arbeid als doel, uit de tijd is ;
persoonlijke ontwikkeling ( in combinatie met relavante bijdrage aan de maatschappij )is iets meer van deze tijd ( met daarbij gelijke kansen voor iedereen om zich te ontwikkelen wat hij /zij wil worden ).

[Dit bericht is gewijzigd door Vinay op 02-05-2004 2:39]



Mikeee
whiskypedia
Usericon van Mikeee
Posted 02-05-2004 3:29 by Mikeee Wijzig reactieProfiel van MikeeeQuote dit bericht

quote:
Op 1 mei 2004 22:31 schreef attila_de_hun het volgende:
en vergeet niet dat de VVD ook zeer regelmatig in de regering heeft gezeten in het verleden.

Het is mijn indruk dat de VVD al die tijd zich vrij gematigd moest opstellen om de grotere kabinetspartners (CDA en PvdA) tevreden te stemmen.

Ik associeer CDA en (vooral) PvdA dan ook met de typisch-nederlandse regel-drang, de samenleving dood regelen kunnen ze wel verdomd goed.



Brujeria
spreek uit: Bruheria
Usericon van Brujeria
Posted 02-05-2004 3:31 by Brujeria Wijzig reactieProfiel van BrujeriaQuote dit bericht

quote:
Op 2 mei 2004 3:29 schreef Mikeee het volgende:
Het is mijn indruk dat de VVD al die tijd zich vrij gematigd moest opstellen om de grotere kabinetspartners (CDA en PvdA) tevreden te stemmen.

Ik associeer CDA en (vooral) PvdA dan ook met de typisch-nederlandse regel-drang, de samenleving dood regelen kunnen ze wel verdomd goed.

vanwaar de naamsvisseling MB?


respect voor mijn moeder die de teksten voor Bound of Glory schrijft...


Mutilator
SPILL YER GUTS !!!!!! (Extra gore mod)
Usericon van Mutilator
Posted 02-05-2004 3:36 by Mutilator (Moderator) Wijzig reactieProfiel van MutilatorQuote dit berichthttp://wp.livereviewer.com/

quote:
Op 1 mei 2004 22:34 schreef M. het volgende:
...
Denk je eens in -- je gooit de walvissoort op de vrije markt. Reken maar dat de eigenaar het niet zal pikken als die walvisvaarders doorgaan met harpoeneren.


Dit komt op mij over als een hele naieve gedachtekronkel; waarom zou iemand een walvissenpopulatie kopen anders dan uit idealisme voor bescherming van deze bedreigde diersoort?

De economie heeft alleen belang in zaken die iets opleveren dus walvissen zijn dan alleen boeiend als ze iets opleveren, dus verkocht worden, dus gejaagd worden.

De economie motiveert juist het jagen; daarom word er ook overbevist en zijn verschillende diersoorten bedreigd; de druk is zo groot dat men niets overlaat voor rendement op lange termijn.


The quality of our perceptions determines the quality of our judgement. Our judgement determines how we interact with the world. How we interact with the world changes the world. So, the quality of our perceptions changes the world.


Mikeee
whiskypedia
Usericon van Mikeee
Posted 02-05-2004 3:45 by Mikeee Wijzig reactieProfiel van MikeeeQuote dit bericht

quote:
Op 2 mei 2004 3:31 schreef Brujeria het volgende:
vanwaar de naamsvisseling MB?
http://forum.zwaremetalen.com/forum_topic.php?id=324&page=27#1337873



Brujeria
spreek uit: Bruheria
Usericon van Brujeria
Posted 02-05-2004 3:47 by Brujeria Wijzig reactieProfiel van BrujeriaQuote dit bericht

juist


respect voor mijn moeder die de teksten voor Bound of Glory schrijft...


M.
Schwarzgerät
Usericon van M.
Posted 02-05-2004 11:00 by M. Wijzig reactieProfiel van M.Quote dit bericht

quote:
Op 2 mei 2004 3:36 schreef Mutilator het volgende:
Dit komt op mij over als een hele naieve gedachtekronkel; waarom zou iemand een walvissenpopulatie kopen anders dan uit idealisme voor bescherming van deze bedreigde diersoort?

De economie heeft alleen belang in zaken die iets opleveren dus walvissen zijn dan alleen boeiend als ze iets opleveren, dus verkocht worden, dus gejaagd worden.

De economie motiveert juist het jagen; daarom word er ook overbevist en zijn verschillende diersoorten bedreigd; de druk is zo groot dat men niets overlaat voor rendement op lange termijn.

Het hangt er maar helemaal van af wat je als economisch rendement ziet. Uiteraard beperkt de economische waarde van een walvis zich niet tot het dier zelf; ook fotomateriaal, tentoonstellingen, films, boeken, etc. leveren geld op voor de 'walvisexploitant'.

Het is gezocht, ik weet het... de case kwam naar voren tijdens m'n studie, tijdens één of ander natuur-ethiek vak.


Fickt nicht mit dem Raketemensch!!


Dit topic is 8 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8
Index / Nieuws, actualiteit en media Active topics Nieuw topic Post reply Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen