IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Nieuws, actualiteit en media Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 8 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8
Auteur:
Topic : Het nieuwe beginselprogramma van de PvdA Vorige pagina | Volgende pagina
Misanthrope
Il Principe
Usericon van Misanthrope
Posted 03-05-2004 14:27 by Misanthrope Wijzig reactieProfiel van MisanthropeQuote dit bericht

quote:
Op 3 mei 2004 14:23 schreef Judge M. het volgende:
Het mes snijdt aan beide kanten.

Kreeg je voor dergelijke uitspraken namens de regering de kogel? Nee he? Dat er idioten rondlopen die voor eigen rechter gaan spelen is een ander verhaal. Hetzelfde alsof deze "aardverschuiving" door 1 kale idioot teweeg gebracht zou zijn. Sterker nog: sinds Pim de maden ligt te voeren word je hier in dit land aangekeken alsof je een crimineel bent als je linkser dan de VVD stemt.

Wat een onzin en wat een nutteloze en grove omschrijving van Pim.


Gelijkheid is een uitvinding van het gepeupel om wraak te nemen op de sterken.


Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 03-05-2004 14:28 by Chelman Wijzig reactieProfiel van ChelmanQuote dit bericht

quote:
Op 3 mei 2004 14:23 schreef Judge M. het volgende:
Het mes snijdt aan beide kanten.

Kreeg je voor dergelijke uitspraken namens de regering de kogel? Nee he? Dat er idioten rondlopen die voor eigen rechter gaan spelen is een ander verhaal. Hetzelfde alsof deze "aardverschuiving" door 1 kale idioot teweeg gebracht zou zijn. Sterker nog: sinds Pim de maden ligt te voeren word je hier in dit land aangekeken alsof je een crimineel bent als je linkser dan de VVD stemt.

Ik ben het met je eens dat je formeel alles kunt zeggen (en dat is iets wat men dus overduidelijk niet kon in de eerder door mij genoemde contreien) maar dat er in beide kampen idioten bestaan die de mening van de andersdenkenden niet dulden.


Nee je kreeg hier geen kogel maar bepaalde problemen werden structureel doodgezwegen en het aankaarten van die problemen betekende politieke zelfmoord of sociale marginalisering. Weet je nog hoeveel ellende Bolkenstein over zich heen kreeg toen hij bepaalde problemen aangaande de allochtonen aankaarte?

Het heimelijke censureren van bepaalde gedachten is op termijn gevaarlijker dan het openlijke d.m.v. een kogel. Waarom? Tegen dat laatste gaat men op een gegeven moment in opstand komen...tegen het heimelijke is in opstand komen moeilijker en daarom is het goed dat een bepaalde 'kale idioot' een aantal van die onbespreekbare taboe's wel bespreekbaar gemaakt heeft.


KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


Snaack
Usericon van Snaack
Posted 03-05-2004 14:30 by Snaack Wijzig reactieProfiel van SnaackQuote dit bericht

quote:
Op 3 mei 2004 14:27 schreef Misanthrope het volgende:
Wat een onzin en wat een nutteloze en grove omschrijving van Pim.


Inderdaad. Duidelijk de opmerking van iemand die net zo goed op de hoogte is van zijn politieke ideƫen als het gros van de mensen die op hem gestemd hebben..


Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 03-05-2004 14:32 by Chelman Wijzig reactieProfiel van ChelmanQuote dit bericht

quote:
Op 3 mei 2004 14:25 schreef Snaack het volgende:
Ter aanvulling van Misanthrope's uitstekende post wil ik u nog wijzen op een schitterende Orwelliaanse voorbeeld.

De PvdA in Den Haag vind dat er teveel negatieve associaties aan het woord "allochtoon" kleven en zal voortaan in plaats van het woord "allochtoon" het woord "Hagenaar" gebruiken.

De "thought-police" ten voeten uit. Om bepaalde gedachtes te kunnen voorkomen schrappen we bepaalde "gevaarlijke" woorden.


Inderdaad.


Oh ja, zoals wellicht bekend ben ik ook een allochtoon. Ik wil hier niet als een oerkaaskop overkomen die het land tegen de allochtone instroom wil beschermen of zo. Ik heb echter al in meerdere landen naast Polen en NL gewoond en ik durf van mezelf te stellen dat ik wel weet hoe je je in een gastland moet gedragen en hoe je je aan bepaalde normen moet aanpassen. Dat aanpassen moet overigens absoluut niet verward worden met assimileren waar menig islamitisch medemens bang voor is.



KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


Judge M.
Lord of Metal
Usericon van Judge M.
Posted 03-05-2004 14:40 by Judge M. Wijzig reactieProfiel van Judge M.Quote dit berichthttp://www.lordsofmetal.nl

Heb ik je op je zieltje getrapt knul? Vooruit, hier heb je een lolly.

Vind je het heel erg als ik geen enkele vorm van respect kan opbrengen voor iemand die het voor elkaar krijgt dat 1,3 miljoen mensen op hem stemmen die er zelf uiteindelijke bijna zonder uitzondering slechter van waren geworden (wie had het hier in dit topic ook alweer over de wolf in schaapskleren?)? Mag ik een hekel hebben aan iemand die het onderwijs en de kenniseconomie dusdanig wilde gaan afbreken zodat we hier een 3de wereldland zouden gaan worden op kennisgebied? Mag ik een hekel hebben aan iemand die de maatschappelijke tweedeling wenste te bevorderen? Mag ik een hekel hebben aan iemand die blind was voor de nog immer groeiende woningnood? Mag ik een hekel hebben aan iemand die een minister van Volksgezondheid voor kampbeul uitmaakt maar zelf geen goed alternatief heeft om de zorg beter te maken? Mag ik een hekel hebben aan iemand die zoveel idioten om zich heen weet te verzamelen en niet heeft ingezien dat zonder dat hij er zelf zou zijn de hele boel naar de klote zou gaan waar dus uiteindelijk 16 miljoen mensen de dupe van worden?

Dank u.



Snaack
Usericon van Snaack
Posted 03-05-2004 14:44 by Snaack Wijzig reactieProfiel van SnaackQuote dit bericht

De enige die hier op zijn "zieltje getrapt" is ben je zelf, knul...


Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 03-05-2004 14:46 by Chelman Wijzig reactieProfiel van ChelmanQuote dit bericht

quote:
Op 3 mei 2004 14:40 schreef Judge M. het volgende:
Heb ik je op je zieltje getrapt knul? Vooruit, hier heb je een lolly.



Nee ik voel me niet echt op mijn zieltje getrapt maar bedankt voor je lolly.
quote:

Vind je het heel erg als ik geen enkele vorm van respect kan opbrengen voor iemand die het voor elkaar krijgt dat 1,3 miljoen mensen op hem stemmen die er zelf uiteindelijke bijna zonder uitzondering slechter van waren geworden (wie had het hier in dit topic ook alweer over de wolf in schaapskleren?)?


Ik denk dat het stemmen op de LPF niet echt invloed gehad heeft op de economische situatie van NL....

quote:

Mag ik een hekel hebben aan iemand die het onderwijs en de kenniseconomie dusdanig wilde gaan afbreken zodat we hier een 3de wereldland zouden gaan worden op kennisgebied? Mag ik een hekel hebben aan iemand die de maatschappelijke tweedeling wenste te bevorderen? Mag ik een hekel hebben aan iemand die blind was voor de nog immer groeiende woningnood?


Je kan het met de beste man niet eens zijn geweest wat betreft zijn oplossingen...dat was ik ook vaak niet (hij hield iets te veel aan de collectieve sector vast)...maar dat is nog geen reden om een hekel aan te hebben.

quote:

Mag ik een hekel hebben aan iemand die een minister van Volksgezondheid voor kampbeul uitmaakt maar zelf geen goed alternatief heeft om de zorg beter te maken?



En Marcel van Dam die hem een untermensch noemde? En ander volk wat hem ten onrechte met man en macht in de extreem rechtse racistische hoek wilde duwen? Heb je daar ook een hekel aan?

quote:

Mag ik een hekel hebben aan iemand die zoveel idioten om zich heen weet te verzamelen en niet heeft ingezien dat zonder dat hij er zelf zou zijn de hele boel naar de klote zou gaan waar dus uiteindelijk 16 miljoen mensen de dupe van worden?



Een plots ontstane machtsvacuum in een jonge partij is op zich niks bijzonders.....


KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


Misanthrope
Il Principe
Usericon van Misanthrope
Posted 03-05-2004 14:54 by Misanthrope Wijzig reactieProfiel van MisanthropeQuote dit bericht

quote:
Op 3 mei 2004 14:40 schreef Judge M. het volgende:
Heb ik je op je zieltje getrapt knul? Vooruit, hier heb je een lolly.

Vind je het heel erg als ik geen enkele vorm van respect kan opbrengen voor iemand die het voor elkaar krijgt dat 1,3 miljoen mensen op hem stemmen die er zelf uiteindelijke bijna zonder uitzondering slechter van waren geworden (wie had het hier in dit topic ook alweer over de wolf in schaapskleren?)? Mag ik een hekel hebben aan iemand die het onderwijs en de kenniseconomie dusdanig wilde gaan afbreken zodat we hier een 3de wereldland zouden gaan worden op kennisgebied? Mag ik een hekel hebben aan iemand die de maatschappelijke tweedeling wenste te bevorderen? Mag ik een hekel hebben aan iemand die blind was voor de nog immer groeiende woningnood? Mag ik een hekel hebben aan iemand die een minister van Volksgezondheid voor kampbeul uitmaakt maar zelf geen goed alternatief heeft om de zorg beter te maken? Mag ik een hekel hebben aan iemand die zoveel idioten om zich heen weet te verzamelen en niet heeft ingezien dat zonder dat hij er zelf zou zijn de hele boel naar de klote zou gaan waar dus uiteindelijk 16 miljoen mensen de dupe van worden?

Dank u.
Mag ik een hekel hebben aan iemand die geen enkel verstand van een politicus en politiek alsmede sociaal-economische, economische omstandigheden in het geheel en ontwikkelingen in een land heeft en zich toch in deze zaken wil mengen?

[Dit bericht is gewijzigd door Misanthrope op 03-05-2004 14:55]


Gelijkheid is een uitvinding van het gepeupel om wraak te nemen op de sterken.


Judge M.
Lord of Metal
Usericon van Judge M.
Posted 03-05-2004 15:08 by Judge M. Wijzig reactieProfiel van Judge M.Quote dit berichthttp://www.lordsofmetal.nl

quote:
Op 3 mei 2004 14:44 schreef Snaack het volgende:
De enige die hier op zijn "zieltje getrapt" is ben je zelf, knul...
Je kent me goed genoeg dat je weet dat daar heel wat meer voor moet gebeuren mijn beste Snaack. Erg jammer dat Misanthrope zijn snavel dichthoudt als ineens blijkt dat links ook wel degelijk de mond gesnoerd wordt en hij als verweer begint te huilen dat ik onaardige dingen over Fortuyn zeg.


quote:
Op 3 mei 2004 14:46 schreef Chelman het volgende:
Nee ik voel me niet echt op mijn zieltje getrapt maar bedankt voor je lolly.
Dat hij je goed mag smaken

quote:
Ik denk dat het stemmen op de LPF niet echt invloed gehad heeft op de economische situatie van NL....
Zoals Mat Herben gisteren al bij Harry Mens aanhaalde: de LPF was de lijm die nodig was tussen het CDA en de VVD welke vervolgens hun bezuinigingspolitiek te ver gingen doorvoeren (en en passant nog een paar leuke vliegtuigjes kochten om Herben zijn hobby te bekostigen) en juist de kwetsbaren in de samenleving nog kwetsbaarder maakten. En ook blind achter de VS aanhobbelden om in mijn ogen nog steeds onterecht de oorlog in Irak te steunen. In mijn optiek had dat allemaal heel anders gekund en dat zou niet mogelijk geweest zijn als Fortuyn zo'n impact op de simpele zielen van ons land had gehad.


quote:
Je kan het met de beste man niet eens zijn geweest wat betreft zijn oplossingen...dat was ik ook vaak niet (hij hield iets te veel aan de collectieve sector vast)...maar dat is nog geen reden om een hekel aan te hebben.
Niet als de beste man zelf eens te meer te kennen geeft dat alle andere oplossingen leiden tot sodom en gomorra en er dingen gaat bijhalen die nergens op slaan.


quote:
En Marcel van Dam die hem een untermensch noemde? En ander volk wat hem ten onrechte met man en macht in de extreem rechtse racistische hoek wilde duwen? Heb je daar ook een hekel aan?
Dat kan ik inderdaad niet goedkeuren nee. Laten we dan alleen niet vergeten dat het Pim zelf was die begon met demoniseren. En als Pim en zijn volgelingen een beetje opgelet hadden tijdens natuurkunde dan hadden ze geweten dat actie tot reactie leidt. Dat ze vervolgens de vermoorde onschuld gaan lopen spelen en alles gaan lopen afschuiven is dan weer iets waar ik wel een hekel aan heb.


quote:
Een plots ontstane machtsvacuum in een jonge partij is op zich niks bijzonders.....
..maar bijzonder wordt het wel zodra een land wat al aardig aan het afglijden was hierdoor een jaar zonder fatsoenlijk bestuur zit. Elke partij begint klein maar dat was voor Pim en Co te min. Verblind door de lonkende macht ("Ik word de nieuwe minister-president van dit land." Hoeveel mensen die nog niet eerder aan de verkiezingen hebben meegedaan hebben het zo hoog in hun bol gehad??) en niets anders besloot men voor het gemak maar even te vergeten hoe stuurloos de zaak was op het moment dat de kapitein er niet meer was. In plaats van zich terug te trekken en de tijd te nemen hun zaakjes weer op orde te brengen om vervolgens 4 jaar later op een goed georganiseerde manier het gedachtengoed te kunnen vertegenwoordigen, bestomde men Den Haag en de rest mag geacht worden bekend te zijn. In plaats van dat we daar wat mee zijn opgeschoten, is het alleen nog maar erger geworden en hoe graag je het ook op links of whatever wilt afschuiven: dit heeft de LPF toch echt helemaal zelf gedaan.



Judge M.
Lord of Metal
Usericon van Judge M.
Posted 03-05-2004 15:09 by Judge M. Wijzig reactieProfiel van Judge M.Quote dit berichthttp://www.lordsofmetal.nl

quote:
Op 3 mei 2004 14:54 schreef Misanthrope het volgende:
Mag ik een hekel hebben aan iemand die geen enkel verstand van een politicus en politiek alsmede sociaal-economische, economische omstandigheden in het geheel en ontwikkelingen in een land heeft en zich toch in deze zaken wil mengen?
Dat mag gerust maar verwacht niet van me dat ik me door deze kwalificatief voel aangesproken.

Jou je nu eindelijk eens antwoord op mijn vraag willen geven?



Misanthrope
Il Principe
Usericon van Misanthrope
Posted 03-05-2004 15:10 by Misanthrope Wijzig reactieProfiel van MisanthropeQuote dit bericht

quote:
Op 3 mei 2004 15:08 schreef Judge M. het volgende:
Je kent me goed genoeg dat je weet dat daar heel wat meer voor moet gebeuren mijn beste Snaack. Erg jammer dat Misanthrope zijn snavel dichthoudt als ineens blijkt dat links ook wel degelijk de mond gesnoerd wordt en hij als verweer begint te huilen dat ik onaardige dingen over Fortuyn zeg.



Gelijkheid is een uitvinding van het gepeupel om wraak te nemen op de sterken.


Misanthrope
Il Principe
Usericon van Misanthrope
Posted 03-05-2004 15:11 by Misanthrope Wijzig reactieProfiel van MisanthropeQuote dit bericht

quote:
Op 3 mei 2004 15:09 schreef Judge M. het volgende:
Dat mag gerust maar verwacht niet van me dat ik me door deze kwalificatief voel aangesproken.

Jou je nu eindelijk eens antwoord op mijn vraag willen geven?
Welke vraag is dat dan?


Gelijkheid is een uitvinding van het gepeupel om wraak te nemen op de sterken.


Judge M.
Lord of Metal
Usericon van Judge M.
Posted 03-05-2004 15:14 by Judge M. Wijzig reactieProfiel van Judge M.Quote dit berichthttp://www.lordsofmetal.nl

quote:
Op 3 mei 2004 15:11 schreef Misanthrope het volgende:
Welke vraag is dat dan?
Laat ik het anders verwoorden:

Heb je niks beters te melden dan je druk te gaan maken over hoe ik tegen Fortuyn aankijk in plaats van dat je inhoudelijk reageert over wat ik in diezelfde post schreef aangaande dat links wel degelijk de mond wordt gesnoerd?



Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 03-05-2004 15:18 by Chelman Wijzig reactieProfiel van ChelmanQuote dit bericht

quote:
Op 3 mei 2004 15:08 schreef Judge M. het volgende:
..maar bijzonder wordt het wel zodra een land wat al aardig aan het afglijden was hierdoor een jaar zonder fatsoenlijk bestuur zit. Elke partij begint klein maar dat was voor Pim en Co te min. Verblind door de lonkende macht ("Ik word de nieuwe minister-president van dit land." Hoeveel mensen die nog niet eerder aan de verkiezingen hebben meegedaan hebben het zo hoog in hun bol gehad??) en niets anders besloot men voor het gemak maar even te vergeten hoe stuurloos de zaak was op het moment dat de kapitein er niet meer was. In plaats van zich terug te trekken en de tijd te nemen hun zaakjes weer op orde te brengen om vervolgens 4 jaar later op een goed georganiseerde manier het gedachtengoed te kunnen vertegenwoordigen, bestomde men Den Haag en de rest mag geacht worden bekend te zijn. In plaats van dat we daar wat mee zijn opgeschoten, is het alleen nog maar erger geworden en hoe graag je het ook op links of whatever wilt afschuiven: dit heeft de LPF toch echt helemaal zelf gedaan.


Hier heb je volledig gelijk in m.u.v. een vrij essentieel punt....de machtsvacuum in de LPF is niet op een natuurlijke wijze ontstaan.....


KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


Misanthrope
Il Principe
Usericon van Misanthrope
Posted 03-05-2004 15:20 by Misanthrope Wijzig reactieProfiel van MisanthropeQuote dit bericht

quote:
Op 3 mei 2004 15:14 schreef Judge M. het volgende:
Laat ik het anders verwoorden:

Heb je niks beters te melden dan je druk te gaan maken over hoe ik tegen Fortuyn aankijk in plaats van dat je inhoudelijk reageert over wat ik in diezelfde post schreef aangaande dat links wel degelijk de mond wordt gesnoerd?
Je omschrijft nergens dat links de mond gesnoerd wordt. Verder is het nogal logisch dat ik me zo druk maak over de manier hoe jij tegen Foruyn aankijkt, het betuigt van je respecteloosheid tegen iedereen die een andere mening is toegedaan. Overigens, waarom beweer je dat ik niet inhoudelijk op je posts inga, ik heb tot nu toe niets anders gedaan?

Volgens mij ben jij het perfecte voorbeeld van de manier waarop veel mensen reageren als ze een discussie niet kunnen winnen, namelijk het vervallen in persoonlijke aanvallen.

[Dit bericht is gewijzigd door Misanthrope op 03-05-2004 15:21]


Gelijkheid is een uitvinding van het gepeupel om wraak te nemen op de sterken.


Judge M.
Lord of Metal
Usericon van Judge M.
Posted 03-05-2004 15:29 by Judge M. Wijzig reactieProfiel van Judge M.Quote dit berichthttp://www.lordsofmetal.nl

quote:
Op 3 mei 2004 15:18 schreef Chelman het volgende:
Hier heb je volledig gelijk in m.u.v. een vrij essentieel punt....de machtsvacuum in de LPF is niet op een natuurlijke wijze ontstaan.....
Daar heb je gelijk in maar het doet niet af aan het feit dat ze daar wel eens beter hadden mogen nadenken waar ze aan begonnen in alle emoties. Als Fortuyn op 6 mei een natuurlijke dood was gestorven dan was het schip even stuurloos geweest.


quote:
Op 3 mei 2004 15:20 schreef Misanthrope het volgende:
Je omschrijft nergens dat links de mond gesnoerd wordt.
Dat doe ik wel degelijk maar het is je blijkbaar ontgaan in alle emoties. Zoals ik al aangaf lijkt het sinds een jaar of 2 misdadig te zijn er linkse standpunten op na te houden. Kreten als "de kogel kwam van links", "nooit meer links", etc zijn algemeen geaccepteerd terwijl het exact hetzelfde badinerende karakter heeft als de door jou genoemde (en in mijn ogen even verwerpelijke) PvdA-gedachtenpolitie.


quote:
Verder is het nogal logisch dat ik me zo druk maak over de manier hoe jij tegen Foruyn aankijkt, het betuigt van je respecteloosheid tegen iedereen die een andere mening is toegedaan.
Ik ga de deiscussie toch niet uit de weg dus waar heb je het over? Blijkbaar wil het bij jou niet doordringen dat er ook mensen rondlopen die Fortuyn niet zien als de grote Messias.


quote:
Overigens, waarom beweer je dat ik niet inhoudelijk op je posts inga, ik heb tot nu toe niets anders gedaan?
Zie boven. Je hebt de mond vol over hoe de PvdA jou inperkt maar zodra ik een voorbeeld geef dat het mes wel degelijk aan 2 kanten snijdt, geef je niet thuis.


quote:
Volgens mij ben jij het perfecte voorbeeld van de manier waarop veel mensen reageren als ze een discussie niet kunnen winnen, namelijk het vervallen in persoonlijke aanvallen.



Misanthrope
Il Principe
Usericon van Misanthrope
Posted 03-05-2004 15:36 by Misanthrope Wijzig reactieProfiel van MisanthropeQuote dit bericht

quote:
Op 3 mei 2004 15:29 schreef Judge M. het volgende:
Dat doe ik wel degelijk maar het is je blijkbaar ontgaan in alle emoties. Zoals ik al aangaf lijkt het sinds een jaar of 2 misdadig te zijn er linkse standpunten op na te houden. Kreten als "de kogel kwam van links", "nooit meer links", etc zijn algemeen geaccepteerd terwijl het exact hetzelfde badinerende karakter heeft als de door jou genoemde (en in mijn ogen even verwerpelijke) PvdA-gedachtenpolitie.
Wat een enorme onzin, zodra 'rechts' links bekritiseerd betekent het volgens jou dat links onderdrukt wordt. Bekritiseren van een andere politieke stroming is nog altijd wat anders dan het bestraffen ervan.

quote:
Ik ga de deiscussie toch niet uit de weg dus waar heb je het over? Blijkbaar wil het bij jou niet doordringen dat er ook mensen rondlopen die Fortuyn niet zien als de grote Messias.
Wederom, wat een onzin. Je manier van discussievoeren is subjectief en vervalt in persoonlijke aanvallen. Verder beweer ik niet dat je Fortuyn moet aanbidden, maar wijs ik erop dat je enorm respectloos over hem praat. Op zo'n manier dat je een andere mening niet respecteert en dus de persoon vanwege zijn mening niet respecteert.


quote:
Zie boven. Je hebt de mond vol over hoe de PvdA jou inperkt maar zodra ik een voorbeeld geef dat het mes wel degelijk aan 2 kanten snijdt, geef je niet thuis.
Je voorbeeld was onzin.


Gelijkheid is een uitvinding van het gepeupel om wraak te nemen op de sterken.


Judge M.
Lord of Metal
Usericon van Judge M.
Posted 03-05-2004 15:55 by Judge M. Wijzig reactieProfiel van Judge M.Quote dit berichthttp://www.lordsofmetal.nl

Pot.. ketel..

Het is zeker ook onzin dat diverse niets betekende local politieke partijen en politici ineens kracht putten uit de opkomst van Fortuyn, de naam van hun partijtje veranderden in of een partij oprichtten onder de naam Leefbaar <vul hier een willekeurige plaatsnaam in> om vervolgens de onwetendheid van de bevolking te misbruiken voor zetelwinst en alles wat "links" ooit had opgebouwd zo snel mogelijk weer plat te gooien?

Lul ik dit uit mijn nek? Nee hoor. Het was de strijdkreet in onder meer Eindhoven en hier in Breda wat er bijna toe geleid heeft dat zowel de Effenaar als de Mezz kastje 6 weren gegaan (of in geval van de Mezz niet eens gebouwd was omdat een der Leefbaar Breda leden tegenover woonde). De anti-linkse aversie is wel degelijk misbruikt.



Mikeee
whiskypedia
Usericon van Mikeee
Posted 03-05-2004 16:26 by Mikeee Wijzig reactieProfiel van MikeeeQuote dit bericht

quote:
Op 3 mei 2004 14:00 schreef Chelman het volgende:
Daarom hou ik niet van links/rechts. Pinochet was niet bepaald liberaal he?


Ja en nee.
Qua economische politiek was hij juist wel liberaal. Pinochet IS de reden dat het relatief zo goed is gegaan met hun economie door de jaren heen.
Qua maatschappij was hij wel aartsconservatief (en 95% van de chilenen met hem). Dus streng katholiek, anti-abortus, anti-homo, anti-hippie. Beetje Bush-achtig


quote:

Overigens...Ondanks dat ik zijn daden niet goedkeur vind ik dat de Chilenen in hun handjes moeten knijpen dat de door de Sovjets gesponsorde en gepromote Allende uiteindelijk dat land niet kon overheersen. (er komen in Rusland steeds meer archieven vrij die dit overigens kunnen staven).


Volledig mee eens!



Misanthrope
Il Principe
Usericon van Misanthrope
Posted 03-05-2004 18:11 by Misanthrope Wijzig reactieProfiel van MisanthropeQuote dit bericht

quote:
Op 3 mei 2004 15:55 schreef Judge M. het volgende:
Pot.. ketel..

Het is zeker ook onzin dat diverse niets betekende local politieke partijen en politici ineens kracht putten uit de opkomst van Fortuyn, de naam van hun partijtje veranderden in of een partij oprichtten onder de naam Leefbaar <vul hier een willekeurige plaatsnaam in> om vervolgens de onwetendheid van de bevolking te misbruiken voor zetelwinst en alles wat "links" ooit had opgebouwd zo snel mogelijk weer plat te gooien?

Lul ik dit uit mijn nek? Nee hoor. Het was de strijdkreet in onder meer Eindhoven en hier in Breda wat er bijna toe geleid heeft dat zowel de Effenaar als de Mezz kastje 6 weren gegaan (of in geval van de Mezz niet eens gebouwd was omdat een der Leefbaar Breda leden tegenover woonde). De anti-linkse aversie is wel degelijk misbruikt.
En wat is dan het verband tussen jouw verhaal en 'rechts' dat links de mond snoert? Uit jouw verhaal blijkt dat 'rechts' nu eindelijk uitkomt waar ze voor staan en dat er onder de bevolking blijkbaar een hoop onvrede bestaat over links. Het is dus eerder een 'revolutie van vrijheid van meningsuiting' van de bevolking dan het dichtsnoeren van de linkse monden.

[Dit bericht is gewijzigd door Misanthrope op 03-05-2004 18:12]


Gelijkheid is een uitvinding van het gepeupel om wraak te nemen op de sterken.


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 03-05-2004 20:15 by attila_de_hun Wijzig reactieProfiel van attila_de_hunQuote dit bericht

quote:
Op 3 mei 2004 18:11 schreef Misanthrope het volgende:
... en dat er onder de bevolking blijkbaar een hoop onvrede bestaat over links...


Ik geloof daar niet zo in. "De bevolking" is grosso modo een stel draaikonten die het ene jaar links zijn en het andere jaar rechts. Ik weet bijna zeker dat over een tijdje links weer hot is.
Fortuyn was populiar door zijn zeer heldere taalgebruik en omdat hij duidelijk ondubbelzinninge standpunten in nam over allochtonen. Dat was alles.
En "rechts"heeft er goed van geprofiteerd na zijn geweldadig overlijden door de fakkel over te nemen (waar: Bolkenstein was in dit opzicht ver vooruit) en het allochtonen probleem een gevolg van links te noemen. Dat is echter zeer onjuist (ondanks het stomme geblaat van Haltsema en Co. het tegendeel lijken te bewijzen). Het beleid hieromtrent is mede opgesteld door het CDA en VVD. Wie is er tegen een verbod op islamitische scholen? Het CDA, toch ook niet de meest linksen onderons. Rechts heeft dus net zoveel verantwoordelijkheid voor dit probleem.


Judge M.
Lord of Metal
Usericon van Judge M.
Posted 04-05-2004 0:04 by Judge M. Wijzig reactieProfiel van Judge M.Quote dit berichthttp://www.lordsofmetal.nl

quote:
Op 3 mei 2004 18:11 schreef Misanthrope het volgende:
En wat is dan het verband tussen jouw verhaal en 'rechts' dat links de mond snoert? Uit jouw verhaal blijkt dat 'rechts' nu eindelijk uitkomt waar ze voor staan en dat er onder de bevolking blijkbaar een hoop onvrede bestaat over links. Het is dus eerder een 'revolutie van vrijheid van meningsuiting' van de bevolking dan het dichtsnoeren van de linkse monden.
Dat ben ik niet met je eens. Jarenlang hoorde je geen mens klagen (ook niet als ze zogenaamd de mond werden gesnoerd) en zomaar ineens was alles maar dan ook echt alles wat er onder gedeeltelijk links bewind (jarenlange regerings- of op gemeentelijk niveau coalitiedeelname van de VVD of het CDA deden ineens niet meer ter zake) klaargespeeld was slecht. Voor het gemak werd ook maar de ingezette verbetering in de zorg en het asielbeleid door rechts op haar erelijst bijgeschreven terwijl dit zich toch echt al had ingezet ten tijde van het "linkse" bestuur. Dat er in de goede tijden geen appeltje voor de dorst gereserveerd werd voor de economisch slechte tijden zoals die er nu zijn, was het idee van een minister van Financien die toch alles behalve van een linkse partij was en zo kan ik nog wel even doorgaan. Echter wel heel erg frappant dat over dat laatste niemand wat mocht zeggen want rechts kon toch niks fout doen..



Myth of Fury
Usericon van Myth of Fury
Posted 04-05-2004 0:51 by Myth of Fury Wijzig reactieProfiel van Myth of FuryQuote dit berichthttp://www.facebook.com/pages/Born-Of-Flames/585496181490059

quote:
Op 4 mei 2004 0:04 schreef Judge M. het volgende:
Dat er in de goede tijden geen appeltje voor de dorst gereserveerd werd voor de economisch slechte tijden zoals die er nu zijn, was het idee van een minister van Financien die toch alles behalve van een linkse partij was en zo kan ik nog wel even doorgaan.
Zo is nu een 'niet linkse' minister overal op aan het bezuinigen zodat NL als schoolvoorbeeld de EU-normen haalt, terwijl Frankrijk en Duitsland de norm zelf niet eens halen..



Judge M.
Lord of Metal
Usericon van Judge M.
Posted 04-05-2004 0:56 by Judge M. Wijzig reactieProfiel van Judge M.Quote dit berichthttp://www.lordsofmetal.nl

quote:
Op 4 mei 2004 0:51 schreef Myth of Fury het volgende:
Zo is nu een 'niet linkse' minister overal op aan het bezuinigen zodat NL als schoolvoorbeeld de EU-normen haalt, terwijl Frankrijk en Duitsland de norm zelf niet eens halen..
Psssssst.. Dat is precies dezelfde minister..



Myth of Fury
Usericon van Myth of Fury
Posted 04-05-2004 1:04 by Myth of Fury Wijzig reactieProfiel van Myth of FuryQuote dit berichthttp://www.facebook.com/pages/Born-Of-Flames/585496181490059

Ah, dus hij denkt: toen heb ik te weinig gereserveerd (lees: bezuinigd) dus laat ik dat nu eens inhalen....



Dit topic is 8 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8
Index / Nieuws, actualiteit en media Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen