|
Dit topic is 10 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 | ||||
Auteur: |
|
|
quote: en plus toetsenist Gillian Gilbert one who puts salt in the sugarbowl is a misantrophe |
|
Joy Division, een van mijn favoriete bands ooit. De ratelende bass, de baritone zang van Ian Curtis, ... Echt een van die groepen die ik zo hard heb grijsgedraaid. Een zonde dat Ian Curtis zelfmoord heeft gepleegd. |
|
Squarepusher heeft toch een "Love Will Tear us Apart"cover gedaan?? klinkt dat een beetje? Suck my piss |
|
quote: het aantal bands dat dat nummer al heeft gecovered is werkelijk niet meer te tellen... terwijl Joy Division echt zoveel meer is dan dat! no text supplied |
|
quote: doh! ik vroeg naar Squarepusher Edit; maar ik ben het zkr met je eens..later op de avond ga ik unknown pleasures weer eens draaien... NO JOY! [Dit bericht is gewijzigd door skullfuck op 02-05-2005 21:04] Suck my piss |
|
quote: Ja het klinkt! SP kan dat wel voor elkaar krigen.. of wat dacht je van Hard normal Daddy...vette vette shizzel [Dit bericht is gewijzigd door Dart Frank op 13-05-2005 1:09] "HELLO! We're looking for nuclear wessles." |
|
Toen ik dit voor het eerst hoorde dacht ik te maken te hebben met een dronken gek die niét kan zingen, een jaren 80 computerdrummetje en een zenuwachtig doordartelend basgitaartje. Het nummer "love will tear us apart" werkte dan ook behoorlijk op de lachspieren. Nu ik het plaatje 'permanent' wat vaker draai blijven de (zeer aanstekelijke) nummers hangen, tegelijkertijd met een soort beklemmendheid, onrust, duisternis. Wat is het ongrijpbare van deze band? Een raadsel mijns inziens, maar het is geweldig! Dear dirty delightful old drunken old days |
|
A new Joy Division DVD has been released last week, it's called Under Review. This 70-minute documentary covers the entire career of Joy Division, one of Manchester and Post-Punks most respected bands. It charts the entire short lifespan of the group, from their origins in their days as Warsaw to the more well known incarnation of Joy Division. Features include rare musical performances, obscure footage of rare interviews and rarely seen photographs. Plus review, comment, criticism and insight from; Mick Middles, co-author of Torn Apart: The Life Of Ian Curtis; former NME and Melody Maker journalist, Barney Hoskyns; Ex-Mojo Magazine editor, Pat Gilbert; Manchester punk musician and author, John Robb; music journalist and author David Stubbs; and more. Suck my piss |
|
Nice De cd Closer is hier echt grijs gedraaid (en bijna net zo grijs als het ooit zwarte JD shirt) Verrassend triviaal |
|
De door Anton Corbijn geregisseerde film Control komt er nu echt aan. De film is gebaseerd op het boek Touching From a Distance van Deborah Curtis, Ian's weduwe. Ben zeer benieuwd, want naar het schijnt gaat New Order de soundtrack verzorgen. one who puts salt in the sugarbowl is a misantrophe |
|
maar die film staat toch al jaren in de planning...of heb ik het fout? |
|
Ja, maar als het goed is komt ie dit jaar nog uit. Hier meer info en foto's: http://members.aol.com/lwtua/these.htm Saillant detail is dat Sam Riley, die Ian Curtis speelt, ook in the 24 Hour Party People te zien was, maar dan als Mark E Smith van The Fall. one who puts salt in the sugarbowl is a misantrophe |
|
The Fall, net zo'n gave band. ik ben iig erg benieuwd |
|
quote: Ik moet 'm echt zien! Hij is natuurlijk net in Cannes geweest (en zeer goed ontvangen), maar het duurt nog tot SEPTEMBER voordat ie uit is in UK. Ik vraag me af hoelang het hier nog duurt. |
|
Vrijdag in een platenzaak in Amsterdam Interpol gehoord, dat door velen met Joy Division wordt vergeleken. Het heeft er wel iets van weg, maar voor mij kan echt geen enkele moderne band de sfeer van vroegâh, zoals Joy Division en The Velvet Underground hadden, benaderen. Wat vinden jullie van de moderne door Joy Division-geïnspireerde bands? |
|
De enige moderne en duidelijk door Joy Division geinspireerde band die ik kan waarderen is Lifelover. Teloorgang! --> https://youtu.be/fDebPivKw00 |
|
Ah, ja, maar daar doelde ik eigenlijk niet echt op. Wel een goede band, trouwens. |
|
Je bedoelt de rechtstreekse kopieën van Joy Division? Die zuigen. Teloorgang! --> https://youtu.be/fDebPivKw00 |
|
Chekc. |
|
Je had het trouwens ook over The Velvet Underground, dit is net als Joy Division ook echt zo'n band waarvan je niet direct kan zeggen wat er zo goed aan is. Wat the black angel's of sonic youth ook proberen, ze krijgen nooit die bizarre heroine sfeer te pakken die er om The Velvet Underground hing bij hun eerste 2 albums. Joy Division is denk ik de enige band die ik in 1 adem met The Velvet Underground durf te noemen. Of kent iemand nog meer bands met eenzelfde impact op de gemoedsrust? Teloorgang! --> https://youtu.be/fDebPivKw00 |
|
Voor zover ik weet bestaan er daarnaast geen andere bands met die sfeer. Ik had het er toevallig nog over met die kerel in die platenzaak, die ook een groot liefhebber is van die bizarre muziek zoals dat door JD en VUG gemaakt wordt. Hij wist ook geen andere bands dan VUG te noemen die vergelijkbaar zijn met JD. Helaas. |
|
Voordat ik deze muziek echt leuk zal kunnen vinden zal ik eerst aan de zang moeten wennen. Verder is het sfeertje wel itnressant neergezet. Mja, ik denk wel dat ik dit zal moeten leren waarderen want WR zet t continue aan als hij hier is.. |
|
quote: De volgende keer laat ik je wel wat Interglot horen, dat is dus een soort Joy Division-kopie. Een stuk toegankelijker, maar misschien een goed opstapje naar Joy Division zelf. |
|
quote: Wellicht dat je ook wel wat kunt met het solowerk van Nico, de zangeres van Velvet Underground. Op 24 november 2016 16:00 schreef F.Jacobse het volgende: Ik vind het veels te plat. |
Dit topic is 10 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 |
Index / Muziek algemeen | Vorige pagina | Volgende pagina |