IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Muziek algemeen Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 9 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9
Auteur:
Topic : Sigur Rós Volgende pagina
Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 16-05-2004 17:59 by Chelman Wijzig reactieProfiel van ChelmanQuote dit bericht

Nog geen 'Sigur Rós' topic aanwezig!

Een band waar iedereen van heeft gehoord maar waarbij niet veel mensen hun muziek gehoord hebben.

Sigur Rós is een kwartet dat experimenteel-progressieve rock maakt dat raakvlakken heeft met Mogwai, Spiritualized, Godspeed you Black Emperor en uiteraard Radiohead.

Ze staan bekend om hun schitterende live shows die vaak vergezeld worden van geprojecteerde beelden die zeer rustgevende en mooie beelden tonen. (denk aan de Dancing Plastic Bag uit American Beauty) Ze besteden veel aandacht aan hun show en vragen vaak dat de bar dichtgaat tijdens het optreden zodat de publiek zich op de muziek kan concentreren.

De muziek kan omschreven worden als een haast ambient variant van rock waar ook vaak verassende instrumenten gebruikt worden of instriumenten op een verrassende manier gebruikt worden (drumsticks op de bas, een cello strijker op de gitaar etc.). De teksten zijn in het Ijslands en een imaginaire taal van de zanger wat weleens als Hopelandic aangeduid wordt.

Het is typische hoofdtelefoon muziek dat je met je ogen dicht in een andere wereld vervoert.

Dit is wat een oud-studiegenootje uit de states aan mij schreef over een optreden. Zij verwoordt dit veel beter dan dat ik ooit zou kunnen:
quote:

It was like having someone gently but firmly hold on to my heart.

At times, some nice massages and at other times intense clutching, or perhaps a simple little tug that threatened to take all my veins along with it, but even the painful intensity was good as it's always good when something's almost too powerfully intimate.

I've seen lots of shows.

I saw this one on November 27th at the Vogue theatre in Vancouver. First come, first served seating, and we were there at four warming our hands with cups of tea in the lineup. Third row, a stone's throw from our generation's muted religious yearnings translated into pure synaesthetic sound and light.

I have never heard a crowd be so silent, so in awe of the experience, to withhold every yell, clap or whisper until the last barely audible note of a song faded out.

The truly good shows are the ones that are not only beautiful, but that re-teach you to use your eyes and ears, so that you leave reborn, again again & all over again.


Full Length Releases:
1997 Von (Hope)
1998 Von Brigði / Recycle Bin
1999 Ágætis Byrjun (A Good Start)
2002 () (Untitled CD with eight untitled



KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


Jebes
Usericon van Jebes
Posted 16-05-2004 18:01 by Jebes Wijzig reactieProfiel van JebesQuote dit berichthttp://jebes.hyves.nl/#

Ik heb zo ooit, 3 of 4 jaar geleden ofzo, gezien in het voorprogramma van Radiohead. Op zich niet onaardig maar als ik naar een band sta te kijken wil ik het lieft iets 'pittiger' muziek. Wel uitermate geschikt als achtergrond muziek vind ik


Hobsbawm: 'However strong and sincere the belief that magic would turn machine-gun bullets aside, it worked too rarely to make much difference' - http://www.myspace.com/ambulantrocks -


Beli Mawr
Great god Cernunnos, return to Earth again!
Usericon van Beli Mawr
Posted 16-05-2004 18:02 by Beli Mawr (Moderator) Wijzig reactieProfiel van Beli MawrQuote dit berichthttp://www30.brinkster.com/belimawr

Heb ooit eens van die band gehoord ja, kan me enkel niet herinneren dat ik er een nummer van zou gehoord hebben.


Having heard the voice of Morrigan I am uilleannpiping my way through this world, powered by Guinness SLÁINTE


Rammsteiner
Burnt..
Usericon van Rammsteiner
Posted 16-05-2004 18:02 by Rammsteiner Wijzig reactieProfiel van RammsteinerQuote dit berichthttp://crazyrikky.hyves.nl/

ff downloaden


"Sehnsucht"


EVILinetje
Ode aan de Rubensvrouwtjes onder ons!!
Usericon van EVILinetje
Posted 16-05-2004 19:24 by EVILinetje Wijzig reactieProfiel van EVILinetjeQuote dit bericht

Zalige band met zalige muziek En vooral als je beetje wilt chillen


Llie n'vanima ar' lle atara lanneina


filosofem
Usericon van filosofem
Posted 16-05-2004 22:14 by filosofem Wijzig reactieProfiel van filosofemQuote dit bericht

Ágætis Byrjun moet toch godverdomme wel een van de beste albums zijn die ik de afgelopen jaren gehoord heb. Sfeervol in extremis....

( ) doet hier wel wat voor onder, maar is toch ook een prachtig album.

Von vind ik nog wel 't minste, wegens niet echt toegankelijk....


Psychonaut
Usericon van Psychonaut
Posted 14-07-2005 0:42 by Psychonaut Wijzig reactieProfiel van PsychonautQuote dit bericht

Wat een fucking geniaal optreden!


Melk is Goed
Usericon van Melk is Goed
Posted 14-07-2005 9:44 by Melk is Goed Wijzig reactieProfiel van Melk is GoedQuote dit bericht

Kheb hun twee meest recente albums aangeschaft en ik hoor wel dat het ergens briljant is, maar bij mij persoonlijk valt het kwartje nog niet helemaal. Misschien moet ik het gewoon vaker draaien.


Hades
Meneer de Ontbijtman
Usericon van Hades
Posted 14-07-2005 16:20 by Hades Wijzig reactieProfiel van HadesQuote dit berichthttp://www.enschedeseheadbangers.nl

quote:
Op 14 juli 2005 0:42 schreef Psychonaut het volgende:
Wat een fucking geniaal optreden!
Ik ben d'r gisteren ook bij geweest en het optreden was inderdaad geweldig


IceQueen
Intelligentiequotiënt
Usericon van IceQueen
Posted 14-07-2005 16:23 by IceQueen Wijzig reactieProfiel van IceQueenQuote dit bericht

quote:
Op 14 juli 2005 0:42 schreef Psychonaut het volgende:
Wat een fucking geniaal optreden!


Mn beste vriendin wou gaan, maar helaas waren de omstandigheden er niet naar...Ze had zelfs tickets


Here's your knife back, I finally got it out of my back. I'm sure you'll be needing it again soon...


Tormented soul
Usericon van Tormented soul
Posted 14-07-2005 17:28 by Tormented soul Wijzig reactieProfiel van Tormented soulQuote dit bericht

HUH waar traden ze op


Sater
Usericon van Sater
Posted 14-07-2005 18:47 by Sater Wijzig reactieProfiel van SaterQuote dit bericht

Anders posten jullie het voortaan even in de concertenafdeling van dit forum.


one who puts salt in the sugarbowl is a misantrophe


Ed
Usericon van Ed
Posted 14-07-2005 19:39 by Ed Wijzig reactieProfiel van EdQuote dit bericht

quote:
Op 14 juli 2005 17:28 schreef Tormented soul het volgende:
HUH waar traden ze op


idd! die wil ik ook nog wel eens zien, heb hun laatste 2 (vond de eerste niet zo) en die luister ik best vaak.


Tormented soul
Usericon van Tormented soul
Posted 14-07-2005 20:14 by Tormented soul Wijzig reactieProfiel van Tormented soulQuote dit bericht

quote:
Op 14 juli 2005 18:47 schreef Sater het volgende:
Anders posten jullie het voortaan even in de concertenafdeling van dit forum.


Was wel handig, was er graag bij geweest!


MK
Usericon van MK
Posted 20-07-2005 8:59 by MK Wijzig reactieProfiel van MKQuote dit bericht

Waar hebben ze opgetreden dan??


NecRobert
Krek wat!
Usericon van NecRobert
Posted 20-07-2005 11:25 by NecRobert (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van NecRobertQuote dit bericht

Paradiso


Zelfmoord plegen is wel het laatste wat ik zou doen.


ghoulliette
Usericon van ghoulliette
Posted 20-07-2005 11:26 by ghoulliette Wijzig reactieProfiel van ghoullietteQuote dit bericht

vorige week voor het eerst gehoord (op CD), klonk echt super mooi


Melk is Goed
Usericon van Melk is Goed
Posted 20-07-2005 12:32 by Melk is Goed Wijzig reactieProfiel van Melk is GoedQuote dit bericht

Okee, na het zien van The Life Aquatic, waarin tijdens de climax-scene een nummer van Sigur Ros wordt gespeeld, ben ik ook overstag. Klasse band.


flebbie
faalhaas
Usericon van flebbie
Posted 22-07-2005 19:04 by flebbie Wijzig reactieProfiel van flebbieQuote dit berichthttp://www.dopedezign.nl

quote:
Op 20 juli 2005 11:25 schreef NecRobert het volgende:
Paradiso


Gemist GVD!!!
Had idd wel ff bekend gemaakt mogen worden!


Op 26 april 2011 23:41 schreef Onweerwolf het volgende: Jij hoeft je absoluut geen zorgen te maken over mijn assertiviteit vriend.


flebbie
faalhaas
Usericon van flebbie
Posted 22-07-2005 19:05 by flebbie Wijzig reactieProfiel van flebbieQuote dit berichthttp://www.dopedezign.nl

Nummer 8 van de () cd is echt meesterlijk...


Op 26 april 2011 23:41 schreef Onweerwolf het volgende: Jij hoeft je absoluut geen zorgen te maken over mijn assertiviteit vriend.


NecRobert
Krek wat!
Usericon van NecRobert
Posted 22-07-2005 19:30 by NecRobert (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van NecRobertQuote dit bericht

Een maat van me is er geweest. Schijnt echt meesterlijk geweest te zijn.

Sorry


Zelfmoord plegen is wel het laatste wat ik zou doen.


Psychonaut
Usericon van Psychonaut
Posted 22-07-2005 19:33 by Psychonaut Wijzig reactieProfiel van PsychonautQuote dit bericht

Sorry allemaal
Het was inderdaad meesterlijk.

Wist u trouwens dat 12 september de nieuwe verschijnt, genaamd takk...?

we can now announce that the title of the new sigur rós album is takk..., which is icelandic for "thanks". it will be released september 12th on EMI records. we at sigur-ros.co.uk got a chance to listen to the album recently and for our money it's the best thing the band has ever released. we can't wait for the world to hear it. the tracklist on takk... is as follows:

1. takk...
2. glósóli
3. hoppípolla
4. með blóðnasir
5. sé lest
6. sæglópur
7. mílanó
8. gong
9. andvari
10. svo hljótt
11. heysátan


flebbie
faalhaas
Usericon van flebbie
Posted 22-07-2005 19:40 by flebbie Wijzig reactieProfiel van flebbieQuote dit berichthttp://www.dopedezign.nl

speelden ze nog nummers daarvan?


Op 26 april 2011 23:41 schreef Onweerwolf het volgende: Jij hoeft je absoluut geen zorgen te maken over mijn assertiviteit vriend.


Tormented soul
Usericon van Tormented soul
Posted 02-08-2005 22:32 by Tormented soul Wijzig reactieProfiel van Tormented soulQuote dit bericht

Niks gemist:

7 november spelen ze in de 013 met het voor mij onbekende Anima in het voorprogramma. Maar het kost wel 25 euro +3,25 res. kosten


IceQueen
Intelligentiequotiënt
Usericon van IceQueen
Posted 02-08-2005 22:44 by IceQueen Wijzig reactieProfiel van IceQueenQuote dit bericht

moet k zeker aan mn beste vriendin laten weten...alhoewel, ze houdt de sigur ros site zelf wel in de gaten


Here's your knife back, I finally got it out of my back. I'm sure you'll be needing it again soon...


scotfan
Usericon van scotfan
Posted 04-08-2005 22:29 by scotfan Wijzig reactieProfiel van scotfanQuote dit berichthttp://www.facebook.com/garsecgmetal

Ondanks dat het een geweldige band is, is de 013 voor mij te ver en mede door de hoge entree te duur voor mij...


gitarist/vocalist Garsecg *** DJ Crusher @ www.metalmessiahrecords.com


Dit topic is 9 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9
Index / Muziek algemeen Active topics Nieuw topic Post reply Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen