IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 12 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12
Auteur:
Topic : Wat is kunst? Vorige pagina | Volgende pagina
Greycloak
Gebroeders Grey
Usericon van Greycloak
Posted 16-06-2004 23:49 by Greycloak (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van GreycloakQuote dit bericht

Een ei door een rietje zuigen. Hardgekookt. Dat is kunst.


What a day, what a day If you can look it in the face and hold your vomit


Malekith
Usericon van Malekith
Posted 17-06-2004 13:58 by Malekith Wijzig reactieProfiel van MalekithQuote dit bericht

quote:
Op 16 juni 2004 23:49 schreef Greycloak het volgende:
Een ei door een rietje zuigen. Hardgekookt. Dat is kunst.


Neen, dat is onbegonnen werk


Ik vind (beeldende) kunst de visualisatie van poetry. Beiden bevatten symboliek en emoties. In gedichten is dat met letters uitgedrukt, in beeldende kunst met beelden. Belangrijk bij alle vormen van kunst is dat er een soort van emotie in zit, en ook een achterliggende betekenis/dubbelzinnigheid. Dit is echter aan de lezer/kunstliefhebber om uit te maken wat die emotie is, en wat alle symboliek in het werk betekent - de maker van de kunst heeft zo zijn eigen idee en visie maar is niet genoodzaakt die voor de hand liggend te maken. Kunst heerscht


"Obras son amores y no buenas razones"


Malekith
Usericon van Malekith
Posted 17-06-2004 14:05 by Malekith Wijzig reactieProfiel van MalekithQuote dit bericht

quote:
Op 16 juni 2004 23:45 schreef ElitE het volgende:
is er echt mooie knappe kunst + goede achterliggende gedachte


Ik zou je naar de Onze-Lieve-Vrouwe Kathedraal in Antwerpen kunnen doorverwijzen, het werk dat daar van Rubens hangt is werkelijk prachtig. Maar aangezien ik niet zo'n Christelijk/katholiek persoon ben, ga ik mijn oordeel over de achterliggende gedachte niet ten toon spreiden.
Er is echter wel degelijk een diepe achterliggende gedachte - of die goed is moet je zelf bepalen.


"Obras son amores y no buenas razones"


Manifest
Jus ad bellum, inshallah!
Usericon van Manifest
Posted 17-06-2004 14:34 by Manifest Wijzig reactieProfiel van ManifestQuote dit bericht

quote:
Op 17 juni 2004 13:58 schreef Malekith het volgende:
Neen, dat is onbegonnen werk


Ik vind (beeldende) kunst de visualisatie van poetry. Beiden bevatten symboliek en emoties. In gedichten is dat met letters uitgedrukt, in beeldende kunst met beelden. Belangrijk bij alle vormen van kunst is dat er een soort van emotie in zit, en ook een achterliggende betekenis/dubbelzinnigheid. Dit is echter aan de lezer/kunstliefhebber om uit te maken wat die emotie is, en wat alle symboliek in het werk betekent - de maker van de kunst heeft zo zijn eigen idee en visie maar is niet genoodzaakt die voor de hand liggend te maken. Kunst heerscht
Een soort emotie?
Ik kan in abstracte kunst toch echt geen emotie herkennen. Of in de kunst van Marchel Duchamp.


F*ck hippies


Malekith
Usericon van Malekith
Posted 17-06-2004 14:36 by Malekith Wijzig reactieProfiel van MalekithQuote dit bericht

quote:
Op 17 juni 2004 14:34 schreef Manifest het volgende:
Een soort emotie?
Ik kan in abstracte kunst toch echt geen emotie herkennen. Of in de kunst van Marchel Duchamp.


Abstracte kunst is meestal het afzetten tegen complexe of diepzinnigere kunst, en het minimaliseren van getoonde emotie (wat niet wil zeggen dat die er daarom niet is).

Marcel Duchamp ken ik niet


"Obras son amores y no buenas razones"


Manifest
Jus ad bellum, inshallah!
Usericon van Manifest
Posted 17-06-2004 14:37 by Manifest Wijzig reactieProfiel van ManifestQuote dit bericht

quote:
Op 17 juni 2004 14:36 schreef Malekith het volgende:
Abstracte kunst is meestal het afzetten tegen complexe of diepzinnigere kunst, en het minimaliseren van getoonde emotie (wat niet wil zeggen dat die er daarom niet is).

Marcel Duchamp ken ik niet
Abstracte kunst is juist heel diepzinnig....


F*ck hippies


she_devil
too true to be true
Usericon van she_devil
Posted 17-06-2004 14:37 by she_devil Wijzig reactieProfiel van she_devilQuote dit berichthttp://shedevil.wiebel.nl

alles is kunst als je het maar op een bepaalde manier bekijkt


wait for me dragon, we'll meet in the sky


Manifest
Jus ad bellum, inshallah!
Usericon van Manifest
Posted 17-06-2004 14:39 by Manifest Wijzig reactieProfiel van ManifestQuote dit bericht

Marcel Duchamp:


F*ck hippies


Borgia
Oude Bok
Usericon van Borgia
Posted 17-06-2004 14:39 by Borgia Wijzig reactieProfiel van BorgiaQuote dit bericht

quote:
Op 17 juni 2004 14:37 schreef she_devil het volgende:
alles is kunst als je het maar op een bepaalde manier bekijkt


Met andere woorden..zelfs een blok beton kan kunst zijn zolang er maar een diepzinnig verhaal achter zit?


Don't be afraid to take a big step if one is indicated. You can't cross a chasm in two small jumps.


Manifest
Jus ad bellum, inshallah!
Usericon van Manifest
Posted 17-06-2004 14:39 by Manifest Wijzig reactieProfiel van ManifestQuote dit bericht

quote:
Op 17 juni 2004 14:39 schreef Borgia het volgende:
Met andere woorden..zelfs een blok beton kan kunst zijn zolang er maar een diepzinnig verhaal achter zit?
Juist


F*ck hippies


Malekith
Usericon van Malekith
Posted 17-06-2004 14:41 by Malekith Wijzig reactieProfiel van MalekithQuote dit bericht



Ok, erm. Mogelijke emotie hier: de onbedwingbare drang om te plassen?


"Obras son amores y no buenas razones"


Borgia
Oude Bok
Usericon van Borgia
Posted 17-06-2004 14:45 by Borgia Wijzig reactieProfiel van BorgiaQuote dit bericht

quote:
Op 17 juni 2004 14:41 schreef Malekith het volgende:


Ok, erm. Mogelijke emotie hier: de onbedwingbare drang om te plassen?


Nee..dat is juist de kunst van de beton..het volstrekte emotieloze..de epische leegte


Don't be afraid to take a big step if one is indicated. You can't cross a chasm in two small jumps.


Malekith
Usericon van Malekith
Posted 17-06-2004 14:54 by Malekith Wijzig reactieProfiel van MalekithQuote dit bericht

quote:
Op 17 juni 2004 14:45 schreef Borgia het volgende:
Nee..dat is juist de kunst van de beton..het volstrekte emotieloze..de epische leegte



Ik had het over die plaspot


"Obras son amores y no buenas razones"


Manifest
Jus ad bellum, inshallah!
Usericon van Manifest
Posted 17-06-2004 14:55 by Manifest Wijzig reactieProfiel van ManifestQuote dit bericht

quote:
Op 17 juni 2004 14:41 schreef Malekith het volgende:


Ok, erm. Mogelijke emotie hier: de onbedwingbare drang om te plassen?
Het doel hiervan is het ter discussie stellen van kunst. Welke emotie?


F*ck hippies


Malekith
Usericon van Malekith
Posted 17-06-2004 15:00 by Malekith Wijzig reactieProfiel van MalekithQuote dit bericht

quote:
Op 17 juni 2004 14:55 schreef Manifest het volgende:
Het doel hiervan is het ter discussie stellen van kunst. Welke emotie?


Oh. In dat geval is ie erin geslaagd, denk ik.


"Obras son amores y no buenas razones"


Phaestus
In vino veritas
Usericon van Phaestus
Posted 17-06-2004 15:40 by Phaestus Wijzig reactieProfiel van PhaestusQuote dit bericht

quote:
Op 17 juni 2004 14:39 schreef Borgia het volgende:
Met andere woorden..zelfs een blok beton kan kunst zijn zolang er maar een diepzinnig verhaal achter zit?


Op het dak van Museum Boijmans van Beuningen liggen een aantal onmeunig lelijke blokken / plakken cementbeton. Bij de bouw van een weg, huis of viaduct wordt het als mislukte troep gezien, waar niks zinnig meer van te maken is, maar daar op het dak ligt het kunst te zijn onder de naam "maanlandschap"


"Le coeur a ses raisons que la raison ne connaît point."


she_devil
too true to be true
Usericon van she_devil
Posted 17-06-2004 16:33 by she_devil Wijzig reactieProfiel van she_devilQuote dit berichthttp://shedevil.wiebel.nl

quote:
Op 17 juni 2004 14:39 schreef Borgia het volgende:
Met andere woorden..zelfs een blok beton kan kunst zijn zolang er maar een diepzinnig verhaal achter zit?
ja dat kan....
heb op de kunstacademie gezeten...toen is mn blik ineens heel wat wijder geworden


wait for me dragon, we'll meet in the sky


Corallus Hortulanus
Usericon van Corallus Hortulanus
Posted 17-06-2004 16:41 by Corallus Hortulanus Wijzig reactieProfiel van Corallus HortulanusQuote dit berichthttp:// http://groups.msn.com/_Secure/0QQAAAPQTO5Z0rO49ZhiA0v2uidlE8IXyUcGZFu*vOZ6dUC51nYIMl5wVQYOnNgfShb6n9Zj7giHTwgdwKcprz1h!9xpFstUOAhMzqEXpx9Q/heet.jpg?dc=4675480153528497795

kunst heeft met je persoonlijke referentie kader te maken. wat 1 persoon kunst vind hoeft de andere geen kunst te vinden. dat ligt allemaal aan je referentiekader. van waar uit bekijk je de kunst. persoonlijk ben ik heel kritisch en voormij valt maar weinig wat als kunst bestempeld word ook echt onder de noemer kunst. voor een ander kan een hoop stront al kunst zijn omdat die met een bepaalde gedachte op een bepaalde plaats gelegd is.

kunst is een illusie


When you use brute force and it doesn't work, your not using enough


Corallus Hortulanus
Usericon van Corallus Hortulanus
Posted 17-06-2004 16:44 by Corallus Hortulanus Wijzig reactieProfiel van Corallus HortulanusQuote dit berichthttp:// http://groups.msn.com/_Secure/0QQAAAPQTO5Z0rO49ZhiA0v2uidlE8IXyUcGZFu*vOZ6dUC51nYIMl5wVQYOnNgfShb6n9Zj7giHTwgdwKcprz1h!9xpFstUOAhMzqEXpx9Q/heet.jpg?dc=4675480153528497795

quote:
Op 17 juni 2004 16:33 schreef she_devil het volgende:
ja dat kan....
heb op de kunstacademie gezeten...toen is mn blik ineens heel wat wijder geworden


mijn persoonlijke ervaring met mensen van een kunstacademie is juist dat hun blik enorm werd afgestompt door de persoonlijke noten en leren van leraren die voor hun bepaalde wat kunst was en wat niet (indoctrinatie) misschien zijn er nog goeie kunstacademie's die zich puur op techniek richten want leer je mensen de achterliggende gedachten van kunst dan beinvloed je de kunst wat het al geen kunst meer maakt maar een replikatie van een vorm zoals dat als kunst gesuggereerd zou moeten zijn.


When you use brute force and it doesn't work, your not using enough


Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 17-06-2004 16:46 by Chelman Wijzig reactieProfiel van ChelmanQuote dit bericht

Anus heeft gelijk


KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


Azagthoth
One RG2550EX in the pocket!
Usericon van Azagthoth
Posted 17-06-2004 16:48 by Azagthoth Wijzig reactieProfiel van AzagthothQuote dit berichthttp://www.playsomeguitar.com

Anus gebruikt erg lange zinnen.



Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 17-06-2004 16:49 by Chelman Wijzig reactieProfiel van ChelmanQuote dit bericht

quote:
Op 17 juni 2004 16:48 schreef Azagthoth het volgende:
Anus gebruikt erg lange zinnen.


Te veel James Joyce gelezen


KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


Corallus Hortulanus
Usericon van Corallus Hortulanus
Posted 17-06-2004 16:50 by Corallus Hortulanus Wijzig reactieProfiel van Corallus HortulanusQuote dit berichthttp:// http://groups.msn.com/_Secure/0QQAAAPQTO5Z0rO49ZhiA0v2uidlE8IXyUcGZFu*vOZ6dUC51nYIMl5wVQYOnNgfShb6n9Zj7giHTwgdwKcprz1h!9xpFstUOAhMzqEXpx9Q/heet.jpg?dc=4675480153528497795

had natuurlijk meteen kunnen zeggen dat kusnt een illusie is maar dan is het weer te kort door de bocht... zucht...


When you use brute force and it doesn't work, your not using enough


invictis
Usericon van invictis
Posted 17-06-2004 16:50 by invictis Wijzig reactieProfiel van invictisQuote dit bericht

wat is kunst? weet ik veel
het algemene kunst , dat abstracte gemuck enzo vind ik zowieso prut


Zo hé, is dit topic toch maar mooi getransformeerd van eenzijdig gebral van Invictus in een ware echte op ervaringen en feiten gebaseerde discussie.


she_devil
too true to be true
Usericon van she_devil
Posted 17-06-2004 16:51 by she_devil Wijzig reactieProfiel van she_devilQuote dit berichthttp://shedevil.wiebel.nl

kunst ontstaat als er een discussie over begint


wait for me dragon, we'll meet in the sky


Dit topic is 12 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen