|
Dit topic is 12 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 | ||||
Auteur: |
|
|
quote: Neen, dat is onbegonnen werk Ik vind (beeldende) kunst de visualisatie van poetry. Beiden bevatten symboliek en emoties. In gedichten is dat met letters uitgedrukt, in beeldende kunst met beelden. Belangrijk bij alle vormen van kunst is dat er een soort van emotie in zit, en ook een achterliggende betekenis/dubbelzinnigheid. Dit is echter aan de lezer/kunstliefhebber om uit te maken wat die emotie is, en wat alle symboliek in het werk betekent - de maker van de kunst heeft zo zijn eigen idee en visie maar is niet genoodzaakt die voor de hand liggend te maken. Kunst heerscht "Obras son amores y no buenas razones" |
|
quote: Ik zou je naar de Onze-Lieve-Vrouwe Kathedraal in Antwerpen kunnen doorverwijzen, het werk dat daar van Rubens hangt is werkelijk prachtig. Maar aangezien ik niet zo'n Christelijk/katholiek persoon ben, ga ik mijn oordeel over de achterliggende gedachte niet ten toon spreiden. Er is echter wel degelijk een diepe achterliggende gedachte - of die goed is moet je zelf bepalen. "Obras son amores y no buenas razones" |
|
quote:Een soort emotie? Ik kan in abstracte kunst toch echt geen emotie herkennen. Of in de kunst van Marchel Duchamp. F*ck hippies |
|
quote: Abstracte kunst is meestal het afzetten tegen complexe of diepzinnigere kunst, en het minimaliseren van getoonde emotie (wat niet wil zeggen dat die er daarom niet is). Marcel Duchamp ken ik niet "Obras son amores y no buenas razones" |
|
quote:Abstracte kunst is juist heel diepzinnig.... F*ck hippies |
|
alles is kunst als je het maar op een bepaalde manier bekijkt wait for me dragon, we'll meet in the sky |
|
Marcel Duchamp: F*ck hippies |
|
quote: Met andere woorden..zelfs een blok beton kan kunst zijn zolang er maar een diepzinnig verhaal achter zit? Don't be afraid to take a big step if one is indicated. You can't cross a chasm in two small jumps. |
|
quote:Juist F*ck hippies |
|
Ok, erm. Mogelijke emotie hier: de onbedwingbare drang om te plassen? "Obras son amores y no buenas razones" |
|
quote: Nee..dat is juist de kunst van de beton..het volstrekte emotieloze..de epische leegte Don't be afraid to take a big step if one is indicated. You can't cross a chasm in two small jumps. |
|
quote: Ik had het over die plaspot "Obras son amores y no buenas razones" |
|
quote:Het doel hiervan is het ter discussie stellen van kunst. Welke emotie? F*ck hippies |
|
quote: Oh. In dat geval is ie erin geslaagd, denk ik. "Obras son amores y no buenas razones" |
|
quote: Op het dak van Museum Boijmans van Beuningen liggen een aantal onmeunig lelijke blokken / plakken cementbeton. Bij de bouw van een weg, huis of viaduct wordt het als mislukte troep gezien, waar niks zinnig meer van te maken is, maar daar op het dak ligt het kunst te zijn onder de naam "maanlandschap" "Le coeur a ses raisons que la raison ne connaît point." |
|
quote:ja dat kan.... heb op de kunstacademie gezeten...toen is mn blik ineens heel wat wijder geworden wait for me dragon, we'll meet in the sky |
|
kunst heeft met je persoonlijke referentie kader te maken. wat 1 persoon kunst vind hoeft de andere geen kunst te vinden. dat ligt allemaal aan je referentiekader. van waar uit bekijk je de kunst. persoonlijk ben ik heel kritisch en voormij valt maar weinig wat als kunst bestempeld word ook echt onder de noemer kunst. voor een ander kan een hoop stront al kunst zijn omdat die met een bepaalde gedachte op een bepaalde plaats gelegd is. kunst is een illusie When you use brute force and it doesn't work, your not using enough |
|
quote: mijn persoonlijke ervaring met mensen van een kunstacademie is juist dat hun blik enorm werd afgestompt door de persoonlijke noten en leren van leraren die voor hun bepaalde wat kunst was en wat niet (indoctrinatie) misschien zijn er nog goeie kunstacademie's die zich puur op techniek richten want leer je mensen de achterliggende gedachten van kunst dan beinvloed je de kunst wat het al geen kunst meer maakt maar een replikatie van een vorm zoals dat als kunst gesuggereerd zou moeten zijn. When you use brute force and it doesn't work, your not using enough |
|
Anus heeft gelijk KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA ! |
|
Anus gebruikt erg lange zinnen. Niet klikken -> http://www.playsomeguitar.com/drugs/brain.html |
|
quote: Te veel James Joyce gelezen KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA ! |
|
had natuurlijk meteen kunnen zeggen dat kusnt een illusie is maar dan is het weer te kort door de bocht... zucht... When you use brute force and it doesn't work, your not using enough |
|
wat is kunst? weet ik veel het algemene kunst , dat abstracte gemuck enzo vind ik zowieso prut Zo hé, is dit topic toch maar mooi getransformeerd van eenzijdig gebral van Invictus in een ware echte op ervaringen en feiten gebaseerde discussie. |
|
kunst ontstaat als er een discussie over begint wait for me dragon, we'll meet in the sky |
Dit topic is 12 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 |
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek | Vorige pagina | Volgende pagina |