|
Dit topic is 12 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 | ||||
Auteur: |
|
|
quote: En ook daar zou ik 'andersom' passender vinden "Obras son amores y no buenas razones" |
|
quote: Dat geeft niet, je zit immers in je periode. Fickt nicht mit dem Raketemensch!! |
|
quote: He jongens, 't is een echte kenner "Obras son amores y no buenas razones" |
|
fotografie heeft meer met de ontwikkeling van de wetenschap te maken, dan met de ontwikkeling van kunst. |
|
quote: Het realisme heeft zich in de negentiende eeuw vanuit Frankrijk ontwikkeld als reactie op de romantiek. De term wordt voor de eerste keer gebruikt om het werk van de Franse schilder Gustave Courbet (1819 – 1877) te karakteriseren. Hij gebruikt de alledaagse, landelijke realiteit als basis voor zijn werk en probeert die natuurgetrouw weer te geven. Waar de romanticus de wereld rondom vanuit zichzelf beschrijft, probeert de realistische kunstenaar wat hem omringt zo objectief mogelijk te beschrijven. Binnen die stroming gaat de aandacht van de kunstenaar vooral uit naar het maatschappelijke leven en de (miserabele) plaats van de mens daarin. Arbeiders, burgers en mensen van het platteland zijn ideale voorbeelden. Het toonaangevende genre van het realisme is de roman. Het prozaïsche karakter van de roman geeft een auteur de kans zijn personages niet alleen binnen een welomlijnde sociale structuur te plaatsen, maar ook hun psychologische ontwikkeling tot in het kleinste detail te schetsen. Het ongekleurde weergeven van de werkelijkheid is het hoofddoel van de realistische auteur. Llie n'vanima ar' lle atara lanneina |
|
waar gaat het daar over fotografie dan? |
|
Evelientje, da's geen kunst, googleslet. [Dit bericht is gewijzigd door M. op 17-06-2004 22:29] Fickt nicht mit dem Raketemensch!! |
|
quote: verkeerde quote...ik ging verder op realisme Llie n'vanima ar' lle atara lanneina |
|
romantiek was trouwens weer een reactie op de verlichting. Toen was het al de Duisters tegen de Fransen |
|
ik ga proberen te douchen zonder mijn mascara uit te laten lopen, als dat geen kunst is... |
|
quote: neeje..das geen kunst...WATERPROOF mascara heet dat Llie n'vanima ar' lle atara lanneina |
|
nope, niet watervast, lang leve de remover |
|
quote:DUH!H!H!!H Mensen UIT de maatschappij maken kunst. Nogal logisch dat het een reflectie is. Ach ja, televisie. F*ck hippies |
|
Edit: Verkeerde topic. [Dit bericht is gewijzigd door Schaep op 13-07-2004 20:45] |
|
Kunst is de allerindividueelste expressie van de allerindividueelste emotie, zegt men, maar dat zou dan weer betekenen dat Rubens en consoorten geen kunst maakten, want zij hadden rapen, die ook meeschilderden,... [Dit bericht is gewijzigd door pale enchantress op 14-07-2004 20:02] true disco chick |
|
quote: Maar de ontwikkeling van de kunst heeft wel met de opkomst van de fotografie te maken. Fotografie heeft immers, net als later film, de aard van kunst veranderd. ...the man on moon smiles and he says: www.audiovisueelontwerp.nl & www.soundclick.com/bands/5/extinguishedfire.htm |
|
was even terugbladeren.... quote: Nope, opkomst fotografie--> abstracte kunst, te beginnen met het impressionisme (dat ook vastlegde wat de camera niet kon: veel kleur.) Dit is ook waarom de fotografie de art van kunst heeft verandert. (zoals bijvoorbeeld olieverf, het perspectief en verschillende ideologiën al eerder deden) Kunst is bijna altijd een beweging van een hoofdstroming (en het doorontwikkelen daarvan) en een tegenbeweging (die aldanniet uiteindelijk de underground ontstijgt) ...the man on moon smiles and he says: www.audiovisueelontwerp.nl & www.soundclick.com/bands/5/extinguishedfire.htm |
|
quote: Niet klikken -> http://www.playsomeguitar.com/drugs/brain.html |
|
Bazzio Attacks!!! |
|
Ik word ook kunstenaar. Ik heb nog wel wat troep en superlijm liggen. You don't need to have respect for him because he pretends that he's holy... |
|
quote: Hier zou ik serieus bij overwegen om het in mijn huis op te hangen. Niet klikken -> http://www.playsomeguitar.com/drugs/brain.html |
|
Als antwoord op de topicstarter: Kunst is alleen kunst als de maker niet als doel het er geld mee te verdienen, én IK het kunst vindt. Dat betekent dus dat Picasso in tegenstelling tot wat velen denken geen kunstenaar was. De brouwer van de eerste Grimbergen daarintegen was dat wel edit: mening veranderd, zie post hieronder [Dit bericht is gewijzigd door campske666 op 03-09-2004 11:43] |
|
“a selective recreation of reality according to an artist’s metaphysical viewpoint” (Rand 19) Dit is een definitie die ik wel goed vind kloppen voor kunst, behalve dat ik "methaphysical" door "subjective" zou vervangen. |
|
quote: Dit is op zich een aardige definitie, maar ik denk dat eeen heleboel abstracte kunst er nu buitengelaten wordt, omdat dat (vaak bewust) geen weergaven van de werkelijkheid zijn. Persoonlijk vind ik kunst sowieso een non-begrip. Ik kijk liever of ik iets mooi vind of niet, en inderdaad, sommige dingen kunnen met de juiste onderbouwing een stuk indrukwekkender worden, maar dan wordt het meer de kunst van het lullen dan van het werk zelf (zie eerder genoemde dichtgetimmerde kistjes). Alleen een goede techniek daarentegen is voor mij ook zeker geen garantie. Kennissen van mijn ouders hebben een keramiek galerie (http://www.galerie-keramaikos.nl/) en daar zit nogal wat variatie in van wat er staat. Het werk van Mieke Everaet bijvoorbeeld: Is echt een monnikenwerk om in elkaar te zetten en de schaaltjes zijn erg fragiel (ik geloof dat 8 van de 10 in de oven kapotgaan). Genoeg vakmanschap dus, maar het boeit me totaal niet. De werken van Jean Fontaine: En Patrick van Craenenbroeck: Vind ik daarentegen erg mooi (en natuurlijk zitten er altijd mindere en betere werken tussen, maar goed). Ah, en ik moet toegeven, hoezeer de term mij ook tegenstaat, Jean Fontaine zou ik wel als kunst willen betitelen 8) NP: Iron Maiden - Face In The Sand [Dit bericht is gewijzigd door Pil op 03-09-2004 13:40] For in each delve and greenwood far wiser creatures play. And in their veins and sinews live the Gods of yesterday. |
Dit topic is 12 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 |
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek | Vorige pagina | Volgende pagina |