IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 12 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12
Auteur:
Topic : Wat is kunst? Vorige pagina | Volgende pagina
Corallus Hortulanus
Usericon van Corallus Hortulanus
Posted 17-06-2004 17:07 by Corallus Hortulanus Wijzig reactieProfiel van Corallus HortulanusQuote dit berichthttp:// http://groups.msn.com/_Secure/0QQAAAPQTO5Z0rO49ZhiA0v2uidlE8IXyUcGZFu*vOZ6dUC51nYIMl5wVQYOnNgfShb6n9Zj7giHTwgdwKcprz1h!9xpFstUOAhMzqEXpx9Q/heet.jpg?dc=4675480153528497795

quote:
Op 17 juni 2004 17:06 schreef Azagthoth het volgende:
Wellicht zo een streven naar creatieve perfectionisme een criterium kunnen zijn?


daar kan ik me dus wel in vinden. bij goeie kunstenaars zie je ook een duidelijke vooruitgang in de werken die ze maken. wat dat creatieve perfectionisme veroorzaakt


When you use brute force and it doesn't work, your not using enough


Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 17-06-2004 17:08 by Chelman Wijzig reactieProfiel van ChelmanQuote dit bericht

quote:
Op 17 juni 2004 17:03 schreef EVILinetje het volgende:
en wat is daar dan zo stom aan? In elke cultuur zit kunst en in kunst kan je kenmerken van culturen terugvinden. Cultuur is erg ruim en slaat zowel op volkeren als op de objecten en gebruiken. En dat maakt dat kunst ook cultuur is.



Zie je het verschil tussen:

Kunst is cultuur

en

Kunst maakt onderdeel uit van een cultuur

???

Kunst is cultuur is een stelling dat even waardevol is als: Graniet is een steen. Het zegt werkelijk niks.
quote:

(en als je me niet gelooft; ik heb er ergens een cursus van liggen)


Dan zal het waar zijn.


KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


Corallus Hortulanus
Usericon van Corallus Hortulanus
Posted 17-06-2004 17:09 by Corallus Hortulanus Wijzig reactieProfiel van Corallus HortulanusQuote dit berichthttp:// http://groups.msn.com/_Secure/0QQAAAPQTO5Z0rO49ZhiA0v2uidlE8IXyUcGZFu*vOZ6dUC51nYIMl5wVQYOnNgfShb6n9Zj7giHTwgdwKcprz1h!9xpFstUOAhMzqEXpx9Q/heet.jpg?dc=4675480153528497795

quote:
Op 17 juni 2004 17:06 schreef she_devil het volgende:
jij hoeft het ook geen kunst te vinden, maar je moet hier niet deductief gaan denken.


waarom niet. het kan een vorm van kunst zijn. iemand met een heel groot deductief vermogen zou een potentieel groot kunstenaar zijn in deze wereld


When you use brute force and it doesn't work, your not using enough


she_devil
too true to be true
Usericon van she_devil
Posted 17-06-2004 17:10 by she_devil Wijzig reactieProfiel van she_devilQuote dit berichthttp://shedevil.wiebel.nl

.

[Dit bericht is gewijzigd door she_devil op 17-06-2004 17:10]


wait for me dragon, we'll meet in the sky


EVILinetje
Ode aan de Rubensvrouwtjes onder ons!!
Usericon van EVILinetje
Posted 17-06-2004 17:10 by EVILinetje Wijzig reactieProfiel van EVILinetjeQuote dit bericht

quote:
Op 17 juni 2004 17:07 schreef Corallus Hortulanus het volgende:
daar kan ik me dus wel in vinden. bij goeie kunstenaars zie je ook een duidelijke vooruitgang in de werken die ze maken. wat dat creatieve perfectionisme veroorzaakt


Ik ook. Mijn vriend is kunstenaar (nog in wording), maar hij gaat nu naar zijn voorlaatste jaar, en het verschil met zijn werken van vorig jaar tot nu is immens. Ik vind ze al super en veel andere 'leken' ook, maar voor de professionals moet hij nog 'groeien' en stopt dit idd niet wanneer hun studie eindigt.


Llie n'vanima ar' lle atara lanneina


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 17-06-2004 17:11 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

Kunstopleiding vind ik een grote dikke berg onzin ...

Talent en creativiteit leer je niet ...


Corallus Hortulanus
Usericon van Corallus Hortulanus
Posted 17-06-2004 17:12 by Corallus Hortulanus Wijzig reactieProfiel van Corallus HortulanusQuote dit berichthttp:// http://groups.msn.com/_Secure/0QQAAAPQTO5Z0rO49ZhiA0v2uidlE8IXyUcGZFu*vOZ6dUC51nYIMl5wVQYOnNgfShb6n9Zj7giHTwgdwKcprz1h!9xpFstUOAhMzqEXpx9Q/heet.jpg?dc=4675480153528497795

quote:
Op 17 juni 2004 17:11 schreef Jenje het volgende:
Kunstopleiding vind ik een grote dikke berg onzin ...

Talent en creativiteit leer je niet ...


je kan er technieken leren en dat is alles. inderdaad talent en creativiteit kun je niet leren dat heb je of je hebt het niet...


When you use brute force and it doesn't work, your not using enough


EVILinetje
Ode aan de Rubensvrouwtjes onder ons!!
Usericon van EVILinetje
Posted 17-06-2004 17:12 by EVILinetje Wijzig reactieProfiel van EVILinetjeQuote dit bericht

quote:
Op 17 juni 2004 17:08 schreef Chelman het volgende:
Zie je het verschil tussen:

Kunst is cultuur

en

Kunst maakt onderdeel uit van een cultuur

???

Kunst is cultuur is een stelling dat even waardevol is als: Graniet is een steen. Het zegt werkelijk niks.




Dan zal het waar zijn.


kheb het als stelling dan ook iets te ruim gesteld. Maar toch blijf ik erbij dat ze opgaat.


Llie n'vanima ar' lle atara lanneina


she_devil
too true to be true
Usericon van she_devil
Posted 17-06-2004 17:13 by she_devil Wijzig reactieProfiel van she_devilQuote dit berichthttp://shedevil.wiebel.nl

quote:
Op 17 juni 2004 17:09 schreef Corallus Hortulanus het volgende:
waarom niet. het kan een vorm van kunst zijn. iemand met een heel groot deductief vermogen zou een potentieel groot kunstenaar zijn in deze wereld
ja maar het gaat hier over het onderwerp *wat is kunst* , niet over hoe creeer je kunst. als je hier deductief gaat denken worden andere visies buitengesloten en dat is niet het doel .


wait for me dragon, we'll meet in the sky


Azagthoth
One RG2550EX in the pocket!
Usericon van Azagthoth
Posted 17-06-2004 17:13 by Azagthoth Wijzig reactieProfiel van AzagthothQuote dit berichthttp://www.playsomeguitar.com

quote:
Op 17 juni 2004 17:11 schreef Jenje het volgende:
Kunstopleiding vind ik een grote dikke berg onzin ...

Talent en creativiteit leer je niet ...
Maar je kan wel technieken leren die je als "gereedschap" kan gebruiken ter ondersteuning van je creativiteit.

[Dit bericht is gewijzigd door Azagthoth op 17-06-2004 17:13]



EVILinetje
Ode aan de Rubensvrouwtjes onder ons!!
Usericon van EVILinetje
Posted 17-06-2004 17:14 by EVILinetje Wijzig reactieProfiel van EVILinetjeQuote dit bericht

quote:
Op 17 juni 2004 17:12 schreef Corallus Hortulanus het volgende:
je kan er technieken leren en dat is alles. inderdaad talent en creativiteit kun je niet leren dat heb je of je hebt het niet...


Daarom zijn er ook heel strenge toelatingsproeven bij Vrije Schilderkunsten. Een strenge jury oordeelt of je talent hebt om verder te gaan of niet. Mijn vriend is dan ook al met kunst(via allerlei academies) bezig sinds hij een kleuter was en wilde zelf niets anders doen.


Llie n'vanima ar' lle atara lanneina


Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 17-06-2004 17:14 by Chelman Wijzig reactieProfiel van ChelmanQuote dit bericht

quote:
Op 17 juni 2004 17:11 schreef Jenje het volgende:
Kunstopleiding vind ik een grote dikke berg onzin ...

Talent en creativiteit leer je niet ...


Daar ben ik het grotendeels mee eens.

Wat wel waardevol aan zo'n opleiding is het scheppen van een kader met name wat techniek e.d. betreft. Om het simpel te zeggen: je kan de beste beeldhouwer ter wereld zijn maar toch zal iemand jou eerst moeten vertellen welke beitel het handigste is voor elk soort steen etc.

Ook vind ik kunsthistorische opleidingen waardevol om context aan te dragen voor het bestuderen van de werken van een bepaald artiest danwel stroming. Het moet echter niet TE beklemmend en indoctrinerend zijn, wat de meeste opleidingen helaas wel zijn.


KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 17-06-2004 17:15 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

Hmja, maar om dara nu een beroepsopleiding van te maken vind ik wat te ver gezocht.

Ooit met kunstacademie studente in een huis gewoond. Wat ene berg onzin leert die zeg, en ze worden kunstmatig aan het werk gehouden, voor beetje duf boetseerwerkje kregen ze weer zwikkie poen, ding ze.lf verdween ergens op ene stoffige plank.


Azagthoth
One RG2550EX in the pocket!
Usericon van Azagthoth
Posted 17-06-2004 17:15 by Azagthoth Wijzig reactieProfiel van AzagthothQuote dit berichthttp://www.playsomeguitar.com

quote:
Op 17 juni 2004 17:12 schreef Corallus Hortulanus het volgende:
je kan er technieken leren en dat is alles. inderdaad talent en creativiteit kun je niet leren dat heb je of je hebt het niet...


Ik ben van mening dat je creativiteit kan ontwikkelen. Talent zegt meer wat over de snelheid van die ontwikkeling.



Azagthoth
One RG2550EX in the pocket!
Usericon van Azagthoth
Posted 17-06-2004 17:16 by Azagthoth Wijzig reactieProfiel van AzagthothQuote dit berichthttp://www.playsomeguitar.com

quote:
Op 17 juni 2004 17:15 schreef Jenje het volgende:
Hmja, maar om dara nu een beroepsopleiding van te maken vind ik wat te ver gezocht.

...

Het is nog altijd beter dan vrouwenstudie.



Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 17-06-2004 17:16 by Chelman Wijzig reactieProfiel van ChelmanQuote dit bericht

quote:
Op 17 juni 2004 17:15 schreef Jenje het volgende:
Ooit met kunstacademie studente in een huis gewoond. Wat ene berg onzin leert die zeg, en ze worden kunstmatig aan het werk gehouden, voor beetje duf boetseerwerkje kregen ze weer zwikkie poen, ding ze.lf verdween ergens op ene stoffige plank.


Dit is inderdaad belachelijk.

Een bijzondere kunstenaarsuitkering is ook zo'n walgelijke regeling. Als je werk bij niemand aanslaat een je kan er niet van rondkomen dan moet je maar je brood met iets anders verdienen en niet op andere werkende mensen teren.


KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 17-06-2004 17:17 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

quote:
Op 17 juni 2004 17:16 schreef Azagthoth het volgende:
Het is nog altijd beter dan vrouwenstudie.
Dat is waar .. vrouwen en kunstenaars moeten maar achter het aanrecht of zo


she_devil
too true to be true
Usericon van she_devil
Posted 17-06-2004 17:17 by she_devil Wijzig reactieProfiel van she_devilQuote dit berichthttp://shedevil.wiebel.nl

quote:
Op 17 juni 2004 17:15 schreef Jenje het volgende:
Hmja, maar om dara nu een beroepsopleiding van te maken vind ik wat te ver gezocht.

Ooit met kunstacademie studente in een huis gewoond. Wat ene berg onzin leert die zeg, en ze worden kunstmatig aan het werk gehouden, voor beetje duf boetseerwerkje kregen ze weer zwikkie poen, ding ze.lf verdween ergens op ene stoffige plank.
t is inderdaad een berg onzin die je leert , k ben er niet voor niks mee gestopt. Maar je houdt er ook n hoop aan over !


wait for me dragon, we'll meet in the sky


EVILinetje
Ode aan de Rubensvrouwtjes onder ons!!
Usericon van EVILinetje
Posted 17-06-2004 17:20 by EVILinetje Wijzig reactieProfiel van EVILinetjeQuote dit bericht

quote:
Op 17 juni 2004 17:17 schreef she_devil het volgende:
t is inderdaad een berg onzin die je leert , k ben er niet voor niks mee gestopt. Maar je houdt er ook n hoop aan over !


Misschien in NL, maar als ik zie wat Bart allemaal moet kennen. Is dit niet zoveel anders dan een gemiddelde hogere richting: filosofie, kunstgeschiedenis, waarnemingstekenen, psychologie, kleurenleer,...


Llie n'vanima ar' lle atara lanneina


she_devil
too true to be true
Usericon van she_devil
Posted 17-06-2004 17:21 by she_devil Wijzig reactieProfiel van she_devilQuote dit berichthttp://shedevil.wiebel.nl

quote:
Op 17 juni 2004 17:20 schreef EVILinetje het volgende:
Misschien in NL, maar als ik zie wat Bart allemaal moet kennen. Is dit niet zoveel anders dan een gemiddelde hogere richting: filosofie, kunstgeschiedenis, waarnemingstekenen, psychologie, kleurenleer,...
heb k ook allemaal gehad, maar k zeg toch dat ik er óók het een en ander aan heb over gehouden?


wait for me dragon, we'll meet in the sky


Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 17-06-2004 17:22 by Chelman Wijzig reactieProfiel van ChelmanQuote dit bericht

quote:
Op 17 juni 2004 17:20 schreef EVILinetje het volgende:
Misschien in NL, maar als ik zie wat Bart allemaal moet kennen. Is dit niet zoveel anders dan een gemiddelde hogere richting: filosofie, kunstgeschiedenis, waarnemingstekenen, psychologie, kleurenleer,...


Daar noem je net een aantal studies die op geen enkele feitelijke basis stoelen. En ik heb filosofie naast mijn hoofdstudie gedaan....


KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


EVILinetje
Ode aan de Rubensvrouwtjes onder ons!!
Usericon van EVILinetje
Posted 17-06-2004 17:23 by EVILinetje Wijzig reactieProfiel van EVILinetjeQuote dit bericht

quote:
Op 17 juni 2004 17:22 schreef Chelman het volgende:
Daar noem je net een aantal studies die op geen enkele feitelijke basis stoelen. En ik heb filosofie naast mijn hoofdstudie gedaan....


en toch zijn ze interessant om weten...kwestie van je kennis uit te breiden en zo. Met zo een redenering kan je elke studie teniet doen.


Llie n'vanima ar' lle atara lanneina


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 17-06-2004 17:24 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

.. en waarom maakt dat je ene betere kunstenaar? dan kun je alleen maar interessant lullen als je je zoveelde uit kluiten gewassen asbak aan staat te prijzen aan van die 'kijk mij kunstzinnig doen" - vvd-ers.


EVILinetje
Ode aan de Rubensvrouwtjes onder ons!!
Usericon van EVILinetje
Posted 17-06-2004 17:27 by EVILinetje Wijzig reactieProfiel van EVILinetjeQuote dit bericht

quote:
Op 17 juni 2004 17:24 schreef Jenje het volgende:
.. en waarom maakt dat je ene betere kunstenaar? dan kun je alleen maar interessant lullen als je je zoveelde uit kluiten gewassen asbak aan staat te prijzen aan van die 'kijk mij kunstzinnig doen" - vvd-ers.


Een andere kennis van me zit nu in zijn laatste jaar schilderkunst en die kan idd lullen, maar iets deftigs creeëren komt niet echt in huis. En toch vinden velen zijn werk geniaal, enkel omdat ie zich eruit kan lullen. In zijn laatste jaar kunsthumaniora had ie het ganse jaar geen bal uitgespookt en bij zijn geintegreerde proef bracht hij 3 dichtgehamerde kistjes mee. Gaf er één of andere filosofische wending aan+ zei dat zijn werk erin zat, maar dat niemand het mocht zien en hij was laureaat van zijn klas


Llie n'vanima ar' lle atara lanneina


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 17-06-2004 17:28 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

Kijk, en dat soort 'kunstenaars' barst het van, en die mogen allemaal het graf in.


Dit topic is 12 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen