IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 12 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12
Auteur:
Topic : Wat is kunst? Vorige pagina | Volgende pagina
Corallus Hortulanus
Usericon van Corallus Hortulanus
Posted 17-06-2004 17:39 by Corallus Hortulanus Wijzig reactieProfiel van Corallus HortulanusQuote dit berichthttp:// http://groups.msn.com/_Secure/0QQAAAPQTO5Z0rO49ZhiA0v2uidlE8IXyUcGZFu*vOZ6dUC51nYIMl5wVQYOnNgfShb6n9Zj7giHTwgdwKcprz1h!9xpFstUOAhMzqEXpx9Q/heet.jpg?dc=4675480153528497795

in een dicht getimmerd kistje


When you use brute force and it doesn't work, your not using enough


Manifest
Jus ad bellum, inshallah!
Usericon van Manifest
Posted 17-06-2004 17:41 by Manifest Wijzig reactieProfiel van ManifestQuote dit bericht

Malevitsj kunst?


Malevitsj schreef behalve zijn naam ook het jaartal 1913 op de achterkant, daarmee aangevend dat hij het suprematisme toen al uitgevonden had. Malevitsj werkte in dat jaar als decorbouwer mee aan de opera 'Overwinning op de zon'. In deze futuristische opera overwint de mens de zon; hij verliest zijn geketend-zijn aan de wereld van de objecten, de werkelijkheid die zintuiglijk waarneembaar en illusoir is. Daarachter was niets, niets dan zwartheid. Het 'Zwarte vierkant' symboliseerde de ontstane leegte of volheid die niet langer waargenomen, alleen maar 'gevoeld' kon worden. Het koor in de opera zong: "Wij zijn vrij. De zon is gebroken…. Leve de duisternis. […] Ons gezicht is donker, Ons licht zit in ons." Zo is het zwarte vierkant een icoon van de onzichtbare werkelijkheid geworden. Bovendien was er een nieuwe werkelijkheid geschapen, namelijk een schilderkunstige werkelijkheid. Immers vanuit het 'Zwart vierkant', het eerste suprematistische schilderij, konden nieuwe gewichtsloze kleurmassa's ontstaan zoals het zwarte kruis en de zwarte cirkel. Het zwarte kruis bestaat uit twee helften van het vierkant, die haaks op elkaar staan. De cirkel die zich enigszins naar rechts lijkt te bewegen, zou eveneens uit het vierkant zijn ontstaan; namelijk door dit te draaien. In hun afzonderlijke vorm toonde Malevitsj de eerste versie van het triptiek voor het eerst op de 'Laatste futuristische tentoonstelling 0.10' in 1915 te Petrograd.
In 1927 verklaart Malevitsj: "Het vierkant van de suprematist en de uit dit vierkant ontstane vormen zijn te vergelijken met primitieve tekens van de oermens […]. Het suprematisme brengt geen nieuwe wereld van gevoelens tot stand, maar is een nieuwe directe weergave van de gevoelswereld."

Gewoon een zwart vierkant en een lulverhaal erachter (moet wel origneel zijn natuurlijk).
De kunst van deze man kost een vermogen, terwijl het zo simpel is...


F*ck hippies


Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 17-06-2004 17:47 by Chelman Wijzig reactieProfiel van ChelmanQuote dit bericht

quote:
Op 17 juni 2004 17:28 schreef Jenje het volgende:
Kijk, en dat soort 'kunstenaars' barst het van, en die mogen allemaal het graf in.


Ja, tenzij ze kopers voor hun werk kunnen vinden.


KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 17-06-2004 17:49 by ElitE Wijzig reactieProfiel van ElitEQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/brambeer/

quote:
Op 17 juni 2004 17:41 schreef Manifest het volgende:
Malevitsj kunst?


gewoon een zwart vierkant en een lulverhaal erachter (moet wel origneel zijn natuurlijk).
De kunst van deze man kost een vermogen, terwijl het zo simpel is...

metallica heeft dat beter gemaakt


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


EVILinetje
Ode aan de Rubensvrouwtjes onder ons!!
Usericon van EVILinetje
Posted 17-06-2004 17:51 by EVILinetje Wijzig reactieProfiel van EVILinetjeQuote dit bericht

je moet het toch maar doen eh


Llie n'vanima ar' lle atara lanneina


adder
Obsceen reptiel
Usericon van adder
Posted 17-06-2004 17:56 by adder Wijzig reactieProfiel van adderQuote dit bericht

quote:
Op 17 juni 2004 17:14 schreef Chelman het volgende:
Om het simpel te zeggen: je kan de beste beeldhouwer ter wereld zijn maar toch zal iemand jou eerst moeten vertellen welke beitel het handigste is voor elk soort steen etc.


Ja wel, komt nog bij kijken dat die leraren op kunsthumaniora meestal zelf de grootste klungels zijn. Ze moeten wel les geven want ze komen toch nergens aan de bak.
Ik ken iemand die al van zijn 14de beeldhouwd En die is na een week kunsthumaniora gestopt omdat de leraar zelf zijn beitels nog niet degelijk kon vasthouden.

[Dit bericht is gewijzigd door adder op 17-06-2004 17:57]


Uit liefde voor ZM.


Manifest
Jus ad bellum, inshallah!
Usericon van Manifest
Posted 17-06-2004 17:58 by Manifest Wijzig reactieProfiel van ManifestQuote dit bericht

Of klungels zoals mijn docent, die gewoon een hele week wegblijft om aan een beeldhouw competitie in Amerika mee te doen......
Daar gaan me lessen weer. Wel knap werk heeft hij gemaakt trouwens..


F*ck hippies


MetalgirlOphelia
Botmongool
Usericon van MetalgirlOphelia
Posted 17-06-2004 19:10 by MetalgirlOphelia Wijzig reactieProfiel van MetalgirlOpheliaQuote dit bericht

Voor mij is kunst de vaardigheid en het talent om iets zo te maken/schilderen/wat dan ook, dat een ander het niet kan, zo goed/mooi is het. Ik verafschuw modern gekras en gooien met potten verf alleen aar omdat er een zogenaamd "gedachtengoed"achter zou zitten. Als ik een doek pak en dat helemaal onderschijt en vervolgens een aardbei in het midden plak, is dat dan kunst? Lazer op!


Kankerlul


Manifest
Jus ad bellum, inshallah!
Usericon van Manifest
Posted 17-06-2004 19:21 by Manifest Wijzig reactieProfiel van ManifestQuote dit bericht

quote:
Op 17 juni 2004 19:10 schreef MetalgirlOphelia het volgende:
Voor mij is kunst de vaardigheid en het talent om iets zo te maken/schilderen/wat dan ook, dat een ander het niet kan, zo goed/mooi is het. Ik verafschuw modern gekras en gooien met potten verf alleen aar omdat er een zogenaamd "gedachtengoed"achter zou zitten.

Leuke is dat de abstracte kunstenaars zoals Malevitsj en Mondriaan ook veel vaardigheden beschikken en zeer goed zijn in portretten maken, landschappen etc.
Mondriaan heeft bijv. op de Haagsche school gezeten.

Eerdere schilderijen Molens



Latere schilderijen Abstract



[Dit bericht is gewijzigd door Manifest op 17-06-2004 19:24]


F*ck hippies


Malekith
Usericon van Malekith
Posted 17-06-2004 19:24 by Malekith Wijzig reactieProfiel van MalekithQuote dit bericht

...Die molens vind ik persoonlijk niet zo goed, maar zal wel aan mij liggen - het is mijn stijl nu eenmaal niet.


"Obras son amores y no buenas razones"


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 17-06-2004 19:27 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

quote:
Op 17 juni 2004 17:47 schreef Chelman het volgende:
Ja, tenzij ze kopers voor hun werk kunnen vinden.
Dan moeten ze die meenemen in hun graf ja ..


MetalgirlOphelia
Botmongool
Usericon van MetalgirlOphelia
Posted 17-06-2004 19:28 by MetalgirlOphelia Wijzig reactieProfiel van MetalgirlOpheliaQuote dit bericht

quote:
Op 17 juni 2004 19:21 schreef Manifest het volgende:
Leuke is dat de abstracte kunstenaars zoals Malevitsj en Mondriaan ook veel vaardigheden beschikken en zeer goed zijn in portretten maken, landschappen etc.
Mondriaan heeft bijv. op de Haagsche school gezeten.

Eerdere schilderijen Molens



Latere schilderijen Abstract




Ja dat weet ik, maar ik sowieso niet in waarom je onder zou moeten doen aan jouw talenten. Maar dat is weer mijn mening, ik vind het overigens niet om aan te zien. Geef mij maar de oude kunst, levensechte schilderijen, beeldhouwwerken van oude griekse goden, dat is mijn straatje


Kankerlul


Manifest
Jus ad bellum, inshallah!
Usericon van Manifest
Posted 17-06-2004 19:28 by Manifest Wijzig reactieProfiel van ManifestQuote dit bericht

quote:
Op 17 juni 2004 19:24 schreef Malekith het volgende:
...Die molens vind ik persoonlijk niet zo goed, maar zal wel aan mij liggen - het is mijn stijl nu eenmaal niet.
Well, zijn techniek is wel goed igg. Of je het nou mooi vindt of niet.


F*ck hippies


Staalman
Usericon van Staalman
Posted 17-06-2004 19:28 by Staalman Wijzig reactieProfiel van StaalmanQuote dit bericht

Met buikgriep proberen 10 minuten je schijt onder controle houden.........






Da's pas kunst!!!!


"Life Is Much More Beautiful, When It Means Nothing At All"


MetalgirlOphelia
Botmongool
Usericon van MetalgirlOphelia
Posted 17-06-2004 19:29 by MetalgirlOphelia Wijzig reactieProfiel van MetalgirlOpheliaQuote dit bericht

haha precies dat bedoel ik dus


Kankerlul


Manifest
Jus ad bellum, inshallah!
Usericon van Manifest
Posted 17-06-2004 19:29 by Manifest Wijzig reactieProfiel van ManifestQuote dit bericht

quote:
Op 17 juni 2004 19:28 schreef Staalman het volgende:
Met buikgriep proberen 10 minuten je schijt onder controle houden.........

Da's pas kunst!!!!


Misschien als je zelf op deze manier tentoonstelt in een museum wel.


F*ck hippies


MetalgirlOphelia
Botmongool
Usericon van MetalgirlOphelia
Posted 17-06-2004 19:30 by MetalgirlOphelia Wijzig reactieProfiel van MetalgirlOpheliaQuote dit bericht

quote:
Op 17 juni 2004 19:29 schreef Manifest het volgende:
Misschien als je zelf op deze manier tentoonstelt in een museum wel.


De kunst is dat bijna niemand het kan, niet dat je in een museum hangt


Kankerlul


Malekith
Usericon van Malekith
Posted 17-06-2004 19:33 by Malekith Wijzig reactieProfiel van MalekithQuote dit bericht

quote:
Op 17 juni 2004 19:28 schreef Staalman het volgende:
Met buikgriep proberen 10 minuten je schijt onder controle houden.........

Da's pas kunst!!!!



Yeah, en in hetzelfde straatje als een hardgekookt ei met een rietje proberen uit te zuigen


"Obras son amores y no buenas razones"


Staalman
Usericon van Staalman
Posted 17-06-2004 19:36 by Staalman Wijzig reactieProfiel van StaalmanQuote dit bericht

Hem is het in ieder geval niet gelukt....






"Life Is Much More Beautiful, When It Means Nothing At All"


EVILinetje
Ode aan de Rubensvrouwtjes onder ons!!
Usericon van EVILinetje
Posted 17-06-2004 21:00 by EVILinetje Wijzig reactieProfiel van EVILinetjeQuote dit bericht

quote:
Op 17 juni 2004 19:33 schreef Malekith het volgende:
Yeah, en in hetzelfde straatje als een hardgekookt ei met een rietje proberen uit te zuigen


en als je terwijl met buikgriep je schijt ophoudt...hetgeen er dan uitkomt..das pas kunst


Llie n'vanima ar' lle atara lanneina


Malekith
Usericon van Malekith
Posted 17-06-2004 21:58 by Malekith Wijzig reactieProfiel van MalekithQuote dit bericht

quote:
Op 17 juni 2004 21:00 schreef EVILinetje het volgende:
en als je terwijl met buikgriep je schijt ophoudt...hetgeen er dan uitkomt..das pas kunst


Zegt de kenner


"Obras son amores y no buenas razones"


ghoulliette
Usericon van ghoulliette
Posted 17-06-2004 22:00 by ghoulliette Wijzig reactieProfiel van ghoullietteQuote dit bericht

Kunst heeft te maken met de reflectie op de maatschappij (volgens de tv)


EVILinetje
Ode aan de Rubensvrouwtjes onder ons!!
Usericon van EVILinetje
Posted 17-06-2004 22:01 by EVILinetje Wijzig reactieProfiel van EVILinetjeQuote dit bericht

quote:
Op 17 juni 2004 22:00 schreef ghoulliette het volgende:
Kunst heeft te maken met de reflectie op de maatschappij (volgens de tv)


daarom heb je ook verschillende periodes in de kunst

vb bij de opkomst vd fotografie: Realisme


Llie n'vanima ar' lle atara lanneina


Malekith
Usericon van Malekith
Posted 17-06-2004 22:05 by Malekith Wijzig reactieProfiel van MalekithQuote dit bericht

quote:
Op 17 juni 2004 22:01 schreef EVILinetje het volgende:
vb bij de opkomst vd fotografie: Realisme


Eh, andersom. Bij de opkomst van Realisme: fotografie


"Obras son amores y no buenas razones"


M.
Schwarzgerät
Usericon van M.
Posted 17-06-2004 22:06 by M. Wijzig reactieProfiel van M.Quote dit bericht

Jullie hebben het allebei fout.

Bij de opkomst van kunst: periodes.


Fickt nicht mit dem Raketemensch!!


Dit topic is 12 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen