IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Nieuws, actualiteit en media Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 6 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6
Auteur:
Topic : JOVD voorstel Volgende pagina
Phriar
Hutkippie voor bok en spenen
Usericon van Phriar
Posted 29-05-2004 13:52 by Phriar Wijzig reactieProfiel van PhriarQuote dit berichthttp://metal.20m.com

De JOVD in al z'n jeugdige voorzienigheid heeft voorgesteld dat het een goed idee zou zijn de AOW af te schaffen, teneinde de belastingen die de ene (jongere) generatie betaalt voor de oudere generatie te verwijderen uit ons maatschappelijk bestel.

1) het zou niet afgepakt worden van hen die hun premies al betaald hebben en op dit moment de AOW ontvangen

2) iedereen zou door het feit dat ze niet meer af hoeven te dragen aan de regering voor hun AOW genoeg geld kunnen sparen voor hun oude dag volgens de JOVD.

3) Mensen die bouwvakker zijn of ander zwaar werk doen wat minder lang vol te houden is als andere banen (lees: niet tot je 65ste in staat zijn door te zwoegen), moeten dit maar regelen met hun werkgevers (moeten regelen dat ze meer loon krijgen)

Dit is een wel erg liberalistische visie op de maatschappij imho, en draagt verder ook nog eens bij bij de steeds individualistischer levenswijze die onze samenleving doordrenkt.

Mensen die door talloze redenen in financiële problemen kunnen komen gedurende hun leven, kunnen zich genoodzaakt voelen in de beurs voor oude dag te tasten om te overleven op een degelijk levensniveau...

En er zijn echt mensen die door omstandigheden buiten hun directe invloed om in problemen kunnen raken, het probleem met het liberalisme zoals de JOVD dat graag ziet is dat het aanneemt dat iedereen dezelfde mogelijkheden en kansen heeft in deze wereld. Wat dus niet zo is.

Het is makkelijk te beargumenteren dat deze belastingen de ontwikkeling van de economie tegenhouden en negatieve effecten hebben als je zelf, zoals veel leden van de JOVD uit een normaal goed financieel onderbouwd gezin komt, en een blik hebt op een glanzende carriëre in recht of bedrijfsleven, en je hoogstwaarschijnlijk hoe dan ook je oude dag wel kan financieren.

Er zijn echter meer dan genoeg mensen in Nederland die beginnen vanuit een veel minder begerenswaardige positie, die wel degelijk problemen hebben om het hoofd boven water te houden, en minder dan gemiddeld opzij kunnen zetten voor hun oude dag, wat in een flink aantal jaren zal leiden tot een verloedering onder ouderen die nog erger is dan nu, en een ergere armoede-situatie...


Reacties?

[Dit bericht is gewijzigd door Phriar op 29-05-2004 13:53]


"Toen hij, in plaats van groenteman, besloot bakker te worden, waren de gevolgen niet te aubergine"


helmet
Smaad
Usericon van helmet
Posted 29-05-2004 13:58 by helmet Wijzig reactieProfiel van helmetQuote dit berichthttp://www.wovendarkness.com

Ik heb het helemaal met je eens, Phriar.

En dan heb je nog niet eens gerept over zaken als bijstand. Als iemand daar in terecht komt wordt verwacht dat hij/zij eerst al zijn spaargeld opmaakt voor er geld van de staat ontvangen wordt... als je je 'oude dag' in eigen beheer hebt, valt dat daar dus ook onder. Jammer dan, dag pensioen.


I'm not being rude. You're just insignificant.


Slechtheid
Usericon van Slechtheid
Posted 29-05-2004 14:04 by Slechtheid Wijzig reactieProfiel van SlechtheidQuote dit bericht

Klote! Maar het lijkt me gewoonweg erg sterk dat dit gerealiseerd zal worden.


M.
Schwarzgerät
Usericon van M.
Posted 29-05-2004 14:04 by M. Wijzig reactieProfiel van M.Quote dit bericht

Zou je het exacte voorstel zoals omschreven door de JOVD hier eens kunnen posten?


Fickt nicht mit dem Raketemensch!!


Claw
GRAFSTEEN DIAGRAMMEN!
Usericon van Claw
Posted 29-05-2004 14:32 by Claw Wijzig reactieProfiel van ClawQuote dit berichthttp://www.aardtmann.tk/

quote:
Op 29 mei 2004 13:58 schreef helmet het volgende:
Ik heb het helemaal met je eens, Phriar.



Ik heb het ook helemaal met jou eens Helmet.


Death Metal heerscht! Check de nieuwe Suffocation en Prostitute Disfigurement!!! (Veel beter dan Doom Metal )


M.
Schwarzgerät
Usericon van M.
Posted 29-05-2004 14:39 by M. Wijzig reactieProfiel van M.Quote dit bericht

quote:
Op 29 mei 2004 14:04 schreef M. het volgende:
Zou je het exacte voorstel zoals omschreven door de JOVD hier eens kunnen posten?

"Ja M., dat is goed. Ik zal niet een door mezelf gechargeerde versie neerzetten en vertellen waar ik het vandaan gehaald heb."

Ik kan het iig niet vinden, en op de JOVD-site zelf kom ik niet verder dan een persbericht uit september 2000, dat schiet dus niet op.
Het schijnt een radio-interview geweest te zijn waaruit het voorstel om de AOW af te schaffen naar voren kwam.

Ik vind het niet eens zo'n gek idee.

Oh ja Phriar, de AOW-premies die je betaalt zijn niet voor jezelf later... je betaalt premies voor de huidige generatie AOW'ers. Als jij straks 65 bent wordt jouw AOW betaald door de mensen die dan tot de beroepsbevolking horen. Je spaart wél voor je eigen pensioen. Als die pensioenpremies dan omhoog gaan en de premiedruk voor de AOW wegvalt is het voorstel prima werkbaar IMO.


Fickt nicht mit dem Raketemensch!!


0Tolerence
Usericon van 0Tolerence
Posted 29-05-2004 14:41 by 0Tolerence Wijzig reactieProfiel van 0TolerenceQuote dit bericht

Je moet er natuurlijk van uitgaan dat je meer te besteden heb per maand omdat je geen AOW premie meer betaald. Maar nu krijg je idd het probleem dat er mensen zijn die niet vooruit denken of kunnen denken vanwege omstandigheden en die vervolgens in de problemen komen.
Ik denk dat het altijd nog beter is om dit af te schermen en het de overheid gewoon te laten doen. AOW moet dus gewoon blijven


"This one is older than shit, heavier than time!"


lykle_wolfheart
Usericon van lykle_wolfheart
Posted 29-05-2004 14:56 by lykle_wolfheart Wijzig reactieProfiel van lykle_wolfheartQuote dit berichthttp://www.gothtronic.com

Het is maar goed dat de JOVD het niet voor het zeggen heeft in dit land. Dit voorstel gaat ervan uit dat mensen hun eigen geld goed kunnen beheren en makkelijk over (financiële) tegenslagen heen kunnen stappen... Beetje naief.

Met name het 3e punt is natuurlijk volkomen belachelijk, zeker gezien de huidige situatie op de arbeidsmarkt waarin werknemers niet echt in staat zijn om meer loon te gaan eisen.

[Dit bericht is gewijzigd door lykle_wolfheart op 29-05-2004 14:58]


no text supplied


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 29-05-2004 15:03 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

Lonen zijn hier al te hoog om een fatsoenlijk product betaalbaar te maken ... is niet voor niets dat de wat grotere Nederlandse fabrikanten alle productie naar de lage lonen landen verplaatsen ...


Aaargh
Hel jawel!
Usericon van Aaargh
Posted 29-05-2004 15:12 by Aaargh Wijzig reactieProfiel van AaarghQuote dit berichthttp://www.zwangerschapspagina.nl

Hoe serieus moet je zo'n voorstel nemen? Ik bedoel, de JOVD stelde in het verleden ook voor polygamie in Nederland te legaliseren. De JOVD is een clubje wereldvreemde rijkeluiskinderen die nog nooit hebben gewerkt voor hun centen. Deze kinderen mogen wat mij betreft de hele dag slempen en brassen, maar ze kunnen zich maar beter niet met politiek bemoeien. Daar hebben ze namelijk geen kaas van gegeten.

Ja, ik generaliseer. Nou en?

Edit: tieptyfus.

[Dit bericht is gewijzigd door Aaargh op 29-05-2004 15:14]


“Be regular and orderly in your life so that you may be violent and original in your work.”


0Tolerence
Usericon van 0Tolerence
Posted 29-05-2004 15:15 by 0Tolerence Wijzig reactieProfiel van 0TolerenceQuote dit bericht

quote:
Op 29 mei 2004 15:12 schreef Aaargh het volgende:
Hoe serieus moet je zo'n voorstel nemen? Ik bedoel, de JOVD stelde in het verleden ook voor polygamie in Nederland te legaliseren. De JOVD is een clubje wereldvreemde rijkeluiskinderen die nog nooit hebben gewerkt voor hun centen. Deze kinderen mogen wat mij betreft de hele dag slempen en brassen, maar ze kunnen zich maar beter niet met politiek bemoeien. Daar hebben ze namelijk geen kaas van gegeten.

Ja, ik generaliseer. Nou en?

Edit: tieptyfus.


Naja het klopt ook nog, laat ik een schoolmaat hebben die de voorzitter van de JOVD kent en die heb ik dus gesproken op zijn verjaardag en het is idd een rijkeluis bal. "Voetbal is voor arbeiders" In die strekking hoorde ik het em zeggen. JOVD heeft niks met de VVD te maken


"This one is older than shit, heavier than time!"


Misanthrope
Il Principe
Usericon van Misanthrope
Posted 29-05-2004 15:20 by Misanthrope Wijzig reactieProfiel van MisanthropeQuote dit bericht

Wat denk ik vooral de reden is dat de JOVD dit voorstelt, is dat de zekerheid dat er ook echt geld voor jou is, wanneer jij uiteindelijk in de AOW terecht komt niet vanzelfsprekend is. Ik bedoel er dit mee: Jij betaalt nu je premies voor de AOW, die premies zijn niet voor jou bestemt, maar voor de ouderen van de dag op dit moment (of het wordt door ambtenaren in aandelen gestopt om 'winst' te behalen). Binnenkort krijgen we te maken met de vergrijzing, dat houdt in dat een relatief groot deel van de bevolking onder de AOW zal vallen. De huidige jeugd zal dan met minder mensen meer mensen moeten verzorgen, en dus met minder mensen meer geld verdienen, omdat ze ook dan de AOW uitkeringen op moeten hoesten, waar de ouderen recht op hebben. Je kunt voorzien dat dit tot problemen gaat leiden.
Er zijn 2 keuzes die gemaakt kunnen worden. De eerste is dat we nu als maatschappij geld sparen om de vergrijzing te kunnen betalen (wat dmv bezuinigen zal moeten), maar dan is de zekerheid dat het betaalt KAN worden er niet en kunnen we voor onverwachte verassingen komen te staan. Of, en dat is denk ik wat de JOVD hiermee wil bereiken, de mensen zullen zelf het geld voor hun oude dag bij elkaar moeten verdienen, zodat geen enkele generatie in dat opzicht verantwoordelijk is, ook in tijden dat ze die verantwoording niet kunnen dragen, voor de vorige generatie.
Ik zie wel wat in het plan, omdat a) de jongere generatie niet bij voorbaat de financieele verantwoordelijkheid, en de daarmee gepaarde problemen, over de oudere generatie opgelegd krijgt en zich financieel-economisch gezien bezig kan houden met andere belangrijkere zaken en b) de mensen eindelijk eens moeten leren dat niet alles vanzelf komt en dat ze zelf verantwoordelijkheid hebben voor hun eigen toekomst, zodat ze verstandiger met geld en economie om zullen gaan.


Gelijkheid is een uitvinding van het gepeupel om wraak te nemen op de sterken.


Chantalie
Prrrrrrrrrrrrr
Usericon van Chantalie
Posted 29-05-2004 15:22 by Chantalie Wijzig reactieProfiel van ChantalieQuote dit bericht

Wat is de JOVD eigenlijk?

(overigens vind ik het een belachelijk idee hoor)


So you can make me come that doesn't make you Jesus (Tori Amos)


0Tolerence
Usericon van 0Tolerence
Posted 29-05-2004 15:22 by 0Tolerence Wijzig reactieProfiel van 0TolerenceQuote dit bericht

Ja even goed leuk, maar zoals het nu staat is deze optie niet eens te overwegen. We moeten gewoon wel betalen om de AOW van de vergrijzing te kunnen betalen. Het is dus in dat oogpunt al niet eens een realistisch voorstel.


"This one is older than shit, heavier than time!"


0Tolerence
Usericon van 0Tolerence
Posted 29-05-2004 15:22 by 0Tolerence Wijzig reactieProfiel van 0TolerenceQuote dit bericht

quote:
Op 29 mei 2004 15:22 schreef Chantalie het volgende:
Wat is de JOVD eigenlijk?

(overigens vind ik het een belachelijk idee hoor)


VVD jongeren clubje


"This one is older than shit, heavier than time!"


Chantalie
Prrrrrrrrrrrrr
Usericon van Chantalie
Posted 29-05-2004 15:24 by Chantalie Wijzig reactieProfiel van ChantalieQuote dit bericht

quote:
Op 29 mei 2004 15:22 schreef 0Tolerence het volgende:
VVD jongeren clubje


aha, ok.

Zeker allemaal kindertjes van rijke advocaten en zakenlui? (sorry hoor, wil niemand voor de kop stoten)


So you can make me come that doesn't make you Jesus (Tori Amos)


Misanthrope
Il Principe
Usericon van Misanthrope
Posted 29-05-2004 15:25 by Misanthrope Wijzig reactieProfiel van MisanthropeQuote dit bericht

quote:
Op 29 mei 2004 15:12 schreef Aaargh het volgende:
Hoe serieus moet je zo'n voorstel nemen? Ik bedoel, de JOVD stelde in het verleden ook voor polygamie in Nederland te legaliseren. De JOVD is een clubje wereldvreemde rijkeluiskinderen die nog nooit hebben gewerkt voor hun centen. Deze kinderen mogen wat mij betreft de hele dag slempen en brassen, maar ze kunnen zich maar beter niet met politiek bemoeien. Daar hebben ze namelijk geen kaas van gegeten.

Ja, ik generaliseer. Nou en?

Edit: tieptyfus.
Het feit dat jij zo over de JOVD denkt maakt het al duidelijk dat niet zij, maar jij wereldvreemd bent. Heb je jezelf al ooit in de JOVD verdiept? En waarom denk jij dat JOVD'ers niet voor hun geld werken? Het zijn over het algemeen hoogopgeleiden, en die zullen juist (vooral in de toekomst) veel geld in het laatje van Nederland gaan brengen. Ze mogen zich juist meer met politiek bemoeien dan zo iemand als jij, omdat ze wel kaas hebben gegeten van politiek, ze interesseren zich er immers in en omdat ze een grotere bijdrage zullen gaan leveren aan het land.


Gelijkheid is een uitvinding van het gepeupel om wraak te nemen op de sterken.


0Tolerence
Usericon van 0Tolerence
Posted 29-05-2004 15:25 by 0Tolerence Wijzig reactieProfiel van 0TolerenceQuote dit bericht

quote:
Op 29 mei 2004 15:24 schreef Chantalie het volgende:
aha, ok.

Zeker allemaal kindertjes van rijke advocaten en zakenlui? (sorry hoor, wil niemand voor de kop stoten)


Zie mijn vorige berichten


"This one is older than shit, heavier than time!"


0Tolerence
Usericon van 0Tolerence
Posted 29-05-2004 15:26 by 0Tolerence Wijzig reactieProfiel van 0TolerenceQuote dit bericht

quote:
Op 29 mei 2004 15:25 schreef Misanthrope het volgende:
Het feit dat jij zo over de JOVD denkt maakt het al duidelijk dat niet zij, maar jij wereldvreemd bent. Heb je jezelf al ooit in de JOVD verdiept? En waarom denk jij dat JOVD'ers niet voor hun geld werken? Het zijn over het algemeen hoogopgeleiden, en die zullen juist (vooral in de toekomst) veel geld in het laatje van Nederland gaan brengen. Ze mogen zich juist meer met politiek bemoeien dan zo iemand als jij, omdat ze wel kaas hebben gegeten van politiek, ze interesseren zich er immers in en omdat ze een grotere bijdrage zullen gaan leveren aan het land.


Anders lees jij ook ff mijn post over de JOVD, het zijn namelijk gewoon ballen


"This one is older than shit, heavier than time!"


Misanthrope
Il Principe
Usericon van Misanthrope
Posted 29-05-2004 15:26 by Misanthrope Wijzig reactieProfiel van MisanthropeQuote dit bericht

quote:
Op 29 mei 2004 15:22 schreef 0Tolerence het volgende:
Ja even goed leuk, maar zoals het nu staat is deze optie niet eens te overwegen. We moeten gewoon wel betalen om de AOW van de vergrijzing te kunnen betalen. Het is dus in dat oogpunt al niet eens een realistisch voorstel.
Waarom is het niet realistisch? En hoe denk jij de vergrijzing te kunnen betalen?


Gelijkheid is een uitvinding van het gepeupel om wraak te nemen op de sterken.


Misanthrope
Il Principe
Usericon van Misanthrope
Posted 29-05-2004 15:26 by Misanthrope Wijzig reactieProfiel van MisanthropeQuote dit bericht

quote:
Op 29 mei 2004 15:26 schreef 0Tolerence het volgende:
Anders lees jij ook ff mijn post over de JOVD, het zijn namelijk gewoon ballen
En waar baseer jij dat op? Omdat je 1 JOVD'er kent?


Gelijkheid is een uitvinding van het gepeupel om wraak te nemen op de sterken.


0Tolerence
Usericon van 0Tolerence
Posted 29-05-2004 15:27 by 0Tolerence Wijzig reactieProfiel van 0TolerenceQuote dit bericht

quote:
Op 29 mei 2004 15:26 schreef Misanthrope het volgende:
Waarom is het niet realistisch? En hoe denk jij de vergrijzing te kunnen betalen?


Ik zeg net waarom het niet realistisch is, je leest wel? Vertel mij eens hoe je de AOW wil gaan betalen als je van plan bent nu de premies stop te zetten


"This one is older than shit, heavier than time!"


0Tolerence
Usericon van 0Tolerence
Posted 29-05-2004 15:27 by 0Tolerence Wijzig reactieProfiel van 0TolerenceQuote dit bericht

quote:
Op 29 mei 2004 15:26 schreef Misanthrope het volgende:
En waar baseer jij dat op? Omdat je 1 JOVD'er kent?


Ik zeg dat ik met de voorzitter heb zitten lullen, dat zegt wel genoeg over de rest imo.


"This one is older than shit, heavier than time!"


Misanthrope
Il Principe
Usericon van Misanthrope
Posted 29-05-2004 15:28 by Misanthrope Wijzig reactieProfiel van MisanthropeQuote dit bericht

quote:
Op 29 mei 2004 15:27 schreef 0Tolerence het volgende:
Ik zeg net waarom het niet realistisch is, je leest wel? Vertel mij eens hoe je de AOW wil gaan betalen als je van plan bent nu de premies stop te zetten
Dat gaat over de AOW premies waar mensen nu recht op hebben, niet over de toekomst. Als je het nu stopzet, de mensen die er nog recht op hebben uitbetaald (eenmalig extra kosten) en in de toekomst mensen het voor zichzelf laat verdienen, dan gaat dat op langer termijn een hoop geld schelen.


Gelijkheid is een uitvinding van het gepeupel om wraak te nemen op de sterken.


Misanthrope
Il Principe
Usericon van Misanthrope
Posted 29-05-2004 15:29 by Misanthrope Wijzig reactieProfiel van MisanthropeQuote dit bericht

quote:
Op 29 mei 2004 15:27 schreef 0Tolerence het volgende:
Ik zeg dat ik met de voorzitter heb zitten lullen, dat zegt wel genoeg over de rest imo.
Wat een onzin. Wie was het dan?


Gelijkheid is een uitvinding van het gepeupel om wraak te nemen op de sterken.


Chantalie
Prrrrrrrrrrrrr
Usericon van Chantalie
Posted 29-05-2004 15:30 by Chantalie Wijzig reactieProfiel van ChantalieQuote dit bericht

ik heb 't allemaal niet meegemaakt hoor, maar Nederland heeft na de Tweede Wereldoorlog een prima sociaal systeem weten op te zetten.
Iets waar overigens flink aan gemorreld wordt, steeds meer ' sociale zekerheden ' zijn aan 't verdwijnen, van mij mag er ergens een grens worden getrokken.


So you can make me come that doesn't make you Jesus (Tori Amos)


Dit topic is 6 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6
Index / Nieuws, actualiteit en media Active topics Nieuw topic Post reply Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen