IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 9 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9
Auteur:
Topic : Slaapverlammingen Volgende pagina
Pluijzer
Höj höj
Usericon van Pluijzer
Posted 31-07-2004 16:40 by Pluijzer Wijzig reactieProfiel van PluijzerQuote dit bericht

Ik heb vaak slaapverlammingen, eerst dacht ik dat het dromen waren maar nu begin in te geleven dat er "meer" achter zit. Ik heb ze al heel mijn leven maar het afgelopen jaar lijken ze ver 10 voudigd. Heb er nu 2 of 3 per week.

Vroeger waren ze heel normaaltjes, ik werd wakker, kon me niet bewegen, bleef eventjes rustig liggen(...jah wat anders ) en alles kwam weer goed. Maar nu worden ze eng...steets enger...elke keer weer een stapje hoger. Het lijkt ook meer op een uitreding. Eerst had ik er weer een en ik probeerde mijn arm omhoog te doen...dit lukte niet, maar mijn geestens/fantasie?/droom adrm ging omhoog...hij zag er normaal uit maar was doorzichtig en smolt weg....ik dacht wow heb ik nu een uitreding of droom ik, toen ik er helemaal uit wilde viel ik "door" mijn bed heen..alles was zwart en ik voelde een arm om me heen een manne stem zei "Kom ik breng je terug, dit moet je allemaal niet doen, ik heet Man Anker trouwens" toen ik terug was lag ik weer in de zelfde postitie en dacht ik van "...ok...ik droom". Ik kon me nog niet bewegen...alleen nu het vreemde...toen ik "wakker" werd verandere er NIETS...ik keek nog steets na de zelfde poster waar ik in mijn slaapverlaming naar keek Ik vroeg me de heletijd af of ik droomde.

Maar toen werden ze eng...ik had er weer en een geest sprong me naar mijn keel en wurgde me. Ik schrok wakker en weer verandere er niets, ik voelde me echt bang....en BAM weer die geest *SCHRIK!!*...dit alles nog 2 keer FUCK, niet leuk meer!

De ergste was dat ik door katten werd opgegeten...ik voelde het écht!...PIJN...

...
ok, ik ben sowieso niet normaal heb last van psychose en zie plastic soldaatjes op de kast marcheren, maar heeft iemand mischien ook zulke slaapverlamingen...???

[Dit bericht is gewijzigd door Lainedil op 30-10-2009 18:30]


Lainedil
Gebroeders Grey
Usericon van Lainedil
Posted 31-07-2004 16:41 by Lainedil (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van LainedilQuote dit berichthttp://www.quantumtheory.nl

ga



naar



een


dokter





Bruce Banner


Pluijzer
Höj höj
Usericon van Pluijzer
Posted 31-07-2004 16:41 by Pluijzer Wijzig reactieProfiel van PluijzerQuote dit bericht

....al zoveel gehad


Slechtheid
Usericon van Slechtheid
Posted 31-07-2004 16:43 by Slechtheid Wijzig reactieProfiel van SlechtheidQuote dit bericht

quote:
Op 31 juli 2004 16:41 schreef Lainedil Naleanor het volgende:
ga



naar



een


dokter




Hou je smoel gewoon dude!

Heb dit ook gehad. Fukking disturbing!! Het is nu grotendeels weg, maar waardoor dat komt weet ik echt niet.
Dokter lacht je uit, probeer gewoon meteen een Psych.


Lainedil
Gebroeders Grey
Usericon van Lainedil
Posted 31-07-2004 16:45 by Lainedil (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van LainedilQuote dit berichthttp://www.quantumtheory.nl

quote:
Op 31 juli 2004 16:43 schreef Slechtheid het volgende:
Hou je smoel gewoon dude!

Heb dit ook gehad. Fukking disturbing!! Het is nu grotendeels weg, maar waardoor dat komt weet ik echt niet.
Dokter lacht je uit, probeer gewoon meteen een Psych.


ik bedoelde het niet lullig, maar het lijkt me gewoon logisch dat je hier hulp voor zoekt voordat het NOG erger wordt... Dokter, psych, wie dan ook... heb er geen ervaring mee. Ik kan toch ook niet ruiken dat Pluijzer hiero al naar zo veel docs is geweest.

[Dit bericht is gewijzigd door Lainedil op 31-07-2004 16:45]


Bruce Banner


Pluijzer
Höj höj
Usericon van Pluijzer
Posted 31-07-2004 16:46 by Pluijzer Wijzig reactieProfiel van PluijzerQuote dit bericht

sterker nog....mijn gewone dokter negeerde me totaal,...zei geen woord

[Dit bericht is gewijzigd door Pluijzer op 31-07-2004 16:46]


Pluijzer
Höj höj
Usericon van Pluijzer
Posted 31-07-2004 16:47 by Pluijzer Wijzig reactieProfiel van PluijzerQuote dit bericht

quote:
Op 31 juli 2004 16:45 schreef Lainedil Naleanor het volgende:
ik bedoelde het niet lullig, maar het lijkt me gewoon logisch dat je hier hulp voor zoekt voordat het NOG erger wordt... Dokter, psych, wie dan ook... heb er geen ervaring mee. Ik kan toch ook niet ruiken dat Pluijzer hiero al naar zo veel docs is geweest.


Niet luggig opgevat


Pink Floyd
The mountain king return
Usericon van Pink Floyd
Posted 31-07-2004 16:57 by Pink Floyd Wijzig reactieProfiel van Pink FloydQuote dit bericht

Wel eens..

en inderdaad wat Slechtheid zei: Psych, die kan je meestal wel helpen..

(heet je toevallig Tom? Dan zit het in de naam..)


Like Some Snow-white Marble Eyes


bazzio
opa lives!
Usericon van bazzio
Posted 31-07-2004 17:14 by bazzio Wijzig reactieProfiel van bazzioQuote dit bericht

Blijf van de drugs af?


Bazzio Attacks!!!


webblaster wim
Onzin-narrator
Usericon van webblaster wim
Posted 31-07-2004 17:20 by webblaster wim Wijzig reactieProfiel van webblaster wimQuote dit berichthttp://www.judgementday.nl

quote:
Op 31 juli 2004 17:14 schreef bazzio het volgende:
Blijf van de drugs af?



Mmm, daar ligt het niet aan, ik heb zoiets iig nog nooit gehad.


Oud Vuil.


Bonnie
YEAH
Usericon van Bonnie
Posted 31-07-2004 17:22 by Bonnie Wijzig reactieProfiel van BonnieQuote dit bericht

Ik lag gisterennacht verlamd op straat (van m'n fiets afgeflikkerd van zattigheid)




bazzio
opa lives!
Usericon van bazzio
Posted 31-07-2004 17:24 by bazzio Wijzig reactieProfiel van bazzioQuote dit bericht

Maar zo klinkt het verhaal mij nu een maal in den oren. Ik heb zo iets 1x gehad maar dat was geen droom maar een combinatie van te veel alcohol en zware medicijnen. Was een gevalletje van 1x maar nooit weer. brrrr


Bazzio Attacks!!!


Fedaykin
Where next to conquer...
Usericon van Fedaykin
Posted 31-07-2004 18:06 by Fedaykin Wijzig reactieProfiel van FedaykinQuote dit bericht



Five Million christians On A Ride Towards Us. Oh, I Slaughtered The Bunch With One Single Hit (With My Spear)


Pluijzer
Höj höj
Usericon van Pluijzer
Posted 31-07-2004 18:23 by Pluijzer Wijzig reactieProfiel van PluijzerQuote dit bericht

eej, bedankt voor de site, alles lijkt te kloppen....hoewel 1 of 2 keer in je leven bij mij ietjes vaker is.


Mikeee
whiskypedia
Usericon van Mikeee
Posted 31-07-2004 19:13 by Mikeee Wijzig reactieProfiel van MikeeeQuote dit bericht

Ik heb meestal het variant van:
Word wakker en kan bepaalde ledematen niet bewegen vanwege geen bloed toevoer. Dan sliep ik in 1 of ander kronkelige positie.

Ander variant:
Droom dat ik wakker ben (en geloof dat ik wakker ben) en kan helemaal niet bewegen.
Creepy op een vreemde aangename manier. Can you say "Comfortably Numb"?



Valorian
Wat kan er nou gebeuren?
Usericon van Valorian
Posted 31-07-2004 19:29 by Valorian (Redacteur) Wijzig reactieProfiel van ValorianQuote dit bericht

Hey Mikeeeee... we moeten nog even het een en ander afspreken met betrekking tot wacken (?) .. bel anders even als het schikt (lies heeft je een mail gestuurd, op je manneman adres, met telefoonnummer enz.)

grt.


Count Usher
"The Beige Sisters of Premenstrual Agony."
Usericon van Count Usher
Posted 31-07-2004 19:41 by Count Usher (Redacteur) Wijzig reactieProfiel van Count UsherQuote dit bericht

Ook ooit eens gehad. Niet leuk...


When did I realize I was God? Well, I was praying and I suddenly realized I was talking to myself.


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 31-07-2004 20:38 by attila_de_hun Wijzig reactieProfiel van attila_de_hunQuote dit bericht

quote:
Op 31 juli 2004 16:40 schreef Pluijzer het volgende:
Ik heb vaak slaapverlammingen, eerst dacht ik dat het dromen waren maar nu begin in te geleven dat er "meer" achter zit. Ik heb ze al heel mijn leven maar het afgelopen jaar lijken ze ver 10 voudigd. Heb er nu 2 of 3 per week.

Vroeger waren ze heel normaaltjes, ik werd wakker, kon me niet bewegen, bleef eventjes rustig liggen(...jah wat anders ) en alles kwam weer goed. Maar nu worden ze eng...steets enger...elke keer weer een stapje hoger. Het lijkt ook meer op een uitreding. Eerst had ik er weer een en ik probeerde mijn arm omhoog te doen...dit lukte niet, maar mijn geestens/fantasie?/droom adrm ging omhoog...hij zag er normaal uit maar was doorzichtig en smolt weg....ik dacht wow heb ik nu een uitreding of droom ik, toen ik er helemaal uit wilde viel ik "door" mijn bed heen..alles was zwart en ik voelde een arm om me heen een manne stem zei "Kom ik breng je terug, dit moet je allemaal niet doen, ik heet Man Anker trouwens" toen ik terug was lag ik weer in de zelfde postitie en dacht ik van "...ok...ik droom". Ik kon me nog niet bewegen...alleen nu het vreemde...toen ik "wakker" werd verandere er NIETS...ik keek nog steets na de zelfde poster waar ik in mijn slaapverlaming naar keek Ik vroeg me de heletijd af of ik droomde.

Maar toen werden ze eng...ik had er weer en een geest sprong me naar mijn keel en wurgde me. Ik schrok wakker en weer verandere er niets, ik voelde me echt bang....en BAM weer die geest *SCHRIK!!*...dit alles nog 2 keer FUCK, niet leuk meer!

De ergste was dat ik door katten werd opgegeten...ik voelde het écht!...PIJN...

...
ok, ik ben sowieso niet normaal heb last van psychose en zie plastic soldaatjes op de kast marcheren, maar heeft iemand mischien ook zulke slaapverlamingen...???


nooit last van gehad. wel eens dat je tussen slapen en waken iets raar ziet maar zelfs dat zeer weinig.

Maar wat denk je zelf? Dat het "echt"is wat je meemaakt? Jou verhaal lijkt overigens wel op die verhalen van die lui die beweren dat ze 's nachts door een alien uit hun bed worden gelicht.


Gunman
the destroyer
Usericon van Gunman
Posted 31-07-2004 20:47 by Gunman Wijzig reactieProfiel van GunmanQuote dit bericht

quote:
Op 31 juli 2004 20:38 schreef attila_de_hun het volgende:
nooit last van gehad. wel eens dat je tussen slapen en waken iets raar ziet maar zelfs dat zeer weinig.

Maar wat denk je zelf? Dat het "echt"is wat je meemaakt? Jou verhaal lijkt overigens wel op die verhalen van die lui die beweren dat ze 's nachts door een alien uit hun bed worden gelicht.

Dat van die arm: zie stelling 1 van Mikee: ik heb ook al wel eens te weinig bloedtoevoer gehad in mijn arm door er zowat op te liggen: bewegen is moeilijk omdat je hem niet voelt, maar het gaat wel...alleen gevaarlijk als je met je vriendin in bed ligt, want de bewegingen zijn ongeconroleerd en bruusk.

Tussen dromen en wakker zijn bestaat er wel een vage staat waar sommige mensen last van hebben , ik ook. Ik ervaar dan ook de vreemdste dingen tot zeer banale zaken.
Volgens mij zijn dat gewoon je hersenen die even ontspannen op een erg vreemde manier,...gewoon aanvaarden of jezelf zeggen van: "Hup! Wakker! Uit bed!"...dat haalt mij er meestal uit.


Heb ij een onregelmatig slaapritme? Aantal uren, en de uren waarop je gaat slapen?
Ik in ieder geval wel, héél erg zelfs.


I'm a picture of ugly stories www.deathmetal.be


Cadaveria
Curver!
Usericon van Cadaveria
Posted 31-07-2004 20:50 by Cadaveria Wijzig reactieProfiel van CadaveriaQuote dit bericht

Hmm ik heb het wel eens dat ik droom dat ik een ongeluk of iets dergelijks krijg en een zekere vorm van pijn in ledermaten voel en dat wanneer ik wakker wordt ik die pijn er nog steeds is. Ook heb ik dat wel eens gehad dat ik droomde dat ik een tongpiercing liet zetten en nadat ik wakker was geworden heb ik de hele dag een tintelent gevoel in mijn tong gehouden... he was het nu maar echt!

maar dat uittredend gevoel heb ik ook wel eens, maar dat is meer vlak voordat ik ga slapen. Als al mijn spieren tot een rustpunt zijn gekomen lijkt het net of ik helemaal in elkaar krimp.. net of mijn voeten vast aan mijn hoofd zitten en de rest is weg. Ook lijkt het vaak of fatoom armen uit mijn eigen armen lijken op te stijgen. Dit is een fijn gevoel wel hoor.


Op 9 december 2008 16:54 schreef Illusione het volgende: Lies, Verwoester van Edele Porseleinen Tronen!


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 31-07-2004 21:05 by attila_de_hun Wijzig reactieProfiel van attila_de_hunQuote dit bericht

quote:
Op 31 juli 2004 20:47 schreef Gunman het volgende:
Heb ij een onregelmatig slaapritme? Aantal uren, en de uren waarop je gaat slapen?
Ik in ieder geval wel, héél erg zelfs.



Ik? neen, ik slaap regelmatig en zeer goed (te goed zelfs ), zelfs met dit warm weer (alhoewel ik iets minder uren slaap nodig heb tijdens de zomer).
Het enige rare wat ik wel eens heb herinner ik me nu is voor het echt in slaap vallen het gevoel dat je valt. maar volgens mij heeft iedereen op de wereld dat dus....

[Dit bericht is gewijzigd door attila_de_hun op 31-07-2004 21:12]


Phantom
Metalhead
Usericon van Phantom
Posted 31-07-2004 21:08 by Phantom Wijzig reactieProfiel van PhantomQuote dit berichthttp://www.unspoken-fantasy.tk

quote:
Op 31 juli 2004 21:05 schreef attila_de_hun het volgende:
Ik? neen, ik slaap regelmatig en zeer goed (te goed zelfs ), zelfs met dit warm weer (alhoewel ik iets minder uren slaap nodig heb tojdesn de zomer).
het enige rare wat ik wel eens heb herinner ik me nu is voor het echt in slaap vallen het gevoel dat je valt. maar volgens mij heeft iedereen op de wereld dat dus....


Dat heb ik ook heel vaak ja, best klote. Het is dan net of ik heel diep val, en op het moment dat ik "land" schrik ik met een schok uit mijn sluimerslaapje.

Ook heb ik wel eens zo'n vroege droom, als je nog net niet slaapt, dat ik een bal naar me toe krijg, of tegen een muur rij met de auto. Dan schrik je dus wakker... Best jammer, want ik sliep dan al bijna, moet ik weer overnieuw beginnen met in slaap vallen...

[Dit bericht is gewijzigd door Phantom op 31-07-2004 21:08]


All the posers: leave the hall!


Gunman
the destroyer
Usericon van Gunman
Posted 31-07-2004 21:17 by Gunman Wijzig reactieProfiel van GunmanQuote dit bericht

quote:
Op 31 juli 2004 21:05 schreef attila_de_hun het volgende:
Ik? neen, ik slaap regelmatig en zeer goed (te goed zelfs ), zelfs met dit warm weer (alhoewel ik iets minder uren slaap nodig heb tijdens de zomer).
Het enige rare wat ik wel eens heb herinner ik me nu is voor het echt in slaap vallen het gevoel dat je valt. maar volgens mij heeft iedereen op de wereld dat dus....

Sorry Attila, ik was even weer te hard aan het gaan, die vraag was dus gericht aan de topicstarter!!
:

Dus: Pluijzer, slaap jij regelmatig?


I'm a picture of ugly stories www.deathmetal.be


Morgil
Chick on a mission
Usericon van Morgil
Posted 01-08-2004 14:00 by Morgil Wijzig reactieProfiel van MorgilQuote dit bericht

Ik heb dit ook, vrijwel dagelijks. Het is niks om een dokter of een psycholoog voor te bezoeken, er zijn meer mensen dan je denkt die dit ook hebben.
De logische verklaring die aan de beelden gegeven word is dat of je nog droomt, of je nog niet geheel wakker word en je dus beelden uit je droom ziet.
Een tijdje terug had ik een hele enge ervaring. Ik lag in bed en werd wakker, maar kon me dus niet bewegen. Ik hoorde iemand als een gek typen achter mijn computer, dus wist dat er iemand in mijn kamer was. Mijn reactie hierop was mijn ogen te sluiten en weer open te doen, omdat ik ws nog droomde. Dat deed ik dus, en toen stond de man ineens aan het einde van mijn bed! Ik doodsbang nog eens mijn ogen dicht en weer openen, was ineens zijn gezicht VLAK voor dat van mij! Nou je snapt wel hoe bang ik was, zeker omdat ik me niet kon bewegen en niks kon uitbrengen.
Dit is slechts een voorbeeld, ik heb erg vaak van dit soort ervaringen. Soms ben ik zelfs bang om te gaan slapen, omdat ik weet dat het weer zal gebeuren.


Morningrise
Usericon van Morningrise
Posted 01-08-2004 14:08 by Morningrise Wijzig reactieProfiel van MorningriseQuote dit bericht

Dat lijkt me echt kut

Ik zou eens proberen wat alcohol te drinken voor je gaat slapen. Serieus, ik slaap daar altijd vaster door.


Waag eens een dansje!


Morgil
Chick on a mission
Usericon van Morgil
Posted 01-08-2004 14:51 by Morgil Wijzig reactieProfiel van MorgilQuote dit bericht

quote:
Op 1 augustus 2004 14:08 schreef Morningrise het volgende:
Dat lijkt me echt kut

Ik zou eens proberen wat alcohol te drinken voor je gaat slapen. Serieus, ik slaap daar altijd vaster door.


ik drink geen alcohol..


Dit topic is 9 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Active topics Nieuw topic Post reply Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen