|
Dit topic is 12 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 | ||||
Auteur: |
|
|
Ik ga me niet verlagen tot hun niveau. Ik zou ze alleen strak blijven aankijken. Trouwens makkelijk gezegd hoor: Ik weet dat mijn ouders me nooit echt zouden slaan. [Dit bericht is gewijzigd door goblinjester op 20-08-2004 16:01] Val ik je toch weer lastig met mijn geouwehoer. |
|
quote: Verwend nest. Een goede lel van tijd tot tijd doet een kind goed. Dat slaat de vrees voor god er weer duchtig in |
|
quote: Val ik je toch weer lastig met mijn geouwehoer. |
|
quote: Tja,...wederzijds respect dus. Buiten een ferm tik/schup onder mijn broek als mijn zus en ik zowat aan het vechten waren, heb ik nooti wat gehad, en ik heb wel degelijk normen. Maar die tik af en toe deed geen pijn, het was het verschrikken dat de bedoeling was,.. zo leert een kind wel wanneer het echt te ver gaat: pijn mag geen opit ezijn, als je een kind pijn doet ben je een laffe lage hond,...het is even geleden (k was toen een schrale tienere) maar als ik er nog één in het openbaar zijn kind echt zie meppen (gebeurt in supermarkten wel eens)sla ik erop...ik ben door de band een weinig medelevend persoon maar dat kan ik gewoon niet zien. De kunst bestaat er dus wel in om zo weinig mogelijk van die "billekoek" te moeten uitdelen, want anders heb je als ouder toch ergens gefaald. I'm a picture of ugly stories www.deathmetal.be |
|
Vroeger - toen ik nog klein was - dachten mijn ouders zo nu en dan (in een vlaag van verstandsverbijstering of zo) ook dat ze iets konden oplossen door het geven van een klap... Ze zijn met die onzin opgehouden toen ik terug begon te slaan. Geweld gebruiken is mijns inziens nog steeds een teken van zwakte. Kort door de bocht: Ouders die geweld nodig hebben, zijn geen goede ouders. Goede ouders hebben geen geweld nodig... Scream for mercy // He laughs as he's watching you bleed // Killer behind you // His blood lust defies all his needs // Look out I'm coming for you! |
|
quote: Alsjeblieft niet zeg... Bij mij in het dorp zien ze luisteren naar metal al als de grootste doodzonde die er bestaat... En de gemiddelde christen hier voelt zich zo ontzettend verheven boven de rest hier in het dorp... Nee, laat maar zitten, die sociale controle... Scream for mercy // He laughs as he's watching you bleed // Killer behind you // His blood lust defies all his needs // Look out I'm coming for you! |
|
Zelf wel eens een kind opgevoed? Een tik geven is idd een zwaktebod, maar kinderen kunnen ouders het bloed onder de nagels uithalen hoor .... Zie het bij mijn zus ook, heeft er 1 van 2 jaar oud en 1 van net een maand, die van 2 begint nu van alles te ontdekken, en is lekker baldadig, niet superdruk ofzo. Mijn zus is lerares en ook absoluut niet iemand die slaat. Maar soms zie je haar veel moeite hebben, gelukkig is haar vriend een erg makkelijk figuur, die de kleine dan oppakt en naast zich neerzet, hij mag pas weer verder als ie gekalmeerd is ... Gebeurt maar erg weinig ... jochie heeft dat snel geleerd. |
|
Ik heb wel eens vaker meppen gehad van mijn moeder, maar het was over het algemeen altijd een lachertje. Mijn moeder slaan zou ik nooit en te nimmer kunnen. Ik heb het wel een paar keer bijna gedaan, maar als ik dan zag hoe bang ze werd deed me dat echt pijn. Een Betekenisloos Bestaan in de Onmeetbare Enormiteit van Ruimte en Tijd. |
|
Kreeg vroeger wel eens een tik achter op me kop (zacht) maar als ik geflikt had om mijn ouders te slaan dan had ik in rcordtijd het hele huis gezien .. |
|
Ik ben altijd alleen met mijn moeder geweest, dus als ik echt had geslagen was er niemand geweest die me door de tent zou kunnen slaan. Maar zoiets als je ouder(s) slaan doe je niet. Ik vind het overigens trouwens prima dat er hier en daar wel eens een mep mag worden gegeven aan een ongehoorzaam kind. Een Betekenisloos Bestaan in de Onmeetbare Enormiteit van Ruimte en Tijd. |
|
Mep vind ik een harde klap, een tik is een wat zachtere klap. Tik mag, mep niet. |
|
Meppen of zelfs een tik tegen het hoofd van een kind vind ik gevaarlijk. Als je dan toch ergens wilt slaan doe het dan op een plek waar het geen kwaad kan...waar het idd meer de schrik dan de tik is. En ik vind ook dat als je als ouder onterecht een tik hebt uitgedeeld je ook de moed moet hebben om je daarvoor te verontschuldigen tegen je kind. Hatsjikidee! |
|
quote: Héhé, als ik al eesn een pak voor mijn broek kreeg-en dat deed geen pijn- was het ook van mijn moeder. Mijn vader had ooti bijan recht en reden om me een tik te geven: ik had per ongeluk een zware spijker op mijn zus haar hoofd gegooid (freak accident) hij hief zijn hand ...maar toen hij me aankeek en ik doosangst uitstond zag ik hetzelfde in zijn blik...ik heb het wel afgeleerd om zware spijkers in het rond te gooien I'm a picture of ugly stories www.deathmetal.be |
|
Okee, het moet wel onder blauwe plek-nivo blijven. Een Betekenisloos Bestaan in de Onmeetbare Enormiteit van Ruimte en Tijd. |
|
Heb dus zelf 1 van 10 rondlopen,en heb em wel es een tikkie gegeven,maar het lukt meestal gelukkig wel zonder excessief geweld spelfout weggehaald... |
|
Doet me denken aan die keer dat ik mijn zus van de trap af mieterde ... toen heb ik wel ff een flink pak klappen gekregen ... en terecht ... |
|
Conditioneren dmv van pijnprikkels is een goeie methode, maar het moet wel constructief blijven; een tik op de vingers bijv als ze hun tengels niet thuis kunnen houden... ...verder ben ik voor de kokend water/bad methode de kaasschaafmethode en de electroshock methode. [Dit bericht is gewijzigd door Mutilator op 21-08-2004 10:59] The quality of our perceptions determines the quality of our judgement. Our judgement determines how we interact with the world. How we interact with the world changes the world. So, the quality of our perceptions changes the world. |
|
iedereen heeft hier makkelijk praten maar ik heb pas 1 persoon gezien die ook een kind heeft je kunt wel zeggen ik doe het zo, of ik zou het nooit doen dat weet je gewoon niet |
|
Heb jij een kind? Nee, dus hou je bek en kruip terug in het hol waar je vandaan kwam. |
|
Zo spreek je niet tegen een dame. Slecht opvoeding genoten? Uit liefde voor ZM. |
|
quote: aha zo goed ken je me dus |
|
Sommige mensen hier hebben een paar tikken te weinig gehad F*ck hippies |
|
Nu alleen hopen dat ouders door dit bericht niet teveel aangemoedigt worden en hun kind dagelijks de muil open beuken, een tik moet kunnen. |
|
Zoals (te) veel ouders nu hun kind opvoeden, zonder tikken en alles-mag-instelling...Hoorde van een tante dat de pubers bij m'n neef op school echt alles van de ouders krijgen: mobieltje, scooter, kleding, alles...Met andere woorden, ze hebben een grote bek en weten niet wat werken voor het geld is. Ik hou m'n hart vast, wat zal er over 10 jaar van die generatie terecht komen? Merk wel dat het een beetje op z'n retour is en dat veel mensen van mijn generatie (tussen 25 en 30) er toch wel weer anders over denken, strenger voornamelijk. [Dit bericht is gewijzigd door Killing Zoe op 23-08-2004 22:54] |
Dit topic is 12 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 |
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek | Vorige pagina | Volgende pagina |