IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 12 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12
Auteur:
Topic : Pedagogische tik, het mag weer... Vorige pagina | Volgende pagina
Elfensteen
Usericon van Elfensteen
Posted 20-08-2004 16:00 by Elfensteen Wijzig reactieProfiel van ElfensteenQuote dit bericht

quote:
Op 20 augustus 2004 14:59 schreef goblinjester het volgende:
Owkee, ik zou dus nooit mijn ouders slaan. Ook al zouden ze me het ziekenhuis in slaan.
Oke, je bent bij deze gestoord.


goblinjester
Usericon van goblinjester
Posted 20-08-2004 16:01 by goblinjester Wijzig reactieProfiel van goblinjesterQuote dit bericht

Ik ga me niet verlagen tot hun niveau. Ik zou ze alleen strak blijven aankijken.

Trouwens makkelijk gezegd hoor: Ik weet dat mijn ouders me nooit echt zouden slaan.

[Dit bericht is gewijzigd door goblinjester op 20-08-2004 16:01]


Val ik je toch weer lastig met mijn geouwehoer.


campske666
Usericon van campske666
Posted 20-08-2004 16:02 by campske666 Wijzig reactieProfiel van campske666Quote dit bericht

quote:
Op 20 augustus 2004 16:01 schreef goblinjester het volgende:
Ik ga me niet verlagen tot hun niveau. Ik zou ze alleen strak blijven aankijken.

Trouwens makkelijk gezegd hoor: Ik weet dat mijn ouders me nooit echt zouden slaan.


Verwend nest.
Een goede lel van tijd tot tijd doet een kind goed. Dat slaat de vrees voor god er weer duchtig in


goblinjester
Usericon van goblinjester
Posted 20-08-2004 16:08 by goblinjester Wijzig reactieProfiel van goblinjesterQuote dit bericht

quote:
Op 20 augustus 2004 16:02 schreef campske666 het volgende:
Verwend nest.
Een goede lel van tijd tot tijd doet een kind goed. Dat slaat de vrees voor god er weer duchtig in




Val ik je toch weer lastig met mijn geouwehoer.


Gunman
the destroyer
Usericon van Gunman
Posted 20-08-2004 16:28 by Gunman Wijzig reactieProfiel van GunmanQuote dit bericht

quote:
Op 20 augustus 2004 14:58 schreef Misanthrope het volgende:
Mijn ouders hebben geleerd mij geen tik te geven, want dan kregen ze er 1 terug. Ondanks dat ben ik in het openbare leven heel beschaafd.

Tja,...wederzijds respect dus. Buiten een ferm tik/schup onder mijn broek als mijn zus en ik zowat aan het vechten waren, heb ik nooti wat gehad, en ik heb wel degelijk normen.
Maar die tik af en toe deed geen pijn, het was het verschrikken dat de bedoeling was,.. zo leert een kind wel wanneer het echt te ver gaat: pijn mag geen opit ezijn, als je een kind pijn doet ben je een laffe lage hond,...het is even geleden (k was toen een schrale tienere) maar als ik er nog één in het openbaar zijn kind echt zie meppen (gebeurt in supermarkten wel eens)sla ik erop...ik ben door de band een weinig medelevend persoon maar dat kan ik gewoon niet zien.

De kunst bestaat er dus wel in om zo weinig mogelijk van die "billekoek" te moeten uitdelen, want anders heb je als ouder toch ergens gefaald.


I'm a picture of ugly stories www.deathmetal.be


altx
Iron Maiden's gonna get you
Usericon van altx
Posted 20-08-2004 21:30 by altx Wijzig reactieProfiel van altxQuote dit bericht

Vroeger - toen ik nog klein was - dachten mijn ouders zo nu en dan (in een vlaag van verstandsverbijstering of zo) ook dat ze iets konden oplossen door het geven van een klap... Ze zijn met die onzin opgehouden toen ik terug begon te slaan.

Geweld gebruiken is mijns inziens nog steeds een teken van zwakte. Kort door de bocht: Ouders die geweld nodig hebben, zijn geen goede ouders. Goede ouders hebben geen geweld nodig...



Scream for mercy // He laughs as he's watching you bleed // Killer behind you // His blood lust defies all his needs // Look out I'm coming for you!


altx
Iron Maiden's gonna get you
Usericon van altx
Posted 20-08-2004 21:39 by altx Wijzig reactieProfiel van altxQuote dit bericht

quote:
Op 20 augustus 2004 14:31 schreef goblinjester het volgende:
Enige controle zou wel goed zijn. Ik zeg niet dat alles in de gaten gehouden moet worden. Stel John in dorpie Langestein rookt. Dan zou ik het kansloos vinden als Ari de melkboer daarmee naar de ouders van John gaan. Maar ik vind dat de gemeenschap wel John erop mag aanspreken als die bijvoorbeeld 4 is en ergens planten uit de grond trekt. John heeft er dan namelijk geen benul van of dit wel of niet mag. Zolang niemand in zijn omgeving op dat moment, oftewel de volwassen mensen die hij ziet als opvoeders, er niks van zeggen ziet hij dat als normaal. Wat is er mis mee om er dan wat van te zeggen?


Alsjeblieft niet zeg... Bij mij in het dorp zien ze luisteren naar metal al als de grootste doodzonde die er bestaat...

En de gemiddelde christen hier voelt zich zo ontzettend verheven boven de rest hier in het dorp...

Nee, laat maar zitten, die sociale controle...


Scream for mercy // He laughs as he's watching you bleed // Killer behind you // His blood lust defies all his needs // Look out I'm coming for you!


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 20-08-2004 21:39 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

Zelf wel eens een kind opgevoed?

Een tik geven is idd een zwaktebod, maar kinderen kunnen ouders het bloed onder de nagels uithalen hoor ....

Zie het bij mijn zus ook, heeft er 1 van 2 jaar oud en 1 van net een maand, die van 2 begint nu van alles te ontdekken, en is lekker baldadig, niet superdruk ofzo. Mijn zus is lerares en ook absoluut niet iemand die slaat. Maar soms zie je haar veel moeite hebben, gelukkig is haar vriend een erg makkelijk figuur, die de kleine dan oppakt en naast zich neerzet, hij mag pas weer verder als ie gekalmeerd is ...

Gebeurt maar erg weinig ... jochie heeft dat snel geleerd.


Heiden
Postheiden
Usericon van Heiden
Posted 20-08-2004 21:41 by Heiden Wijzig reactieProfiel van HeidenQuote dit bericht

Ik heb wel eens vaker meppen gehad van mijn moeder, maar het was over het algemeen altijd een lachertje. Mijn moeder slaan zou ik nooit en te nimmer kunnen. Ik heb het wel een paar keer bijna gedaan, maar als ik dan zag hoe bang ze werd deed me dat echt pijn.


Een Betekenisloos Bestaan in de Onmeetbare Enormiteit van Ruimte en Tijd.


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 20-08-2004 21:43 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

Kreeg vroeger wel eens een tik achter op me kop (zacht) maar als ik geflikt had om mijn ouders te slaan dan had ik in rcordtijd het hele huis gezien ..


Heiden
Postheiden
Usericon van Heiden
Posted 20-08-2004 21:46 by Heiden Wijzig reactieProfiel van HeidenQuote dit bericht

Ik ben altijd alleen met mijn moeder geweest, dus als ik echt had geslagen was er niemand geweest die me door de tent zou kunnen slaan. Maar zoiets als je ouder(s) slaan doe je niet. Ik vind het overigens trouwens prima dat er hier en daar wel eens een mep mag worden gegeven aan een ongehoorzaam kind.


Een Betekenisloos Bestaan in de Onmeetbare Enormiteit van Ruimte en Tijd.


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 20-08-2004 21:47 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

Mep vind ik een harde klap, een tik is een wat zachtere klap.

Tik mag, mep niet.


Unholy Mary
Anno domini MMXIII
Usericon van Unholy Mary
Posted 20-08-2004 21:48 by Unholy Mary Wijzig reactieProfiel van Unholy MaryQuote dit bericht

Meppen of zelfs een tik tegen het hoofd van een kind vind ik gevaarlijk. Als je dan toch ergens wilt slaan doe het dan op een plek waar het geen kwaad kan...waar het idd meer de schrik dan de tik is.

En ik vind ook dat als je als ouder onterecht een tik hebt uitgedeeld je ook de moed moet hebben om je daarvoor te verontschuldigen tegen je kind.



Hatsjikidee!


Gunman
the destroyer
Usericon van Gunman
Posted 20-08-2004 21:49 by Gunman Wijzig reactieProfiel van GunmanQuote dit bericht

quote:
Op 20 augustus 2004 21:41 schreef Heiden het volgende:
Ik heb wel eens vaker meppen gehad van mijn moeder, maar het was over het algemeen altijd een lachertje. Mijn moeder slaan zou ik nooit en te nimmer kunnen. Ik heb het wel een paar keer bijna gedaan, maar als ik dan zag hoe bang ze werd deed me dat echt pijn.

Héhé, als ik al eesn een pak voor mijn broek kreeg-en dat deed geen pijn- was het ook van mijn moeder. Mijn vader had ooti bijan recht en reden om me een tik te geven: ik had per ongeluk een zware spijker op mijn zus haar hoofd gegooid (freak accident) hij hief zijn hand ...maar toen hij me aankeek en ik doosangst uitstond zag ik hetzelfde in zijn blik...ik heb
het wel afgeleerd om zware spijkers in het rond te gooien


I'm a picture of ugly stories www.deathmetal.be


Heiden
Postheiden
Usericon van Heiden
Posted 20-08-2004 21:49 by Heiden Wijzig reactieProfiel van HeidenQuote dit bericht

Okee, het moet wel onder blauwe plek-nivo blijven.


Een Betekenisloos Bestaan in de Onmeetbare Enormiteit van Ruimte en Tijd.


varanus
HUISKAMERHOOLIGAN
Usericon van varanus
Posted 20-08-2004 21:50 by varanus (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van varanusQuote dit bericht

Heb dus zelf 1 van 10 rondlopen,en heb em wel es een tikkie gegeven,maar het lukt meestal gelukkig wel zonder excessief geweld


spelfout weggehaald...


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 20-08-2004 21:50 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

Doet me denken aan die keer dat ik mijn zus van de trap af mieterde ... toen heb ik wel ff een flink pak klappen gekregen ... en terecht ...


Mutilator
SPILL YER GUTS !!!!!! (Extra gore mod)
Usericon van Mutilator
Posted 21-08-2004 10:55 by Mutilator (Moderator) Wijzig reactieProfiel van MutilatorQuote dit berichthttp://wp.livereviewer.com/

Conditioneren dmv van pijnprikkels is een goeie methode, maar het moet wel constructief blijven; een tik op de vingers bijv als ze hun tengels niet thuis kunnen houden...


...verder ben ik voor de kokend water/bad methode de kaasschaafmethode en de electroshock methode.

[Dit bericht is gewijzigd door Mutilator op 21-08-2004 10:59]


The quality of our perceptions determines the quality of our judgement. Our judgement determines how we interact with the world. How we interact with the world changes the world. So, the quality of our perceptions changes the world.


natassja
Usericon van natassja
Posted 21-08-2004 11:08 by natassja Wijzig reactieProfiel van natassjaQuote dit bericht

iedereen heeft hier makkelijk praten maar ik heb pas 1 persoon gezien die ook een kind heeft

je kunt wel zeggen ik doe het zo, of ik zou het nooit doen

dat weet je gewoon niet



Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 21-08-2004 11:17 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

Heb jij een kind?
Nee, dus hou je bek en kruip terug in het hol waar je vandaan kwam.


adder
Obsceen reptiel
Usericon van adder
Posted 21-08-2004 11:19 by adder Wijzig reactieProfiel van adderQuote dit bericht

Zo spreek je niet tegen een dame. Slecht opvoeding genoten?


Uit liefde voor ZM.


natassja
Usericon van natassja
Posted 21-08-2004 11:41 by natassja Wijzig reactieProfiel van natassjaQuote dit bericht

quote:
Op 21 augustus 2004 11:17 schreef Jenje het volgende:
Heb jij een kind?
Nee, dus hou je bek en kruip terug in het hol waar je vandaan kwam.


aha zo goed ken je me dus



Manifest
Jus ad bellum, inshallah!
Usericon van Manifest
Posted 21-08-2004 11:43 by Manifest Wijzig reactieProfiel van ManifestQuote dit bericht

Sommige mensen hier hebben een paar tikken te weinig gehad


F*ck hippies


Schaep
Usericon van Schaep
Posted 21-08-2004 11:43 by Schaep Wijzig reactieProfiel van SchaepQuote dit bericht

Nu alleen hopen dat ouders door dit bericht niet teveel aangemoedigt worden en hun kind dagelijks de muil open beuken, een tik moet kunnen.


Killing Zoe
Legale Strijker
Usericon van Killing Zoe
Posted 21-08-2004 15:02 by Killing Zoe Wijzig reactieProfiel van Killing ZoeQuote dit berichthttp://www.hermanfolk.nl

Zoals (te) veel ouders nu hun kind opvoeden, zonder tikken en alles-mag-instelling...Hoorde van een tante dat de pubers bij m'n neef op school echt alles van de ouders krijgen: mobieltje, scooter, kleding, alles...Met andere woorden, ze hebben een grote bek en weten niet wat werken voor het geld is. Ik hou m'n hart vast, wat zal er over 10 jaar van die generatie terecht komen?

Merk wel dat het een beetje op z'n retour is en dat veel mensen van mijn generatie (tussen 25 en 30) er toch wel weer anders over denken, strenger voornamelijk.

[Dit bericht is gewijzigd door Killing Zoe op 23-08-2004 22:54]


Dit topic is 12 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen