|
Dit topic is 12 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 | ||||
Auteur: |
|
|
Ik hou mijn hard ook vast. |
|
ik vind je kinderen verwennen ten kosten van jezelf erg zielig en werken voor zijn geld zal die |
|
Tijd voor heropvoedingskampen F*ck hippies |
|
waar lees je dat? ik ga me zoon echt geen mobiel geven daar mag hij mooi voor werken net als voor alle andere niet noodzakelijke dingen |
|
quote: Hangt er vanaf hoe oud hij/zij is. De tijd van zware kinderarbeid moet nu ook weer niet terugkomen Maar het is wel zo dat het redelijk moet blijven. Over die mobieltjes: het is jammer dat het onveiligheidsgevoel er zo zit ingebakken dat ouders dat ding maar aan hun kinderen geven "voor als er iets is" Ik had dat ook niet, en ik leef ook nog. I'm a picture of ugly stories www.deathmetal.be |
|
quote: Is individuele ontplooiing het hoogst haalbare ofzo? Ik denk dat de gemeenschap een voortreffelijke rol in de opvoeding van kinderen kan spelen, des te meer omdat je onmogelijk van ouders kan verwachten dat ze het kind 24 uur per dag in de gaten houden. In de regel heeft sociale controle, zeker zoals het hier naar voren komt betrekking op algemene normen en waarden. Vrijheid genoeg voor menselijke individuen om zichzelf te kunnen ontplooien lijkt me zo. Hobsbawm: 'However strong and sincere the belief that magic would turn machine-gun bullets aside, it worked too rarely to make much difference' - http://www.myspace.com/ambulantrocks - |
|
quote: zodra er gewerkt mag worden vind ik dat er ook best en poging gedaan kan worden en hij hoeft niet te gaan werken maar dan heeft hij ook geen geld |
|
Poeh, wat een chagerijnige moeder heeft dat kereltje zeg. |
|
je bent zeker net zo verwend als de vader van dat kereltje |
|
joepie billekoek wait for me dragon, we'll meet in the sky |
|
quote: Ik zou wel weten bij wie ik zou gaan wonen. |
|
Ik ben het principe: als je ze niks wilt gunnen, begin er ook niet aan. Nee, het hoort niet dat mensen zich wegcijferen voor hun kinderen, maar een gezin moet ook wat samejn werken en niet altijd ieder voor zich, natuurlijk moet een zekere vorm van zelfstandigheid wel bijgebracht worden ...maar als het gezien er is, moet het ook zo functioneren en niet als een bende stijfkoppen naast elkaar. [Dit bericht is gewijzigd door Gunman op 21-08-2004 16:07] I'm a picture of ugly stories www.deathmetal.be |
|
quote: Inderdaad. |
|
je moet je kinderen zeker wat gunnen maar hoe meer je zomaar gaat geven hoe meer ze er vanuitgaan dat ze alles maar krijgen ik vind het echt erg als ik mensen van 24 jaar zie pronken met de mobiele telefoon die ze van hun mama hebben gekregen |
|
quote: Hmm, op die leeftijd is dat inderdaad raar ja Nee , over dat teveel heb je gelijk. Ik begrijp je standpunt nu wel beter. I'm a picture of ugly stories www.deathmetal.be |
|
quote: Schreef ik hard...oeps.. |
|
quote: Ligt het aan mij, want ik zie totaal geen samenhang in deze reply... Je kinderen niet slaan betekent toch niet gelijk dat ze alles mogen? Er zijn nog andere manieren om je kinderen op te voeden... En inderdaad moet je je kinderen de waarde van geld leren, maar wat heeft dat in hemelsnaam met dit topic te maken? Scream for mercy // He laughs as he's watching you bleed // Killer behind you // His blood lust defies all his needs // Look out I'm coming for you! |
|
een vasectomie lost veel op.. trouwens hoe fout het ook klinkt maar een vergunning voor voortplanting zou zo langzamerhand ook geen slecht idee zijn.. Een kleine snol zit zo vol. |
|
Mijn ouders gaven mij op jonge leeftijd als ik echt wat had uitgevreten wel eens een tik op de billen (volgens mij alleen mijn moeder trouwens als ik terugdenk), maar meestal moest ik dan gewoon in m'n eentje in de gang gaan staan totdat ik gekalmeerd was (wat bij mij altijd nogal goed werkte)... Persoonlijk vind ik dat een tik op de billen moet kunnen, evenals een tik op de vingers, maar alleen door de ouders, en door niemand anders! Vind hier trouwens iemand dat er een maximumleeftijd aan corrigerende tikken verbonden is (tot drie jaar bijvoorbeeld, de vormende jaren van de kindergeest)? [Dit bericht is gewijzigd door Phriar op 24-08-2004 13:14] "Toen hij, in plaats van groenteman, besloot bakker te worden, waren de gevolgen niet te aubergine" |
|
quote: Mooi gezegd en ik ben het helemaal met je eens. Val ik je toch weer lastig met mijn geouwehoer. |
|
Maatschappij is niet verantwoordelijk voor dat kind, de ouders .... Dat word een beetje vergeten tegenwoordig. Van die achterstandswijk moedertjes flikkeren die kinderen de hele dag op straat, en interesseert zich niet in wat die kinderen uithalen |
|
In principe staat er iets over de leeftijd in het artikel. Ik ben van mening dat de tik tot ongeveer 6 jaar kan. Daarna is een kind aanspreekbaar genoeg op zijn gedrag. Oftewel de ouder zou dan op zoek moeten gaan naar betere pedagogisch middelen om het kind op te voeden. Val ik je toch weer lastig met mijn geouwehoer. |
|
Make that 8, and we have a deal ...... |
|
quote: Kijk das weer het andere uiterste. Ik blijf van mening dat de opvoeding van een kind door de ouders moet gebeuren. De school wordt vaak verweten dat het kind ontspoort. Echt is een schooldag maar 1/3 van de dag. De rest van de tijd moeten de ouders op zich nemen. Oftewel de ouders moeten het meeste doen. De gemeenschap kan alleen maar helpen. Val ik je toch weer lastig met mijn geouwehoer. |
Dit topic is 12 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 |
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek | Vorige pagina | Volgende pagina |