IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Nieuw Topic
Dit topic is 17 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17
Auteur:
Topic : Magie Vorige pagina | Volgende pagina
TNightmare
Usericon van TNightmare
Posted 24-11-2001 22:08 by TNightmare (Speciaal lid) Profiel van TNightmare

Dat is het probleem met magie (en ook met bijv. metafysica): je moet erin geloven. De meeste mensen geloven in wetenschap alleen...

[ook ff offtopic] suburbian in M'tricht is toch dat kleine smalle niets voorstellende winkeltje? Geef mij dan maar Baba shop hoor... [weer ontopic]


Amarantha
Usericon van Amarantha
Posted 25-11-2001 10:33 by Amarantha Profiel van Amarantha

ik geloof op zich wel in magie, heb er voorbeelden van gezien, maar ik wil me er niet in verdiepen. Je moet hier toch voorzichtig mee zijn.


No regrets and no remorse...


Ares
Usericon van Ares
Posted 25-11-2001 11:02 by Ares Profiel van Ares

Ik vindt magie echt heel interresant, maar vindt het meeste echt bullshit. Toch vindt ik dat je met magie wel uit moet kijken want je weet nooit waar je mee dealt. Voor de geïnteresseerden onder ons : http://www.spellsandmagic.com/ Deze site staat vol met info, spells, noem het maar op, gewoon (bijna) alles.


NecRomantica
Usericon van NecRomantica
Posted 25-11-2001 11:17 by NecRomantica Profiel van NecRomantica

quote:
Op 25 november 2001 10:33 schreef Amarantha het volgende:
ik geloof op zich wel in magie, heb er voorbeelden van gezien, maar ik wil me er niet in verdiepen. Je moet hier toch voorzichtig mee zijn.


idemdito voor mij


Blackjack
Ja bakker...
Usericon van Blackjack
Posted 25-11-2001 14:49 by Blackjack Profiel van Blackjack

Hoezo moet je er dan voorzichtig mee zijn dan?


Misty morning, clouds in the sky- Without warning, the wizard walks by- Casting his shadow, weaving his spell- Funny clothes, tinkling bell. Never talking- Just keeps walking- Spreading his magic


TNightmare
Usericon van TNightmare
Posted 25-11-2001 20:37 by TNightmare (Speciaal lid) Profiel van TNightmare

Omdat een onervaren "magician" niet weet hoe hij/zij met spirits om moet gaan bijv.


Blackjack
Ja bakker...
Usericon van Blackjack
Posted 26-11-2001 16:35 by Blackjack Profiel van Blackjack

Weet jij dan hoe dat dan wel moet?


Misty morning, clouds in the sky- Without warning, the wizard walks by- Casting his shadow, weaving his spell- Funny clothes, tinkling bell. Never talking- Just keeps walking- Spreading his magic


Ares
Usericon van Ares
Posted 26-11-2001 16:36 by Ares Profiel van Ares

quote:
Op 26 november 2001 16:35 schreef Blackjack het volgende:
Weet jij dan hoe dat dan wel moet?


Zegt hij dat dan?


Blackjack
Ja bakker...
Usericon van Blackjack
Posted 26-11-2001 16:44 by Blackjack Profiel van Blackjack

dat weet ik niet. Daarom vroeg ik het ook


Misty morning, clouds in the sky- Without warning, the wizard walks by- Casting his shadow, weaving his spell- Funny clothes, tinkling bell. Never talking- Just keeps walking- Spreading his magic


FireFox
Lifeform 009
Usericon van FireFox
Posted 26-11-2001 16:51 by FireFox Profiel van FireFox

hmmm net ff gekeken time travel enzo... sorry maar daar kan ik met de beste wil van de wereld niet in geloven.


Our song begins to play. It's notes so light and free they dance in my ears and blind my sight. I think of when we danced and laughed when we kissed under the stars and held our hands in the mist.


Ares
Usericon van Ares
Posted 26-11-2001 17:31 by Ares Profiel van Ares

quote:
Op 26 november 2001 16:51 schreef FireFox het volgende:
hmmm net ff gekeken time travel enzo... sorry maar daar kan ik met de beste wil van de wereld niet in geloven.

Nee, dat vindt ik ook echte bullshit. Geschreven door iemand met een grote fantasie


Blackjack
Ja bakker...
Usericon van Blackjack
Posted 26-11-2001 18:05 by Blackjack Profiel van Blackjack

Ik vond het ook een beetje vergezocht...


Misty morning, clouds in the sky- Without warning, the wizard walks by- Casting his shadow, weaving his spell- Funny clothes, tinkling bell. Never talking- Just keeps walking- Spreading his magic


XnegativeX
Usericon van XnegativeX
Posted 26-11-2001 22:12 by XnegativeX Profiel van XnegativeXhttp://www.myspace.com/dennisjanssen

En toch...zelfs in de bijbel staan bewijzen voor magie (ook voor reuzen trouwens). Er staat een verhaal af dat zich afspeeld in Egypte. Daar gooit een tovenaar van de farao een staf op de grond en deze veranderd in een slang. Tsja, leg dat maar eens uit.


I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell.


TNightmare
Usericon van TNightmare
Posted 26-11-2001 22:42 by TNightmare (Speciaal lid) Profiel van TNightmare

quote:
Op 26 november 2001 16:35 schreef Blackjack het volgende:
Weet jij dan hoe dat dan wel moet?



Heb er wel een en ander over gelezen. Maar als je verder niet in spirits gelooft moet je er iig HELEMAAL niet aan beginnen, that's for sure... Heel belangrijk is iig een bepaalde spirit, nl. je guardian angel (zo wordt die genoemd, zal er verder niet als een gevleugeld iets uitzien of zo). Die geeft heel veel informatie over hoe je met spirits om moet gaan. En verder kan een spirit die aan je verschijnt een ontzettend angstaanjagende vorm aannemen, dat kun je je niet voorstellen, maar dan schrik je en verlies je de controle... Instant death... Dit is btw allemaal ontleend aan een boek over Enochiaanse magie.

Zal wel een keer meer erover neerzetten hier...


FireFox
Lifeform 009
Usericon van FireFox
Posted 26-11-2001 22:55 by FireFox Profiel van FireFox

quote:
Op 26 november 2001 22:12 schreef XnegativeX het volgende:
En toch...zelfs in de bijbel staan bewijzen voor magie (ook voor reuzen trouwens). Er staat een verhaal af dat zich afspeeld in Egypte. Daar gooit een tovenaar van de farao een staf op de grond en deze veranderd in een slang. Tsja, leg dat maar eens uit.

Sjain de bijbel staat ook hoe de zee opensplijt , toch geloof ik hier niet zo in, maar goed ieder zn mening


Our song begins to play. It's notes so light and free they dance in my ears and blind my sight. I think of when we danced and laughed when we kissed under the stars and held our hands in the mist.


Valorian
Wat kan er nou gebeuren?
Usericon van Valorian
Posted 26-11-2001 23:06 by Valorian (Redacteur) Profiel van Valorian

Ik ben niet into magie, hoewel ik het wel zeer interessant vind, en geloof er in prinicipe ook niet zo veel van..

Wel denk ik dat magie iemands leven leuker/beter kan maken, mits diegene er zelf in gelooft. Als iemand er echt in gelooft zou het zelfvertrouwen kunnen kweken, je zou kunnen gaan geloven dat iets gaat lukken d.m.v. de magie waardoor je faalangst vermindert wordt.. Maar tegenover dit soort dingen staan ook veel negatieve kanten.. Het bovenstaande geld namelijk voor vrijwel alle vormen van geloven in iets of iemand.. maar je zit daarmee dus wel meteen weer vast aan extra regeltjes en dingen die niet mogen of juist regelmatig gedaan moeten worden, volgens de richtlijnen van waar je in gelooft of wat je uitoefend. Dit zie ik als een vorm van gevangen zitten.. Sommige zeggen dat het bij magie vaak gaat om de kracht uit jezelf halen, maar uiteindelijk denk ik dat je voor die kracht geen kaarsjes en symbooltjes nodig hebt..


TNightmare
Usericon van TNightmare
Posted 27-11-2001 21:04 by TNightmare (Speciaal lid) Profiel van TNightmare

Als je er echt in gelooft en volledig erachter staat zie je die regeltjes niet als beperkingen en gevangenismuren...


Saphire
Cry havoc!
Usericon van Saphire
Posted 28-11-2001 15:19 by Saphire Profiel van Saphire

*Off topic** Ja ik kom wel es in de Suburbian, maar da's alleen omdat een jongen die ik ken daar werkt (Lliam). Maar ik zit liever in de Baba shop, gez(w)ellig sigaretje roken en kletsen met Noor *On topic*

Najah mijn ervaring met "magie" of hoe je t ook wilt noemen kan ik je wel vertellen maar niet op t forum (VEEL te lang en ietwat persoonlijk). Dus mail me maar als je t graag wilt weten. nymfochan@hotmail.com


cogito cogito ergo cogito sum: i think i think, therefore i think i am


Meester
Houd den hertog hoogh in vaendel!
Usericon van Meester
Posted 12-04-2004 19:21 by Meester Profiel van Meester

Ik geloof niet in magie. Ik geloof nergens in. Komt door het word geloven, het zegt niks. Je denkt/wilt/hoopt alleen maar dat het dan zo is. Ik hecht meer waarde aan zekere kennis.


filosofem
Usericon van filosofem
Posted 12-04-2004 19:22 by filosofem Profiel van filosofem

quote:
Op 12 april 2004 19:21 schreef Meester het volgende:
Ik geloof niet in magie. Ik geloof nergens in. Komt door het word geloven, het zegt niks. Je denkt/wilt/hoopt alleen maar dat het dan zo is. Ik hecht meer waarde aan zekere kennis.


En wat is dan "zekere kennis" volgens jou?


Meester
Houd den hertog hoogh in vaendel!
Usericon van Meester
Posted 12-04-2004 19:26 by Meester Profiel van Meester

quote:
Op 12 april 2004 19:22 schreef filosofem het volgende:
En wat is dan "zekere kennis" volgens jou?
iets wat je zeker weet.


grindcore
grindtegel
Usericon van grindcore
Posted 12-04-2004 19:27 by grindcore Profiel van grindcore

quote:
Op 12 april 2004 19:26 schreef Meester het volgende:
iets wat je zeker weet.
Zou je daar meer over willen vertellen?
Je uitleg is erg onduidelijk.


cerridwen
Usericon van cerridwen
Posted 12-04-2004 19:28 by cerridwen Profiel van cerridwen

magie is kennis


we light on a candle on an earth we've made into a hell and pretend were in heaven


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 12-04-2004 19:29 by Jenje (Speciaal lid) Profiel van Jenje

Magie is geloven in een kennis .....



filosofem
Usericon van filosofem
Posted 12-04-2004 19:30 by filosofem Profiel van filosofem

quote:
Op 12 april 2004 19:27 schreef grindcore het volgende:
Zou je daar meer over willen vertellen?
Je uitleg is erg onduidelijk.


Neem je wel vaker gesprekken over?


Dit topic is 17 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Active topics Nieuw topic Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen