IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Nieuw Topic
Dit topic is 17 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17
Auteur:
Topic : Magie Vorige pagina | Volgende pagina
ZelThoR
2002-2010
Usericon van ZelThoR
Posted 22-08-2006 17:20 by ZelThoR Profiel van ZelThoR

quote:
Op 19 november 2001 16:06 schreef Jenje het volgende:
Ik heb een word-file met wat simpele spells als iemand geinteresseerd is.
Hippie!


Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen.


Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 22-08-2006 17:23 by Chelman Profiel van Chelman

quote:
Op 23 november 2001 12:02 schreef Beli Mawr het volgende:
Magie is iets waar er in de maatschappij eens wat meer aandacht aan mag besteed worden zoals tegen depressies in de plaats van pillen en andere rotzooi te slikken zouden vele mensen beter mediteren of toch leren mediteren en magische rituelen met wierrook en olie en kaarsen enz..., maar in deze maatschappij draait alles te veel rond matrialisme en wetenschap, oke, de wetenschap is goed maar in sommige gevallen zou het toch beter zijn om magie toe te passen ipv medicijnen die ook verslavend kunnen werken en enorm verslavend, maar ik geloof in magie, ik heb gelezen "als je er echt in gelooft en je begint rituelen te doen dat na een tijd die rituelen beginnen te werken, niet zoals in the Craft maar voor het goede af te dwingen.
It's all in the mind folks.

uw dienaar
Beli


He! Dat zegt Jomanda ook!


KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


Omi
Duivelsgebroed
Usericon van Omi
Posted 22-08-2006 19:53 by Omi Profiel van Omi

quote:
Op 20 augustus 2006 23:16 schreef Shadows & Rain het volgende:
Ik ben zelf een beginnende Chaoot.
Ik vind dat iedereen met een open geest en wat intresse 'liber kaos' van Peter Carrol moet lezen


Zal ik zeker doen! Ik intereseer me de laatste tijd erg in chaotika en andere gnostische hooge magie, dus ik zal het proberen te vinden .

Voor iedereen die met een critische kijk op magie, een goed overzicht van westerse magie wilt leren, is ook A History Of Magic van Richard Cavendish een aanrader.

Verder geloof ik niet veel in Magie, new age onzin zoals Wicca en dingen als Rozenkruizianen kunnen mij maar wat wijnig bekoren.


Groeit op voor galg en rad.


Shadows & Rain
Usericon van Shadows & Rain
Posted 22-08-2006 21:37 by Shadows & Rain Profiel van Shadows & Rain

quote:
Op 22 augustus 2006 19:53 schreef Omi het volgende:
Zal ik zeker doen! Ik intereseer me de laatste tijd erg in chaotika en andere gnostische hooge magie, dus ik zal het proberen te vinden .

Voor iedereen die met een critische kijk op magie, een goed overzicht van westerse magie wilt leren, is ook A History Of Magic van Richard Cavendish een aanrader.

Verder geloof ik niet veel in Magie, new age onzin zoals Wicca en dingen als Rozenkruizianen kunnen mij maar wat wijnig bekoren.


Check bol.com, ik heb m voor iets van 12 euro gekocht daar.

Wicca is voor goffiks en hippies
Als magisch systeem nogal innefecient ook..

[Dit bericht is gewijzigd door Shadows & Rain op 22-08-2006 21:37]


Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 22-08-2006 21:44 by Chelman Profiel van Chelman

quote:
Op 22 augustus 2006 21:37 schreef Shadows & Rain het volgende:
Wicca is voor goffiks en hippies
Als magisch systeem nogal innefecient ook..


PROEST.



KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


Smoochy
raar maar waar
Usericon van Smoochy
Posted 22-08-2006 21:46 by Smoochy Profiel van Smoochy

Wicca is toch witte magie, dus kan niet gelinked worden aan gothics..


SUPPORT YOUR LOCAL SERIAL KILLER.


Omi
Duivelsgebroed
Usericon van Omi
Posted 22-08-2006 22:21 by Omi Profiel van Omi

Het hangt er compleet vanaf vanuit welk perspectief je het bekijkt, vanaf Christelijk oogpunt is het zwarte magie (vanaf dat is alles hekserij en werk van satan) maar vanaf het oogpunt van een Wiccan is het wit.

Chaos magie, is wat ik ervan gelezen heb, veel efficienter, omdat het een bijna overheersende gnostische grondslag heeft. Chaos magie is mentaal, dat is waar veel stromingen de fout in gaan, door allemaal fysieke crap erbij te gaan halen.






[Dit bericht is gewijzigd door Omi op 22-08-2006 22:21]


Groeit op voor galg en rad.


Mark
Better to rule in Hell than to serve in Heaven.
Usericon van Mark
Posted 23-08-2006 10:12 by Mark Profiel van Mark

Effectiever hee?

Tover mij dan maar eens een lekker bakkie koffie bij elkaar.


She went and she left me like litter. She took all future summers with her. I lost all my money cuz I tried to bribe her. Now I can only afford an amateur sniper.


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 23-08-2006 10:20 by attila_de_hun Profiel van attila_de_hun

zijn er echt mensen die in "magie" geloven??? En de "force"?? bestaat die dan ook echt?

(ik wil wel leren om iemand van een afstandje lekker langzaam te doen stikken!!)

[Dit bericht is gewijzigd door attila_de_hun op 23-08-2006 10:21]


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 23-08-2006 10:21 by Jenje (Speciaal lid) Profiel van Jenje

Werkt niet, trust me ...



ZelThoR
2002-2010
Usericon van ZelThoR
Posted 23-08-2006 10:24 by ZelThoR Profiel van ZelThoR

Toevallig net een (fantasy)boek uit waarin anagogische en gnostische (gnosis) scholen van magie voorkwamen.

[Dit bericht is gewijzigd door ZelThoR op 23-08-2006 10:24]


Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen.


Schaffelaer
many miles from Spancil Hill
Usericon van Schaffelaer
Posted 23-08-2006 10:30 by Schaffelaer Profiel van Schaffelaer

Ik ben zelf wetenschapper en wijs elke vorm van bovennatuurlijke fenomenen af. Dat is dus inclusief wereldreligies, occultisme, magie enz. enz. In het dagelijks leven dit soort onzin praktiseren komt al helemaal niet in me op. Het aanwenden van 'magie' of welke non-wetenschappelijke methode dan ook in de geneeskunde vind ik ronduit gevaarlijk en dient in elke situatie scherp veroordeeld te worden.

Maar toch blijft het wereldje altijd fascineren, want films of boeken waarin het occulte een grote rol speelt, of een vorm van leven na de dood blijft intrigerend. Een latente hoop op leven na de dood? (wat ik rationeel volkomen afwijs...) We gaan er vanzelf achterkomen...


Dear dirty delightful old drunken old days


Mark
Better to rule in Hell than to serve in Heaven.
Usericon van Mark
Posted 23-08-2006 10:33 by Mark Profiel van Mark

Koffie?


She went and she left me like litter. She took all future summers with her. I lost all my money cuz I tried to bribe her. Now I can only afford an amateur sniper.


FRNK
Thin out the numbers!
Usericon van FRNK
Posted 23-08-2006 10:37 by FRNK Profiel van FRNKhttp://myspace.com/frnk

Zo heet de kat van Gargamel ook

'k Had een collega in een ander bedrijf, die van magie overtuigd was. Hij bewees dat door een truukje wat we met zn 5en moesten doen.

1tje op een stapel pallets zitten, en de andere 4 met de handen ineen en vijsvingers vooruit gestoken onder zn oksels en knieholtes proberen op te tillen tegelijk. Ging niet. Toen moesten we met zn 4en de handen boven de 5e zittende persoon z'n hoofd houden, er in geloven/ons er zelf van overtuigen, dat het ging lukken, en toen opnieuw. En toen gooiden we em met gemak 1,5 meter de lucht in. En toen steeds vaker proberen natuurlijk. Was wel lache hehe. Maar magie...? Zal ook wel een logische verklaring voor zijn hehe.


Schaffelaer
many miles from Spancil Hill
Usericon van Schaffelaer
Posted 23-08-2006 11:01 by Schaffelaer Profiel van Schaffelaer

Het mechanisme in de mens dat zoekt naar leven na de dood is zo sterk... Dat zorgt voor geloof in al die crap als magie en religie... Allemaal 1 pot nat, doch allemaal zoekende...


Dear dirty delightful old drunken old days


FRNK
Thin out the numbers!
Usericon van FRNK
Posted 23-08-2006 11:03 by FRNK Profiel van FRNKhttp://myspace.com/frnk

Maar goed dat jij alle antwoorden al hebt dan


Schaffelaer
many miles from Spancil Hill
Usericon van Schaffelaer
Posted 23-08-2006 11:57 by Schaffelaer Profiel van Schaffelaer

Gelukkig niet (anders was er weinig te onderzoeken). Maar vergeet nooit: het feit dat iets onverklaarbaar is/lijkt is nooit een argument voor een verklaring.


Dear dirty delightful old drunken old days


FRNK
Thin out the numbers!
Usericon van FRNK
Posted 23-08-2006 12:01 by FRNK Profiel van FRNKhttp://myspace.com/frnk

Ok : maar goed dat jij altijd overal een antwoord op hebt

[Dit bericht is gewijzigd door FRNK op 23-08-2006 12:01]


Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 23-08-2006 13:03 by Chelman Profiel van Chelman

quote:
Op 23 augustus 2006 10:30 schreef Schaffelaer het volgende:
Ik ben zelf wetenschapper en wijs elke vorm van bovennatuurlijke fenomenen af.


A priori afwijzen van bepaalde fenomenen is niet bepaald wetenschappelijk hé? Ik wijs deze fenomenen persoonlijk ook af maar beschouw mijn afwijzing niet als een bepaald wetenschappelijke standpunt.

Je moet altijd opletten dat je van wetenschap geen religie maakt die altijd en overal een antwoord op weet.


KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


Daops
Usericon van Daops
Posted 23-08-2006 13:16 by Daops Profiel van Daops

quote:
Op 23 augustus 2006 10:21 schreef Jenje het volgende:
Werkt niet, trust me ...


Je ziet het hem keihard proberen..

Overigens onlangs abonnee geworden van Stichting Skepsis. Erg vermakelijk om te lezen hoe men paranormale/pseudowetenschappelijke zaken kritisch behandelt.

[Dit bericht is gewijzigd door Daops op 23-08-2006 13:20]


www.progpower.com "Ik woon zelf buitenaf maar van mensen uit plaatsen waar wel Moslims wonen proef je de angst. Sommigen durven geen karbonade of schnitzel op de BBQ te gooien uit angst voor ruzies."


Omi
Duivelsgebroed
Usericon van Omi
Posted 23-08-2006 15:25 by Omi Profiel van Omi

quote:
Op 23 augustus 2006 10:12 schreef Mark het volgende:
Effectiever hee?

Tover mij dan maar eens een lekker bakkie koffie bij elkaar.


Dat is het leuke aan gnostische magie, die stroming ziet dat ook als onzin. Doormiddel van meditatie en concentratie jezelf mentaale kracht aanpraten. Alles kan. In je hoofd.



Groeit op voor galg en rad.


Schaffelaer
many miles from Spancil Hill
Usericon van Schaffelaer
Posted 23-08-2006 15:36 by Schaffelaer Profiel van Schaffelaer

quote:
Op 23 augustus 2006 13:03 schreef Chelman het volgende:
A priori afwijzen van bepaalde fenomenen is niet bepaald wetenschappelijk hé? Ik wijs deze fenomenen persoonlijk ook af maar beschouw mijn afwijzing niet als een bepaald wetenschappelijke standpunt.

Je moet altijd opletten dat je van wetenschap geen religie maakt die altijd en overal een antwoord op weet.


bo·ven·na·tuur·lijk (bn.)
1 behorende tot een orde van dingen, die buiten het bereik van de menselijke zintuigen ligt, hetzij in de zin van goddelijk, of in verband met spokerij en toverij => bovenaards, metafysisch, mystiek, supernormaal

na·tuur·we·ten·schap (de ~ (v.))
1 elk van de wetenschappen die de natuur bestuderen, zoals biologie, natuurkunde en scheikunde
2 natuurkunde

Ik zeg niets over het a priori afwijzen van bepaalde fenomenen, dat maak jij ervan. Kijk naar bovenstaande definities, dat toont aan dat ik heel netjes heb gedefinieerd.

Van wetenschap geen religie maken, daar ben ik het helemaal mee eens, met religie heeft het namelijk niets van doen.


Dear dirty delightful old drunken old days


jbassist
Say It With Jb.
Usericon van jbassist
Posted 23-08-2006 15:44 by jbassist Profiel van jbassist

Er is geen Magie, het is wiskunde


"BONKE! next time you fuck in my bathroom, fucking throw the condoms into the toilet! not in or on top of the goddamn sink...."


FRNK
Thin out the numbers!
Usericon van FRNK
Posted 23-08-2006 15:46 by FRNK Profiel van FRNKhttp://myspace.com/frnk

Bereken jij maar es ff een konijn uit een hoed dan! hehe ;p


Shadows & Rain
Usericon van Shadows & Rain
Posted 24-08-2006 1:13 by Shadows & Rain Profiel van Shadows & Rain

quote:
Op 23 augustus 2006 15:46 schreef FRNK het volgende:
Bereken jij maar es ff een konijn uit een hoed dan! hehe ;p


Is goed. Definitieer jij maar eens precies wat een konijn is en wat een hoed is.

En hoe je ooit zeker kan weten of het konijn echt is of niet



Dit topic is 17 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Active topics Nieuw topic Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen