IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Heavy Metal Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 6 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6
Auteur:
Topic : Gothic metal in zijn laatste dagen ? Volgende pagina
Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 20-11-2001 0:34 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

Ligt het aan mij of is gothic metal een beetje aan het doodbloeden ?
Een flink aantal topbands (WT, Theathre of Tragedy) zijn enorm gezwicht voor de populariteit vrees ik.
En de laatste goeie release is ook alweer tijden geleden.

Satan
Usericon van Satan
Posted 20-11-2001 3:37 by Satan Wijzig reactieProfiel van SatanQuote dit berichthttp://www.myspace.com/vinaysananda

ik denk het niet . check : www.annatar.com
Ik blijf respect hebben voor een band als WT .en voor andere gothicmetalbands .En vind hun laatste nummers ook goed ,klinken misschien anders en minder gothic maar wel goed .

[Dit bericht is gewijzigd door Satan op 20-11-2001 3:56]

Beli Mawr
Great god Cernunnos, return to Earth again!
Usericon van Beli Mawr
Posted 20-11-2001 4:27 by Beli Mawr (Moderator) Profiel van Beli MawrQuote dit berichthttp://www30.brinkster.com/belimawr

Ik denk van niet, met de komst van nieuwe groepen zoals After Forever en nog de "oude" zoals Tristania, Within Temptation, The sins of thy beloved, nightwish,... vind ik dat de gothic metal nog lang lang niet is uitgeblust. Het blijft verrassen, het blijft goed, enorm goed en gewoonweg een stijl om van te houden.
Gothic Metal

---edit Smilies ---

[Dit bericht is gemodereerd door Fire op 20-11-2001 10:15]

Having heard the voice of Morrigan I am uilleannpiping my way through this world, powered by Guinness SLÁINTE

afzien
Usericon van afzien
Posted 20-11-2001 4:35 by afzien Wijzig reactieProfiel van afzienQuote dit bericht

mjah zoals altijd, dingen veranderen.. ik vind het laatste album van theatre of tragedy ook maar niks.. within temptation heb ik op een paar nummers na eigenlijk nooit echt cool gevonden... Trail of Tears vind ik echter een meesterlijke band, geloof dat ze met een nieuw album bezig zijn. wordt hopelijk net zo goed als Profoundemonium en Disclosure in Red...

bazzio
opa lives!
Usericon van bazzio
Posted 20-11-2001 8:22 by bazzio Wijzig reactieProfiel van bazzioQuote dit bericht

De nieuwe AF is idd een bere cd, maar heeft toch weer minder gothic sfeer dan Prison of desire.WT is helaas ook al afgehaakt, te hopen dat Orphanage niet het zelfde gaat doen (om in nederland te blijven).Tristania's laatste album valt ook zwaar tegen.En of Nightwish echt gothic is Ik hoop dat de nieuwe sins of thy beloved weer een echt goth.metal album wordt, als die ooit nog uitkomt met die vertrekkende bandleden.

Bazzio Attacks!!!

Valorian
Wat kan er nou gebeuren?
Usericon van Valorian
Posted 20-11-2001 8:23 by Valorian (Redacteur) Wijzig reactieProfiel van ValorianQuote dit bericht

Ik denk dat de gothic-metal scene een beetje aan het uitdunnen is.. de goede bands zullen echt wel over blijven, maar er zijn ook legio bandjes die metal maken en denken door even een zingend vrouwtje aan te nemen in een keer een tweede WT of Tristania te kunnen worden.. Ik ken maar zeer weinig gothic-metal bands met zangeressen die ECHT goed kunnen zingen..

Cadaveria
Curver!
Usericon van Cadaveria
Posted 23-11-2001 9:36 by Cadaveria Wijzig reactieProfiel van CadaveriaQuote dit bericht

Ik vind de gothic metal bandjes een beetje saai aan het worden de meeste cd's hebben weinig vernieuwing of worden softer.

Maar ik vind trail of tairs er wil wat boven uit steken omdat ik vind dat dat wijf een goede strot heeft en die gast ook goed kan grunten. (zeker ook live)

Op 9 december 2008 16:54 schreef Illusione het volgende: Lies, Verwoester van Edele Porseleinen Tronen!

Lord Morgoth
Fear me...
Usericon van Lord Morgoth
Posted 23-11-2001 9:39 by Lord Morgoth Wijzig reactieProfiel van Lord MorgothQuote dit bericht

Vooral in oost europa zijn er nog steeds erg veel goede gothic en gothic metal bands actief... (zeker als je goed zoekt in de underground scene)

[Dit bericht is gewijzigd door Lord Morgoth op 23-11-2001 9:39]

Valar Morghulis! All men must die -- Jaqen H’ghar

Cadaveria
Curver!
Usericon van Cadaveria
Posted 18-01-2002 9:06 by Cadaveria Wijzig reactieProfiel van CadaveriaQuote dit bericht

ehh, ik hoorde laatst van witch dat within temptation de cd mother earth terug gaat nemen en commerciëler gaat uitbrengen. Dit omdat de singel ice queen zo goed verkoopt.

Als dit waar is ben ik nog dieper geschokt, dan toen mother earth al de 1e keer uit was gebracht.
waar gaat dat heen met de muziek wereld???

Op 9 december 2008 16:54 schreef Illusione het volgende: Lies, Verwoester van Edele Porseleinen Tronen!

FireFox
Lifeform 009
Usericon van FireFox
Posted 18-01-2002 9:08 by FireFox Wijzig reactieProfiel van FireFoxQuote dit bericht

quote:
Op 18 januari 2002 9:06 schreef Cadaveria het volgende:
ehh, ik hoorde laatst van witch dat within temptation de cd mother earth terug gaat nemen en commerciëler gaat uitbrengen. Dit omdat de singel ice queen zo goed verkoopt.

Als dit waar is ben ik nog dieper geschokt, dan toen mother earth al de 1e keer uit was gebracht.
waar gaat dat heen met de muziek wereld???

ja das idd erg jammer

Our song begins to play. It's notes so light and free they dance in my ears and blind my sight. I think of when we danced and laughed when we kissed under the stars and held our hands in the mist.

Cadaveria
Curver!
Usericon van Cadaveria
Posted 18-01-2002 9:31 by Cadaveria Wijzig reactieProfiel van CadaveriaQuote dit bericht

jammer, beetje zwak uitgedrukt

FireFox
Lifeform 009
Usericon van FireFox
Posted 18-01-2002 9:32 by FireFox Wijzig reactieProfiel van FireFoxQuote dit bericht

moet ik gelijk gaan schelden en tieren ?

Our song begins to play. It's notes so light and free they dance in my ears and blind my sight. I think of when we danced and laughed when we kissed under the stars and held our hands in the mist.

eisregen
Usericon van eisregen
Posted 18-01-2002 10:32 by eisregen Wijzig reactieProfiel van eisregenQuote dit bericht

nee ik zie steeds meer mensen gothic worden en er komen toch ook steeds meer bands bij dus ik zie het probleem niet!

Rectum Lobotomy
Usericon van Rectum Lobotomy
Posted 18-01-2002 10:35 by Rectum Lobotomy Wijzig reactieProfiel van Rectum LobotomyQuote dit bericht

Gothic metal in zijn laatste dagen?

Laten we het hopen!

Cadaveria
Curver!
Usericon van Cadaveria
Posted 18-01-2002 10:35 by Cadaveria Wijzig reactieProfiel van CadaveriaQuote dit bericht

Ik wel, het feit dat ze hun cd moeten aanpassen zodat het beter te versmaden is voor de massa vind ik een beetje triest. Dat meer mensen 'gothic' worden moeten ze zelf weten, maar laat het a.u.b niet tenkoste gaan van 'goede' muziek.
Straks zetten ze achter de nog iewat ruigere nummers een vette beat.

Marty
Usericon van Marty
Posted 18-01-2002 10:41 by Marty Wijzig reactieProfiel van MartyQuote dit bericht

quote:
Op 18 januari 2002 10:35 schreef Cadaveria het volgende:
Ik wel, het feit dat ze hun cd moeten aanpassen zodat het beter te versmaden is voor de massa vind ik een beetje triest. Dat meer mensen 'gothic' worden moeten ze zelf weten, maar laat het a.u.b niet tenkoste gaan van 'goede' muziek.
Straks zetten ze achter de nog iewat ruigere nummers een vette beat.

En dan passen ze em aan en dan verkoopt ie plots niet meer.. en dan maar afvragen hoe dat nou weer kan

Cadaveria
Curver!
Usericon van Cadaveria
Posted 18-01-2002 10:42 by Cadaveria Wijzig reactieProfiel van CadaveriaQuote dit bericht

Dat hoop ik toch echt!!

Voice_of_thunder
Usericon van Voice_of_thunder
Posted 18-01-2002 19:03 by Voice_of_thunder Wijzig reactieProfiel van Voice_of_thunderQuote dit bericht

ach ja ik vind gothic metal gewoon goed.
of within temptation nou commerciëler wordt maakt mij opzich nou ook niet veel uit, ik luister gewoon wat ik mooi vind.

Sjaan
R.I.P. trouwe vriend (01-01-2000)
Usericon van Sjaan
Posted 18-01-2002 19:08 by Sjaan Wijzig reactieProfiel van SjaanQuote dit berichthttp://www.wastelands.tk

Gothic metal heeft wat verse, originele impulsen nodig, is zeker nog niet doodgebloed.

Over wt gesproken, ik zag ze vanmiddag in Top of the Pops... hoe laag kun je gaan

Jesus wept so man could live forever on earth. In peace. But my tears. They fall for you. Only you

Shadow_Smile
Mr. Bitch
Usericon van Shadow_Smile
Posted 18-01-2002 19:21 by Shadow_Smile Wijzig reactieProfiel van Shadow_SmileQuote dit bericht

Gothic is altijd al een underground geweest en hier in de kleine Nederlandje is het nooit echt zo bekend geweest.

Maar daar in tegen in Duitsland en België, Noorwegen, Denemarken is het juist heel in !!

qua MUZIEK op tv/bekendheid ZUIGT Nederland.

Jammer, maar gothic is een subcultuur die niet meer weg te denken is !

Wiegen Meister !

0Tolerence
Usericon van 0Tolerence
Posted 18-01-2002 19:22 by 0Tolerence Wijzig reactieProfiel van 0TolerenceQuote dit bericht

quote:
Op 18 januari 2002 10:35 schreef Rectum Lobotomy het volgende:
Gothic metal in zijn laatste dagen?

Laten we het hopen!

idd

"This one is older than shit, heavier than time!"

Satan
Usericon van Satan
Posted 18-01-2002 19:24 by Satan Wijzig reactieProfiel van SatanQuote dit berichthttp://www.myspace.com/vinaysananda

Gothicmetal hoort eigenlijk niet bij de publieke omroep thuis .
Als het zou 'doorbreken' dan met eigen media of een special of rubriek bij de VPRO .
de sfeer van de publieke omroep past niet bij gothicmetal .

attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 18-01-2002 21:03 by attila_de_hun Wijzig reactieProfiel van attila_de_hunQuote dit bericht

als je, net zoals ik, een tijdje meedraait zul je opmerken dat iedere nieuwe trend na een tijdje weer verdwijnt. het verdwijnt niet echt natuurlijk, maar het gaat gewoon op een laag pitje verder. bay-area-trash, grunge etc waar zijn ze nu? zo ook gothic en ook binnenkort nu-metal!

Satan
Usericon van Satan
Posted 18-01-2002 21:33 by Satan Wijzig reactieProfiel van SatanQuote dit berichthttp://www.myspace.com/vinaysananda

Ik ben ook tegen trends .
Maar is ook niet trendy muziek in de top40 ( depeche mode ,tori amos ) .
ik ben ook tegen achterlijke media ( behalve vpro ) . achterlijke media :dit zijn mensen in de media ( muziek journalisten omroepmensen etc )die het ene moment je helpen als het even goed gaat en als het even slecht gaat je nog veel harder de grond intrappen . Vaak hebben ze ook een even achterlijk publiek die meegaat in dit domme gedrag .
Ik zie het vaak gebeuren ook in de topsport .
Vandaar mijn aversie tegenover de meeste journalisten ( domme oppurtinisten ,die niet weten wat echt belangrijk en waar het om gaat , ) ,niet alle journalisten uiteraard er zitten ook goede bij :
VPRO
Later with jools
Nova
Plantage .
NPS ( muziekprogramma's )

[Dit bericht is gewijzigd door Satan op 18-01-2002 21:52]

Vampie
Firewalking
Usericon van Vampie
Posted 22-01-2002 19:09 by Vampie Wijzig reactieProfiel van VampieQuote dit bericht

Hoe eerder het uitraakt hoe beter...ik word al jaren uitgelachen /uitgescholden om m'n jurken...en loopt g*** m'n 13 jarige buurmeisje in 'mijn' kleren Maar bands als WT en AF...verschrikkelijk..wat een commerciele yukzooi.De laatste c.d.'s van beiden zijn niet om aan te horen,het lijkt verdorie wel een Disney soundtrack

Ik durf beide bands ook geen gothic te noemen..meer sprookjesmetal

Some cause happiness wherever they go , others whenever they go

helmet
Smaad
Usericon van helmet
Posted 16-02-2002 14:05 by helmet Wijzig reactieProfiel van helmetQuote dit berichthttp://www.wovendarkness.com

quote:
Op 18 januari 2002 19:03 schreef Voice_of_thunder het volgende:
ach ja ik vind gothic metal gewoon goed.
of within temptation nou commerciëler wordt maakt mij opzich nou ook niet veel uit, ik luister gewoon wat ik mooi vind.
Ja, maar wat mij dan weer tegen het hoofd stoot is het enorme hypocriete gedoe van de mensen die er 'opeens' naar luisteren. Neem nou WT.. jarenlang werd je er op aangekeken als je naar dat soort muziek luisterde en nu ineens is het zo populair dat vanwege hun het optreden van de week van de Nederlandse popmuziek direct uitverkoopt. Ik snap zowieso niet waarom WT zo erg afgezakt is dat ze daar staan.
Maar goed, het betekent bijna automatisch dat ik er weinig behoefte aan heb om er naar te gaan kijken. Ik heb WT nu 9 keer live gezien en heb me alle keren bijzonder goed vermaakt, maar op het moment dat je letterlijk omringd bent door pubertjes die geen enkele feeling of binding met de muziek hebben behalve dan dat 'de rest' het ook luistert is er geen fluit meer aan. Laatste keer bij AF waren er mensen aan 't klagen dat ik aan het headbangen was.. nou vraag ik je.
Ach, ik heb denk ik maar te accepteren dat de wereld een hypocriete omgeving is.

I'm not being rude. You're just insignificant.

Dit topic is 6 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6
Index / Heavy Metal Active topics Nieuw topic Post reply Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com