|
Dit topic is 6 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 | ||||
Auteur: |
|
|
"Gothic metal" bestaat niet. Er is niks gothic aan gothic metal. De enige gothic muziek is de new-wave stijl uit de 80er jaren. De rest valt allemaal niet onder gothic. New-wave zoals Bauhaus , Sisters of Mercy valt hier dus onder. En of ze nu wel of niet "gothic metal" draaien op 538 boeit me geen ruk. Ik luister er toch niet naar. En als er dan van die puber naar me toekomen zo van "He ben jij ook gothic"? Zeg ik gewoon ja en ben ik er gelijk van af. Ze komen er vanzelf wel achter wat gothic wel is. ---A little wicked this way grows---Pestis eram vivius. Moriens tua mors ero--- |
|
Death Metal heerscht! Check de nieuwe Suffocation en Prostitute Disfigurement!!! (Veel beter dan Doom Metal ) |
|
misschien dat er door de grote breezer instroom ook wel wat hardnodige vernieuwing komt, denk aan gothic metal met britney spears melodietjes en koortjes? And my marlboro light |
|
quote: en harstike goed ook Having heard the voice of Morrigan I am uilleannpiping my way through this world, powered by Guinness SLÁINTE |
|
quote: nouja, daar wijkt mijn mening wat af. Toegegeven ze spelen prima. Maar het is niet mijn muziek Death Metal heerscht! Check de nieuwe Suffocation en Prostitute Disfigurement!!! (Veel beter dan Doom Metal ) |
|
quote: De enige gothic muziek is de newwave stijl uit de jaren tachtig Wat wil je daarmee zeggen, dat bands als The Neon Judgement, Anne Clark, Red Zebra, A Flock of Seagulls, Siouxsie and the Banshees enzo gothic zijn, dacht ik niet. Bij gothic associeer ik nog steeds bands als Lacrimosa, London after Midnight, L'Am Immortel, Goethes Erben. Gothic metal bestaat wel degelijk hoor, bij vele bands kun je de link perfect vinden, luister maar eens naar Dargaard, bij mij weten nog steeds goeie gothic metal. Having heard the voice of Morrigan I am uilleannpiping my way through this world, powered by Guinness SLÁINTE |
|
quote: Oei ... punt 1 het is L'Âme Immortelle Punt 2. Dargaard valt volgens mij duidelijk onder Darkwave. Zeker niet onder Gothic Metal aangezien er helemaal geen gitaren enzo in voorkomen. Wel retestrakke muziek natuurlijk Death Metal heerscht! Check de nieuwe Suffocation en Prostitute Disfigurement!!! (Veel beter dan Doom Metal ) |
|
quote: LoL! Vette User Icon, je lijkt Katablast wel! |
|
ik heb zo'n afgrijselijke tyfushekel aan gothic metal. er is echter 1 CD die mij (zeer) kan bekoren, namelijk Theatre of Tragedy- Velvet Darkness They Fear is tevens de eerste metal plaat die ik kocht. Zeer gaaf, en nostalgie |
|
quote: Dat komt door de duidelijke Doom Metal invloeden ... Doom heerscht Death Metal heerscht! Check de nieuwe Suffocation en Prostitute Disfigurement!!! (Veel beter dan Doom Metal ) |
|
quote:- Penumbra - Subway to Sally - Keltgar (dank Beli ) - Fudgetunnel Nog obscuurder? (let wel, te experimenteel voor de meeste oortjes) - Coil I'm not being rude. You're just insignificant. |
|
quote: Dit zou ik eerder folkmetal noemen, wanneer je naar "Die Shlacht" luistert merk je toch wel dat het folkmetal is. quote: Inderdaad een mooie band Having heard the voice of Morrigan I am uilleannpiping my way through this world, powered by Guinness SLÁINTE |
|
quote:Ja, is ook wel weer zo... damn, ik haat raakvlakken I'm not being rude. You're just insignificant. |
|
Dargaard word toch tot het neo-folk genre gerekend? |
|
quote: dat zou ik niet zeggen, ze hebben niets weg van folk, in mijn oren. Having heard the voice of Morrigan I am uilleannpiping my way through this world, powered by Guinness SLÁINTE |
|
quote:Dat zou 'jij' niet zeggen, maar het is toch echt wel zo. |
|
quote:Ik zou het eerder onder Dark Ambient scharen dan iets anders eigenlijk.. quote:pfff, alsof jij alle antwoorden hebt. Who died and made you an authority on this subject? [Dit bericht is gewijzigd door helmet op 18-12-2002 17:03] I'm not being rude. You're just insignificant. |
|
quote: Dit is een Nederlands forum hoor. Maar boeiend wat het is. Ik dacht alleen, dat het tot dat genre behoorde. Ik hoorde nml. van meerdere mensen, dat het tot neo-folk hoorde. |
|
quote: Neen, ik heb nog nooit de naam Dargaard onder de noemer neo-folk horen vallen. Having heard the voice of Morrigan I am uilleannpiping my way through this world, powered by Guinness SLÁINTE |
|
Dargaard is darkwave. Punt. In der Beschränkung zeigt sich der Meister ! |
|
quote: ok, boeiend. |
|
quote: Ik maak zelf meestal een onderscheid. Gothic en Metal. Bij gothic denk ik muziek die je dan ook echt op gothic feesten hoort (Zoals Cyberia, Cave of Satyr, etc.)Bands zoals Suicide Commando, L'Âme Immortelle, Lacrimosa, en Helium Vola. Within Temptation, After Forever, Sins of Thy Beloved en Trail of Tears vind ik toch nog meer metal dan gothic. Mja, da's dan ook alleen maar mijn mening. "None are more hopelessly enslaved than those who falsely believe they are free." |
|
Ik vind de huidige gothic metal scéne zwaar beneden maat op dit moment. Veel bands missen een eigen geluid, en kunnen geen mooie sfeer neerzetten op hun cd's, dan denk ik aan Theatre of Tragedy of Trail of Tears of The Sins Of Thy Beloved. Als ik een album opzet zoals Mandylion of Nighttime Birds van The Gathering krijg ik echt kippenvel. Die cd's hebben zo'n enorm sfeerbereik, en ik denk dat dat heel belangrijk in de Gothic metal muziek. Eigenlijk vind ik dat alleen Lacuna Coil dat op hun eerste 2 platen heeft kunnen evenaren, Lacuna Coil & In A Reverie |
|
Alleen Theatre of Tragedy weet mij te raken, mijn uitleg daarover staat ergens boven de sfeer op Velvet Darkness... is best wel leuk hoor. |
Dit topic is 6 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 |
Index / Heavy Metal | Vorige pagina | Volgende pagina |