IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Heavy Metal Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 6 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6
Auteur:
Topic : Gothic metal in zijn laatste dagen ? Vorige pagina | Volgende pagina
Undertaker
Wapenbroeder
Usericon van Undertaker
Posted 18-02-2002 21:04 by Undertaker Wijzig reactieProfiel van UndertakerQuote dit bericht

quote:
Op 16 februari 2002 20:19 schreef Dwaallicht het volgende:
ToT werd nageaapt?? Het zijn zelf een stel na-apers!!

nee

~ We drincken heel wat pilschners en vechten met onsch zwaard, maar luischteren naar echte Metal is waar het om gaat ~

Vinay
Usericon van Vinay
Posted 18-02-2002 21:24 by Vinay Wijzig reactieProfiel van VinayQuote dit berichthttp://www.myspace.com/vinaysananda

inderdaad mother earth is zowel niet gothic als ook geen metal .
over gothicmetal als het doodgaat is het toch niet erg . ik luister nog steeds naar bijvoorbeeld muziek uit de zeventiger jaren,en ik heb nog steeds niet alle muziek uit de zeventiger jaren ontdekt . muziek heeft niks met trends of met de tijd waarin je leeft te maken heeft .als nu ineens iedereen rock uit de zeventiger jaren of gothic muziek a la sisters of mercy zou maken/luisteren ,dan zou er weer een nieuwe trend onstaan en dan zou misschien iemand zich afvragen of dat dood zou gaan .je moet je niet richten op trends maar welke muziek of welke boeken je op dat moment wil lezen .

overturnedskewer
Abhorrent christendom, inside burning
Usericon van overturnedskewer
Posted 18-02-2002 22:06 by overturnedskewer Wijzig reactieProfiel van overturnedskewerQuote dit bericht

quote:
Op 18 februari 2002 11:33 schreef Shadow_Smile het volgende:
Je bent toch niet verplicht er naar te luisteren ??? Want die Koos Albert muziek waar JIJ naar luisterd kan al helemaal niet meer !! Maar daar hoor je ze hier op ZM toch ook niet over zeiken.

Als JIJ niet van gothic houd KIJK en LUISTER er dan niet naar.

Ik hou er wel van !!!

Maarja tegen de tijd dat jij de gothic sence begrijpt !!!

Zonder de gothic sence (of je het nu leuk vind of niet) zou de Black/Death Metal niet of maar een kleine vertakking zijn geweest van de dagelijkse rock muziek. (Maar dat had jij natuurlijk allang begrepen,......TOCH ????) Als de gothic die in de jaren 80 gemaakt is,er niet geweest zou zijn. Dan zou de rock sence nu al dood geweest zijn, en moesten we allemaal naar jouw Koos Albert CD´s luisteren.

De gothic rock die nu nog gemaakt word behoort tot een sub-cultuur
(Maar ook dat had jij al waarschijnlijk allang door,....TOCH ?)

De gothic is en blijf !!! je zal het niet meer weg krijgen ! Gelukkig maar

Zo dat lucht ff op

Ik ben het zo zat dat al die mierenneukers comentaar hebben op iets waar ze geen verstand van hebben.

Ik weet dat ik er niet op moet reageren, maar kon het niet laten.

Jongetje jongetje jij laat je wel heel snel op de kast jagen, ik mag hier gewoon mijn mening uiten en dit was gewoon effe ouwehoeren duss euh beetje verdraagzaamheid niet. Jij zijkt toch ook wel us wat af wat je nniet cool vind. En jah soms word ik gedwongen om d'r naar te luisteren (dit komt omdat die gothic rommel (naar mijn mening) zo populair word. Ik zou zegguh

Black Metal ist krieg :-)

Beli Mawr
Great god Cernunnos, return to Earth again!
Usericon van Beli Mawr
Posted 18-02-2002 22:11 by Beli Mawr (Moderator) Wijzig reactieProfiel van Beli MawrQuote dit berichthttp://www30.brinkster.com/belimawr

quote:
Op 18 februari 2002 11:33 schreef Shadow_Smile het volgende:
Je bent toch niet verplicht er naar te luisteren ??? Want die Koos Albert muziek waar JIJ naar luisterd kan al helemaal niet meer !! Maar daar hoor je ze hier op ZM toch ook niet over zeiken.

Als JIJ niet van gothic houd KIJK en LUISTER er dan niet naar.

Ik hou er wel van !!!

Maarja tegen de tijd dat jij de gothic sence begrijpt !!!

Zonder de gothic sence (of je het nu leuk vind of niet) zou de Black/Death Metal niet of maar een kleine vertakking zijn geweest van de dagelijkse rock muziek. (Maar dat had jij natuurlijk allang begrepen,......TOCH ????) Als de gothic die in de jaren 80 gemaakt is,er niet geweest zou zijn. Dan zou de rock sence nu al dood geweest zijn, en moesten we allemaal naar jouw Koos Albert CD´s luisteren.

De gothic rock die nu nog gemaakt word behoort tot een sub-cultuur
(Maar ook dat had jij al waarschijnlijk allang door,....TOCH ?)

De gothic is en blijf !!! je zal het niet meer weg krijgen ! Gelukkig maar

Zo dat lucht ff op

Ik ben het zo zat dat al die mierenneukers comentaar hebben op iets waar ze geen verstand van hebben.

Ik weet dat ik er niet op moet reageren, maar kon het niet laten.

Ga ik volledig mee akkoort, ik hou er ook van, dus S_S

Having heard the voice of Morrigan I am uilleannpiping my way through this world, powered by Guinness SLÁINTE

Vampie
Firewalking
Usericon van Vampie
Posted 18-02-2002 22:20 by Vampie Wijzig reactieProfiel van VampieQuote dit bericht

Is het meer dan eens met bovenstaande heren..maarehm...jaren 80 was meer wave dan goth..

Some cause happiness wherever they go , others whenever they go

Mutilator
SPILL YER GUTS !!!!!! (Extra gore mod)
Usericon van Mutilator
Posted 18-02-2002 22:20 by Mutilator (Moderator) Wijzig reactieProfiel van MutilatorQuote dit berichthttp://wp.livereviewer.com/

quote:
Op 18 februari 2002 10:30 schreef Dwaallicht het volgende:
Spelen met rare ritmes en solo's opende nieuwe wegen voor death metal. Echter, op een gegeven moment is de koek op en komt er meer van hetzelfde, een goed voorbeeld hiervan is een band als Deeds of Flesh, één van de velen.
...
Momenteel is de enige metal underground waarvan ik onder de indruk ben de black metal underground.

Vreemd dat jij niet geinteresseerd bent in The Dillinger Escape plan....

The quality of our perceptions determines the quality of our judgement. Our judgement determines how we interact with the world. How we interact with the world changes the world. So, the quality of our perceptions changes the world.

Beli Mawr
Usericon van Beli Mawr
Posted 18-02-2002 22:22 by Beli Mawr (Moderator) Wijzig reactieProfiel van Beli MawrQuote dit berichthttp://www30.brinkster.com/belimawr

quote:
Op 18 februari 2002 22:20 schreef Vampie het volgende:
Is het meer dan eens met bovenstaande heren..maarehm...jaren 80 was meer wave dan goth..

dat dacht ik ook al, van post-punk naar wave, bedankt Vampie

Having heard the voice of Morrigan I am uilleannpiping my way through this world, powered by Guinness SLÁINTE

Vampie
Firewalking
Usericon van Vampie
Posted 18-02-2002 22:23 by Vampie Wijzig reactieProfiel van VampieQuote dit bericht

yw

Dwaallicht
Usericon van Dwaallicht
Posted 18-02-2002 22:59 by Dwaallicht Wijzig reactieProfiel van DwaallichtQuote dit bericht

quote:
Op 18 februari 2002 22:20 schreef Mutilator het volgende:
Vreemd dat jij niet geinteresseerd bent in The Dillinger Escape plan....

?
Ik heb het er volgens mij nooit over gehad. Ik ken ze dan ook niet. Show me the music maar in een ander topic

Shadow_Smile
Mr. Bitch
Usericon van Shadow_Smile
Posted 19-02-2002 20:46 by Shadow_Smile Wijzig reactieProfiel van Shadow_SmileQuote dit bericht

quote:
Op 18 februari 2002 22:06 schreef overturnedskewer het volgende:
Jongetje jongetje jij laat je wel heel snel op de kast jagen, ik mag hier gewoon mijn mening uiten en dit was gewoon effe ouwehoeren duss euh beetje verdraagzaamheid niet. Jij zijkt toch ook wel us wat af wat je nniet cool vind. En jah soms word ik gedwongen om d'r naar te luisteren (dit komt omdat die gothic rommel (naar mijn mening) zo populair word. Ik zou zegguh

Ik zeik wel eens iemand af op gedrag of uit spraak, maar niet op zijn muziek keuze MITS ze aan mijn geliefde GOTHIC komen !! Dan kan ik nog wel eens fel uit halen.

Maar ach met x24 is zelfs koos albert te beluisteren

Wiegen Meister !

madeline usher
The sow is mine!!
Usericon van madeline usher
Posted 19-02-2002 21:37 by madeline usher Wijzig reactieProfiel van madeline usherQuote dit bericht

Jongens toch...de Vlaamse top 10 nog niet gehoord zeker??

Terzake nu,ik ga vrijdag beslist naar een gothic party om poolshoogte te nemen...kan ik me bijspijkeren,want ik ben geboren in de 70's en dus meer vertrouwd met wave(cf.Echo and the bunnymen,Cure,the Mission,)...maar Crematory en Evereve vind ik fantastisch.

Hello-hooray-let the show begin-I've been ready

Mutilator
Usericon van Mutilator
Posted 19-02-2002 21:52 by Mutilator (Moderator) Wijzig reactieProfiel van MutilatorQuote dit berichthttp://wp.livereviewer.com/

Laatst The Sisters of Mercy weer eens geluisterd...geweldig!!!

In the temple of love....shine like thunder cry like rain...

The quality of our perceptions determines the quality of our judgement. Our judgement determines how we interact with the world. How we interact with the world changes the world. So, the quality of our perceptions changes the world.

madeline usher
The sow is mine!!
Usericon van madeline usher
Posted 19-02-2002 21:58 by madeline usher Wijzig reactieProfiel van madeline usherQuote dit bericht

Juist-wordt wel op praktisch alle gothic-en wave party's gedraaid...terwijl de Sisters er nog betere hebben...luister maar eens naar 'Marian','More'of 'Lucretia my reflection'

Hello-hooray-let the show begin-I've been ready

Mutilator
Usericon van Mutilator
Posted 19-02-2002 22:04 by Mutilator (Moderator) Wijzig reactieProfiel van MutilatorQuote dit berichthttp://wp.livereviewer.com/

Of Alice...Laatst ook nog Vision thing geluisterd (met dank aan Elessar)

Some girls wonder by mistake & Vision thing zijn mijn favo Sisters of mercy cd's.

Shadow_Smile
Mr. Bitch
Posted 20-02-2002 10:48 by Shadow_Smile Wijzig reactieProfiel van Shadow_SmileQuote dit bericht

quote:
Op 19 februari 2002 22:04 schreef Mutilator het volgende:
Of Alice...Laatst ook nog Vision thing geluisterd (met dank aan Elessar)

Some girls wonder by mistake & Vision thing zijn mijn favo Sisters of mercy cd's.

quote:
Op 19 februari 2002 21:52 schreef Mutilator het volgende:
Laatst The Sisters of Mercy weer eens geluisterd...geweldig!!!

In the temple of love....shine like thunder cry like rain...

Met jou valt te praten !!

Wiegen Meister !

Shadow_Smile
Mr. Bitch
Posted 20-02-2002 10:51 by Shadow_Smile Wijzig reactieProfiel van Shadow_SmileQuote dit bericht

quote:
Op 19 februari 2002 21:58 schreef madeline usher het volgende:
Juist-wordt wel op praktisch alle gothic-en wave party's gedraaid...terwijl de Sisters er nog betere hebben...luister maar eens naar 'Marian','More'of 'Lucretia my reflection'

De beste nr's van THE Sisters of mercy
staan alleen op vinyl single's en op de bootleg cd met alle verzamelingen van de single's. Ik heb alles van ze, demo cd's, bootlegs, en zeer zeldzame nr's die niet te vinden zijn op het internet.

Wiegen Meister !

Vampie
Firewalking
Usericon van Vampie
Posted 20-02-2002 10:58 by Vampie Wijzig reactieProfiel van VampieQuote dit bericht

The Sisters heersen!

Alleen hun oude werk meer dan het nieuwe

helmet
Smaad
Usericon van helmet
Posted 18-12-2002 14:57 by helmet Wijzig reactieProfiel van helmetQuote dit berichthttp://www.wovendarkness.com

quote:
Op 18 december 2002 14:36 schreef darkforrest in een reeds gesloten topic het volgende:
wat ik zoek zijn nog redelijk onbekende gothic bands in de stijl van nigtwish
wie kan mij daar aan helpen??

Wie helpt deze persoon aan een paar nieuwe gothic metal namen?

I'm not being rude. You're just insignificant.

Beli Mawr
Usericon van Beli Mawr
Posted 18-12-2002 15:03 by Beli Mawr (Moderator) Wijzig reactieProfiel van Beli MawrQuote dit berichthttp://www30.brinkster.com/belimawr

quote:
Op 18 december 2002 14:57 schreef helmet het volgende:
Wie helpt deze persoon aan een paar nieuwe gothic metal namen?

ok, effe een lijstje:
Tristania, oude wel te zeggen, Widdows Weeds en Beyond The Veil
Sirenia
The Sins of Thy Beloved
Within Temptation, Enter en The Dance
After Forever
Trail of Tears
Moonspell

of korter gezegd:
http://www30.brinkster.com/belimawr/bandlinks/gothband.htm

Hier vind je een lijst

Claw
GRAFSTEEN DIAGRAMMEN!
Usericon van Claw
Posted 18-12-2002 15:03 by Claw Wijzig reactieProfiel van ClawQuote dit berichthttp://www.aardtmann.tk/

Darkwell ?

Death Metal heerscht! Check de nieuwe Suffocation en Prostitute Disfigurement!!! (Veel beter dan Doom Metal )

Claw
GRAFSTEEN DIAGRAMMEN!
Usericon van Claw
Posted 18-12-2002 15:04 by Claw Wijzig reactieProfiel van ClawQuote dit berichthttp://www.aardtmann.tk/

quote:
Op 18 december 2002 15:03 schreef beli mawr het volgende:
ok, effe een lijstje:
Tristania, oude wel te zeggen, Widdows Weeds en Beyond The Veil
Sirenia
The Sins of Thy Beloved
Within Temptation, Enter en The Dance
After Forever
Trail of Tears
Moonspell

of korter gezegd:
http://www30.brinkster.com/belimawr/bandlinks/gothband.htm

Hier vind je een lijst

Jah heel leuk en aardig, maar volgens mij vroeg ie om "redelijk onbekende" bands ... dit is het standaard lijstje wat iedereen kent ...

Death Metal heerscht! Check de nieuwe Suffocation en Prostitute Disfigurement!!! (Veel beter dan Doom Metal )

Y Draig Goch
Vegetarian Progressive Grindcore
Usericon van Y Draig Goch
Posted 18-12-2002 15:09 by Y Draig Goch (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van Y Draig GochQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/Joris_/

Je kan natuurlijk ook altijd 'the best of gothic rock' kopen!

We had sex, drugs and rock 'n' roll. Now we have aids, crack and techno.

Claw
GRAFSTEEN DIAGRAMMEN!
Usericon van Claw
Posted 18-12-2002 15:16 by Claw Wijzig reactieProfiel van ClawQuote dit berichthttp://www.aardtmann.tk/

quote:
Op 18 december 2002 15:09 schreef Y Draig Goch het volgende:
Je kan natuurlijk ook altijd 'the best of gothic rock' kopen!

Of the best of Gothic Rock 2 !!!

altx
Iron Maiden's gonna get you
Usericon van altx
Posted 18-12-2002 15:16 by altx Wijzig reactieProfiel van altxQuote dit bericht

(Sorry, maar ik kan het niet laten om dit nog maar eens te zeggen):

Gothic metal in de stijl van Nightwish??? Dat is niet zo veel, want Nightwish is helemaal geen gothic metal.

Er is een vrij makkelijke truc voor om erachter te komen wat het wel is:
Zet eerst een cd'tje van Sonata Arctica op (bijv. Ecliptica), dan eentje van Children of Bodom (bijv. Follow the reaper), tenslotte eentje van Nightwish (neem bijv. Wishmaster).
Het valt dan op dat behalve de zang de muziek wel heel erg op elkaar lijkt. Sonata Arctica valt onder power metal, Children of Bodom wordt door velen beschouwd als power metal, ergo ... (vul zelf maar in).

Scream for mercy // He laughs as he's watching you bleed // Killer behind you // His blood lust defies all his needs // Look out I'm coming for you!

X-Act
ZM-virus
Usericon van X-Act
Posted 18-12-2002 15:22 by X-Act Wijzig reactieProfiel van X-ActQuote dit bericht

ik ben net naar Symbol of Life van Paradise Lost aan het luisteren, en dit lijkt me toch een niet onaardige gothic rock/metal plaat te zijn.

In der Beschränkung zeigt sich der Meister !

Dit topic is 6 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6
Index / Heavy Metal Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com