IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Heavy Metal Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 6 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6
Auteur:
Topic : Gothic metal in zijn laatste dagen ? Vorige pagina | Volgende pagina
Dwaallicht
Usericon van Dwaallicht
Posted 16-02-2002 14:14 by Dwaallicht Wijzig reactieProfiel van DwaallichtQuote dit bericht

quote:
Op 16 februari 2002 14:05 schreef helmet het volgende:
Ach, ik heb denk ik maar te accepteren dat de wereld een hypocriete omgeving is.

Dude, no shit. De wereld is achtergrondruis; nu pikt de achtergrondruis toevallig iets op wat raakvlakken heeft met de metalscene en kunnen wij met z'n allen pissig zijn over die pubertjes, de volgende keer is het Autechre en kunnen een stel anderen (waaronder ook ik) pissig zijn dat die kutpubertjes per ongeluk een intelligente single oppikken en hem uitwisselen omdat Radio 3 het kreng draait.

Conclusie: af en toe een blik werpen op de 'normale' wereld (die eigenlijk krankzinnig is), lekker je gal spuwen en dan weer terug naar de aarde, met beide benen op de grond. Fuck 'em!

mislyd
hihi
Usericon van mislyd
Posted 16-02-2002 14:33 by mislyd Wijzig reactieProfiel van mislydQuote dit berichthttp://mislyd.deviantart.com/

Ik denk dat het internet hiervoor gedeeltelijk schuldig is. Verlijk eens een goth site met een commerciële site. De mensen worden misschien niet eerst aangtrokken tot de muziek, maar eerder tot de sfeer.
Sommige dingen worden beter geheim gehouden...
De CD-hoesjes van sommige bands zijn ook beginnen te verinternetten..
't Is maar een theorietje natuurlijk...

Not all who wander are lost. - JRR Tolkien

Ares
Usericon van Ares
Posted 16-02-2002 17:59 by Ares Wijzig reactieProfiel van AresQuote dit bericht

"Gothic metal in zijn laatste dagen ?"

Ik hoop het!

aerodis
Usericon van aerodis
Posted 16-02-2002 19:40 by aerodis Wijzig reactieProfiel van aerodisQuote dit bericht

ach ja
het is niet m'n smaak, maar als een bepaalde groep het leuk vind, laat ze dan maar. Anders komen die quasi- nu-figuren nog in de underground scene he, en dat moeten we helemaal niet hebben

Emperor
wroah!
Usericon van Emperor
Posted 16-02-2002 19:52 by Emperor Wijzig reactieProfiel van EmperorQuote dit bericht

Er zullen in de toekomst nog wel meer pubertjes naar die WT concertjes komen, want ik zie net op tv dat WT 'Ice Queen' op die nieuwste 'TMF hitzone' cd zit.

Een probleem is pas een probleem als er een oplossing is, anders is het een feit!

aerodis
Usericon van aerodis
Posted 16-02-2002 19:55 by aerodis Wijzig reactieProfiel van aerodisQuote dit bericht

Ahum,
beste medemens

Naar mijn mening zijn dit soort praktijken (WT op hitzone GRMBL!!!!!!!!!!!!!) de pest voor de scene.
ik wil niet als een uber persoon overkomen, maar als ik dan ineens op school rondloop en een kutje (sorry) uit de 3e op me af komt huppelen en dan zegt, kijk(?) eens wat ik luister! en dan hoor ik within temptation. 'Vind jij ook goed he?!!

dat vind ik niet echt leuk. en dan zijn ze ook nog allemaal 'een' gothic.

aerodis
Usericon van aerodis
Posted 16-02-2002 19:56 by aerodis Wijzig reactieProfiel van aerodisQuote dit bericht

me vorige post moet eigenlijk ff naar de wat haat je topic

Undertaker
Wapenbroeder
Usericon van Undertaker
Posted 16-02-2002 20:01 by Undertaker Wijzig reactieProfiel van UndertakerQuote dit bericht

ik las ergens in het begin dat Theatre of Tragedy bezweken is aan de poulariteit of iets dergelijks

dat klopt een beetje, maar niet helemaal...

ToT is een andere stijl gaan spelen omdat ze wilden laten zien dat metal ook een andere kant heeft en dat het niet altijd menschen met lang zwart haar zijn die depressieve zware metal maken.
Verder vonden ze ook dat ze te veel werden na-geaapt door andere bands wat best wel klopt....

maar Theatre of Tragedy is gewoon ***muziek gaan maken, en dat is jammerlijk, ToT was altijd na Moonspell mijn favo.... ze hebben het goed verknalt

~ We drincken heel wat pilschners en vechten met onsch zwaard, maar luischteren naar echte Metal is waar het om gaat ~

aerodis
Usericon van aerodis
Posted 16-02-2002 20:13 by aerodis Wijzig reactieProfiel van aerodisQuote dit bericht

Ik vind die ene plaat, Velvet Darkness they Fear toch wel een van me beste Cd's.

het was btw. me eerste metal plaat die ik gekocht heb 'zucht'.

Dwaallicht
Usericon van Dwaallicht
Posted 16-02-2002 20:19 by Dwaallicht Wijzig reactieProfiel van DwaallichtQuote dit bericht

ToT werd nageaapt?? Het zijn zelf een stel na-apers!!

aerodis
Usericon van aerodis
Posted 16-02-2002 20:21 by aerodis Wijzig reactieProfiel van aerodisQuote dit bericht

zei iemand hier Cathedral??

Vinay
Usericon van Vinay
Posted 17-02-2002 22:18 by Vinay Wijzig reactieProfiel van VinayQuote dit berichthttp://www.myspace.com/vinaysananda

quote:
Op 16 februari 2002 20:01 schreef Undertaker het volgende:
ik las ergens in het begin dat Theatre of Tragedy bezweken is aan de poulariteit of iets dergelijks

dat klopt een beetje, maar niet helemaal...

ToT is een andere stijl gaan spelen omdat ze wilden laten zien dat metal ook een andere kant heeft en dat het niet altijd menschen met lang zwart haar zijn die depressieve zware metal maken.
Verder vonden ze ook dat ze te veel werden na-geaapt door andere bands wat best wel klopt....

maar Theatre of Tragedy is gewoon ***muziek gaan maken, en dat is jammerlijk, ToT was altijd na Moonspell mijn favo.... ze hebben het goed verknalt

Ik ben benieuwd Wat theatre of tragedy ervan vind dat Within Temptation een gouden plaat heeft . ik vind eigenlijk dat theatre er ook een verdient , maar niet in de hitlijsten hoeft te verschijnen ( niet iedereen hoort naar deze muziek te luisteren vind ik ).een gouden plaat voor artisticiteit ( niet voor aantal verkochte albums . )

Vinay
Usericon van Vinay
Posted 17-02-2002 22:22 by Vinay Wijzig reactieProfiel van VinayQuote dit berichthttp://www.myspace.com/vinaysananda

quote:
Op 16 februari 2002 20:19 schreef Dwaallicht het volgende:
ToT werd nageaapt?? Het zijn zelf een stel na-apers!!

van wie ?

Dwaallicht
Usericon van Dwaallicht
Posted 18-02-2002 9:23 by Dwaallicht Wijzig reactieProfiel van DwaallichtQuote dit bericht

Paradise Lost onder anderen.

DE OUWE, wel te verstaan.

Vinay
Usericon van Vinay
Posted 18-02-2002 9:45 by Vinay Wijzig reactieProfiel van VinayQuote dit berichthttp://www.myspace.com/vinaysananda

http://republika.pl/m_samitowska/vocals.html
ik vond de soprano zangeres op het eerste album van theatre of tragedy heel uniek .
ook het feit dat ze een volwaardige rol heeft .je zou ook the gathering als invloed kunnen noemen denk ik maar the gathering is weer door andere bands beinvloed .

Dwaallicht
Usericon van Dwaallicht
Posted 18-02-2002 9:46 by Dwaallicht Wijzig reactieProfiel van DwaallichtQuote dit bericht

Ja, door Paradise Lost, onder anderen. Een sopraan zangeres vind ik slechts een gimmick, trouwens.

edit: maar dat hangt er wel van af hoe het gedaan wordt op het album.
Ik vond echter weinig unieks in ToT.

[Dit bericht is gewijzigd door Dwaallicht op 18-02-2002 9:47]

Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 18-02-2002 10:17 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

Waarom is een sopraan erbij een gimmick ?
Het geeft weer een extra dimensie aan de muziek, een meeslepende dimensie die , mits goed uitgevoerd, het zware depressieve gevoel in de muziek legt.

Gothic metal is nu gewoon door het succes van bands als WT, After Forever, Theatre of Tragedy, Tristania erg aan het veranderen. Dan krijg je dat er een band echt doorbreekt naar het grote publiek. Ik vind het trouwens wel een goede zaak dat dus veel jonge blagen ook beter naar muziek luisteren en die hersenloze RnB shit aan de kant schuiven. WT is nu een beetje de CoF van de gothic metal, ze zorgen voor een nieuwe aanwas van gothicmetal fans, ik vind het prima, van de duizenden nieuwe fans zullen een groot deel afhaken na een tijd of niet verder gaan als WT en AF. Maar er komen ook mensen bij die verder gaan en misschien mooie dingen gaan maken. Er komen nu ook her en der goede gothicmetal (en aanverwante sferen) omhoog.
In Enschede heb je al 2 erg goede bands, Hills of Eternity en Bitter Harvest, helaas is Sings of Zodiac ter ziele gegaan.

In elke muzieksfeer heb je op een moment een vergrootte populariteit (je hebt het bij de punk gezien met Green Day en The Offspring, dat is nu ook helemaal dood) van death metal zei men een aantal jaren terug dat het helemaal dood was, nu komen overal de bands omhoog (wie op de metalbattle in atak was kon zelf het hoge niveua daar aanluisteren).
Black metal heeft nu ook die climax in populariteit, CoF en Dimmu Borgir hebben er voor gezorgt dat een groter publiek de term 'black metal' kent, en dus krijg je het proces van commercialiteit, veel kleine bands die ontstaan, onvrede binnen de scenes, het uiteenvallen van de grote acts. Daarna zal het weer een tijd in een slop beraken waardoor het goede van het slechte zal worden gescheiden.

Dat is gewoon de vicieuze cirkel die muziekstijlen doorlopen.

Dwaallicht
Usericon van Dwaallicht
Posted 18-02-2002 10:30 by Dwaallicht Wijzig reactieProfiel van DwaallichtQuote dit bericht

Interessante discussie; ik ben het echter niet met je eens. Die grote populairdere bands zijn allemaal zonder uitzondering afgeleiden en derivatieven van 'het echte werk' (de Amerikanen hebben er een mooie term voor... 'watered down'). Iedereen die CoF hoort na een ouwe Emperor of Immortal plaat lacht zich dood. Maar goed, daar gaat het nu niet om, het blijkt dat de 'grote bands' een verdunde versie leveren. Veel mensen die dus ook muziek gaan maken volgens jouw argument doen dat dus geïnspireerd op een afgeleide.

We krijgen dus MEER bandjes die geïnspireerd zijn op verdunde muziek, dus we krijgen MEER verdunde muziek. (NB recente demo-input die ik recentelijk heb mogen beluisteren bevestigt dit). Ik ben dan ook van mening dat elke scene-vorming zal leiden tot de dood in de pot. Een scene is tof omdat bandjes bij elkaar komen en ideeën uitwisselen en er samengewerkt kan worden, een scene is verschrikkelijk omdat er vervlakking en verdunning zal optreden. Deze wetmatigheid heeft zich tot nu toe altijd voorgedaan.

De 'revival' van death metal ligt m.i. alweer een paar jaar achter ons met als meest bekende exponent denk ik Nile en als meest sprekende exponent (voor mij) Gorguts. Spelen met rare ritmes en solo's opende nieuwe wegen voor death metal. Echter, op een gegeven moment is de koek op en komt er meer van hetzelfde, een goed voorbeeld hiervan is een band als Deeds of Flesh, één van de velen.

Momenteel is de enige metal underground waarvan ik onder de indruk ben de black metal underground. Het lijkt erop dat dat de langste adem heeft; daar zitten ook de grootste maniakken in . Verder zal ik mijn heil moeten zoeken in releases van jaren 70, 80 en 90, af en toe een nieuw briljant album en dan de folk noir/ambient/lawaaibaaiindustrial undergrounds.

Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 18-02-2002 10:42 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

quote:
Op 18 februari 2002 10:30 schreef Dwaallicht het volgende:
Veel mensen die dus ook muziek gaan maken volgens jouw argument doen dat dus geïnspireerd op een afgeleide.

Stel je krijgt honderd nieuwe bands, daravan zullen er dan misschien 10 de moeite waard zijn en echt iets vernieuwends/goeds doen. Je moet het zien als een vorm van selectie door eliminatie, maak 100 bands, daar van worden er 90 afgekeurd, de andere mogen door.
En misschien komen uit ter ziele gegaande bands weer andere wel goede bands. Een bepaald percentage van de beluisteraars maakt ook muziek, een bepaalde percentage daarvan maakt ook goede muziek, dus hoe meer mensen in het begin, hoe meer je aan het eind over houd.

overturnedskewer
Abhorrent christendom, inside burning
Usericon van overturnedskewer
Posted 18-02-2002 11:11 by overturnedskewer Wijzig reactieProfiel van overturnedskewerQuote dit bericht

quote:
Op 16 februari 2002 17:59 schreef Ares het volgende:
"Gothic metal in zijn laatste dagen ?"

Ik hoop het!

Jah laten we het hopen, hoef ik me niet meer te ergeren aan die irritante muziek.

Black Metal ist krieg :-)

Shadow_Smile
Mr. Bitch
Usericon van Shadow_Smile
Posted 18-02-2002 11:33 by Shadow_Smile Wijzig reactieProfiel van Shadow_SmileQuote dit bericht

quote:
Op 18 februari 2002 11:11 schreef overturnedskewer het volgende:
Jah laten we het hopen, hoef ik me niet meer te ergeren aan die irritante muziek.

Je bent toch niet verplicht er naar te luisteren ??? Want die Koos Albert muziek waar JIJ naar luisterd kan al helemaal niet meer !! Maar daar hoor je ze hier op ZM toch ook niet over zeiken.

Als JIJ niet van gothic houd KIJK en LUISTER er dan niet naar.

Ik hou er wel van !!!

Maarja tegen de tijd dat jij de gothic sence begrijpt !!!

Zonder de gothic sence (of je het nu leuk vind of niet) zou de Black/Death Metal niet of maar een kleine vertakking zijn geweest van de dagelijkse rock muziek. (Maar dat had jij natuurlijk allang begrepen,......TOCH ????) Als de gothic die in de jaren 80 gemaakt is,er niet geweest zou zijn. Dan zou de rock sence nu al dood geweest zijn, en moesten we allemaal naar jouw Koos Albert CD´s luisteren.

De gothic rock die nu nog gemaakt word behoort tot een sub-cultuur
(Maar ook dat had jij al waarschijnlijk allang door,....TOCH ?)

De gothic is en blijf !!! je zal het niet meer weg krijgen ! Gelukkig maar

Zo dat lucht ff op

Ik ben het zo zat dat al die mierenneukers comentaar hebben op iets waar ze geen verstand van hebben.

Ik weet dat ik er niet op moet reageren, maar kon het niet laten.

[Dit bericht is gewijzigd door Shadow_Smile op 18-02-2002 11:36]

Wiegen Meister !

Vinay
Usericon van Vinay
Posted 18-02-2002 13:54 by Vinay Wijzig reactieProfiel van VinayQuote dit berichthttp://www.myspace.com/vinaysananda

Gothicmetal zit er echt niet op te wachten om populair te worden en zeker niet om door iedereen leuk gevonden te worden .
als gothicmetal dood of in zijn laatste dagen is,maakt dat mij niks uit en als niemand het goed vind maakt dat mij ook niks uit .
en voor die mensen die het nodig vinden om hier te posten om zeggen dat ze gothic metal niet goed vinden : noone cares .
als je het niet goed vind luister er niet naar ga niet naar de concerten . blijven de echte gothicmetalliefhebbers over .

Metal Mark
wat zeggie?
Usericon van Metal Mark
Posted 18-02-2002 17:41 by Metal Mark Wijzig reactieProfiel van Metal MarkQuote dit berichthttp://www.albinoblacksheep.com/flash/you.html

quote:
Op 18 januari 2002 10:35 schreef Rectum Lobotomy het volgende:
Gothic metal in zijn laatste dagen?

Laten we het hopen!

Pcies

sebinsagoil

Cadaveria
Curver!
Usericon van Cadaveria
Posted 18-02-2002 17:45 by Cadaveria Wijzig reactieProfiel van CadaveriaQuote dit bericht

quote:
Op 18 februari 2002 13:54 schreef Vinay het volgende:
Gothicmetal zit er echt niet op te wachten om populair te worden en zeker niet om door iedereen leuk gevonden te worden .
.

dan vraag ik mij af waarom wt de cd gaat releasen om toegankelijker te zijn voor de MASSA en dat zij bij top of de pops staan.
hum? Volgens mij vinden zij dat echt niet erg.
Ik noem wt maar ik zie nog meer voorbeelden.

Op 9 december 2008 16:54 schreef Illusione het volgende: Lies, Verwoester van Edele Porseleinen Tronen!

Sjaan
R.I.P. trouwe vriend (01-01-2000)
Usericon van Sjaan
Posted 18-02-2002 20:45 by Sjaan Wijzig reactieProfiel van SjaanQuote dit berichthttp://www.wastelands.tk

quote:
Op 18 februari 2002 17:45 schreef Cadaveria het volgende:
Ik noem wt maar ik zie nog meer voorbeelden.

Ik denk niet dat we hun laatste album als gothic metal mogen beschouwen.

Overigens een nieuwtje, ze gaan optreden met di-rect in de 013, yeahhh

Jesus wept so man could live forever on earth. In peace. But my tears. They fall for you. Only you

Dit topic is 6 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6
Index / Heavy Metal Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com