|
Dit topic is 6 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 | ||||
Auteur: |
|
|
quote: lol Scream for mercy // He laughs as he's watching you bleed // Killer behind you // His blood lust defies all his needs // Look out I'm coming for you! |
|
Ja lach er maar om. [Dit bericht is gewijzigd door Voice Of Doom op 19-08-2003 16:39] I've got no trust to give, I've got no heart to break, Nothing for me to fucking lose, because I never had a fucking thing |
|
Check de Poolse band Asgaard http://www.asgaard.art.pl/index.php?a=&lang=en dat is nou een gothci band die me wel kan boeien. KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA ! |
|
quote: Geen smaak zeker? Nee sorry, zangeres is kut .. verder wel ok. this user is dead |
|
Ja die zang is even wennen, maar dat is het geval bij de meeste van al die gothic bands. Het is verre van mijn favoriete genre maar ik kan het soms waarderen. ...wat zang betreft vind ik Atrox ook een gave band, en dat wijf heeft pas een rare stem... KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA ! |
|
Ik vind gothicmetal allang niet interessant meer. Tristania gaf het genre (als het al een echt genre daarvoor was) een leuke draai maar daarna kopieerde iedereen dat geluid waardoor het wereldje verzadigde door middelmatige (rip-off)releases. Ik zet nog maar eens Draconian Times van Paradise Lost op denk ik. [Dit bericht is gewijzigd door Toffe_Ellende op 20-08-2003 19:55] |
|
Hmmm... tja... 'k heb me tot nu toe uit de discussie gehouden (denk ik, ik herinner me het begin van de discussie niet meer)... Nu kan ik gerust toegeven dat er niet veel origineels meer uitkomt binnen dit genre, ge hebt allemaal gelijk daarin... Maar ik zie ook nie in waarom een genre constant moet evolueren... okee, als er te lang gekopieerd wordt, zwakt het genre af, en jullie vinden dit misschien al gebeuren nu, met betreffende gothic metal, maar ik nog niet, eigenlijk... So what als er nu ineens 20 groepen zijn die als Tristania klinken? Tristania is toch goed? Mja, ik wil gewoon zeggen dat ik wel best tevreden ben met het gothmetal genre tot nu toe... |
|
quote: Tristania is sinds het uitbrengen van hun laatste langspeler zwaar gaan zuigen, ook op het podium, da's gewoon van hup,even geld verdienen, maar moeite doen, ben je gek? Beetje slecht voorbeeld naar mijn mening. Neem Trail Of Tears: ik heb nog nooit een Gothic-metal band feller weten klinken, zowel op hun albums als live. .....en waarom noemt dat genre zo, ik vind die term eigenlijk meer passen bij muziek als sentenced en moonspell, maar ja het is wel ingeburgerd en ik gebruik het ook wel. Maar er springen vooral in dit genre erg veel bandjes op de kar om het snel "te maken" en dat gaat toch wel echt fout. Vaak zie je technisch erg goede bands, maar ze missen een eigen stijl. Het kan nog op de goede manier hoor, daar niet van, maar dan moet je voorbij de gekende en/of gehypte bands kijken. En ja Gunman luistert naar zo'n muziek op voorwaarde dat er wat in zit. Kwaliteit was hierin jaren terug gemakkellijker te vinden, ook bij de meer gekende bands. I'm a picture of ugly stories www.deathmetal.be |
|
Tristania is inderdaad eigenlijk een slecht voorbeeld, maar was het eerste dat me te binnen schoot, en ook ooit wel eens de beste goth metal band die er was... Dus kan het geen kwaad als er bijvoorbeeld een Sins of Thy Beloved bovenkomt, die soortgelijke muziek maakt... Ik heb trouwens het gevoel dat er een soort wisselwerking is in dit genre... Tristania weg, Sirenia komt op... After Forever weg (tijdelijk toch, totdat), Epica komt op... En zo voorts... |
|
quote: Noem het wisselwerking. Ik noem het liever degradatie. Tristania > Sirenia Within Temptation > After Forever > Epica this user is dead |
|
quote:Paradise Lost > The Gathering > Orphanage > The Circle/Voyage > Within Temptation > After Forever > Epica [Dit bericht is gewijzigd door Voice Of Doom op 20-08-2003 20:56] I've got no trust to give, I've got no heart to break, Nothing for me to fucking lose, because I never had a fucking thing |
|
quote: Moonspell en Sentenced klinken anders ook heel verschillend one who puts salt in the sugarbowl is a misantrophe |
|
quote: Mij toch maar AF boven WT hoor (die gaan héél wat moeten doen om mij nog te overtuigen) en Sirenia komt mij toch een pak beter over dan Tristania (niet dat het het van het is, maar toch)--->Veland bewijst wél gewoon mooi dat die gasten verloren gingen zonder hem. En al dat Tristania gedoe : Theatre of tragedy oude stijl> ......voilà I'm a picture of ugly stories www.deathmetal.be |
|
Ik heb me overlaatst de helft van Theatre of Tragedy's discografie aangeschaft, tweedehands... Ik vind die op zich wel heel goed, maar ik hoor het toch graag iets harder... Degradatie... Mmmm, misschien lichtjes... Sirenia is inderdaad niet zo goed als het vroegere Tristania-werk.. (maar toch nog veel beter dan World of Glass), en Epica en After Forever... hmm, daar ben ik nog nie uit... Ik vind dat er anders toch nog wel goede releases uitkomen... doet mij eraan denken, ik moet die cd van Elis nog altijd eens zoeken... |
|
quote: Nouja, met WT bedoel ik dan ook The Dance en Enter wat gewoon prima platen zijn. En natuurlijk ook een stuk "origineler". Vanaf Mother Earth was het natuurlijk geen Gothic Metal meer this user is dead |
|
quote: Goede band ook trouwens. Alleen zou ik de band niet onder het gothic metal genre plaatsen. So you can make me come that doesn't make you Jesus (Tori Amos) |
|
Hmmm AF WT zijn rock geworden metal is het niet meer te noemen Echt goede gothic metal is The Provevnance, Even Vast (alhoewel dat meer lichte doom is). |
|
quote: rock? rock hoort niet zo glad en gepolijst te klinken... bovendien is het gevaarlijk om zulke bands rock te noemen, want dan raken sommigen weer in de war met gothic rock (Sisters of Mercy, Clan of Xymox, The Mission etc...). no text supplied |
|
quote: Volledig mee eens. Maar zoals hier eerder vermeld werd: er zit in die gasten hun muziek duidelijke invloed van goth(ic)rock toestanden. I'm a picture of ugly stories www.deathmetal.be |
|
quote: nee dat klopt. Ik doelde enkel op die rare stem overeenkomst. KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA ! |
|
quote: Er zijn sowieso aardig wat Poolse gothic metal bands: Artrosis, Delight en dus ook Asgaard. Scream for mercy // He laughs as he's watching you bleed // Killer behind you // His blood lust defies all his needs // Look out I'm coming for you! |
Dit topic is 6 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 |
Index / Heavy Metal | Vorige pagina |