IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Heavy Metal Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 6 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6
Auteur:
Topic : Gothic metal in zijn laatste dagen ? Vorige pagina | Volgende pagina
Evelienne
Usericon van Evelienne
Posted 18-12-2002 20:46 by Evelienne Wijzig reactieProfiel van EvelienneQuote dit bericht

quote:
Op 18 december 2002 19:10 schreef Vintersorg het volgende:

Als ik een album opzet zoals Mandylion of Nighttime Birds van The Gathering krijg ik echt kippenvel. Die cd's hebben zo'n enorm sfeerbereik, en ik denk dat dat heel belangrijk in de Gothic metal muziek.

Eigenlijk vind ik dat alleen Lacuna Coil dat op hun eerste 2 platen heeft kunnen evenaren, Lacuna Coil & In A Reverie

Ja, maar Lacuna Coil werd dan ook bestempeld als de Italiaanse 'Gathering'

HEUY
Die Födzenjäger
Usericon van HEUY
Posted 18-12-2002 21:05 by HEUY Wijzig reactieProfiel van HEUYQuote dit bericht

HEUY!!!!

Ik ken beide bands goed en moet zeggen dat ik The Gathering dan toch een stuk beter vind....alle albums zijn trouwens geniaal.

Dwaallicht
Usericon van Dwaallicht
Posted 18-12-2002 21:08 by Dwaallicht Wijzig reactieProfiel van DwaallichtQuote dit bericht

quote:
Op 18 december 2002 16:36 schreef helmet het volgende:
Nog obscuurder? (let wel, te experimenteel voor de meeste oortjes)
- Coil

COIL

is.

GAAF!!!!

pale enchantress
staying alive
Usericon van pale enchantress
Posted 18-12-2002 21:09 by pale enchantress Wijzig reactieProfiel van pale enchantressQuote dit bericht

Ik vind comalies best te pruimrn(nieuwe lacuna coil),maar het is gothic ROCK ge worden

true disco chick

Follow the Rapist
Prepare for the Wormageddon!!
Usericon van Follow the Rapist
Posted 19-12-2002 14:51 by Follow the Rapist Wijzig reactieProfiel van Follow the RapistQuote dit berichthttp://www.cu2.nl/metal-grindcore

Ik hoop echt dat Gothic Metal in zijn laatste dagen is. Ik werd echt schijtziek van deze efteling muziek

Jeffrey Dahmer Rules!!

helmet
Smaad
Usericon van helmet
Posted 19-12-2002 14:57 by helmet Wijzig reactieProfiel van helmetQuote dit berichthttp://www.wovendarkness.com

quote:
Op 18 december 2002 21:08 schreef Dwaallicht het volgende:
COIL
is.
GAAF!!!!
Ik blijf vooral fan van hun geweldige cover van Tainted Love.. einde de muziek zoals die bij de tekst hoort.

I'm not being rude. You're just insignificant.

Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 19-12-2002 16:25 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

Twee nummers die ik heb zijn wel tof.
Maar is me af en toe net te veel afwisselend.

Azrael
Move your feet to the electrical body beat
Usericon van Azrael
Posted 19-12-2002 22:36 by Azrael Wijzig reactieProfiel van AzraelQuote dit bericht

quote:
Op 18 december 2002 16:26 schreef beli mawr het volgende:
Bij gothic associeer ik nog steeds bands als Lacrimosa, London after Midnight, L'Am Immortel, Goethes Erben.

Gothic metal bestaat wel degelijk hoor, bij vele bands kun je de link perfect vinden, luister maar eens naar Dargaard, bij mij weten nog steeds goeie gothic metal.

De definitie van Gothic zijn alle stijlen die met New-Wave te maken hebben.
De rest van die stijlen die jij opnoemt valt onder electro/industrial en dergelijke. Hele goede muziek maar geen gothic.
In de industrial scene zitten heel veel niet gothics ( nu niet gelijk het wat is gothic topic heropenen)

En gothic-metal is een leuk mix naampje dat men eraan gegeven heeft. Gothic-metal stamt niet af van gothic maar is gewoon metal met vrouwe stemmen of een bepaalde al dan niet droevige sfeer.
Theatre of Tragedy heeft fantastische albums gemaakt. Ook Musique vind ik ondanks dat ze meer richting electro zijn gegaan erg goed! Maar het heeft niks met gothic te maken , het is gewoon metal.

---A little wicked this way grows---Pestis eram vivius. Moriens tua mors ero---

Gunman
the destroyer
Usericon van Gunman
Posted 20-12-2002 8:12 by Gunman Wijzig reactieProfiel van GunmanQuote dit bericht

quote:

luister maar eens naar Dargaard, bij mij weten nog steeds goeie gothic metal.

Eh der zit hier en daar wel een gitaartje in (of was dat bij Dominion3?) maar voor t overige allemaal keyboards,...dus eh geen METAL, niks wel zaalige muziek

I'm a picture of ugly stories www.deathmetal.be

Gunman
the destroyer
Usericon van Gunman
Posted 20-12-2002 8:14 by Gunman Wijzig reactieProfiel van GunmanQuote dit bericht

quote:

luister maar eens naar Dargaard, bij mij weten nog steeds goeie gothic metal.

Eh der zit hier en daar wel een gitaartje in (of was dat bij Dominion3?) maar voor t overige allemaal keyboards,...dus eh geen METAL, niks wel zaalige muziek

I'm a picture of ugly stories www.deathmetal.be

Dwaallicht
Usericon van Dwaallicht
Posted 20-12-2002 8:18 by Dwaallicht Wijzig reactieProfiel van DwaallichtQuote dit bericht

quote:
Op 19 december 2002 14:57 schreef helmet het volgende:
Ik blijf vooral fan van hun geweldige cover van Tainted Love.. einde de muziek zoals die bij de tekst hoort.

Die ken ik dan weer niet. Wel het geniale 'Horse Rotorvator', en nog wat andere muziek van ze... wat een ZIEKE band. Waarlijk compleet gestoord, krankzinnig, occult, ziek, iconoclastisch, etc. etc.

helmet
Smaad
Usericon van helmet
Posted 20-12-2002 11:22 by helmet Wijzig reactieProfiel van helmetQuote dit berichthttp://www.wovendarkness.com

quote:
Op 19 december 2002 22:36 schreef Azrael het volgende:
Ben ik het absoluut niet mee eens.. sterker nog, ik durf het onzin te noemen. Een dergelijke definitie wordt niet (meer) bepaald door de eventuele oorsprong maar door de aanhang. Als je op dit moment in de Gothic scene kijkt bestaat die uit Electro, Wave en Industrial.

Nou kun je Industrial misschien nog aanvechten als aparte muziekstijl, maar bij Electro zal je dat toch niet lukken.. dat is echt puur waar de kern om draait.

quote:
In de industrial scene zitten heel veel niet gothics
goths.. wezenlijk verschil op de goths te onderschijden van alle wannabe figuren die naar WT en AF luisteren (de gothics dus).

I'm not being rude. You're just insignificant.

Azrael
Move your feet to the electrical body beat
Usericon van Azrael
Posted 20-12-2002 11:43 by Azrael Wijzig reactieProfiel van AzraelQuote dit bericht

quote:
Op 20 december 2002 11:22 schreef helmet het volgende:
Ben ik het absoluut niet mee eens.. sterker nog, ik durf het onzin te noemen. Een dergelijke definitie wordt niet (meer) bepaald door de eventuele oorsprong maar door de aanhang. Als je op dit moment in de Gothic scene kijkt bestaat die uit Electro, Wave en Industrial.

Nou kun je Industrial misschien nog aanvechten als aparte muziekstijl, maar bij Electro zal je dat toch niet lukken.. dat is echt puur waar de kern om draait.

goths.. wezenlijk verschil op de goths te onderschijden van alle wannabe figuren die naar WT en AF luisteren (de gothics dus).

Gothics/goths aangezien niemand het ooit heeft vastgelegd dat hier verschil in zit en 99% procent er ook geen verschil in ziet en de woorden door elkaar gebruikt maakt het volgens mij geen donder uit.

En alle WT fans wannabe gothics vind ik ook onzin. 'k Vind er zelf geen donder aan aan die muziek. Maar kan me goed voorstellen dat iemand die d'r naar luisterd en die kleding die hun dragen mooi vindt , het dus ook gaat dragen. Daar is niks mis mee en dat maakt ze nog geen wannabe gothics. Als hun zich nu in die kleding fijn voelen wat maakt het uit?

Ik weet heel goed waar de gothic scene uit bestaat. Maar jij vind blijkbaar dat alles dat op een gothic feest wordt gedraait gothic is. Ben ik het niet mee eens. Electro , Wave en industrial zijn aparte stijlen.
Ook electro stamt niet af van gothic. Welle Erdball is ook gewoon electro en geen gothic. Dat het gedraait en beluistert word door gothic/goths/goffics (who cares) maakt het nog geen gothic.
"Feit" is dat New-Wave gothic is. "Mening" is dat jij de rest gothic vind.

[Dit bericht is gewijzigd door Azrael op 20-12-2002 11:46]

---A little wicked this way grows---Pestis eram vivius. Moriens tua mors ero---

lykle_wolfheart
Usericon van lykle_wolfheart
Posted 18-08-2003 19:45 by lykle_wolfheart Wijzig reactieProfiel van lykle_wolfheartQuote dit berichthttp://www.gothtronic.com

quote:
Op 19 december 2002 22:36 schreef Azrael het volgende:
De rest van die stijlen die jij opnoemt valt onder electro/industrial en dergelijke. Hele goede muziek maar geen gothic.
In de industrial scene zitten heel veel niet gothics ( nu niet gelijk het wat is gothic topic heropenen)

En gothic-metal is een leuk mix naampje dat men eraan gegeven heeft. Gothic-metal stamt niet af van gothic maar is gewoon metal met vrouwe stemmen of een bepaalde al dan niet droevige sfeer.
Theatre of Tragedy heeft fantastische albums gemaakt. Ook Musique vind ik ondanks dat ze meer richting electro zijn gegaan erg goed! Maar het heeft niks met gothic te maken , het is gewoon metal.

Electro en industrial komen ook gewoon uit de New Wave voort hoor...
Bij gothic metal denk ik eerder aan bands als Ever Eve, Moonspell en Katatonia dan aan die bandjes met zangeresjes waarvan er 13 in een dozijn gaan, omdat bovengenoemde bands wel degelijk invloeden uit de new wave en gothic rock in de muziek verwerkt hebben.

En vanuit de gothic scene hebben ze een nieuwe naam bedacht voor die 13-in-een-dozijn Theatre-of-Tragedy klonen:
Homo Metal!

no text supplied

JFrost
dead
Usericon van JFrost
Posted 18-08-2003 19:58 by JFrost Wijzig reactieProfiel van JFrostQuote dit bericht

Maar om even on-topic te blijven, ja "Gothic Metal" is harstikke dood.

this user is dead

Voice Of Doom
kotsende chaoot
Usericon van Voice Of Doom
Posted 18-08-2003 20:00 by Voice Of Doom Wijzig reactieProfiel van Voice Of DoomQuote dit bericht

quote:
Op 18 augustus 2003 19:58 schreef JFrost het volgende:
Gothic Metal wordt Death Metal?

I've got no trust to give, I've got no heart to break, Nothing for me to fucking lose, because I never had a fucking thing

JFrost
dead
Usericon van JFrost
Posted 18-08-2003 20:03 by JFrost Wijzig reactieProfiel van JFrostQuote dit bericht

Niet te goochem graag

this user is dead

altx
Iron Maiden's gonna get you
Usericon van altx
Posted 18-08-2003 20:52 by altx Wijzig reactieProfiel van altxQuote dit bericht

quote:
Op 18 augustus 2003 19:58 schreef JFrost het volgende:

Niet helemaal waar.

Er zijn nog een aantal bands actief: Anthemon, Darkseed, Erben der Schöpfung (die hun naam veranderd hebben in Elis), maar idd is er niet heel veel meer van over...

Scream for mercy // He laughs as he's watching you bleed // Killer behind you // His blood lust defies all his needs // Look out I'm coming for you!

Rensykdom
Het leven is...... Naar de kloten gaan.
Usericon van Rensykdom
Posted 18-08-2003 22:28 by Rensykdom Wijzig reactieProfiel van RensykdomQuote dit berichthttp://rensyk.hyves.nl/

en zie het hidige succes van Epica, dat valt niet echt dood te noemen

lykle_wolfheart
Posted 18-08-2003 22:34 by lykle_wolfheart Wijzig reactieProfiel van lykle_wolfheartQuote dit berichthttp://www.gothtronic.com

Commercieel gezien draait het als een trein, maar het is creatief morsdood.

no text supplied

0Tolerence
Usericon van 0Tolerence
Posted 18-08-2003 22:36 by 0Tolerence Wijzig reactieProfiel van 0TolerenceQuote dit bericht

quote:
Op 19 december 2002 14:51 schreef Follow the Rapist het volgende:
Ik hoop echt dat Gothic Metal in zijn laatste dagen is. Ik werd echt schijtziek van deze efteling muziek

Idd ja, beschamende vertoning

"This one is older than shit, heavier than time!"

altx
Usericon van altx
Posted 19-08-2003 14:31 by altx Wijzig reactieProfiel van altxQuote dit bericht

quote:
Op 18 augustus 2003 22:34 schreef lykle_wolfheart het volgende:
Commercieel gezien draait het als een trein, maar het is creatief morsdood.

Ja, idd want Epica is gewoon een kopie van het debuutalbum van After Forever.

Recente goede, redelijk originele gothic metal albums zijn jammer genoeg echt op 1 hand te tellen.

Scream for mercy // He laughs as he's watching you bleed // Killer behind you // His blood lust defies all his needs // Look out I'm coming for you!

lykle_wolfheart
Posted 19-08-2003 15:06 by lykle_wolfheart Wijzig reactieProfiel van lykle_wolfheartQuote dit berichthttp://www.gothtronic.com

quote:
Op 19 augustus 2003 14:31 schreef altx het volgende:
Ja, idd want Epica is gewoon een kopie van het debuutalbum van After Forever.

Recente goede, redelijk originele gothic metal albums zijn jammer genoeg echt op 1 hand te tellen.

En After Forever is ook eigenlijk maar een rip-off...

De albums van Ever Eve zijn trouwens best wel origineel en The Provenance is ook zeer goed te doen.

no text supplied

altx
Usericon van altx
Posted 19-08-2003 15:20 by altx Wijzig reactieProfiel van altxQuote dit bericht

quote:
Op 19 augustus 2003 15:06 schreef lykle_wolfheart het volgende:
En After Forever is ook eigenlijk maar een rip-off...

De albums van Ever Eve zijn trouwens best wel origineel en The Provenance is ook zeer goed te doen.

Ja, maar kritisch beschouwd heeft een band als The Provenance ook niet zo veel met gothic metal te maken.

lykle_wolfheart
Posted 19-08-2003 15:31 by lykle_wolfheart Wijzig reactieProfiel van lykle_wolfheartQuote dit berichthttp://www.gothtronic.com

Niets meer of minder dan bijvoorbeeld Nightwish. Maar ja, als je het echt strikt beschouwt dan kun je al die zangeresjes bandjes het gothic metal genre wel uit trappen m.u.v. Lacuna Coil. Gothic metal is voor mij toch gewoon Paradise Lost, Katatonia, Moonspell, Sentenced, Ever Eve etc...

no text supplied

Dit topic is 6 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6
Index / Heavy Metal Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com