IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Algemeen Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 13 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13
Auteur:
Topic : Slapeloosheid Vorige pagina | Volgende pagina
Burzum
Usericon van Burzum
Posted 15-03-2006 22:27 by Burzum Wijzig reactieProfiel van BurzumQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/Raymond1982

Tering. Ik heb al moeite met 1 dag.

Tenzij ik wat chemische hulpmiddelen gebruik, maarja dat is een ander verhaal


Slechtheid
Usericon van Slechtheid
Posted 16-03-2006 13:05 by Slechtheid Wijzig reactieProfiel van SlechtheidQuote dit bericht

Try some valarian [?] root and some more exercise....


ZelThoR
2002-2010
Usericon van ZelThoR
Posted 16-03-2006 13:18 by ZelThoR Wijzig reactieProfiel van ZelThoRQuote dit bericht

Valerian root. Of valeriaan in het Nederlands.

Zonnatura heeft ook een geschikte kruidenthee tegen slapeloosheid.

[Dit bericht is gewijzigd door ZelThoR op 16-03-2006 13:18]


Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen.


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 16-03-2006 13:23 by ElitE Wijzig reactieProfiel van ElitEQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/brambeer/

quote:
Op 16 maart 2006 13:05 schreef Slechtheid het volgende:
Try some valarian [?] root and some more exercise....


you want to see pain, see the guys with testicular cancer


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


Cainam Ladicius
Usericon van Cainam Ladicius
Posted 16-03-2006 19:59 by Cainam Ladicius Wijzig reactieProfiel van Cainam LadiciusQuote dit bericht

quote:
Op 16 maart 2006 13:23 schreef ElitE het volgende:
you want to see pain, see the guys with testicular cancer


Is that your blood?
-Some of it, yeah?



Slechtheid
Usericon van Slechtheid
Posted 12-08-2006 9:37 by Slechtheid Wijzig reactieProfiel van SlechtheidQuote dit bericht

Hey! Ik wist niet dat dit topik bestond. Had er zelf ook ooit een geopend, maar die ging specifiek over slecht slapen bij volle maan.

Anyway, ik slaap extreem slecht [1 nacht slapen, 2 doorhalen, 1 slapen, 2 doorhalen, enz.]. Dit is echt gruwelijk slopend. Nu heb ik een zelfcursus slapen aagereikt gekregen wat ik met grote verbazing zit te lezen.

Daar staan een aantal handige tips in:

-6 uur voor het slapen gaan geen cafeine [koffie, cola, maar ook chocolade!]
-3 uur voor het slapen gaan niet meer roken [maar je snapt dat dit enorm veel stress oplevert, dus deze is eigenlijk een beetje zinloos].
-Als je niet kunt slapen, om het uur even opstaan, indien nodig een sigaret roken, en het dan weer proberen.
-Je slaapkamer is een slaapkamer, geen 2e woonkamer. Ga dus niet urenlang in bed tv liggen kijken. Daarnaast moet je je slaapkamer associeren met slaap en niks anders.
-'s avonds geen belangrijke dingen doen. Niet heftig in discussie gaan, geen verontrustende tv programma's kijken.

Verder kan ik er dit nog over kwijt. Slaap is jammergenoegd niet af te dwingen. Het treedt pas in als zowel geest als lichaam ontspannen zijn.
De rede voor slapeloosheid kan ook een lichamelijk probleem zijn of bijvoorbeeld een depressie. Dit is belangrijk om te weten anders ben je tegen verkeerde dingen aan het strijden. Je hebt 5 slaapstadia: REM [rapid eye movements] en NREM 1 t/m 4 [non rapid eye movements]. REM is de kernslaap en vindt plaats aan het begin van de slaap. Daarom zegt men wel eens: "Alle uren voor middernacht tellen dubbel." Zo kan je na 4 of 5 uur slaap erg duf opstaan, maar ben je weldegelijk uitgerust.

Anyway, ik ben pas op 1/6 van het boek, en ik merk dat er vrij veel mensen zijn met slaapstoornissen [je mag het een stoornis noemen als het je functioneren belemmerd, want eens een keer slecht slapen heeft iedereen]. Dus ik blijf dergelijke tips posten.

Belangrijk is ook de tips een kans te geven. Probeer het niet 1 keer, maar 14 dagen achter elkaar. Slaapmedicatie is soms een noodzakelijk kwaad. Het is namelijk niets meer dan slaap uit een pilletje. Liever niet dus.

Voor nu: Welterusten.


jbassist
Say It With Jb.
Usericon van jbassist
Posted 12-08-2006 9:43 by jbassist Wijzig reactieProfiel van jbassistQuote dit bericht

Vooral die geen cafeine tip wil nog wel eens helpen
Laatste tijd is het ritme hier 10 uur opstaan en vaak 3 uur pas opbed, kan ook bijna neit goed zijn heb ik het idee


"BONKE! next time you fuck in my bathroom, fucking throw the condoms into the toilet! not in or on top of the goddamn sink...."


Psychonaut
Usericon van Psychonaut
Posted 12-08-2006 9:43 by Psychonaut Wijzig reactieProfiel van PsychonautQuote dit bericht

Joh, wat een verrassende zaken allemaal


Slechtheid
Usericon van Slechtheid
Posted 12-08-2006 9:46 by Slechtheid Wijzig reactieProfiel van SlechtheidQuote dit bericht

quote:
Op 25 oktober 2004 19:15 schreef stookvogel het volgende:
Hmmm inderdaad Schizofrenie en Manisch zijn is gaaf maar Borderline daar kun je niet mee opscheppen
Enfin het ijlen is zo zwaar dat het inderdaad een afwijking kan zijn.


Het ijlen/hallucineren komt puur en alleen door het slaapgebrek. Helmet heeft geloof ik ooit met een stel vrienden geprobeerd 60 uur wakker te blijven om de hallucinaties te ervaren. Als ik het goed gelezen heb gingen ze allemaal instantly slapen doen ze dingen begonnen te zien. Akelig dus.

Mijn dokter geeft als verklaring dat je onderbewust zijn het overgaat nemen van je bewustzijn [na dus ongeveer 60 uur].
Ancient post, ik weet het, maar een te groot misverstand om ongecorrigeerd te laten.


Slechtheid
Usericon van Slechtheid
Posted 12-08-2006 9:47 by Slechtheid Wijzig reactieProfiel van SlechtheidQuote dit bericht

quote:
Op 12 augustus 2006 9:43 schreef Psychonaut het volgende:
Joh, wat een verrassende zaken allemaal
Ben op 1/6 botje.

Dat jij dit allemaal weet is natuurlijk logisch. Voor een normaal mens is dat niet zo.


Vikingblood
Farðu í rassgat andskotans auminginn þinn!
Usericon van Vikingblood
Posted 12-08-2006 9:47 by Vikingblood Wijzig reactieProfiel van VikingbloodQuote dit berichthttp://www.fireburners.nl

Ik denk dat we een nieuw matras nodig hebben.
Ik heb elke ochtend verrote pijn in m`n rug..

Vanacht ook weer kloten geslapen.


Some people are like clouds! It will be a glorious day when they fuck off.


Slechtheid
Usericon van Slechtheid
Posted 12-08-2006 9:52 by Slechtheid Wijzig reactieProfiel van SlechtheidQuote dit bericht

quote:
Op 12 augustus 2006 9:43 schreef jbassist het volgende:
Vooral die geen cafeine tip wil nog wel eens helpen
Laatste tijd is het ritme hier 10 uur opstaan en vaak 3 uur pas opbed, kan ook bijna neit goed zijn heb ik het idee
Valt nog wel mee. Pas wel op als je weer moet beginnen met werken/school.

Ik deed ooit dit:

Week 1: 2200 pitten/0600 opstaan.
Week 2: 2100 pitten/0400 opstaan.
Week 3: 1900 pitten/0300 opstaan.
Week 4: 1700 pitten/0100 opstaan.
Week 5: 1500 pitten/2300 opstaan.

En dit ging verder tot ik weer op het week 1-ritme zat.


Slechtheid
Usericon van Slechtheid
Posted 12-08-2006 9:53 by Slechtheid Wijzig reactieProfiel van SlechtheidQuote dit bericht

quote:
Op 12 augustus 2006 9:47 schreef Vikingblood het volgende:
Ik denk dat we een nieuw matras nodig hebben.
Ik heb elke ochtend verrote pijn in m`n rug..

Vanacht ook weer kloten geslapen.
Los van persoonlijke voorkeur is hoe harder hoe beter [niet betrekken op iets anders aub ]. Zonder kussen slapen is trouwens ook heel veel beter. Rugpijn? Probeer dan alleen of op de buik, of op de rug, maar niet zijdelings [wel lastig te controleren allemaal als je ligt te slapen ].


BitchSlap
Usericon van BitchSlap
Posted 12-08-2006 10:10 by BitchSlap Wijzig reactieProfiel van BitchSlapQuote dit bericht

ik heb nu sinds een aantal weken dat ik standaard 's nachts twee keer wakker wordt.
en niet even wakker, maar écht wakker en kom dan erg moeilijk weer inslaap. meestal tegen een uur of 3 en tegen een uur of 5.
vreselijk irri


cataclysm child
Usericon van cataclysm child
Posted 13-08-2006 2:35 by cataclysm child Wijzig reactieProfiel van cataclysm childQuote dit bericht

sinds ik ga slapen rond 4:00 's nachts heb ik geen problemen meer, maar als het weer school is en ik rond middernacht erin kruip wordt het weer moeilijk


Faustian Spirit of the Earth


AtillaTheHunsWife
Usericon van AtillaTheHunsWife
Posted 14-08-2006 13:50 by AtillaTheHunsWife Wijzig reactieProfiel van AtillaTheHunsWifeQuote dit bericht

Dormicum helpt altijd



Slechtheid
Usericon van Slechtheid
Posted 14-08-2006 14:31 by Slechtheid Wijzig reactieProfiel van SlechtheidQuote dit bericht

quote:
Op 14 augustus 2006 13:50 schreef AtillaTheHunsWife het volgende:
Dormicum helpt altijd
Helpt waarbij? Het nog moeilijker maken van normaal slapen?

Slaapmedicatie is kut, maar af en toe een noodzakelijk kwaad. Hoe minder hoe beter, aangezien verslaving gewoon een rol speelt.


Lawnmower
verdoemme seg
Usericon van Lawnmower
Posted 15-08-2006 3:07 by Lawnmower Wijzig reactieProfiel van LawnmowerQuote dit bericht

Tijd voor een dikke joint.


Acid casualty with a reposessed car, Vietnam vet playin' air guitar


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 15-08-2006 3:23 by ElitE Wijzig reactieProfiel van ElitEQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/brambeer/

quote:
Op 12 augustus 2006 9:46 schreef Slechtheid het volgende:
Het ijlen/hallucineren komt puur en alleen door het slaapgebrek. Helmet heeft geloof ik ooit met een stel vrienden geprobeerd 60 uur wakker te blijven om de hallucinaties te ervaren. Als ik het goed gelezen heb gingen ze allemaal instantly slapen doen ze dingen begonnen te zien. Akelig dus.

Mijn dokter geeft als verklaring dat je onderbewust zijn het overgaat nemen van je bewustzijn [na dus ongeveer 60 uur].
Ancient post, ik weet het, maar een te groot misverstand om ongecorrigeerd te laten.

toen ik een maandje smiddags 3 uur sliep en snachts 3 uur sliep ging ik na een tijdje ook licht hallucineren als ik wakker werd en had voor al last van woorden die ik telkens herhaalde in mijn hoofd.
als ik stoned ga slapen heb ik ook welleens hallucinaties, volgens mij is dat niet alleen het effect van wiet.


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


ghoulliette
Usericon van ghoulliette
Posted 15-08-2006 9:53 by ghoulliette Wijzig reactieProfiel van ghoullietteQuote dit bericht

Als je echt hallucinaties wilt, en wilt kunnen slapen wil ik je wel even met een koekepan op je kop slaan...


Murdering Monk
For a nihilist nothing is at least something...
Usericon van Murdering Monk
Posted 15-08-2006 10:00 by Murdering Monk Wijzig reactieProfiel van Murdering MonkQuote dit berichthttp://www.myspace.com/murdering_monk

Mwoah, mijn ervaring is dat je dan niet echt gaat hallucineren, maar dat je lampje gewoon uitgaat.


True as steel, fake as hell!! www.context-band.nl www.myspace.com/contextband


Mikeee
whiskypedia
Usericon van Mikeee
Posted 15-08-2006 12:07 by Mikeee Wijzig reactieProfiel van MikeeeQuote dit bericht

quote:
Op 12 augustus 2006 9:52 schreef Slechtheid het volgende:
Valt nog wel mee. Pas wel op als je weer moet beginnen met werken/school.

Ik deed ooit dit:

Week 1: 2200 pitten/0600 opstaan.
Week 2: 2100 pitten/0400 opstaan.
Week 3: 1900 pitten/0300 opstaan.
Week 4: 1700 pitten/0100 opstaan.
Week 5: 1500 pitten/2300 opstaan.

En dit ging verder tot ik weer op het week 1-ritme zat.

Hhehe ik deed wel eens het tegengestelde. Mijn inertia in de vakantie is om uit mezelf rond 6~7u te gaan slapen. Dus ging ik eens niet stappen in het weekend, wachtte tot die tijd en begon dan wat fijne whisky te nuttigen tot ik vanzelf rond 22~23u omviel. volgende dag redelijk op tijd weer op.



Slechtheid
Usericon van Slechtheid
Posted 15-08-2006 12:17 by Slechtheid Wijzig reactieProfiel van SlechtheidQuote dit bericht

quote:
Op 15 augustus 2006 3:23 schreef ElitE het volgende:
toen ik een maandje smiddags 3 uur sliep en snachts 3 uur sliep ging ik na een tijdje ook licht hallucineren als ik wakker werd en had voor al last van woorden die ik telkens herhaalde in mijn hoofd.
als ik stoned ga slapen heb ik ook welleens hallucinaties, volgens mij is dat niet alleen het effect van wiet.
Let er maar mee op. Al heb je milde wanen zoals licht enzo. Kan erg gevaarlijk in het verkeer/op je werk.

@Mikeee: Weet jij nog waarom je dat deed? Ik niet iig.


Mikeee
whiskypedia
Usericon van Mikeee
Posted 15-08-2006 12:32 by Mikeee Wijzig reactieProfiel van MikeeeQuote dit bericht

Wat deed?
Slaapritme "resetten"? Omdat ik na de vakantie weer aan de bak moest?



Slechtheid
Usericon van Slechtheid
Posted 15-08-2006 12:35 by Slechtheid Wijzig reactieProfiel van SlechtheidQuote dit bericht

Hehehe, oh zo. Velen doen dat niet, gaan de eerste dag werken en komen dood thuis. Slim.


Dit topic is 13 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13
Index / Algemeen Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen