|
Dit topic is 9 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 | ||||
Auteur: |
|
|
Hebben die gasten dan ook echt werkelijk geen smaak? I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell. |
|
dat laat ik in het midden Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat |
|
Verstandig. I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell. |
|
lees hier de bevindingen, er waren wel een aantal enthousiastelingen hoor maargoed, ehbo kan het gewoon niet betalen, te klein kluppie. Ik kan me de laatste keer dat daar een renomeerde band die naar black neigde trouwens ook niet meer herinneren Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat |
|
Wat een worsten lopen daar op dat forum. Ongeacht of je van de band houd of niet, 500 euro is niet veel voor zo'n band. Als men de kosten van de huur van een busje, de diesel en de reiskosten terug naar huis telt dan zit je al aan dat bedrag. En dan zijn er niet eens overnachtingskosten omdat ze op matjes op de vloer slapen bij mij thuis. Hub de Gallier RIP 17-03-2013 |
|
500 Euro is wel degelijk een hoop voor een optreden op 27 of 28 December. Een zaal bekijkt namelijk hoeveel een band maximaal kan kosten aan de hand van verwachte bezoekersaantallen, kosten van eventuele supports, exclusiviteit van het optreden, entree die aan de deur gevraagd kan worden, etc. Een optreden als dit komen, met 1 of 2 aadige supports op een dinsdag of woensdag rond de 50 man op af. Dit tegen een entree van 7.5e Euro die je eigenlijk maximaal kan vragen. Ga dan nog even uit dat je vor 2 locale openers tezamen minimaal 150 Euro kwijt bent en dan hou je maximaal 275 Euro over om quitte te spelen. Dan heb je catering kosten (ook al gauw nog een 100 Euro) nog niet eens meegerekend. Ofwel, voor 500 Euro raak je die band (goede band overigens) aan de straatstenen niet kwijt. |
|
quote:als er toch fatsoenlijk reclame wordt gemaakt komen er ook genoeg mensen op af |
|
27 en 28 december kunnen beide bespeeld worden, het lijkt mij logisch dat dan de zaalprijs teruggebracht kan worden naar 250 tot 300 euro, of niet? Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat |
|
Daar komen inderdaad wel degelijk meer man op af dan slechts 50. Promotie is heilig bij zulke ondernemingen. Ik hoor wel vaker mensen klagen dat de opkomst slecht was....logisch met slechts 3 posters in de lokale cafetaria [Dit bericht is gewijzigd door Hub de Gallier op 30-05-2005 19:08] Hub de Gallier RIP 17-03-2013 |
|
Ik denk dat dat redelijk tegenvalt. Helheim is niet zo gek groot, al doet dat niks af aan het feit dat het wel een toffe band is. De markt voor die band is gewoon klein. Tel daarbij op dat Nederlanders behoorlijk verwend zijn en ieder weekend al de keus hebben om pakweg 10 bands te zien en je kunt concluderen dat dit niet veel mensen op gaat leveren op een doordeweeksedag, zeker als het aan het begin van de week is. Een donderdag is vaak al meer animo voor. |
|
quote:Nee, dan red je het tegenwoordig simpelweg niet meer met reiskosten van zo'n band. Er zit geen label of boekingskantoor achter die zo'n band door heel Europa laat spelen. Als je 2/3 weken kan spelen aan een stuk dan kunnen logischerwijze de kosten flink omlaag maar als je een dag of 3 tot 5 speelt dan red je het niet meer helaas. Hub de Gallier RIP 17-03-2013 |
|
Vergeet ook niet dat het net de 2 dagen na kerst zijn, dus menigeen nog volgevroten ligt uit te puffen op de bank thuis. What do you mean I ain't kind? Just not your kind...[Swedish StairSkiing Team] |
|
quote:Het scheelt in dit geval dat het vakantie is. Hub de Gallier RIP 17-03-2013 |
|
zeg ik heb weinig verstand van bands boeken enzo, en ik ken die band verder ook niet, maarehm... 27 en 28 dec. zijn zowiezo vrije dagen voor de meeste mensen. als ze wel al enigszins een naam opgebouwd hebben zullen er dan toch wel wat meer mensen op af komen als 50 lijkt me... "There will come a time when you'll have the chance to do something courageous, to do the right thing." "I love those moments. I like to wave at them as they pass by." |
|
quote: dat bedoel ik "There will come a time when you'll have the chance to do something courageous, to do the right thing." "I love those moments. I like to wave at them as they pass by." |
|
Nou laten er eens 80 man op afkomen dan bij een prijs van 7.5 Euro. En laten we dan even alle kosten meerekenen: - 500 Euro gage Helheim - 75 Euro gage band 2 - 75 Euro gage band 3 - 100 Euro overhead zaal - 15 man Eten a 5 Euro - 15 man Drank a 5 Euro Totale kosten: 900 Euro Break even punt: 900 / 7.5 = 120 man |
|
Voor enkele jaren terug was 500 euro ook een te groot bedrag voor een band van dit formaat. Tegenwoordig is alles duurder geworden, dan kan iedereen ondervinden helaas, en dus zij kosten die een band moet maken om hier te komen ook groter. Zeker als ze van iets verder komen. Maar sommigen roepen denk ik te snel van 'dit kan niet' en 'dat is te duur' maar meestal zijn dat ook mensen die verder geen verstand (met alle respect) hebben van het opzetten van zo'n dingen. Er komt iets meer bij kijken dan dat je je lokale bandje laat spelen voor een kratje bier. Hub de Gallier RIP 17-03-2013 |
|
Dat is het hele probleem ook juist voor dit soort bands. De kosten voor dit soort bandjes zijn (vaak begrijpelijk) duurder geworden. Echter, zalen moeten steeds en steeds meer oppassen met boeken. Buiten dat lopen door het hoge aanbod ook de bezoekersaantallen terug. Dus dit soort zaken wordt, mits het niet vroegtijdig afgeblazen wordt, vaak geld op verloren. De band wil vervolgens dat verlies niet lopen, de zaal ook niet. |
|
Dat ben ik met je eens. Heb zelf ook 3 jaar geprogrammeerd bij een destijds redelijke zaal. Ik ben er zelf mee gestopt omdat we te weinig geld kregen om metal te blijven boeken.....en laat dat nou juist de avonden zijn dat er het meeste word gezopen. Tegenwoordig is er helaas geen klote meer te doen Hub de Gallier RIP 17-03-2013 |
|
quote:haha, je hebt nog gereageerd daar ook, haha Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat |
|
Normaal gesproken doe ik dat niet maar moest nu wel effe hehe Hub de Gallier RIP 17-03-2013 |
|
maar ondertussen is d'r nog steeds niet een speel datum geregeld voor die lui ? Fuck the world and fuck you |
|
Er word met meerdere zalen onderhandeld en het ziet er positief uit. Ik zeg momenteel alleen nog niks totdat er iets definitief bevestigd is. Dit om nare situaties te voorkomen Hub de Gallier RIP 17-03-2013 |
|
quote: Kun je geen concert in je woonkamer organiseren als de mannen er toch zijn? Is tenminste lekker dichtbij voor mij |
Dit topic is 9 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 |
Index / Concerten | Vorige pagina | Volgende pagina |