|
Dit topic is 20 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 | ||||
Auteur: |
|
|
http://www.zwaremetalen.com/nieuws/15155/Fear-Factory-video-campagne.html sterk dat ze mijn favo nr genomen hebben signature |
|
quote: check dat, de nieuwe plaat heeft me blij verrast. Misschien wel een van hun beste tot nu toe. De invloed van SYL? |
|
Vanmiddag Mechanize gekocht, en zo op het eerste gehoor klinkt ie behoorlijk tof! |
|
Na een eerste keer beluisteren aangenaam verrast. Lekker plaatje! "Life Is Much More Beautiful, When It Means Nothing At All" |
|
http://www.fearfactory.com/ is er ook behoorlijk op vooruit gegaan. Complete tokkie die lijdt aan zware zelfoverschatting. |
|
Zo zeg! Wat is Mechanize een ontzettend sterke plaat geworden. Kan zich echt meten met Demanufacture, en dat was tot dusverre de enige FF release die er echt toe deed. Ik ben zeer positief verrast! Op 24 november 2016 16:00 schreef F.Jacobse het volgende: Ik vind het veels te plat. |
|
Onzin, Obsolete is ook erg goed hoor. Maar die nieuwe is wel beter dan alle andere FF releases uit de jaren '00 |
|
quote: Nee! SOANM is een sterke debuut plaat, Demanufacture heeft een bijna-meesterwerk status. De rest is matig. Hier en daar een paar aardige nummers, maar vooral veel fillers. Mechanize echter is over de gehele lengte verrassend sterk. Op 24 november 2016 16:00 schreef F.Jacobse het volgende: Ik vind het veels te plat. |
|
Ik vind Obsolete de beste FF plaat eigenlijk Over Pagan/Viking metal en aanverwanten: "Kan je wel janken over je voorvaderen die draaien zich 2x om in het graf als ze die tyfus fluit horen" - © Burzum 2010 |
|
quote: +1. |
|
Doe mij maar 'Soul Of A New Machine'. We're never gonna survive unless.... we are a little crazy.... |
|
Ook ik ben blij verrast door t nieuwe album. Dat jullie het even weten. |
|
quote: En ook vanavond weer eens aan het luisteren, en ik blijf bij dit standpunt! Kippenvel deun na deun... heerlijk! FF is ook wel zo'n "unieke" band dat het geluid niet te kopiëren valt, net als bij Meshuggah bv... Over Pagan/Viking metal en aanverwanten: "Kan je wel janken over je voorvaderen die draaien zich 2x om in het graf als ze die tyfus fluit horen" - © Burzum 2010 |
|
Toevallig, heb de plaat enkele dagen geleden ook gedraaid en ik kwam meteen weer tot dezelfde conclusie. Die overgeproduceerde vocalen in Freedom or Fire of die beukende agressie in High-Tech Hate... |
|
Ik ga echt extreem hard op Final Exit van Mechanize. Wat mij betreft het beste nummer van 2010. Op 24 november 2016 16:00 schreef F.Jacobse het volgende: Ik vind het veels te plat. |
|
Ik beluister die nieuwste nu een paar dagen. Hij ligt extreem in de lijn van Mechanize en bevat een aantal zeer lekkere nummers, maar ben bang dat hij iets minder is dan z'n voorganger. |
|
Wie/wat drumt er nu eigenlijk op die plaat? Een drummachine? Kwam dit artikel tegen: http://hornsuprocks.blogspot.com/2012/03/fear-factory-records-new-album-without.html Vond het drumgeluid op de teasers al weinig dynamisch en drumcomputerig overkomen.. [Dit bericht is gewijzigd door Argh op 18-04-2012 22:07] Over Pagan/Viking metal en aanverwanten: "Kan je wel janken over je voorvaderen die draaien zich 2x om in het graf als ze die tyfus fluit horen" - © Burzum 2010 |
|
Drumcomputer! NDT's WEBSITE: http://www.nottidelterrore.com |
|
Nieuwe album is gelekt. Ben benieuwd Over Pagan/Viking metal en aanverwanten: "Kan je wel janken over je voorvaderen die draaien zich 2x om in het graf als ze die tyfus fluit horen" - © Burzum 2010 |
|
Eerste tracks gehoord, riffs zijn iig weer strak. |
|
Had de cd al een maand geleden of zo gehoord via via. Bwoa... was m'n eerste gevoel. Een heel hoog "been there, done that" gevoel. Ik hou van de sound van de band, dus ik koop de cd zeker en hij zal wel na een tijd in m'n hoofd zitten, maar echt "wow-en" doet ie niet. Heb het gevoel dat ze een blik met FF-riffs dat nog op het schap stond, hebben opengedaan en daar maar iets mee hebben gemaakt. NDT's WEBSITE: http://www.nottidelterrore.com |
|
Vond de vorige al veel te glad en liefjes, eigenlijk. Allemaal 'goed' en strak hoor, daar niet van, maar geen flikker aan na een paar keer luisteren. Maar ja, het machinale zat er altijd al in, hebben ze het toch voor elkaar gekregen om het écht zielloos te maken! Behalve dat laatste nummer, dat was een mooi voorbeeld van hoe metalmuzikanten denken een gevoelig nummer te moeten maken en dus in clichématig gehuil vervallen. Op basis daarvan had de VS mooi aan het songfestival mee kunnen doen Don't try to impress anyone. You're brave, we all know that. Be simple, be direct. Nothing fancy. |
|
Klinkt weer lekker strak en 'typisch' Fear Factory. En hoewel we al ongeveer twintig jaar weten hoe dat klinkt, is het best nog degelijk. |
|
Nou, ik vind de nieuwe maar een sof. 'Mechanize' vond ik top, lekker hard en fel, met hier en daar zelfs een blastbeat Maar met 'The Industrialist' bewijst FF inderdaad een industrie te zijn, een fabriekje dat een karakterloos albums uitgekakt heeft met inwisselbare, onopvallende nummers. 'Recharger' vind ik best ok, vanwege de zanglijnen. Het pianoriedeltje van 'God Eater' lijkt zo van de soundtrack van 'Helloween' geplukt. 'Human Augmentation' vind ik een aardig nummer, als soundtrack bij een goed boek. En dan de bonusnummers; een zeer flauwe remix en een cover van Pitchshifter dat niets toevoegd aan het origineel (en nergens op de cd staat vermeld dat het van Pitchshifter is, niet echt sportief van FF). The man who comforts himself not with what he achieves, but with what he dreams of achieving. |
Dit topic is 20 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 |
Index / Heavy Metal | Vorige pagina | Volgende pagina |