|
Dit topic is 20 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 | ||||
Auteur: |
|
|
1:09 |
|
En op 2:06 nog een keer. |
|
Ik zit zo op de vroege morgen een beetje te luisteren naar The Industrialist. En hoewel ik het zeker geen slecht album vind heb ik constant het idee dat ik naar een hele goeie Fear factory coverband aan het luisteren ben. The Industrialist komt erg dichtbij Demanufacture en Obsolete (mijn favoriete FF albums) maar ik mis de sterke nummers en de donkere/post-apocalyptische sfeer die de 2 voorgenoemde albums wel hadden. Ik luister het nieuwe album best met veel plezier maar het heeft niet dezelfde impact op mij als Demanufacture en Obsolete. Dat kan natuurlijk ook niet, gewoon een kwestie van nostalgie. Maar toch... I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell. |
|
quote:Dat is waarom ik telkens weer op Fear Factory afknap. Muziek is vet, maar hij moet het gewoon bij brullen houden. Met dat valse zingen is ie altijd al door de mand gevallen. En dat Tilburg roepen in Enschede is natuurlijk een Freudiaanse verspreking www.progpower.com "Ik woon zelf buitenaf maar van mensen uit plaatsen waar wel Moslims wonen proef je de angst. Sommigen durven geen karbonade of schnitzel op de BBQ te gooien uit angst voor ruzies." |
|
Ik vind die nieuwe eigenlijk best gaaf. Veel mensen lopen te zeiken over de drumcomputer, maar van mij hadden ze die al veel eerder mogen gebruiken. |
|
Ze hadden die drumcomputer beter door een drummer kunnen laten programmeren. Het klinkt nu duidelijk als een gitarist die de drums heeft gemaakt. Ik snap dat niet, het is een beetje extra werk en klinkt veel beter Manowar heet daar ook al zo'n handje van. Hoe mechanisch FF drums ook altijd worden gemixed, een echte drummer klinkt gaver dan dit * zet Demanufacture weer op* |
|
quote: Dan moet je dat gedrocht van Transgression nog maar eens opzetten Over Pagan/Viking metal en aanverwanten: "Kan je wel janken over je voorvaderen die draaien zich 2x om in het graf als ze die tyfus fluit horen" - © Burzum 2010 |
|
Degelijke plaat, dat Transgression. In ieder geval beter dan de laatste plaat en veel beter dan Digimortal. Het is verre van consistent, maar er staan een aantal ijzersterke nummers op. Edit: Nu ik erover nadenk... Even het taboe-topic opzoeken. [Dit bericht is gewijzigd door BenKnuckles op 18-08-2012 11:57] |
|
free mental! |
|
Nieuwe klinkt imo als Demanufacture die door thrashers gespeeld wordt signature |
|
Fear Factory light signature |
|
quote: Op 16 juli 2016 14:36 schreef Diktor het volgende: Edit: ik zie ook oprecht niet in wat jouw of mijn fysiek met welke zaak dan ook vandoen heeft. |
|
signature |
|
Ligt min of meer in het verlengde van de laatste platen. Maar inderdaad een tikje lelijker. Ben wel erg benieuwd naar de muziek. |
|
In ieder geval geen drumcomputer meer. Dat vind ik nog steeds ongelofelijk, dat ze bij The Industrialist niet Gene Hoglan de boel in hebben laten spelen. Nu is Mike Heller trouwens de drummer. |
|
|
|
The quality of our perceptions determines the quality of our judgement. Our judgement determines how we interact with the world. How we interact with the world changes the world. So, the quality of our perceptions changes the world. |
|
Eind dit jaar een jubileum tour rond Demanufacture. Daarvoor wil ik ze nog wel eens gaan zien, temeer omdat het op wandelafstand van mijn deur is. Na Demanufacture ben ik trouwens sowieso afgehaakt. discogs sale list: https://www.discogs.com/seller/williamblake?sort=artist%2Casc |
|
Die nieuwe track is erg goed! Doet me denken aan Obsolete, dat is een goed teken. |
|
|
|
Album stream: Echt een middelmatige plaat. Natuurlijk heeft Fear Factory een beetje een ''template'' qua sound, maar op deze plaat voelt het als herkauwen aan. Heel veel mensen vinden dit het beste album sinds Digimortal, die hebben volgens mij Mechanize en Archetype niet gehoord. Ik ben ook niet zo'n fan van de drumpartijen van Mike Heller, leuk om mee te spelen, saai om naar te luisteren. Mist de stuwende en groovende touch van Raymond Herrera. |
|
quote: November, Klokgebouw - Eindhoven? Complete tokkie die lijdt aan zware zelfoverschatting. |
|
Lekker openingsnummer op de nieuwe, maar daarna klinkt het, zo op het eerste gehoor, nogal routineus. Beter dan de vorige wel, maar lang niet zo bevlogen als 'Mechanize'. The man who comforts himself not with what he achieves, but with what he dreams of achieving. |
|
Meh^2. Het klinkt alsof ze helemaal klem zitten in hun eigen idioom. Zonde. https://nieuwspaal.nl/man-roept-steeds-dat-nederland-kapot-is-maar-woont-hier-desondanks-nog-steeds/ |
Dit topic is 20 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 |
Index / Heavy Metal | Vorige pagina | Volgende pagina |