Alé, zal ook es proberen een klein overzichtje te geven van de bands in Antwerpen...
* Fear my thoughts: niet gezien wegens te laat gearriveerd...
* In-Quest: Zoals steeds een geweldig energieke set en bruut geluid! Wat een geweldige zanger ook!(wel wat gedronken hadk de indruk
)
*Aborted: Status van één van de belangrijkste metal-exportproducten van België volledig bevestigd, enkel jammer dat geen enkel nummer van het prachtige "Engineering the dead" album gespeeld werd (alweer niet)
*Primordial: in één woord: Hypnotiserend!! Geweldige frontman, wel jammer dat deze groep eigenlijk verkeerd geprogrammeerd staat tussen deze reeks bands...
*Wintersun: ik vond er echt geen ene reet aan! Belachelijk slecht!
*Onslaught: Dé verrassing van de dag! Ik kende persoonlijk geen noot van deze ouweheren
maar daar zal snel verandering in komen! Supervette thrash!! Hilarische taferelen ook tussen de zanger en bassist die elkaar proberen omver duwen
Nieuw nummer belooft ook erg veel voor het komend album!
*Naglfar: Dé slechtste groep van de dag... Er zat totaal geen kracht achter de vocals en alles kwam zeer mat over,dus na 2 nrs ook voor bekeken gehouden.
*Entombed: Lekker ouderwetse old-school death metal from Sweden lijkt me wel passend als omschrijving
Zanger van In-Quest even op podium om een nummertje te komen meebrullen was wel leuk!
*Exodus: OK, ik was waarschijnlijk niet volledig objectief toen het optreden begon en was al van op voorhand in de wolken (door toedoen van Shovel Headed... wat een geweldige schijf!!!!)... Echter na het optreden was iedereen het luidkeels over eens, Exodus slayed Antwerp!! Gary Holt was súperenthousiast en vast van overtuigd iedereen eens te laten zien dat Exodus terug is en niet van plan vlug ermee te stoppen! Over het podium hollen, grapjes maken, solo komen geven op anderhalve meter van mezelve die midden int publiek stond...alles was aanwezig om een prachtige interactie met het publiek te krijgen! Als toetje kwamen dan ook nog es paar gasten van Hypocrisy op het podium hun tourspelletje spelen (één of ander tafelvoetbal-achtig spel) en als we bijna aan het einde van het optreden kwamen, volgde er een heus taarten-gooi-festijn
De hele Exodus-crue stond daar met een snoet vol creme-fresh
MEMORABEL!!!!!!!
*Hypocrisy: Lekker verrassend vette set! Iets minder sfeervol als gewoonlijk, maar dat werd makkelijk gecompenseerd door de erg strakke uitvoering van de toch wel talrijk aanwezige nummers van het ook al magistrale Virus-album!
Kortom dus een erg leuke middag-avond gehad!!!