IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Algemeen Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 12 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12
Auteur:
Topic : Aquaristiek Vorige pagina | Volgende pagina
F.E.S.
Usericon van F.E.S.
Posted 27-09-2010 12:51 by F.E.S. Wijzig reactieProfiel van F.E.S.Quote dit bericht

nog wat toekomstige favorietjes

Microctenopoma ansorgii



Hemichromis frempongi



Steatocranus casuarius



Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 27-09-2010 12:53 by Hypnos (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van HypnosQuote dit bericht

die laatste ziet er een veelvraat uit

maja, stukjes kip lusten die ook wel

mijn cicliden zitten noodgedwongen apart, vreten alle andere vissen op,

alleen een aaltje en wat tijgerbotia's kunnen ze nog verdragen, en wat rugzwemmers (keiharde beesten)


signature


F.E.S.
Usericon van F.E.S.
Posted 27-09-2010 12:54 by F.E.S. Wijzig reactieProfiel van F.E.S.Quote dit bericht

quote:
Op 27 september 2010 12:49 schreef Hypnos het volgende:
a, vlindervis

ja, die heb ik ook gehad, at wel vrij veel andere vissen op

uiteindelijk gestorven na een jaar

te weinig beschutting denkk

die eerste is een mooie
mja, beschutting is wel een grote aanrader bij deze.... En enkel de kleine visjes zijn de sjaak, boven de 7 of 8 cm worden ze enkel asangevallen als ze bij het oppervlak komen

maar goed, genoeg plannen en dromen, eerst maar een tijdje naar mijn kleine juweltje staren ^^


underkoffer
weer geheel underkoffer
Usericon van underkoffer
Posted 27-09-2010 13:45 by underkoffer Wijzig reactieProfiel van underkofferQuote dit berichthttp://hoevindjemijn.blogspot.com/

het zijn net mensen, die metallers.. Thuis ook bakje met zuid amerikanen (Juwel 240), zal ook een lijstje posten, maar vind het wel grappig wat jullie schrijven over etters in de bak, ik heb dus één Maanvis, en hij veroorzaakt dat er echt niks bij kan. Afgelopen weekend het advies gekregen de maanvis er maar uit te doen.. lekker dan..


Vind ik ook niet


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 27-09-2010 13:47 by Hypnos (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van HypnosQuote dit bericht

niet uitdooen!!!!


je kunt er best snelle vissen bijsteken

blinde holenvissen en zo (sterke beestjes)

of zoenvissen, ook agressieve dingen


signature


F.E.S.
Usericon van F.E.S.
Posted 27-09-2010 13:47 by F.E.S. Wijzig reactieProfiel van F.E.S.Quote dit bericht

probleem met cichliden, zij het afrikaanse of amerikaanse, het zijn allemaal fukkers


ErikS
Parker hoer
Usericon van ErikS
Posted 10-10-2010 22:16 by ErikS Wijzig reactieProfiel van ErikSQuote dit bericht

Als we het toch over etterbakken hebben:



En gewoon gaaf:



Als je bij Brigade M hebt gespeeld ben je gewoon een gore kutnazi. En als je zaken doet met zo'n knurft ben je ook een gore kutnazi. En als je dat normaal vind, nou ja, vul zelf maar in...


F.E.S.
Usericon van F.E.S.
Posted 21-10-2010 0:27 by F.E.S. Wijzig reactieProfiel van F.E.S.Quote dit bericht

Gisteren grote schoonmaak in aquarium, territoria verschoven en oud hout geïntroduceerd. Enkele kiekjes terwijl het stof nog daalt:

Albino Ancistrus (de grote van de 2):



vier Carnegiella Strigata aan de oppervlakte:



Carnegiella Strigata:



1 glaswels, 1 Otocinclus sp., een deel van de kleine albino Ancistrus in het midden, een wervelende danio rerio luipaardprint en 1,5 drievlek gourami goud:



Caridina Japonica:



Betta Splendens:



En hoewel niet aan te raden in een gezelschapstank, een Neolamprologus Brichardi. Doet het al 4 maanden goed nu :



zwakzinnige Gourami:





[Dit bericht is gewijzigd door F.E.S. op 21-10-2010 0:30]


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 21-10-2010 0:29 by Hypnos (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van HypnosQuote dit bericht

bijlzalmpjes en glasdinges zijn lief

die kempvis ziet er beetje triest uit, of is het een wijfje?


signature


F.E.S.
Usericon van F.E.S.
Posted 21-10-2010 0:31 by F.E.S. Wijzig reactieProfiel van F.E.S.Quote dit bericht

vrouwtje, mannekes zijn lelijk en niet praktisch bij de cichlide en gourami

en is in topvorm, scheerde vanmiddag door de tank bij de witte muggenlarven

btw de schaduw onder de borstvin is een algenwafel, madam was op jacht

[Dit bericht is gewijzigd door F.E.S. op 21-10-2010 0:34]


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 21-10-2010 0:37 by Hypnos (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van HypnosQuote dit bericht

ik denk er aan dat die van mij ook wel nog es een portie rooie muggenlarven verdienen ;


signature


F.E.S.
Usericon van F.E.S.
Posted 21-10-2010 0:44 by F.E.S. Wijzig reactieProfiel van F.E.S.Quote dit bericht

1 of 2 maal per week levend voer is altijd prettig

en by trial and error ben ik erachter gekomen dat deze soorten in deze tank de witte preferen, mede omdat deze niet snel zinken als de rode en daardoor de marmerbijlzalmpjes ook kunnen meegenieten

ik akn alleen geen scherpe foto maken van mijn trotsen: de Synodontis Petricola... actievelingen

dan maar google;



omdat ze o zo geil zijn


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 21-10-2010 0:46 by Hypnos (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van HypnosQuote dit bericht

jaaa heb ik ook twee van

ik zie ze niet veel (altijd in de halve kokosschelp)

ik heb nog twee van die rugzwemmertjes ook

en twee grotere (katvisachtigen)

en een grote katvis (grijs met zwarte stippen) -> groeit zeer schnell


signature


F.E.S.
Usericon van F.E.S.
Posted 21-10-2010 0:55 by F.E.S. Wijzig reactieProfiel van F.E.S.Quote dit bericht

auch zwei geweldige beesten, als je even stil zit zwemmen ze bij mij de hele tank door

en ik had 2 rugzwemmers, S. Eupterus, maar die had ik dus gekocht in de veronderstelling dat het S. Nigriventris waren (=ongeveer 6 cm kleiner en dus wel geschikt voor mijn tank).... die 2 heb ik vorige maand weggegeven aan iemand met een tankje van 4 bij 1,5 meter... moet kunnen

mijn tank bij nacht:



met lichtweerkaatsing via de murr


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 21-10-2010 1:05 by Hypnos (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van HypnosQuote dit bericht

hehe , ik heb zo een paar posters erachter gehangen, behoorlijk cyberachtig (erin zou niet lang meegaan idd


ik heb al ondervonden dat als ik 's nachts es ga piepen en het licht aansteek, dan zitten alle hoorntjes en slakken langs de bovenkant van het glas. Echt super om te zien


signature


F.E.S.
Usericon van F.E.S.
Posted 21-10-2010 1:12 by F.E.S. Wijzig reactieProfiel van F.E.S.Quote dit bericht

licht aan = gourami en marmerbijlzalmen in paniek, Ancistrus schieten alle kanten op evenals de Synodontis

doe ik liever maar niet weer, enigzins stressvol... maar de 2 Ancistrus zijn nu indd wel goed zichtbaar


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 21-10-2010 1:21 by Hypnos (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van HypnosQuote dit bericht

ja, mijn cicliden vlammen ook telkens tegen de ruit

net als de aal

ok, ik ga southparken


signature


underkoffer
weer geheel underkoffer
Usericon van underkoffer
Posted 21-10-2010 11:07 by underkoffer Wijzig reactieProfiel van underkofferQuote dit berichthttp://hoevindjemijn.blogspot.com/

Schijtziek wordt ik ervan, de bak weer een weekje in het donker wegens aanhoudende algentyphus zooi.... Enkele weken terug medicijn gehaald, en in bak gedaan, ging goed, maar nu, na slecht twee kleine schoonmaakbeurten, is den alg weer in volle glorie terug..



Vind ik ook niet


Nyghtslave
Certified Vinylwhore
Usericon van Nyghtslave
Posted 21-10-2010 12:37 by Nyghtslave Wijzig reactieProfiel van NyghtslaveQuote dit bericht

Na de perikelen die we hebben gehad met onze zilversteuren in de vijver doe ik maar niet meer aan vissen

Geef mij maar een rat


Black seeds of bunny!


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 21-10-2010 12:38 by Hypnos (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van HypnosQuote dit bericht

quote:
Op 21 oktober 2010 11:07 schreef underkoffer het volgende:
Schijtziek wordt ik ervan, de bak weer een weekje in het donker wegens aanhoudende algentyphus zooi.... Enkele weken terug medicijn gehaald, en in bak gedaan, ging goed, maar nu, na slecht twee kleine schoonmaakbeurten, is den alg weer in volle glorie terug..




moet je een hoop van die algeneters kopen, zijn lief


signature


Jolly Roger 666
Usericon van Jolly Roger 666
Posted 21-10-2010 13:54 by Jolly Roger 666 Wijzig reactieProfiel van Jolly Roger 666Quote dit bericht



Ja hoor...


F.E.S.
Usericon van F.E.S.
Posted 21-10-2010 15:29 by F.E.S. Wijzig reactieProfiel van F.E.S.Quote dit bericht

vorig jaar zomer een gemene waterbloei invasie gehad, alsof een compleet pak melk in de tank geleegd was. Ik woonde recht onder een plat dak met buitentemperatuur van plus 30, dus binnen ook zo... En het water ging ook die kant op zonder concrete wijze om deze temperatuur te laten dalen.

gevolg: een complete school nannostomus trifasciatus en een school zwarte fantoomzalmen de pijp uit.

Deze zomer wederom kortstondig waterbloei, geen slachtoffers gelukkig

[Dit bericht is gewijzigd door F.E.S. op 21-10-2010 15:59]


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 27-10-2010 12:07 by Hypnos (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van HypnosQuote dit bericht





signature


Yirroth
Usericon van Yirroth
Posted 27-10-2010 12:30 by Yirroth Wijzig reactieProfiel van YirrothQuote dit bericht

quote:
Op 21 oktober 2010 12:37 schreef Nyghtslave het volgende:
Na de perikelen die we hebben gehad met onze zilversteuren in de vijver doe ik maar niet meer aan vissen

Geef mij maar een rat


Neem dan meerdere ratten van hetzelfde geslacht, enkele ratten zijn binnen de kortste tijd depressief/psychotisch door eenzaamheid.

En ze kunnen nogal stinken.


"Of course they're alive! You can't make music by hitting dead creatures!"


F.E.S.
Usericon van F.E.S.
Posted 30-10-2010 23:30 by F.E.S. Wijzig reactieProfiel van F.E.S.Quote dit bericht

denk nooit 'dat verdwijnt wel in de filter'

een zakje witte muggenlarven, welke naar mijn idee al een groot aantal dode exemplaren bevatte, heeft ervoor gezorgd dat de oudjes in mijn aquarium (i.e. de glaswels en gourami) het loodje hebben gelegd. Na wat huiswerk bleek de oorzaak een schimmelinfectie in de muggenlarven. Geloof me, remedie aanschaffen is niet goedkoop, maar is nu weer opgelost met daarbij erg veel waterverversingen en 2 Trichogaster Leeri zijn geintroduceerd

huidig bestand:

7 carnegiella strigata
3 danio rerio frankei
2 trichogaster leeri
2 synodontis petricola
2 albino ancistrus
2 otocinclus sp.
2 nannostomus trifasciatus
1 neolamprologus brichardi
1 betta splendens vrouw

3 macrobrachium sp.
2 caridina japonica
1 atya gabonensis


Dit topic is 12 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12
Index / Algemeen Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen