![]() |
![]() |
|||||
![]() |
![]() |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() |
|||
|
![]() |
Dit topic is 12 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 | ||||
Auteur: |
|
|
nog wat toekomstige favorietjes Microctenopoma ansorgii ![]() Hemichromis frempongi ![]() Steatocranus casuarius ![]() ![]() |
|
quote:mja, beschutting is wel een grote aanrader bij deze.... En enkel de kleine visjes zijn de sjaak, boven de 7 of 8 cm worden ze enkel asangevallen als ze bij het oppervlak komen maar goed, genoeg plannen en dromen, eerst maar een tijdje naar mijn kleine juweltje staren ^^ ![]() |
|
het zijn net mensen, die metallers.. Thuis ook bakje met zuid amerikanen (Juwel 240), zal ook een lijstje posten, maar vind het wel grappig wat jullie schrijven over etters in de bak, ik heb dus één Maanvis, en hij veroorzaakt dat er echt niks bij kan. Afgelopen weekend het advies gekregen de maanvis er maar uit te doen.. lekker dan.. Vind ik ook niet ![]() |
|
niet uitdooen!!!! je kunt er best snelle vissen bijsteken blinde holenvissen en zo (sterke beestjes) of zoenvissen, ook agressieve dingen signature ![]() |
|
probleem met cichliden, zij het afrikaanse of amerikaanse, het zijn allemaal fukkers ![]() ![]() |
|
Als we het toch over etterbakken hebben: ![]() En gewoon gaaf: ![]() Als je bij Brigade M hebt gespeeld ben je gewoon een gore kutnazi. En als je zaken doet met zo'n knurft ben je ook een gore kutnazi. En als je dat normaal vind, nou ja, vul zelf maar in... ![]() |
|
Gisteren grote schoonmaak in aquarium, territoria verschoven en oud hout geïntroduceerd. Enkele kiekjes terwijl het stof nog daalt: Albino Ancistrus (de grote van de 2): ![]() vier Carnegiella Strigata aan de oppervlakte: ![]() Carnegiella Strigata: ![]() 1 glaswels, 1 Otocinclus sp., een deel van de kleine albino Ancistrus in het midden, een wervelende danio rerio luipaardprint en 1,5 drievlek gourami goud: ![]() Caridina Japonica: ![]() Betta Splendens: ![]() En hoewel niet aan te raden in een gezelschapstank, een Neolamprologus Brichardi. Doet het al 4 maanden goed nu ![]() ![]() zwakzinnige Gourami: ![]() ![]() [Dit bericht is gewijzigd door F.E.S. op 21-10-2010 0:30] ![]() |
|
bijlzalmpjes en glasdinges zijn lief ![]() die kempvis ziet er beetje triest uit, of is het een wijfje? signature ![]() |
|
vrouwtje, mannekes zijn lelijk en niet praktisch bij de cichlide en gourami ![]() en is in topvorm, scheerde vanmiddag door de tank bij de witte muggenlarven btw de schaduw onder de borstvin is een algenwafel, madam was op jacht ![]() [Dit bericht is gewijzigd door F.E.S. op 21-10-2010 0:34] ![]() |
|
ik denk er aan dat die van mij ook wel nog es een portie rooie muggenlarven verdienen ; ![]() signature ![]() |
|
1 of 2 maal per week levend voer is altijd prettig ![]() en by trial and error ben ik erachter gekomen dat deze soorten in deze tank de witte preferen, mede omdat deze niet snel zinken als de rode en daardoor de marmerbijlzalmpjes ook kunnen meegenieten ik akn alleen geen scherpe foto maken van mijn trotsen: de Synodontis Petricola... actievelingen ![]() dan maar google; ![]() omdat ze o zo geil zijn ![]() ![]() |
|
jaaa ![]() ik zie ze niet veel (altijd in de halve kokosschelp) ik heb nog twee van die rugzwemmertjes ook en twee grotere (katvisachtigen) en een grote katvis (grijs met zwarte stippen) -> groeit zeer schnell signature ![]() |
|
auch zwei ![]() en ik had 2 rugzwemmers, S. Eupterus, maar die had ik dus gekocht in de veronderstelling dat het S. Nigriventris waren (=ongeveer 6 cm kleiner en dus wel geschikt voor mijn tank).... die 2 heb ik vorige maand weggegeven aan iemand met een tankje van 4 bij 1,5 meter... moet kunnen ![]() mijn tank bij nacht: ![]() met lichtweerkaatsing via de murr ![]() |
|
hehe , ik heb zo een paar posters erachter gehangen, behoorlijk cyberachtig (erin zou niet lang meegaan idd ik heb al ondervonden dat als ik 's nachts es ga piepen en het licht aansteek, dan zitten alle hoorntjes en slakken langs de bovenkant van het glas. Echt super om te zien ![]() signature ![]() |
|
licht aan = gourami en marmerbijlzalmen in paniek, Ancistrus schieten alle kanten op evenals de Synodontis ![]() doe ik liever maar niet weer, enigzins stressvol... maar de 2 Ancistrus zijn nu indd wel goed zichtbaar ![]() ![]() |
|
ja, mijn cicliden vlammen ook telkens tegen de ruit ![]() net als de aal ok, ik ga southparken ![]() signature ![]() |
|
Schijtziek wordt ik ervan, de bak weer een weekje in het donker wegens aanhoudende algentyphus zooi.... Enkele weken terug medicijn gehaald, en in bak gedaan, ging goed, maar nu, na slecht twee kleine schoonmaakbeurten, is den alg weer in volle glorie terug.. ![]() Vind ik ook niet ![]() |
|
Na de perikelen die we hebben gehad met onze zilversteuren in de vijver doe ik maar niet meer aan vissen Geef mij maar een rat Black seeds of bunny! ![]() |
|
quote: moet je een hoop van die algeneters kopen, zijn lief signature ![]() |
|
![]() Ja hoor... ![]() |
|
vorig jaar zomer een gemene waterbloei invasie gehad, alsof een compleet pak melk in de tank geleegd was. Ik woonde recht onder een plat dak met buitentemperatuur van plus 30, dus binnen ook zo... En het water ging ook die kant op zonder concrete wijze om deze temperatuur te laten dalen. gevolg: een complete school nannostomus trifasciatus en een school zwarte fantoomzalmen de pijp uit. Deze zomer wederom kortstondig waterbloei, geen slachtoffers gelukkig ![]() [Dit bericht is gewijzigd door F.E.S. op 21-10-2010 15:59] ![]() |
|
![]() ![]() signature ![]() |
|
quote: Neem dan meerdere ratten van hetzelfde geslacht, enkele ratten zijn binnen de kortste tijd depressief/psychotisch door eenzaamheid. En ze kunnen nogal stinken. "Of course they're alive! You can't make music by hitting dead creatures!" ![]() |
|
denk nooit 'dat verdwijnt wel in de filter' ![]() een zakje witte muggenlarven, welke naar mijn idee al een groot aantal dode exemplaren bevatte, heeft ervoor gezorgd dat de oudjes in mijn aquarium (i.e. de glaswels en gourami) het loodje hebben gelegd. Na wat huiswerk bleek de oorzaak een schimmelinfectie in de muggenlarven. Geloof me, remedie aanschaffen is niet goedkoop, maar is nu weer opgelost met daarbij erg veel waterverversingen en 2 Trichogaster Leeri zijn geintroduceerd ![]() huidig bestand: 7 carnegiella strigata 3 danio rerio frankei 2 trichogaster leeri 2 synodontis petricola 2 albino ancistrus 2 otocinclus sp. 2 nannostomus trifasciatus 1 neolamprologus brichardi 1 betta splendens vrouw 3 macrobrachium sp. 2 caridina japonica 1 atya gabonensis ![]() |
![]() |
Dit topic is 12 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 |
![]() |
Index / Algemeen | ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |