IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Algemeen Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 12 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12
Auteur:
Topic : Aquaristiek Vorige pagina | Volgende pagina
karnivoor
Usericon van karnivoor
Posted 30-10-2010 23:44 by karnivoor Wijzig reactieProfiel van karnivoorQuote dit berichthttp://www.kanker.nl/

De oervis is dood.


Je moeder.


F.E.S.
Usericon van F.E.S.
Posted 31-10-2010 1:17 by F.E.S. Wijzig reactieProfiel van F.E.S.Quote dit bericht

hartstikke dood en heel erg door de wc gespoeld


Mottighaerd
Yarp
Usericon van Mottighaerd
Posted 31-10-2010 8:11 by Mottighaerd Wijzig reactieProfiel van MottighaerdQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/flepmelg

Oei, dat ging dus niet zo best met t killen van de schimmel?

[Dit bericht is gewijzigd door Mottighaerd op 31-10-2010 8:13]


Due to recent budget cuts and the continued decline of the economy, please note that The Light at the End of the Tunnel has been turned off.


F.E.S.
Usericon van F.E.S.
Posted 01-12-2010 21:47 by F.E.S. Wijzig reactieProfiel van F.E.S.Quote dit bericht

jawel, schimmel was een weekje na eerste injectie weg

maar de gourami, glasmeerval en enkele onbeduidende kutvissen zijn heengegaan

2 nieuwe diamantgourami nu -> edit: de 2 trichogaster leeri uit mijn vorige post dus

en het leeft nog

[Dit bericht is gewijzigd door F.E.S. op 01-12-2010 21:49]


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 01-12-2010 22:19 by Hypnos (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van HypnosQuote dit bericht



signature


F.E.S.
Usericon van F.E.S.
Posted 01-12-2010 22:20 by F.E.S. Wijzig reactieProfiel van F.E.S.Quote dit bericht

heb ik verdomme goud geld uitgegeven aan een antischimmelmiddeltje, is het verdomme binnen de week opgelost en blijf ik zitten met nog 95% van dat spul in de flacon met een uiterste gebruiksdatum in 2012


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 01-12-2010 22:22 by ElitE Wijzig reactieProfiel van ElitEQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/brambeer/

alsof je iets nog na 2012 kan gebruiken/


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


F.E.S.
Usericon van F.E.S.
Posted 01-12-2010 22:24 by F.E.S. Wijzig reactieProfiel van F.E.S.Quote dit bericht

:')

mijn antischimmelmiddel is niet bestand tegen cosmogenesis

[Dit bericht is gewijzigd door F.E.S. op 01-12-2010 22:25]


JuronymouS
Usericon van JuronymouS
Posted 02-12-2010 9:11 by JuronymouS Wijzig reactieProfiel van JuronymouSQuote dit bericht

Oeh, toch een topik over aquaria! Vorige week ons eerste aquarium besteld (Rio 300). Dit topik maar eens in de gaten houden.


Op je knie en pijp voor genade!


F.E.S.
Usericon van F.E.S.
Posted 02-12-2010 11:23 by F.E.S. Wijzig reactieProfiel van F.E.S.Quote dit bericht

yup, en foto's van vis, plant en tank svp

ga je het inrichten als biotoop of gezelschapstank? welke species heb je in gedachten?

[Dit bericht is gewijzigd door F.E.S. op 02-12-2010 11:25]


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 02-12-2010 12:13 by ElitE Wijzig reactieProfiel van ElitEQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/brambeer/

Hehe mijn aquarium staat nu al iets van 2 maanden te pruttelen met alleen plantjes en de slakjes die daar bij zaten.

Heb nog geen tijd voor electrische vissen erin te gooien, maar zo is het ook wel gezellig en de kat heeft tenminste lekkerder drinkwater.

[Dit bericht is gewijzigd door ElitE op 02-12-2010 12:13]


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


JuronymouS
Usericon van JuronymouS
Posted 06-12-2010 8:41 by JuronymouS Wijzig reactieProfiel van JuronymouSQuote dit bericht

quote:
Op 2 december 2010 11:23 schreef F.E.S. het volgende:
yup, en foto's van vis, plant en tank svp

ga je het inrichten als biotoop of gezelschapstank? welke species heb je in gedachten?


Gezelschapsbak. Ben nog niet helemaal uit over bestand. In ieder geval 2 goerami's, pareldanio's of kardinaaltjes, garnalen (Japonica's of vuurtjes), appelslakken (en als die groot zat zijn eventueel ook Helena's). Cory's, marmerbijlzalmpjes, Otocinclussen en wellicht een Apistogramma soort. Heb op Punkyfish forum een fotoboek onder mijn nickname staan. Hier staat nog niet veel in, dit weekend het meubel in elkaar gezet, want Vrijdag hebben we de bak pas gehaald. Als ik er aan denk, zal ik hier ook de voortgang vermelden. Maar wil nu eerst zelf een achterwand maken, planning is om op zijn vroegst ergens in februari de eerste vissen te plaatsen.


Op je knie en pijp voor genade!


ErikS
Parker hoer
Usericon van ErikS
Posted 06-12-2010 9:37 by ErikS Wijzig reactieProfiel van ErikSQuote dit bericht

Japonicas zijn erg gaaf, maar ze worden idioot groot (vanochtend al weer een oud velletje in de bak gevonden). Het pluspunt is wel dat je ze kunt zien (daar heb je het aquarium ten slotte voor), en dat je niet bang hoeft te zijn voor een explosie van de populatie.

Vuurgarnalen daarentegen zijn klein, laten zich alleen in grotere getale zien, maar zorgen voor veel nageslacht, en een grote populatie is ook erg leuk. En om het kleine grut groot te zien worden heeft ook zo zijn charmes. Zeker als de rode kleur zichtbaar begint te worden.


Als je bij Brigade M hebt gespeeld ben je gewoon een gore kutnazi. En als je zaken doet met zo'n knurft ben je ook een gore kutnazi. En als je dat normaal vind, nou ja, vul zelf maar in...


JuronymouS
Usericon van JuronymouS
Posted 06-12-2010 11:31 by JuronymouS Wijzig reactieProfiel van JuronymouSQuote dit bericht

Japonica's zal ik groot genoeg moeten kopen in combinatie met de Goerami's die een garnaaltje wel lusten. En inderdaad zal ik dan geen last hebben van overbevolking omdat ze zich niet voortplanten in een tropisch aquarium. Vuurtjes zouden als nogal dure voeding voor visjes dienen, maar planten zich wel voort dus mogelijk dat daar een evenwicht zou kunnen ontstaan. Maar ik neig toch naar de Japonica's.


Op je knie en pijp voor genade!


F.E.S.
Usericon van F.E.S.
Posted 12-01-2011 14:02 by F.E.S. Wijzig reactieProfiel van F.E.S.Quote dit bericht

tja, ik heb 3 macrobrachium sp.:



maar ik neig te denken dat deze enkel geschikt zijn voor de 10 liter tankjes voor guppen, betta's en garnalen... ik zie ze enkel wegschieten wanneer ik het kienhout verplaats voor nieuwe territoria bij het schoonmaken van de tank.

De japonica:



deze laten zich beiden vaak zien, vervellen inderdaad erg vaak en groeien daarmee bijna zienderogen naar het maximum van 4 tot 5 cm

geniaal hoe deze bij voedertijd door de bak vliegen, de danio rerio frankei achtervolgen en zelfs mijn betta weten te overbluffen

Ik heb zelf nog wel zitten denken aan een 10 of 20 liter tank voor broedende cichliden of volstampen met garnalen, maar even de ruimte niet voor



[Dit bericht is gewijzigd door F.E.S. op 12-01-2011 14:03]


underkoffer
weer geheel underkoffer
Usericon van underkoffer
Posted 12-01-2011 14:14 by underkoffer Wijzig reactieProfiel van underkofferQuote dit berichthttp://hoevindjemijn.blogspot.com/

goed, Blauwalg bestrijding, hoofdstuk 1995:

Wederom advies ingewonnen en opgezocht op internet. Wederom met medicijn in de weer na de helft van de bak geleegd en ververst te hebben. Nu bezig met Cyanocell. werkt prima in combinatie met een week donker gehouden bak. Maar het advies wat ik overal tegenkom wordt wel aangevuld met: "in principe ben je er nooit vanaf, maar sluimert het altijd".

Remedie zou dan zijn: Gehele bak leeg (HELEMAAL!!) en opnieuw opbouwen. Hoewel ik hier niet op zit te wachten vrees ik wel dat dit waarheid gaat worden, of is hier iemand met DE oplossing?

Overigens lijkt de bak nu, drie dagen weer gewoon in licht, zonder medicijn, redelijk stabiel, maar dat was de vorige keer ook na een kuur...


Vind ik ook niet


F.E.S.
Usericon van F.E.S.
Posted 12-01-2011 17:37 by F.E.S. Wijzig reactieProfiel van F.E.S.Quote dit bericht

ik vrees dat dat de oplossing is, of anders hier doorneuzen: http://members.multimania.nl/brieneoord/aqua/blauwalg.html

Google b ur frend


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 18-02-2011 22:51 by Hypnos (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van HypnosQuote dit bericht




nieuwe vissen

helfsnavelbekjes

oppervlaktezwememrs


signature


F.E.S.
Usericon van F.E.S.
Posted 19-02-2011 14:29 by F.E.S. Wijzig reactieProfiel van F.E.S.Quote dit bericht

lijkt op Geep:


Heeft iemand hier überhaupt een zoutwatertank?


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 19-02-2011 14:30 by Hypnos (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van HypnosQuote dit bericht

klöpt

ik heb er een halve gehad vroeger, voor mijn opblaasvisjes (naam kwijt), mooie beestjes maar moeilijk houdbaar qua evenwicht, dan ben je beter af met een oceaanbak


signature


F.E.S.
Usericon van F.E.S.
Posted 19-02-2011 14:33 by F.E.S. Wijzig reactieProfiel van F.E.S.Quote dit bericht

bedoel je brakwateraquarium voor deze?


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 19-02-2011 14:35 by Hypnos (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van HypnosQuote dit bericht

jip, deze




idd vr brak, ook de bekvisjes zaten er toen in


signature


F.E.S.
Usericon van F.E.S.
Posted 19-02-2011 14:46 by F.E.S. Wijzig reactieProfiel van F.E.S.Quote dit bericht

ah tof, maar nu niet meer dus? Enkel zoetwateraquaria nu?


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 19-02-2011 15:17 by Hypnos (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van HypnosQuote dit bericht

ja, twee zoetjes




evolueert een bepaalde richting uit, de ene met aaltjes gibiceps en kleine rovers en cichliden

de andere met de meer katachtige vissen en leukerds . Daar zaten ook maanvissen, maar die deden het niet goed, dus blijven de katachtigen over met de meervallen en de bijlzalmpjes en zo


signature


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 19-02-2011 15:19 by Hypnos (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van HypnosQuote dit bericht

oja, en dan nog een langwerpig rechtstaande grote vaas met blinde holevissen in huis


zoals deze man (maar dan kleiner )

http://www.nbat.nl/aquarium3/aangep_aqua.html



signature


Dit topic is 12 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12
Index / Algemeen Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen