IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 9 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9
Auteur:
Topic : Evolutie van de mens, schijn of werkelijkheid? Vorige pagina | Volgende pagina
karnivoor
Usericon van karnivoor
Posted 08-03-2006 17:41 by karnivoor Wijzig reactieProfiel van karnivoorQuote dit berichthttp://www.kanker.nl/

quote:
Op 8 maart 2006 4:06 schreef Heiden het volgende:
Het Christendom is gebouwd rondom het idee dat het leven een vrij onbelangrijke fase is, een tranendal op weg naar God en het paradijs. Deze wereld is te verwaarlozen, we mogen haar misbruiken zoals het ons uitkomt, de toekomst en uiteindelijke bestemming ligt voorbij de dood, het bestaan zelf is maar een tijdelijk ongemak en het concept toekomst bestaat niet, er is geen toekomst, ik sterf en word bevrijd en ga naar een "betere" plaats, wat boeit mij de aarde en de natuur? Ik gebruik haar zoals ik wil om het lijden dat het leven is te verzachten. Diep in de kern is Christendom gebaseerd op ultiem egocentrisme, het draait alleen maar om mij en God. De rest moet het maar uitzoeken en wat boeit mij de toekomst als ik straks naar God ga?
Zoiets, ik kan het niet helemaal precies omschrijven. Het is een onderhuids gevoel, een heerschende moraal binnen het christendom. Boedhisten hebben iets soortgelijks, hun totale geloof in het lot en dat dit leven een noodzakelijke kutfase naar een hogere kaste is maakt ze totaal machteloos en willoos, zij zullen nooit voor iets willen strijden, als je leven kut is is dat karma en heb je je daarbij neer te leggen. Je baas is een smeerlap die je compleet uitbuit? Niks aan te doen, het is karma. De regering is een vuile smerige dictatuur die op moord en terreur is gebouwd? Niks aan te doen, het is karma.
Maar begrijp je een beetje wat ik bedoel?

[edit]Goddeloosheid is onbelangrijk, de moralen van het christendom reiken verder als de kerkbanken. Onze hele maatschappij is gebouwd op de christelijke moraal en waarden, die moraal is echt overal doorgedrongen. De kerk is voor practiserende en religieuze christenen, maar haar moraal zit overal in onze maatschappij, ook in de goddelozen, zelfs in het duivelse metalvolk wat hier rondhangt.[/edit]


allereerst, mn woordkeuze goddelozen was verkeerd, ik doelde ook meer op wat jij omschreef, waarbij het voornamelijk slaat op de hedendaagse verworven vrijheden die indirect de normen en waarden weer ondermijnen.

ondanks dat gebeuren van een hemel is het in het christendom wel zo dat je je goed moet gedragen ervoor. oke, er staat niks over duurzaam ondernemen in de tien geboden maar een lichte vorm ervan komt wel degelijk voor.

wow, dat ik nog een keer voor christendom op zou komen hehe


Je moeder.


BARABAS
CONTRACOINTELPRO
Usericon van BARABAS
Posted 09-03-2006 11:04 by BARABAS Wijzig reactieProfiel van BARABASQuote dit bericht

Ach ja, niemand weet waar ie mee bezig is...Misschien is het leven wel een omgekeerde reflectie van de echo van de oerknal.


Lijst van het spoor 1. "Afvlakken van emoties" Markeerde het begin van een grote stilistische verandering voor de Dood. De werkelijke geluid van het album is veel meer technisch volleerd en progressiever dan eerdere inspanningen van de Dood.


jbassist
Say It With Jb.
Usericon van jbassist
Posted 09-03-2006 11:05 by jbassist Wijzig reactieProfiel van jbassistQuote dit bericht

Mijn harses doet al zeer als ik er aan denk


"BONKE! next time you fuck in my bathroom, fucking throw the condoms into the toilet! not in or on top of the goddamn sink...."


Greycloak
Gebroeders Grey
Usericon van Greycloak
Posted 09-03-2006 11:16 by Greycloak (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van GreycloakQuote dit bericht

Eh, Heiden?

Mag ik je er even op attenderen dat in het Christelijke geloof de natuur een geschenk van God is en dus niet zoals jij denkt iets is dat je mag misbruiken voor je eigen genoegen? Als jij iets krijgt van iemand van wie je zegt te houden, verneuk je het dan ook of verwacht degene van wie je het krijgt ook dat je er een beetje respectvol mee omgaat?

Want je lult jezelf een beetje in een hoek zo.


What a day, what a day If you can look it in the face and hold your vomit


Schaffelaer
many miles from Spancil Hill
Usericon van Schaffelaer
Posted 09-03-2006 11:23 by Schaffelaer Wijzig reactieProfiel van SchaffelaerQuote dit bericht

Ik vind doemdenken eigenlijk behoorlijk christelijk, als je kijkt naar eind 10e eeuw...


Dear dirty delightful old drunken old days


Greycloak
Gebroeders Grey
Usericon van Greycloak
Posted 09-03-2006 11:28 by Greycloak (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van GreycloakQuote dit bericht

Christelijk of Rooms Katholiek, de toen heerschende stroming waar Jezus zich voor zou schamen als ie wist dat ie zulke flikkers als volgelingen had?


What a day, what a day If you can look it in the face and hold your vomit


Schaffelaer
many miles from Spancil Hill
Usericon van Schaffelaer
Posted 09-03-2006 11:55 by Schaffelaer Wijzig reactieProfiel van SchaffelaerQuote dit bericht

of?


Dear dirty delightful old drunken old days


Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 09-03-2006 11:57 by Chelman Wijzig reactieProfiel van ChelmanQuote dit bericht

quote:
Op 9 maart 2006 11:55 schreef Schaffelaer het volgende:
of?

Katholicisme is een geïnstitutionaliseerde vorm van het Christendom die weinig met de oorsprong te maken heeft.

edit: Dat was overigens een van de voornaamste aanleidingen van de reformatie. Die is overigens inmiddels ook een behoorlijk ander kant op geëvolueerd, maar goed.

[Dit bericht is gewijzigd door Chelman op 09-03-2006 11:58]


KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


Greycloak
Gebroeders Grey
Usericon van Greycloak
Posted 09-03-2006 12:34 by Greycloak (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van GreycloakQuote dit bericht

quote:
Op 9 maart 2006 11:55 schreef Schaffelaer het volgende:
of?
Erm? Ik dacht dat iemand als jij wel het verschil zou weten tussen Katholicisme en Christendom. Alleen al het feit dat Jezus nooit een zaakwaarnemer aangesteld heeft (paus) of fiks zakendeed om daar financieel beter van te worden maken van het hele RK instituut als zijnde een Christelijk iets een lachertje, maar vooruit.

Anyways.

Wisten jullie dat de gebitten van Noord-Amerikanen aan het veranderen zijn in gebitten die beter zijn in vlees snijden dan groenten malen?


What a day, what a day If you can look it in the face and hold your vomit


Schaffelaer
many miles from Spancil Hill
Usericon van Schaffelaer
Posted 09-03-2006 12:37 by Schaffelaer Wijzig reactieProfiel van SchaffelaerQuote dit bericht

Oftewel, in hedendaags taalgebruik wordt bij "christelijk" naar katolicisme (of reformatie) verwezen, maar dus zeker naar katolicisme aangezien ik naar de 10e eeuw refereerde in mijn post.

Bovendien was in vroeg-christelijke tijden (2de-4de eeuw) de christelijke geloofsstroming zeer pluriform: arianen, nestorianen en diverse andere stromingen waren verspreid van het romeinse rijk tot in iran. Beetje lastig dus om over "oorspronkelijk" christendom te praten. De institutionalisering waar jij naar verwijst begon in 325 tijdens het eerste concilie van Nicae.


Dear dirty delightful old drunken old days


GrindMaster
Usericon van GrindMaster
Posted 09-03-2006 14:15 by GrindMaster Wijzig reactieProfiel van GrindMasterQuote dit bericht

Ik vind dat we er op achteruit zijn gegaan sinds lang geleden.
Vroeger waren we nog in staat om de natuur wat met rust te laten en respect te tonen voor andere rassen.
Nu knallen ze mensen die anders zijn zonder pardon neer.
Mensen zijn er door georganiseerd geloof denk ik ook op achteruit gegaan (lees moorden in naam van een god)


Why doesn't my music get me all the chicks?


Misanthrope
Il Principe
Usericon van Misanthrope
Posted 09-03-2006 14:16 by Misanthrope Wijzig reactieProfiel van MisanthropeQuote dit bericht

quote:
Op 9 maart 2006 14:15 schreef GrindMaster het volgende:
Ik vind dat we er op achteruit zijn gegaan sinds lang geleden.
Vroeger waren we nog in staat om de natuur wat met rust te laten en respect te tonen voor andere rassen.
Nu knallen ze mensen die anders zijn zonder pardon neer.
Mensen zijn er door georganiseerd geloof denk ik ook op achteruit gegaan (lees moorden in naam van een god)


Gelijkheid is een uitvinding van het gepeupel om wraak te nemen op de sterken.


Mark
Better to rule in Hell than to serve in Heaven.
Usericon van Mark
Posted 09-03-2006 15:04 by Mark Wijzig reactieProfiel van MarkQuote dit bericht

quote:
Op 9 maart 2006 14:15 schreef GrindMaster het volgende:
Vroeger waren we nog in staat om de natuur wat met rust te laten en respect te tonen voor andere rassen.




Het is alsof de Kruistochten nooit hebben plaatsgevonden



She went and she left me like litter. She took all future summers with her. I lost all my money cuz I tried to bribe her. Now I can only afford an amateur sniper.


Greycloak
Gebroeders Grey
Usericon van Greycloak
Posted 09-03-2006 15:07 by Greycloak (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van GreycloakQuote dit bericht

LOL, Neanderthalers zijn ook van zichzelf opgehouden met fokken.



What a day, what a day If you can look it in the face and hold your vomit


Cryptogram
Usericon van Cryptogram
Posted 09-03-2006 15:49 by Cryptogram Wijzig reactieProfiel van CryptogramQuote dit bericht

quote:
Op 9 maart 2006 11:16 schreef Greycloak het volgende:
Eh, Heiden?

Mag ik je er even op attenderen dat in het Christelijke geloof de natuur een geschenk van God is en dus niet zoals jij denkt iets is dat je mag misbruiken voor je eigen genoegen? Als jij iets krijgt van iemand van wie je zegt te houden, verneuk je het dan ook of verwacht degene van wie je het krijgt ook dat je er een beetje respectvol mee omgaat?

Want je lult jezelf een beetje in een hoek zo.


Ja en nee. Er zijn christenen die dat inderdaad zo bekijken, maar binnen het christendom komt toch ook erg sterk de visie naar voren dat god en schepping los van elkaar staan, de mens boven de natuur staat (er geen deel er van uit maakt) en als beheerder ervan haar mag gebruiken (lees misbruiken > dominantie over dieren, uitputting natuurlijke bronnen etc.) zoals zij wenst.

[Dit bericht is gewijzigd door Cryptogram op 09-03-2006 15:50]


"And as things fell apart, nobody paid much attention"


Cryptogram
Usericon van Cryptogram
Posted 09-03-2006 15:49 by Cryptogram Wijzig reactieProfiel van CryptogramQuote dit bericht

[edit: dubbelpost]

[Dit bericht is gewijzigd door Cryptogram op 09-03-2006 15:50]


"And as things fell apart, nobody paid much attention"


Greycloak
Gebroeders Grey
Usericon van Greycloak
Posted 09-03-2006 15:50 by Greycloak (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van GreycloakQuote dit bericht

Als er iets is dat Christus wou bijbrengen dan is het wel een beetje respect als ik dat allemaal eens teruglees.

Maar goed, evolutie.


What a day, what a day If you can look it in the face and hold your vomit


Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 09-03-2006 16:07 by Chelman Wijzig reactieProfiel van ChelmanQuote dit bericht



KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


Greycloak
Gebroeders Grey
Usericon van Greycloak
Posted 09-03-2006 16:12 by Greycloak (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van GreycloakQuote dit bericht

Inbreeding is like bad, mmmmkay?


What a day, what a day If you can look it in the face and hold your vomit


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 09-03-2006 16:14 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

Christenen en respect ... jaja ... hebben velen toch niet goed naar jeseske geluisterd


Greycloak
Gebroeders Grey
Usericon van Greycloak
Posted 09-03-2006 16:16 by Greycloak (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van GreycloakQuote dit bericht

quote:
Op 9 maart 2006 16:14 schreef Jenje het volgende:
Christenen en respect ... jaja ... hebben velen toch niet goed naar jeseske geluisterd
Dat ben ik dan weer helemaal met je eens.


What a day, what a day If you can look it in the face and hold your vomit


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 09-03-2006 16:18 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

Maar wie bepaald wat jezus gezegd zou hebben?


Greycloak
Gebroeders Grey
Usericon van Greycloak
Posted 09-03-2006 16:19 by Greycloak (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van GreycloakQuote dit bericht

quote:
Op 9 maart 2006 16:18 schreef Jenje het volgende:
Maar wie bepaald wat jezus gezegd zou hebben?
Staat in dat ene boek, toch?


What a day, what a day If you can look it in the face and hold your vomit


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 09-03-2006 16:29 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

quote:
Op 9 maart 2006 16:19 schreef Greycloak het volgende:
Staat in dat ene boek, toch?
Die een verzameling van verhalen is ... waarvan niet te bewijzen is dat dat zijn werkelijke woorden waren ...

En de missende delen?


Greycloak
Gebroeders Grey
Usericon van Greycloak
Posted 09-03-2006 16:51 by Greycloak (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van GreycloakQuote dit bericht

Daarvoor verwijs ik weer door naar de Roomse paus, er zal wel iets instaan dat zijn visie niet aanstaat.

Maarem, evolutie.


What a day, what a day If you can look it in the face and hold your vomit


Dit topic is 9 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen