|
Dit topic is 9 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 | ||||
Auteur: |
|
|
Ach ja, niemand weet waar ie mee bezig is...Misschien is het leven wel een omgekeerde reflectie van de echo van de oerknal. Lijst van het spoor 1. "Afvlakken van emoties" Markeerde het begin van een grote stilistische verandering voor de Dood. De werkelijke geluid van het album is veel meer technisch volleerd en progressiever dan eerdere inspanningen van de Dood. |
|
Mijn harses doet al zeer als ik er aan denk "BONKE! next time you fuck in my bathroom, fucking throw the condoms into the toilet! not in or on top of the goddamn sink...." |
|
Eh, Heiden? Mag ik je er even op attenderen dat in het Christelijke geloof de natuur een geschenk van God is en dus niet zoals jij denkt iets is dat je mag misbruiken voor je eigen genoegen? Als jij iets krijgt van iemand van wie je zegt te houden, verneuk je het dan ook of verwacht degene van wie je het krijgt ook dat je er een beetje respectvol mee omgaat? Want je lult jezelf een beetje in een hoek zo. What a day, what a day If you can look it in the face and hold your vomit |
|
Ik vind doemdenken eigenlijk behoorlijk christelijk, als je kijkt naar eind 10e eeuw... Dear dirty delightful old drunken old days |
|
Christelijk of Rooms Katholiek, de toen heerschende stroming waar Jezus zich voor zou schamen als ie wist dat ie zulke flikkers als volgelingen had? What a day, what a day If you can look it in the face and hold your vomit |
|
of? Dear dirty delightful old drunken old days |
|
quote: Katholicisme is een geïnstitutionaliseerde vorm van het Christendom die weinig met de oorsprong te maken heeft. edit: Dat was overigens een van de voornaamste aanleidingen van de reformatie. Die is overigens inmiddels ook een behoorlijk ander kant op geëvolueerd, maar goed. [Dit bericht is gewijzigd door Chelman op 09-03-2006 11:58] KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA ! |
|
quote:Erm? Ik dacht dat iemand als jij wel het verschil zou weten tussen Katholicisme en Christendom. Alleen al het feit dat Jezus nooit een zaakwaarnemer aangesteld heeft (paus) of fiks zakendeed om daar financieel beter van te worden maken van het hele RK instituut als zijnde een Christelijk iets een lachertje, maar vooruit. Anyways. Wisten jullie dat de gebitten van Noord-Amerikanen aan het veranderen zijn in gebitten die beter zijn in vlees snijden dan groenten malen? What a day, what a day If you can look it in the face and hold your vomit |
|
Oftewel, in hedendaags taalgebruik wordt bij "christelijk" naar katolicisme (of reformatie) verwezen, maar dus zeker naar katolicisme aangezien ik naar de 10e eeuw refereerde in mijn post. Bovendien was in vroeg-christelijke tijden (2de-4de eeuw) de christelijke geloofsstroming zeer pluriform: arianen, nestorianen en diverse andere stromingen waren verspreid van het romeinse rijk tot in iran. Beetje lastig dus om over "oorspronkelijk" christendom te praten. De institutionalisering waar jij naar verwijst begon in 325 tijdens het eerste concilie van Nicae. Dear dirty delightful old drunken old days |
|
Ik vind dat we er op achteruit zijn gegaan sinds lang geleden. Vroeger waren we nog in staat om de natuur wat met rust te laten en respect te tonen voor andere rassen. Nu knallen ze mensen die anders zijn zonder pardon neer. Mensen zijn er door georganiseerd geloof denk ik ook op achteruit gegaan (lees moorden in naam van een god) Why doesn't my music get me all the chicks? |
|
quote: Gelijkheid is een uitvinding van het gepeupel om wraak te nemen op de sterken. |
|
quote: Het is alsof de Kruistochten nooit hebben plaatsgevonden She went and she left me like litter. She took all future summers with her. I lost all my money cuz I tried to bribe her. Now I can only afford an amateur sniper. |
|
LOL, Neanderthalers zijn ook van zichzelf opgehouden met fokken. What a day, what a day If you can look it in the face and hold your vomit |
|
quote: Ja en nee. Er zijn christenen die dat inderdaad zo bekijken, maar binnen het christendom komt toch ook erg sterk de visie naar voren dat god en schepping los van elkaar staan, de mens boven de natuur staat (er geen deel er van uit maakt) en als beheerder ervan haar mag gebruiken (lees misbruiken > dominantie over dieren, uitputting natuurlijke bronnen etc.) zoals zij wenst. [Dit bericht is gewijzigd door Cryptogram op 09-03-2006 15:50] "And as things fell apart, nobody paid much attention" |
|
[edit: dubbelpost] [Dit bericht is gewijzigd door Cryptogram op 09-03-2006 15:50] "And as things fell apart, nobody paid much attention" |
|
Als er iets is dat Christus wou bijbrengen dan is het wel een beetje respect als ik dat allemaal eens teruglees. Maar goed, evolutie. What a day, what a day If you can look it in the face and hold your vomit |
|
KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA ! |
|
Inbreeding is like bad, mmmmkay? What a day, what a day If you can look it in the face and hold your vomit |
|
Christenen en respect ... jaja ... hebben velen toch niet goed naar jeseske geluisterd |
|
quote:Dat ben ik dan weer helemaal met je eens. What a day, what a day If you can look it in the face and hold your vomit |
|
Maar wie bepaald wat jezus gezegd zou hebben? |
|
quote:Staat in dat ene boek, toch? What a day, what a day If you can look it in the face and hold your vomit |
|
quote:Die een verzameling van verhalen is ... waarvan niet te bewijzen is dat dat zijn werkelijke woorden waren ... En de missende delen? |
|
Daarvoor verwijs ik weer door naar de Roomse paus, er zal wel iets instaan dat zijn visie niet aanstaat. Maarem, evolutie. What a day, what a day If you can look it in the face and hold your vomit |
Dit topic is 9 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 |
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek | Vorige pagina | Volgende pagina |