Post hier je meest heerschende muziek-DVD's! Lijkt me wel handig aangezien lang niet alle DVD's de moeite waard zijn.. Kun je hier eens nazoeken wat de moeite van het kopen waard is!
Mijn two cents:
* The Berzerker - Principles and Practises of the Berzerker
ZEER ZEKER de moeite waard.. Veel live beelden en een enorm diepgaande documentaire over de totstandkoming van de 2 albums! Als je ziet hoeveel pijn en moeite het die gast heeft gekost, ongelofelijk... De live beelden zijn ook erg cool, al zijn de beelden niet altijd even goed gefilmd.. (Compilatie van diverse liveshows..)
Al met al ZEER complete DVD, zeer veel extra's en super om naar te kijken!
* Opeth - Lamentations
Wat een super-DVD! Complete live-show, bestaande uit 2 gedeeltes. Een 'soft' gedeelte (bestaande uit de meeste nummers van 'Damnation') en een hard gedeelte.. De track-keuze beperkt zich alleen tot nummers van Blackwater Park en latere albums, dit vanwege gezeik met platenlabels geloof ik.
Maar wat een gave DVD zeg.. Geluid is PERFECT (stereo, 5.1 en DTS), beelden zijn super (al krijg je redelijk vaak een close-up shot van Mikael zn neusgaten (Audiophile, go for it!
)) en er wordt gewoon een verschrikkelijk goed concert neergezet!
Ook op de DVD, een uur lange documentaire over het maken van Damnation en Deliverance.. Erg interessant!
Al met al echt een waanzinnig goeie DVD!!
* Strapping Young Lad - For Those Aboot to Rock
Volledige live-show van deze band.. Strak spel, beelden zijn goed, montage is soms iets TE flitsend, maargoed
Past ook wel weer een beetje bij de band! Geluid is ook erg goed, al staat de bassdrum aardig hard.. Verder op deze DVD nog wat backstage-beelden en een tweetal videoclips.. Wederom een dikke aanrader!
* Dimmu Borgir - World Misanthropy
Eerlijk gezegd vond ik dit een beetje een tegenvaller.. Allemaal losse flarden van shows, en aan de podiumpresentatie kunnen de heren ook nog wel wat doen.. Het is een beetje saai allemaal! Ook de backstagebeelden zijn vaak flauw, ubermelig en eigenlijk niet echt byzonder.. De DVD zelf is niks op aan te merken, het ziet er goed uit, klinkt prima, maar ik mis toch een hoop..
* Rotten Sound - Murderlive
Heb de DVD eerlijk gezegd gekocht voor de drumsolo's en de nummers waarop er wordt gefocussed op de drummer (damn wat is die dude goed zeg!!
), maar de rest van de DVD is ook dik in orde! Geluid is goed, beelden zijn wat statisch, maar ook prima in orde! Niet echt een hele byzondere DVD, gewoon een strakke live-set, maar voor de drummers onder ons een dikke aanrader!!
* Ramones - We're Outta Here
Hun laatste optreden ooit.. En damn wat heerschen die gasten toch! Het optreden wordt afgewisseld met oude beelden, interviews, backstagebeelden, footage uit andere shows, gewoon een SUPERdocumentaire over de meest invloedrijke punkband ooit!
Geluid van de oude beelden is niet altijd even goed, maar dat kun je ook niet verwachten bij beelden van 25 jaar oud! Top-DVD!
* Bad Religion - The Riot
Hele oude show, geschoten met 2 handycams, en het geluid is ook niet schokkend.. Leuk voor fans (en grappig om te zien hoe later de show onderbroken wordt en er bijna rellen uitbreken), maar voor de show zelf hoef je deze dvd niet te kopen.
* Toy Dolls - Our Last DVD?
Erg cool voor de mensen die afgelopen jaar naar hun show zijn geweest.. Hier staat dus de show in Tivoli, Utrecht op! Geluid is super (5.1 als ik me niet vergis), beelden zijn prima, en er staat ook nog een leuke docu op met oa beelden uit de oefenruimte en backstagebeelden enzo.