|
Dit topic is 12 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 | ||||
Auteur: |
|
|
Vandale zzz |
|
Da's geen metal. Maar wel gaaf. |
|
quote: Kijk gewoon even op http://www.darklyrics.com/lyrics/brutus/slachtbeest.html Echt grappige gore teksten |
|
quote: vandale is geen metal? http://forum.zwaremetalen.com/forum_topic/959/1 :::::::: http://forum.zwaremetalen.com/forum_topic/1122748 |
|
BMers checken wolversveen Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat |
|
Als iedereen toch reclame maakt. :p Dust (death metal uit Utrecht) www.dust-music.com/Music/Internet/HYF.mp3 www.dust-music.com |
|
N-E-D-E-R-L-A-N-D-S-T-A-L-I-G [Dit bericht is gewijzigd door spectre op 28-09-2005 10:40] Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat |
|
zo slecht is haat niet.... komt van jeroen van brussel die ook orodruin heeft. zouk ooit nog eens een split mee doen.. |
|
HELLEBAARD Voor den donder onzer tonen, vliedt reeds de oneedle wolf met hangende ooren heen |
|
|
|
Haat, daar heb ik Recidivus in Obscurum van. Het lijkt mijns insziens ook best veel op Ildjarn. En zo Nederlandstalig is het nou ook weer niet. De naam Haat, side Uitroeien en side Vernietigen en de nummers Uit Pure Haat en Een Nachtelijke Bijeenkomst op het Kerkhof is eigenlijk alles. De rest is Engelstalig. Verder ken ik trouwens ook niks van Haat. Een Betekenisloos Bestaan in de Onmeetbare Enormiteit van Ruimte en Tijd. |
|
Ik heb van Haat een promo en 't merendeel van de nr.'s is Nederlandstalig. Ik vind 't materiaal vrij zielig en kinderachtig, misschien dat het daaropvolgende materiaal volwassener was, maar na dit gehoord te hebben wil ik er uit principe niet meer van hebben. "And as things fell apart, nobody paid much attention" |
|
ik heb er ook een lp van en dat ding is echt kut! Collectively the Village People have sold 85 million albums and singles, and they regularly tour Australia. |
|
In tegenstelling tot de meeste andere "bed room black metal" projectjes heeft hij 'keurig' zijn echte naam op 't hoesje vermeld, ik zou niet mijn eigen naam bij zo'n slecht project laten vermelden Hij zit ook achter Orodruin, naar ik meen. Dat leek me nog wel een 'grappig' project. "And as things fell apart, nobody paid much attention" |
|
Ik denk niet dat het zou klinken,een metalplaat in het Nederlands. Ten eerste: geen kat verstaat je en ten tweede: wie het wel verstaat,schiet af en toe in een lachstuip imho. Hello-hooray-let the show begin-I've been ready |
|
Beginnende band: Ravenstorm (www.ravenstorm.nl). Folkmetalband. Zijn nu met NL-talige nummers bezig, ook nummers in het Engels. Voor de geïnteresseerden, maandag 28 maart treden ze in dok 19 te Breda op. Gratis metalfestival, geloof ik. Al heb ik nog geen verdere info over wat er verder nog speelt (komt nog). @madeline usher, ik luister zelf graag naar o.a Finntroll, ook al versta ik geen zak van dat Zweeds. [Dit bericht is gewijzigd door Jezebel op 23-02-2005 19:57] |
|
Madeline, op zich, de tijden dat metal persé in het engels moest, zijn lang vervlogen. Van scandinavische bands is het al lang en breed geaccepteerd. Ook al verstaat geen kip hier waar ze het überhaupt over hebben De klank van die talen past soms erg goed. Neem Enslaved bijvoorbeeld. Het nummer als 'Slaget om Lindisfarne' moet wel in het Scandinavisch. Sowieso alleen vanuit de optiek van de tekst, maar ook de klank geeft het echt dat vikingsfeertje mee. En onze Amerikaantjes verstaan ook geen bal van Rammstein en toch werd het daar mateloos populair. Duits past gewoon perfect bij die militante machine-metal van ze. Wat te denken van In extremo. Die zingen over het algemeen ook in het duits, maar verdomd. wat past dat goed bij hun muziek! Ik zelf luister erg graag naar japanse thrash en japanse avantgarde metal. De klankleur van die taal geeft net dàt tikkeltje extra! Ik moet beamen, ik hou niet van het nederlanstalige levenslied en ook de Heideroosjes e.d. kan ik helemaal niets mee (ja, het nummer 'ze smelten de paashaas' is wel leuk) Maar er is een hoop goede en mooie nederlandse troubadour muziek die gewoon prachtig klinkt, ook al is het in het nederlands. Er is sowieso veel goede echte folk in het nederlands te krijgen ('Rapalje' bijvoorbeeld) Ik heb zelf met 2 vrienden in '99 een EP gemaakt onder de bandnaam State Control met nederlandstalige Avantgarde Grindcore/punk en dat ding verkocht echt in no-time uit in het oostblok en via enkele distro's in Japan. Die lui daar verstonden en geen fuck van, maar blijkbaar vonden ze de muziek samen met de klank van de taal absoluut de moeite waard. Het zou goed kunnen als veel nederlandse black- en folkmetal bands, Heidevolk, Fluisterwoud, Hellebaard etc etc over de grenzen goede distro krijgen, dat men aldaar ervan zal smullen. Folkloristische metal, in de taal van herkomst, spreekt tot de verbeelding. |
|
quote: Vergeten in mijn post erbij te zetten; het is inderdaad kansloze kutmuziek. Een Betekenisloos Bestaan in de Onmeetbare Enormiteit van Ruimte en Tijd. |
|
quote: jezus... jij bent echt wel HEEL ERG DOM! Collectively the Village People have sold 85 million albums and singles, and they regularly tour Australia. |
|
quote: Er zijn genoeg Nederlandstalige bands die het tegendeel bewijzen. Iedereen heeft recht op mijn mening. |
|
Sacriligieuze Heiligschennende Godslasterende Blasfemiën in de Naam van de Gekloven Hoef! Je kan me de bout hachelen! |
|
quote: En nou nog de naam proberen te onthouden. |
|
Nederlandstalig deathmetal kotsen is al snel lachwekkend, nederlandstalig blackmetal kotsen is fijn! Pokkuh neetuh |
|
Bezetan (R.I.P.) De cd 'Des Duivelsch' komt binnen niet al te lange tijd uit op Gearfetter Records. Bloed, Zweet en Tranen ... Emiel, wat was ook alweer die smehrkant? |
Dit topic is 12 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 |
Index / Heavy Metal | Vorige pagina | Volgende pagina |