IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Nieuws, actualiteit en media Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 9 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9
Auteur:
Topic : Taïda Pasic Vorige pagina | Volgende pagina
karnivoor
Usericon van karnivoor
Posted 25-04-2006 14:03 by karnivoor Wijzig reactieProfiel van karnivoorQuote dit berichthttp://www.kanker.nl/

blijf derbij dat ze wel een leuk koppie heeft


Je moeder.


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 25-04-2006 14:03 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

Jij neukt alles waar melk uit kan komen ...


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 25-04-2006 14:13 by attila_de_hun Wijzig reactieProfiel van attila_de_hunQuote dit bericht

quote:
Op 25 april 2006 13:54 schreef Chelman het volgende:
al is het onveiligheid en milieuargument wel goed te betwisten


nee hoor. jij hebt het gewoon mis.


Schaffelaer
many miles from Spancil Hill
Usericon van Schaffelaer
Posted 25-04-2006 14:14 by Schaffelaer Wijzig reactieProfiel van SchaffelaerQuote dit bericht

quote:
Op 25 april 2006 13:54 schreef Chelman het volgende:
Mooie lijst (al is het onveiligheid en milieuargument wel goed te betwisten) maar de OM stuurt in dit geval altijd een standaardbrief terug waarin zoiets staat als: "Conform artikel zus en zo mag het niet. Punt."

Geen afweging van voors en tegens....


*argh* moet ik alles voor je uitschrijven??

De afwegingen zijn natuurlijk al gemaakt en omdat er geen extra valide argumenten zijn om het boete-beleid aan te passen, wordt er niet opnieuw afgewogen...


quote:
Op 25 april 2006 14:02 schreef Jenje het volgende:
Ik denk ook wel dat hier goed over nagedacht is. Door alle media-aandacht heeft Verdonk dat ook wel moeten doen, kennelijk vindt zij (en haar medwerkers) dat er en te weinig dreiging is vanuit haar thuisland en te weinig redenen zijn om asiel te verlenen.

Het ging niet om zomaar asiel verlenen. Het ging om een verlenging van enkele weken voor het afmaken van haar vwo-opleiding

quote:
Volgens mij heeft dit grietje het ook niet handig aangepakt, ze had zich anders aan moeten melden, etc etc. Dat wordt dus ook een extra nadeel als je meer regels voor meer uitzonderingssituaties gaat creëren; hoe krijgen de asielzoekers die regels te weten?

Extra regels brengt extra moeilijkheden met zich mee, dat is in het verleden nooit anders geweest. Dit mag echter nooit een reden zijn om het geheel af te blazen, doch dient juist een uitdaging te zijn om de regelgeving zo elegant als mogelijk aan te pakken.


Dear dirty delightful old drunken old days


Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 25-04-2006 14:52 by Chelman Wijzig reactieProfiel van ChelmanQuote dit bericht

quote:
Op 25 april 2006 14:14 schreef Schaffelaer het volgende:
*argh* moet ik alles voor je uitschrijven??

De afwegingen zijn natuurlijk al gemaakt en omdat er geen extra valide argumenten zijn om het boete-beleid aan te passen, wordt er niet opnieuw afgewogen...



Euh nee hoor. Zoals je zelf zegt moet elk geval apart behandeld worden. Zij hebben geen manier om vooraf te weten waarom ik de snelheid aan het overtreden was. Misschien wilde ik Beatrix voor een aanslag behoeden?

Je kan recht lullen wat krom is maar in Nederland zijn er regels die bepalen hoe we in bepaalde situaties handelen. Daarin staat onder andere vastgelegd dat elke aanvraag individueel beoordeeld dient te worden volgens bepaalde regels. Uiteindelijk is de beoordeling negatief uitgevallen. De voors waren kleiner dan de tegens om in jouw terminologie te praten. Er is dus weldegelijk een individuele afweging van haar persoonlijke situatie gemaakt. Als men dat 'inhumaan' vindt dan moeten de afwegingscriteria aangepast worden...en daarvoor hebben we bepaalde mechanismes.

Dit staat los van het feit of het moreel goed of slecht is om haar uit te zetten. Dat is een afzonderlijke kwestie die je met JA, NEE of MISSCHIEN kan beantwoorden. De kwestie hier is: Was het JUIST om haar uit te zetten? Deze vraag kan alleen met JA beantwoord worden.


KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


Misanthrope
Il Principe
Usericon van Misanthrope
Posted 25-04-2006 14:58 by Misanthrope Wijzig reactieProfiel van MisanthropeQuote dit bericht

quote:
Op 25 april 2006 13:46 schreef Schaffelaer het volgende:
Bedankt dat je dit voorbeeld geeft! Dit kan voor veel mensen verhelderend werken.

Namelijk als ik zeg dat in dit geval de nadelen opwegen tegen de voordelen:
-Onverantwoorde verhoging van onveiligheid
-Verhoogde belasting van het milieu
-Weinig significant verschil in reistijd op dergelijk korte trajecten als in NL (eindeloos aangetoond in praktijk, dus niet voorrekenen bitte)


Hier zie je dus een lijst van voors en tegens, waarin in mijn optiek het overduidelijk is dat de argumenten voor het beboeten van een overschrijding van de maximumsnelheid met dergelijk hoogte gerechtvaardigd is.

Als er nu nog wat argumenten komen naast het superargument "zo zijn nou eenmaal de regels" waarom Pasic enkele weken voor het afronden van haar examen het land uit wordt gekickt moet worden, is iedereen weer blij.

Waarom zou zij dat wel mogen en andere mensen niet? Positieve discriminatie lijkt mij op dit vlak uit den boze en het iedereen toestaan is niet te betalen. Waarom zou een buitenlander überhaupt op onze kosten onderwijs mogen volgen, waarvoor wij nooit meer geld terugzien, sterker nog, wat ons geld gaat kosten omdat zij in hun eigen land hun concurrentiepositie ten nadele van ons verbeteren?


Gelijkheid is een uitvinding van het gepeupel om wraak te nemen op de sterken.


Psychonaut
Usericon van Psychonaut
Posted 25-04-2006 15:02 by Psychonaut Wijzig reactieProfiel van PsychonautQuote dit bericht

Taïda heeft geen geldige reisdocumenten

WINTERSWIJK - Het is nog onduidelijk wanneer de Kosovaarse scholiere Taïda Pasic Nederland zal verlaten. Zij heeft geen geldige reisdocumenten. Daardoor bestaat de kans dat zij bepaalde landen niet binnenkomt en haar reis niet kan voortzetten. Dat liet haar pleegvader H. Meulenkamp dinsdag weten.

De rechter bepaalde vorige week dat Taïda onrechtmatig in Nederland is. Minister Verdonk (Vreemdelingenzaken) liet daarop weten dat de 18-jarige Kosovaarse uiterlijk vrijdag het land moet verlaten. Taïda heeft aangegeven dat ze dat vrijwillig wil doen en niet wil wachten op uitzetting. Volgens Meulenkamp werkt de Immigratie- en Naturalisatiedienst aan een oplossing.

Wat er gaat gebeuren als ze op vrijdag nog steeds niet de juiste papieren heeft, is onduidelijk. Ook is onbekend wat haar eindbestemming zal worden.


jbassist
Say It With Jb.
Usericon van jbassist
Posted 25-04-2006 15:05 by jbassist Wijzig reactieProfiel van jbassistQuote dit bericht

quote:
Op 25 april 2006 15:02 schreef Psychonaut het volgende:
Minister Verdonk (Vreemdelingenzaken) liet daarop weten dat de 18-jarige Kosovaarse uiterlijk vrijdag het land moet verlaten.



SMET op nederland, oportunistisch stink wijf die op deze manier populair denkt teworden.
En al deed ze goede dingen, ik word elke keer weer depressief al ik die kop zie


"BONKE! next time you fuck in my bathroom, fucking throw the condoms into the toilet! not in or on top of the goddamn sink...."


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 25-04-2006 15:05 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

quote:
Op 25 april 2006 14:14 schreef Schaffelaer het volgende:
Het ging niet om zomaar asiel verlenen. Het ging om een verlenging van enkele weken voor het afmaken van haar vwo-opleiding
Nha kijk, ze was in principe al eerder uitgewezen, ging dus niet om weken ... maar doordat heel SBS6-kijkend Nederland zich ermee ging bemoeien duurde het veel langer. Staat neemt dan nog de moeite om de mogelijkheid van het toch afronden van opleiding te bekijken, daar moet ze dan blij mee zijn. Zelfs in Kosovo moeten ze onder de indruk zijn van zo'n opleiding en moet een verdere opleiding weinig problemen opleveren ...

quote:
Extra regels brengt extra moeilijkheden met zich mee, dat is in het verleden nooit anders geweest. Dit mag echter nooit een reden zijn om het geheel af te blazen, doch dient juist een uitdaging te zijn om de regelgeving zo elegant als mogelijk aan te pakken.
Klopt, maar het moet niet te gek worden, anders kan Verdonk voor elke asielzoeker persconferenties gaan geven, dat is niet werkzaam en dan geef je de macht uit handen.


stalinorgel
Usericon van stalinorgel
Posted 25-04-2006 15:20 by stalinorgel Wijzig reactieProfiel van stalinorgelQuote dit bericht

quote:
Daardoor bestaat de kans dat zij bepaalde landen niet binnenkomt en haar reis niet kan voortzetten.


ja, en, dus? Is ze hier tenminste eindelijk opgebokt. In andere landzen zal ze (gelukkig) minder zacht worden behandeld.


Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 25-04-2006 15:24 by Chelman Wijzig reactieProfiel van ChelmanQuote dit bericht

quote:
Op 25 april 2006 15:20 schreef stalinorgel het volgende:
ja, en, dus? Is ze hier tenminste eindelijk opgebokt. In andere landzen zal ze (gelukkig) minder zacht worden behandeld.


Ja. Ze wordt teruggestuurd naar land van herkomst: Nederland.



KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


jbassist
Say It With Jb.
Usericon van jbassist
Posted 25-04-2006 15:29 by jbassist Wijzig reactieProfiel van jbassistQuote dit bericht

quote:
Op 25 april 2006 15:24 schreef Chelman het volgende:
Ja. Ze wordt teruggestuurd naar land van herkomst: Nederland.




Chickies mog'n blijv'n


"BONKE! next time you fuck in my bathroom, fucking throw the condoms into the toilet! not in or on top of the goddamn sink...."


stalinorgel
Usericon van stalinorgel
Posted 25-04-2006 15:30 by stalinorgel Wijzig reactieProfiel van stalinorgelQuote dit bericht

quote:
Op 25 april 2006 15:29 schreef jbassist het volgende:
Chickies mog'n blijv'n


Klinkt als Ali G. politiek


jbassist
Say It With Jb.
Usericon van jbassist
Posted 25-04-2006 15:31 by jbassist Wijzig reactieProfiel van jbassistQuote dit bericht

Ali G dan ook For president


"BONKE! next time you fuck in my bathroom, fucking throw the condoms into the toilet! not in or on top of the goddamn sink...."


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 25-04-2006 15:31 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

Nee is sociaal beleid, zo komen lelijke losers ook nog aan een vrouw ...


stalinorgel
Usericon van stalinorgel
Posted 25-04-2006 15:33 by stalinorgel Wijzig reactieProfiel van stalinorgelQuote dit bericht

quote:
Op 25 april 2006 15:24 schreef Chelman het volgende:
Ja. Ze wordt teruggestuurd naar land van herkomst: Nederland.



Zonder Neerlandsche papieren, lijkt me niet. Moet ik denken aan die film met Tom Hanks. Die kerel op het vliegveld



Schaffelaer
many miles from Spancil Hill
Usericon van Schaffelaer
Posted 25-04-2006 15:33 by Schaffelaer Wijzig reactieProfiel van SchaffelaerQuote dit bericht

quote:
Op 25 april 2006 14:52 schreef Chelman het volgende:
Euh nee hoor. Zoals je zelf zegt moet elk geval apart behandeld worden. Zij hebben geen manier om vooraf te weten waarom ik de snelheid aan het overtreden was. Misschien wilde ik Beatrix voor een aanslag behoeden?


*zucht* Dat bedoel ik toch niet man, je geeft toch zelf een verhaal over dat je eerder bij je vrouw moet zijn???? Dit soort argumenten hebben al vaker de revue gepasseerd en daarom hoeft er geen nieuwe afweging gemaakt te worden.

Dat je nu weer ineens over Beatrix begint is natuurlijk belachelijk.

quote:
Je kan recht lullen wat krom is maar in Nederland zijn er regels die bepalen hoe we in bepaalde situaties handelen. Daarin staat onder andere vastgelegd dat elke aanvraag individueel beoordeeld dient te worden volgens bepaalde regels. Uiteindelijk is de beoordeling negatief uitgevallen. De voors waren kleiner dan de tegens om in jouw terminologie te praten. Er is dus weldegelijk een individuele afweging van haar persoonlijke situatie gemaakt. Als men dat 'inhumaan' vindt dan moeten de afwegingscriteria aangepast worden...en daarvoor hebben we bepaalde mechanismes.

Dit staat los van het feit of het moreel goed of slecht is om haar uit te zetten. Dat is een afzonderlijke kwestie die je met JA, NEE of MISSCHIEN kan beantwoorden. De kwestie hier is: Was het JUIST om haar uit te zetten? Deze vraag kan alleen met JA beantwoord worden.

Eigenlijk ben je mij nu impliciet aan het gelijk geven, dus daar ben ik heel blij mee.


Dear dirty delightful old drunken old days


jbassist
Say It With Jb.
Usericon van jbassist
Posted 25-04-2006 15:33 by jbassist Wijzig reactieProfiel van jbassistQuote dit bericht

quote:
Op 25 april 2006 15:31 schreef Jenje het volgende:
Nee is sociaal beleid, zo komen lelijke losers ook nog aan een vrouw ...


Nah, daar hewwe Alcohol en dure auto's voor!


"BONKE! next time you fuck in my bathroom, fucking throw the condoms into the toilet! not in or on top of the goddamn sink...."


stalinorgel
Usericon van stalinorgel
Posted 25-04-2006 15:34 by stalinorgel Wijzig reactieProfiel van stalinorgelQuote dit bericht

quote:
Op 25 april 2006 15:31 schreef jbassist het volgende:
Ali G dan ook For president


leuk plan, maar ik denk dat Ali G. een betere kijk op chickies heeft. Dit Oostblok geval is not quite appetijtelijk te noemen


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 25-04-2006 15:35 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

quote:
Op 25 april 2006 15:33 schreef jbassist het volgende:
Nah, daar hewwe Alcohol en dure auto's voor!
En de lelijke krakers dan?


jbassist
Say It With Jb.
Usericon van jbassist
Posted 25-04-2006 15:36 by jbassist Wijzig reactieProfiel van jbassistQuote dit bericht

Kraaksters?


"BONKE! next time you fuck in my bathroom, fucking throw the condoms into the toilet! not in or on top of the goddamn sink...."


Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 25-04-2006 15:41 by Chelman Wijzig reactieProfiel van ChelmanQuote dit bericht

quote:
Op 25 april 2006 15:33 schreef Schaffelaer het volgende:
*zucht* Dat bedoel ik toch niet man, je geeft toch zelf een verhaal over dat je eerder bij je vrouw moet zijn???? Dit soort argumenten hebben al vaker de revue gepasseerd en daarom hoeft er geen nieuwe afweging gemaakt te worden.



Denk je nou echt dat Taïda de eerste scholiere is die teruggestuurd wordt naar een land dat naar alle maatstaven geen echte vluchtelingen (meer) produceert? Ik dacht het niet. Die afwegingen zijn dus ook al dertig keer gemaakt.

Case closed.

quote:

Eigenlijk ben je mij nu impliciet aan het gelijk geven, dus daar ben ik heel blij mee.

Ik zeg steeds hetzelfde: De regels in Nederland vereisen dat ze teruggestuurd wordt. Deze beslissing vond plaats na een individuele afweging zoals dat met alle asielaanvragen gebeurt.

Jij vindt dat er GEEN individuele afweging plaats heeft gevonden. Of liever gezegd: jij bent niet helemaal eens met de resultaat van de afweging en vindt daarom dat het niet voldoende gemotiveerd is. Ik daarentegen stel dat het mij geen drolleke uitmaakt of ze blijft of weggaat maar dat haar uitzetting conform de hier geldende regels plaats heeft gevonden.

Jij koppelt een waardeoordeel aan de beslissing om haar uit te zetten. Ik niet.

Ergo: we zijn het niet helemaal eens.


KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


Cainam Ladicius
Usericon van Cainam Ladicius
Posted 25-04-2006 15:46 by Cainam Ladicius Wijzig reactieProfiel van Cainam LadiciusQuote dit bericht

quote:
Op 25 april 2006 14:52 schreef Chelman het volgende:
Je kan recht lullen wat krom is maar in Nederland zijn er regels die bepalen hoe we in bepaalde situaties handelen. Daarin staat onder andere vastgelegd dat elke aanvraag individueel beoordeeld dient te worden volgens bepaalde regels. Uiteindelijk is de beoordeling negatief uitgevallen. De voors waren kleiner dan de tegens om in jouw terminologie te praten. Er is dus weldegelijk een individuele afweging van haar persoonlijke situatie gemaakt. Als men dat 'inhumaan' vindt dan moeten de afwegingscriteria aangepast worden...en daarvoor hebben we bepaalde mechanismes.

Dit staat los van het feit of het moreel goed of slecht is om haar uit te zetten. Dat is een afzonderlijke kwestie die je met JA, NEE of MISSCHIEN kan beantwoorden. De kwestie hier is: Was het JUIST om haar uit te zetten? Deze vraag kan alleen met JA beantwoord worden.


Dit lijkt me inderdaad de kern van de discussie en hadden al verschillende mensen opgemerkt :

1 groep zegt: zo zijn de regels en ik vind het moreel niet verwerpelijk, c.q. goed
andere groep zegt: zo zijn de regels en die zijn kut, want er is dit specifieke geval die wij niet wenselijk achten, dus we moeten de regels omgooien.

Ik hoor duidelijk bij de laatste groep.



Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 25-04-2006 15:47 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

quote:
Op 25 april 2006 15:36 schreef jbassist het volgende:
Kraaksters?
Ja daag die wassen zich nooit remember


chaoss
UNITY!
Usericon van chaoss
Posted 25-04-2006 15:49 by chaoss Wijzig reactieProfiel van chaossQuote dit bericht

Heerlijk weer hoor.
Taïda moet het land uit, maar ze zijn even vergeten te kijken naar reisdocumenten. Blijkbaar was men te druk bezig met een uitzetting van een meisje dat blijkbaar intelligent genoeg is om juridische stappen te ondernemen (en dat kan en doet niet iedere vluchteling) om ook even te kijken of het überhaupt wel mogelijk is het persoon voor een bepaalde data uit te zetten.

Wederom een kenmerk van Verdonk. Soundbites en oneliners, maar vervolgens iets eisen dat blijkbaar onmogelijk is. Imagebuilding


don't fuck the system, change it


Dit topic is 9 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9
Index / Nieuws, actualiteit en media Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen