IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Muziek algemeen Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 6 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6
Auteur:
Topic : Meest overschatte bands Volgende pagina
ArieDeKnaller
Hit a girl
Usericon van ArieDeKnaller
Posted 12-01-2002 12:35 by ArieDeKnaller Wijzig reactieProfiel van ArieDeKnallerQuote dit bericht

En wie vind JIJ de meest overschatte bands, beste vriend? Zwijg niet langer en laat je stem horen!
(En nu niet aankomen met bands die in een genre zitten waar je sowieso geen kloot aanvindt, want dan kunnen we allemaal wel Wolter Kroes of de Electronica's noemen... (al zijn die laatste eigenlijk briljant. Absoluut de Nederlandse tegenhanger van Hot Butter!)

Enfin, wetende dat ik mijzelf hiermee verre van populair maak, durf ik dankzij mijn kloeke inborst toch de naam van Immortal te poneren... Ok, Pure Holocaust is onovertroffen, maar "Battles...", en "Blizzard Beasts" hangen toch ook maar aan elkaar van slordigheid en half werk. En dan hebben we het nog niet eens gehad over het happy de peppy-album "Damned in Black" waarvan ze zelf beweren dat het 'darker and more evil' dan al hun andere materiaal is...
Om over de teksten (+ bijbehorende fouten) nog maar te zwijgen.

Nog 1: Emperor. Dat laatste album wordt overal de hemel in geprezen en slecht is het niet, maar let bijvoorbeeld eens op de zogeheten 'clean vocals'. Enige variatie is er nauwelijks in te ontdekken, laat staan een goeie zanglijn. Alles is langgerekt en soms enigszins geforceerd. Na "Anthems..." vind ik ze alleen maar minder geworden.

Dolf Brouwers - another dead hero

Ares
Usericon van Ares
Posted 12-01-2002 12:36 by Ares Wijzig reactieProfiel van AresQuote dit bericht

Dimmu Borgir en Darkthrone

ArieDeKnaller
Hit a girl
Posted 12-01-2002 12:39 by ArieDeKnaller Wijzig reactieProfiel van ArieDeKnallerQuote dit bericht

quote:
Op 12 januari 2002 12:36 schreef Ares het volgende:
Dimmu Borgir en Darkthrone

Ja, Darkthrone is ook zo'n legende... Op zich terecht omdat ze er al redelijk vroeg bij waren, maar al met al is "Transilvanian Hunger" hun enige ECHT goeie album. Ik heb ze (bijna) allemaal, maar luister er zelden 1 helemaal af.

Dwaallicht
Usericon van Dwaallicht
Posted 12-01-2002 12:40 by Dwaallicht Wijzig reactieProfiel van DwaallichtQuote dit bericht

Hey, ik ben het zowaar met ArieDeKnaller eens. edit: de 1e post dan Darkthrone heeft van 'Ablaze...' tot en met 'Panzerfaust' klasse albums afgeleverd. Daarna houdt het wel definitief op.

Overschatte death metal bands:
1. Cannibal Corpse
2. Krisiun
3. God Dethroned

Overschatte black metal bands:
1. Emperor
2. Opeth
3. Dissection

Overschat hoeft niet per sé 'slecht' te betekenen, maar wel... OVERschat.

[Dit bericht is gewijzigd door Dwaallicht op 12-01-2002 12:41]

ArieDeKnaller
Hit a girl
Posted 12-01-2002 12:47 by ArieDeKnaller Wijzig reactieProfiel van ArieDeKnallerQuote dit bericht

God Dethroned heeft op "The Grand Grimoire" en "Bloody Blasphemy" toch wel veel nummers staan die ook echt staan als een huis. Herkenbaar, catchy (vies woord, maar ok, als het niet snel verveelt mag het) en toch redelijk knallen met die ballen...

Krisiun is inderdaad ook zo'n band waar ik niks mee kan. Voor mij blijft het toch maar een beetje vervelend gedrum en meer van hetzelfde

elessar
sienimyrkytys
Usericon van elessar
Posted 12-01-2002 12:48 by elessar Wijzig reactieProfiel van elessarQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/ouwetaart/

Marduk
Emperor
en idd Dissection

Dwaallicht
Usericon van Dwaallicht
Posted 12-01-2002 12:51 by Dwaallicht Wijzig reactieProfiel van DwaallichtQuote dit bericht

quote:
Op 12 januari 2002 12:47 schreef ArieDeKnaller het volgende:
Krisiun is inderdaad ook zo'n band waar ik niks mee kan. Voor mij blijft het toch maar een beetje vervelend gedrum en meer van hetzelfde

Och, ik vind Krisiun best OK, ben vooral benieuwd naar het oudere materiaal... ik snap niet dat men zo enorm hoog opgaf over de nieuwere dingen (vanaf 'Conquerors of Armageddon'), toen dat album uitkwam was het best wel een hype. Maar die drummer had net zo goed een computer kunnen zijn, en de nummers zijn compleet om de solo's heengeschreven... enige echt toffe moment op die CD vind ik dat 'Kill, Kill, Kill Lord Jesus Christ'... live kwam het trouwens allemaal een stuk beter over.

GkuA
-nt
Usericon van GkuA
Posted 12-01-2002 13:28 by GkuA Wijzig reactieProfiel van GkuAQuote dit bericht

Cannibal Corpse en Opeth

'I think therefore I am, I think' -Nordom the Modron

Hrugnir
Submit To Selfdestruction
Usericon van Hrugnir
Posted 12-01-2002 13:41 by Hrugnir Wijzig reactieProfiel van HrugnirQuote dit bericht

overschat :

Emperor met hun nieuwste album, daar had ik toch wel meer van verw8

Dimmu Borgir : dat hoeft geen uitleg...

MassMörd

Emperor
wroah!
Usericon van Emperor
Posted 12-01-2002 13:57 by Emperor Wijzig reactieProfiel van EmperorQuote dit bericht

Ik vind het vaag dat jullie Emperor en Opeth overschat vinden, want naar mijn mening hebben hun nummers echt variatie, maar goed, om weer op het topic te komen:

Ik vind Dimmu Borgir tegenwoordig overschat, ik vind geen donder aan hun laatste album en die 'All Star' bands van tegenwoordig is ook overschat en die namen worden alleen gebruikt om geld te verdienen, kijk maar naar die band van tjodalf(hoe die band ook heet).

Een probleem is pas een probleem als er een oplossing is, anders is het een feit!

Lord Morgoth
Fear me...
Usericon van Lord Morgoth
Posted 12-01-2002 13:58 by Lord Morgoth Wijzig reactieProfiel van Lord MorgothQuote dit bericht

Slayer

Valar Morghulis! All men must die -- Jaqen H’ghar

Ares
Usericon van Ares
Posted 12-01-2002 13:59 by Ares Wijzig reactieProfiel van AresQuote dit bericht

Idd, Emperor, die was ik nog vergeten, dat nieuwe album van ze... Wat een kutcd...
En Slipknot, Limp Bizkit, Linkin Park, Rammstein.. Allemaal van die onwijs overschatte bands..

Dwaallicht
Usericon van Dwaallicht
Posted 12-01-2002 14:05 by Dwaallicht Wijzig reactieProfiel van DwaallichtQuote dit bericht

quote:
Op 12 januari 2002 13:57 schreef Emperor het volgende:
Ik vind het vaag dat jullie Emperor en Opeth overschat vinden, want naar mijn mening hebben hun nummers echt variatie, maar goed, om weer op het topic te komen:

Jij vindt het vaag, omdat jij die bands overschat
Vooral Opeth vind ik schromelijk overschat (Emperor heeft tenminste nog goed oud spul), ik vind het namelijk deprimerend simpele 'prog'rock met een black metal sausje en enorme RUKKERS van muzikanten. Bovendien kunnen ze niet een fatsoenlijk nummer schrijven. En iedereen loopt ermee weg want het is zo 'progressief' en 'goed gespeeld' etc. Ze mogen dan wel verstand hebben van spelen, maar niet van METAL.

Hrugnir
Submit To Selfdestruction
Usericon van Hrugnir
Posted 12-01-2002 14:09 by Hrugnir Wijzig reactieProfiel van HrugnirQuote dit bericht

quote:

Ik vind Dimmu Borgir tegenwoordig overschat, ik vind geen donder aan hun laatste album en die 'All Star' bands van tegenwoordig is ook overschat en die namen worden alleen gebruikt om geld te verdienen, kijk maar naar die band van tjodalf(hoe die band ook heet).

de band van tjodalv is Susperia volgens mij met o.a. ex- Old Mans Child leden

MassMörd

Ares
Usericon van Ares
Posted 12-01-2002 14:10 by Ares Wijzig reactieProfiel van AresQuote dit bericht

En Cradle of Filth niet te vergeten

ArieDeKnaller
Hit a girl
Posted 12-01-2002 14:13 by ArieDeKnaller Wijzig reactieProfiel van ArieDeKnallerQuote dit bericht

quote:
Ik vind het vaag dat jullie Emperor en Opeth overschat vinden, want naar mijn mening hebben hun nummers echt variatie

Variatie hebben ze zeker. En Anthems vind ik ook wel goed, maar die laatste CD vind ik lang niet zo geniaal als-ie wordt voorgesteld.

suzanne
Goddess
Usericon van suzanne
Posted 12-01-2002 14:24 by suzanne (Bestuurslid stichting) Wijzig reactieProfiel van suzanneQuote dit bericht

Within Temptation.....er zijn heel veel bands die hetzelfde kunstje kunnen, maar dan beter

I've been sleeping a thousand years it seems...got to open my eyes to everything...

Voice_of_thunder
Usericon van Voice_of_thunder
Posted 12-01-2002 14:29 by Voice_of_thunder Wijzig reactieProfiel van Voice_of_thunderQuote dit bericht

Cannibal Corpse
slayer

Asherah
Usericon van Asherah
Posted 12-01-2002 14:34 by Asherah Wijzig reactieProfiel van AsherahQuote dit bericht

After-Forever...

NecRomantica
Usericon van NecRomantica
Posted 12-01-2002 14:38 by NecRomantica Wijzig reactieProfiel van NecRomanticaQuote dit bericht

mortician
nargaroth!!!
dark funeral
marduk
emperor

0Tolerence
Usericon van 0Tolerence
Posted 12-01-2002 16:04 by 0Tolerence Wijzig reactieProfiel van 0TolerenceQuote dit bericht

Slayer is zondermeer overschat, wat ze nu afleveren is zeker onder de maat. Ik vind het zelfs niet echt goed meer..
Metallica, naja dat mag duidelijk zijn..
Verder al die irritante commerciele kutherrie!

"This one is older than shit, heavier than time!"

Nuclearbastard
Usericon van Nuclearbastard
Posted 12-01-2002 16:11 by Nuclearbastard Wijzig reactieProfiel van NuclearbastardQuote dit bericht

Ik vindt Judas Iscariot en Nargaroth overschatte bands. De muziek is niets mis mee (al vindt ik Nargaroth soms wat langdradig), maar iedereen loopt achter die lui aan terwijl ik het een stelletje mongolen vindt.

ARE YOU A TREND OR ARE YOU SADISTIK

satanos
Usericon van satanos
Posted 12-01-2002 19:47 by satanos Wijzig reactieProfiel van satanosQuote dit berichthttp://www.feestopmaat.nl

quote:
Op 12 januari 2002 14:05 schreef Dwaallicht het volgende:
Jij vindt het vaag, omdat jij die bands overschat
Vooral Opeth vind ik schromelijk overschat (Emperor heeft tenminste nog goed oud spul), ik vind het namelijk deprimerend simpele 'prog'rock met een black metal sausje en enorme RUKKERS van muzikanten. Bovendien kunnen ze niet een fatsoenlijk nummer schrijven. En iedereen loopt ermee weg want het is zo 'progressief' en 'goed gespeeld' etc. Ze mogen dan wel verstand hebben van spelen, maar niet van METAL.

ben ik het niet echt[of eigenlijk helemaal niet me eens], simpel? niet echt ,zeg maar gerust irritant moeilijk om te spelen
Geen verstand van metal, Kom op zeg ze zijn gewoon heel goed bezig
het enige probleem is dat jij niet van deze stijl houdt Over Emperor geef ik je wel gelijk
*maar weer even met de topic meedoen*
-darkthrone
-emperor
-mayhem
-slayer
-manowar [maar dat ligt ,meer aan mij]

attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 12-01-2002 20:11 by attila_de_hun Wijzig reactieProfiel van attila_de_hunQuote dit bericht

gorefest
thanatos
after forever
ancient rites
emperor
darkthrone
machinehead
en nog veel meer

de meest zijn best goed (behalve gorefest en machinehead) maar gewoon niks speciaals. vooral de nederlandse bands worden door de nederlandse pers erg opgehemeld. gewoonomdat het nederlanders zijn denk ik.

Pandaemonaeon
Pipo is back in town
Usericon van Pandaemonaeon
Posted 12-01-2002 20:23 by Pandaemonaeon Wijzig reactieProfiel van PandaemonaeonQuote dit bericht

quote:
Op 12 januari 2002 14:09 schreef Hrugnir het volgende:
de band van tjodalv is Susperia volgens mij met o.a. ex- Old Mans Child leden

als het om old mans child gaat.. DIE ZIJN GEWOON COOL vind ik dan.. of het posser is of niet.. (zijn stem is echt PICOBELLO)

Godverdommen..

Dwaallicht
Usericon van Dwaallicht
Posted 12-01-2002 20:40 by Dwaallicht Wijzig reactieProfiel van DwaallichtQuote dit bericht

quote:
Op 12 januari 2002 19:47 schreef satanos het volgende:
ben ik het niet echt[of eigenlijk helemaal niet me eens], simpel? niet echt ,zeg maar gerust irritant moeilijk om te spelen

Doh, als je wil kan je 'vader Jacob' ook net zo moeilijk maken als je zelf wil... ik had het niet over techniek (hey, ik ben fan van ouwe Darkthrone weet je...).

quote:
Geen verstand van metal, Kom op zeg ze zijn gewoon heel goed bezig

Wat een overtuigend argument!

quote:
het enige probleem is dat jij niet van deze stijl houdt

Nee, het enige probleem is dat jij de een of andere infatuatie met Opeth hebt, haha. (zo kan ik het ook...)

Dit topic is 6 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6
Index / Muziek algemeen Active topics Nieuw topic Post reply Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com