|
Dit topic is 16 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 | ||||
Auteur: |
|
|
Mogwai! www.myspace.com/heerschendeheerschers www.myspace.com/dihm www.myspace.com/departuremetal http://www.departuremetal.com http://www.freewebs.com/grindbashers |
|
Postrock: Explosions in the Sky Mogwai Het wat zwaardere werk: Neurosis Isis Cult of Luna Callisto Minsk Transmission 0 Buried Inside Overmars ... [Dit bericht is gewijzigd door NecRobert op 28-06-2006 17:28] Zelfmoord plegen is wel het laatste wat ik zou doen. |
|
Isis en cult of Luna liggen mij echt niet. Minsk is zaalig! Blijkbaar is Isis een topband, maar mij ligt het zo niet echt signature |
|
Cult of Luna Knut Khoma ISIS Mono Neurosis Oceansize Pelican Transmission0 This will destroy you Yakuza Red Sparowes zegt mijn c:/media/music/postcore Inter faeces et urinam nascimur |
|
Red Sparowes idd! Zelfmoord plegen is wel het laatste wat ik zou doen. |
|
Red Sparowes, Knut en Cult of Luna Member of the iso-betawuste crew!! |
|
Tja, ik zou een band als Neurosis dus nooit postrock willen noemen. Samen met band als ISIS en CoL zou ik het meer in de postcore-scene willen gooien omdat de hardcore (beukeffect) er sterk aanwezig is. In postrock draait het gewoon niet om beuken. Maar goed, Knut zou ik bijv ook geen postcore willen noemen, omdat het totaal niet posty te noemen is, dan noem ik dat dan weer Noisecore Ach, zo hou je zelf een beetje bezig he. Daarnaast is er ook nog zoveel interferentie met sludge, doom en stoner..... Typerende postrock bands zijn voor mij: GYBE!, Sigur Ros, Mogwai, Explosions in the Sky, etc. Edit: Hoe kon ik Red Sparowes vergeten....maar dat is ook weer een geval apart, omdat het postcore lui zijn die postrock spelen [Dit bericht is gewijzigd door Cainam Ladicius op 28-06-2006 17:54] |
|
quote: Het meerendeel van de rest van je lijst wou ik toch nog eens fatsoenlijk uitchecken. Valt Sigur Ros ook niet onder de post rock? Edit: Cainam Ladicius meent van wel. [Dit bericht is gewijzigd door slome op 28-06-2006 17:57] |
|
Ja, Sigur Ros lijkt me duidelijk post-rock. Hier is nog een mooi lijstje: http://www.last.fm/tag/post-rock Pelican was eerst postcore, maar maken nu inderdaad meer postrock. En waarom Radiohead erbij staat Laat men trouwens ook Mono niet vergeten! |
|
Zo, eens kijken of pandora iets met een van deze namen kan |
|
quote: dat is het! dat beukeffect me doesn't like Mono is ook zeer aangenaam! Monno vind ik dan weer iets te, noisy, maar kan soms leuk zijn signature |
|
Volgens mij mag Bohren Und Der Club Of Gore ook vermeld worden. Ik meende altijd dat de muziek onder het genre "dronende ambient met jazz meuk er door" viel, maar misschien dekt postrock de lading ook wel. Ik hoor het wel. Deze kent pandora iig wel Edit: typo [Dit bericht is gewijzigd door slome op 28-06-2006 18:11] |
|
De meesters der postrock: Godspeed You! Black Emperor She Said Destroy in Black New York |
|
Ah, topic om in de gaten te houden, hehe. Nieuwe namen om op te zoeken! |
|
Inderdaad, ook een aanrader Russian Circles |
|
Ah goed topic! Begin me steeds meer te interesseren in deze muziekstijl. zo kan ie wel weer |
|
Is Sigur Ros ook post rock? |
|
Duidelijk zo kan ie wel weer |
|
quote: Okey. Sigur Ros is tevens ge-ni-aal! Er is een tijd geweest dat ik elke doordeweekse dag circa 1 uur met de bus moest voordat ik bij mijn school was. En Sigur Ros hielp mij om deze rit niet saai te maken, vooral in combinatie van het landschap (Flevolandse polder). [Dit bericht is gewijzigd door R. op 29-06-2006 0:39] |
|
Ja Sigur Ros is meesterlijk. Die laatste cd vind ik wat minder, iets te cachy, maar () en Agaetis Byrjun (ofzo) zijn echt goed. zo kan ie wel weer |
|
en GY!BE en 65daysofstatic, ook postrock? Faustian Spirit of the Earth |
|
Nee die dan weer niet zo kan ie wel weer |
|
ok wat zijn ze dan wel? Faustian Spirit of the Earth |
|
Dat 65daysofstatic is inderdaad ook een maffe zooi (de eerste ken ik niet)... en ik heb ook geen enkel idee hoe je die muziek zou moeten noemen. Maar het is in ieder geval te elektronisch om er postrock danwel -core van te maken, I guess.... Alhoewel ik het dan nog wel kan begrijpen dat men het gooit op invloeden van Explosions in the Sky. Inter faeces et urinam nascimur |
|
Kent er iemand Noi of iets in die aard? Can anybody see the light.. Where the morn meets the dew... And the tide rises...Did you realise no one can see inside your view... Did you realise forwhy this sight belongs to you... |
Dit topic is 16 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 |
Index / Muziek algemeen | Volgende pagina |