|
Dit topic is 13 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 | ||||
Auteur: |
|
|
Nou, dat weet ik nog niet zo zeker eigenlijk... |
|
De nieuwe plaat komt op 21 januari uit! quote: |
|
Wel benieuwd naar |
|
Geil! Op 24 november 2016 16:00 schreef F.Jacobse het volgende: Ik vind het veels te plat. |
|
Ook ontzettend gaaf dat één van de spilfiguren in de shoegaze (Neil Halstead) de vocalen verzorgt op een track. Alcest lijkt nu echt full-on shoegaze met wat dream pop te gaan, daar heb ik helemaal geen problemen mee! [Dit bericht is gewijzigd door HierIsMike op 08-11-2013 14:21] |
|
Was een enorme fanboii en pre-orderde de laatste twee platen bij Prophecy. Nu heb ik meer zoiets van: "Ach, ik zal hem tegen die tijd wel eens downloaden en proberen." |
|
JAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA!!!!!!! Opale Wat een prachtig nummer! Ik denk wel dat er genoeg mensen zijn die de metalelementen missen. Veel invloeden van Slowdive en dat is alleen maar goed. [Dit bericht is gewijzigd door HierIsMike op 29-11-2013 18:07] |
|
quote: Ik vind het wel jammer dat ze afstappen van hun oude black metal meets shoegaze aspect. Een van de sterkste punten uit het Alcest-repertoire waren de door merg en been gaande screams van Neige en, afgaand op hun laatste videoclip (Opale), ziet het er naar uit dat ze eerder de kant opgaan van gewone postrock waarbij er weinig ruimte gelaten wordt voor die blackmetalstukken van weleer. 'k Vond om eerlijk te zijn Les Voyages de l'Ame al niet echt denderend meer maar 'k heb voorlopig geen hoge verwachtingen. Het album zal waarschijnlijk wel sterk zijn maar ik denk niet dat het mij zal kunnen bekoren zonder die black metal gedeelten. 'k Ga het hoedanook een kans geven. |
|
Opale is sowieso het meest poppy nummer op de plaat, goede keuze voor een single. Voor de rest is alles inderdaad een heel stuk rustiger maar je hoort nog steeds dat het Alcest is. Voor de release van Shelter (17 januari) zal mijn recensie online staan. |
|
Jij hebt hem al? Op 24 november 2016 16:00 schreef F.Jacobse het volgende: Ik vind het veels te plat. |
|
quote: Yep. Prophecy was dit keer vroeg met downloadpromo's. |
|
Wanneer ga je hem lekken? Op 24 november 2016 16:00 schreef F.Jacobse het volgende: Ik vind het veels te plat. |
|
Staat er nog wat black metalligs op, of is het allemaal als Opale? |
|
Het statement van Neige klopt compleet: Shelter bevat helemaal geen metal. De rest bewaar ik voor de recensie. [Dit bericht is gewijzigd door HierIsMike op 16-12-2013 15:26] |
|
Mooi zo. Op 24 november 2016 16:00 schreef F.Jacobse het volgende: Ik vind het veels te plat. |
|
quote: Thunders, ik moet hem ook nog doen deze week. Is mijn eigen schuld omdat ik al eens eerder van die vage post-metal of wat het ook is gereviewed heb |
|
Lekker zweverig spul. Moet het alleen denk ik nog heel vaak horen om de nummers echt te onderscheiden. Wel ontzettend lekker als je wat rustigs op wilt hebben en dat Franse taaltje geeft het een beetje een vakantiegevoel |
|
Hier alvast een "Opale" review. Sorry voor de Manowarvergelijking http://addergebroed.wordpress.com/2013/12/11/alcest-opale/ |
|
Ik kan het deel over het nummer an sich eigenlijk alleen maar beamen |
|
31 januari staat Alcest in Luxor, Arnhem btw |
|
Zo dat klinkt weer fijn zeg, om bij weg te dromen |
|
Effe wat schaamteloze zelf-promotie http://wp.livereviewer.com/2014/01/09/alcest-shelter-prophecy-productions-release-21-01-2014/ |
|
Zo, zelfs nog hoger dan mijn 96/100 recensie! Trouwens goed geschreven en ik ben het er helemaal mee eens. [Dit bericht is gewijzigd door HierIsMike op 09-01-2014 21:57] |
|
Thanks! Ik zat echt te neigen naar een 5/5, maar dat is voor mij tot nu toe een vrij onbereikbare score geweest, dus maar voor de next best thing gegaan En zo te zien nodigen sommige albums gewoon uit tot lange verhalen Ik heb die nieuwe schijf al flink via FB lopen spammen, zou mooi zijn als de non-metalheads het eens aandurven [Dit bericht is gewijzigd door Morridin op 09-01-2014 22:02] |
Dit topic is 13 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 |
Index / Heavy Metal | Vorige pagina | Volgende pagina |