IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Heavy Metal Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 13 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13
Auteur:
Topic : Alcest Vorige pagina | Volgende pagina
Plokmaestro
jewetug a mattie
Usericon van Plokmaestro
Posted 23-06-2009 10:04 by Plokmaestro Wijzig reactieProfiel van PlokmaestroQuote dit bericht

Had vandaag Frans luistertoets dus dacht: ff franse muziek luisteren

Souvenirs is wel een lekker plaatje hoor. Ciel Errant -> Bergtatt meets American Pie punk en Coldplay

Voor de frans kenners: vinden jullie de teksten ook erg Prévertesque?


Rix
is best gek.
Usericon van Rix
Posted 23-06-2009 11:46 by Rix Wijzig reactieProfiel van RixQuote dit bericht

quote:
Op 23 juni 2009 10:04 schreef Plokmaestro het volgende:
Had vandaag Frans luistertoets dus dacht: ff franse muziek luisteren

Souvenirs is wel een lekker plaatje hoor. Ciel Errant -> Bergtatt meets American Pie punk en Coldplay

Voor de frans kenners: vinden jullie de teksten ook erg Prévertesque?


Kan je wat voorbeelden geven van Prévert die erop lijken volgens jou? Ik heb zelf weinig van Prévert gelezen, dus ik kan het niet met zekerheid zeggen (en het is ook al lang geleden). Voor zo ver ik het goed herinner is het thematisch wel anders, stylistisch moet ik onderzoeken, want het intrigeert me . Straks na m'n examen heb ik tijd genoeg


Plokmaestro
jewetug a mattie
Usericon van Plokmaestro
Posted 23-06-2009 13:10 by Plokmaestro Wijzig reactieProfiel van PlokmaestroQuote dit bericht

Haha, best

Thematiek overlapt volgens mij wel: escapisme, natuur, zondelingen, solitude herken ik in Souvenirs D'Un..

Bladeren die door licht in edelstenen veranderen (Printemps) en veel stukken ("Briser les chaines de tes peurs mortelles pour...", "N'aie crainte, á present tout est fini...") doen mij stylistisch aan als echt Prévert.

Lees de lyrics van de titeltrack, Sur l'Autre Rive.. en Printemps Emeraude. Volgens mij een feest van herkenning voor de Prévert lezer


Lalena
Usericon van Lalena
Posted 13-07-2009 15:24 by Lalena Wijzig reactieProfiel van LalenaQuote dit bericht

Neige is bezig met het nieuwe album!
lees:
http://blogs.myspace.com/index.cfm?fuseaction=blog.view&friendId=147779580&blogId=499995356

[Dit bericht is gewijzigd door Lalena op 13-07-2009 15:31]


ColdheartMinor
Oink! Oink!
Usericon van ColdheartMinor
Posted 13-07-2009 15:36 by ColdheartMinor Wijzig reactieProfiel van ColdheartMinorQuote dit bericht

Zo, dat klinkt gaaf!


Psy_Hell
Usericon van Psy_Hell
Posted 13-07-2009 15:49 by Psy_Hell Wijzig reactieProfiel van Psy_HellQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/psy_sue

Klinkt helemaal te gek :D kan niet wachtten


Helvete
Usericon van Helvete
Posted 02-11-2009 21:26 by Helvete Wijzig reactieProfiel van HelveteQuote dit bericht

quote:
Split Les Discrets / Alcest
Les Discrets / Alcest: Split release due out end of November




The two intertwined music projects Les Discrets and Alcest will issue a split release at the end of this year, available in both 12" vinyl and double CD formats with new and previously unreleased songs, including three exclusive tracks.

Tracklist:
Les Discrets - L' Échappée
Les Discrets - Après L' Ombre (exclusive)
Les Discrets - Song For Mountains (demo) (exclusive)
----
Alcest - Percées De Lumière
Alcest - Circe Poisoning The Sea (exclusive)

Both of these strictly limited formats can be pre-ordered exclusively at the Prophecy online shop as from now:

1) Vinyl 12" version, limited to 500 copies
2) Double CD in digi-sleeve, limited to 1.000 copies


Alterprince
Deze zin is niet waar
Usericon van Alterprince
Posted 02-11-2009 22:03 by Alterprince (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van AlterprinceQuote dit berichthttp://www.facebook.com/profile.php?id=100002022707376

Ziet er goed uit!


"Most people say that they are thinking while they are merely rearranging their prejudices"


ColdheartMinor
Oink! Oink!
Usericon van ColdheartMinor
Posted 03-11-2009 7:41 by ColdheartMinor Wijzig reactieProfiel van ColdheartMinorQuote dit bericht

Hmm netjes netjes!


Psy_Hell
Usericon van Psy_Hell
Posted 03-12-2009 11:37 by Psy_Hell Wijzig reactieProfiel van Psy_HellQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/psy_sue

Ziet er idd verdomd goed uit :D Kan niet wachtten!
Heb hem begin november besteld, iemand de cd/lp's al binnen???
Ben benieuwd.. Ik kan echt niet wachtten, ik ben stiekem een beetje bang dat er iets mis is gegaan ofzo O.o of zouden ze gewoon erg laat zijn?


ColdheartMinor
Oink! Oink!
Usericon van ColdheartMinor
Posted 03-12-2009 15:02 by ColdheartMinor Wijzig reactieProfiel van ColdheartMinorQuote dit bericht

Negen april 2010 (vrijdag) in Romein, Leeuwarden!

[Dit bericht is gewijzigd door ColdheartMinor op 03-12-2009 15:02]


Northward
Usericon van Northward
Posted 03-12-2009 16:57 by Northward Wijzig reactieProfiel van NorthwardQuote dit bericht

quote:
Op 3 december 2009 11:37 schreef Psy_Hell het volgende:
Ziet er idd verdomd goed uit :D Kan niet wachtten!
Heb hem begin november besteld, iemand de cd/lp's al binnen???
Ben benieuwd.. Ik kan echt niet wachtten, ik ben stiekem een beetje bang dat er iets mis is gegaan ofzo O.o of zouden ze gewoon erg laat zijn?

Ik heb hem ook nog niet binnen (ook paar weken terug besteld). Maar hij werd eind november pas verwacht, en weet ook niet of die nu eigenlijk al uit is.


[Dit bericht is gewijzigd door Northward op 03-12-2009 16:58]


Helvete
Usericon van Helvete
Posted 03-12-2009 17:07 by Helvete Wijzig reactieProfiel van HelveteQuote dit bericht

Op de website van Prophecy staat 30 november, maar ik heb 'm nog niet binnen.


Psy_Hell
Usericon van Psy_Hell
Posted 03-12-2009 22:01 by Psy_Hell Wijzig reactieProfiel van Psy_HellQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/psy_sue

Oh ok. Ja dat wist ik, dat hij 30 nov zou komen. Maar miss was ik de enige gelukkig niet dan! Dan komt hij nog!


ColdheartMinor
Oink! Oink!
Usericon van ColdheartMinor
Posted 04-12-2009 18:35 by ColdheartMinor Wijzig reactieProfiel van ColdheartMinorQuote dit bericht

Die nieuwe split klinkt heerlijk. Van beide kanten. Kan niet wachten tot beide langspelers verschijnen.


Helvete
Usericon van Helvete
Posted 04-12-2009 18:52 by Helvete Wijzig reactieProfiel van HelveteQuote dit bericht

quote:
Op 4 december 2009 18:35 schreef ColdheartMinor het volgende:
Die nieuwe split klinkt heerlijk. Van beide kanten. Kan niet wachten tot beide langspelers verschijnen.
Goed om te horen.

Ik heb 'm nog niet binnen, helaas.


Helvete
Usericon van Helvete
Posted 05-12-2009 3:12 by Helvete Wijzig reactieProfiel van HelveteQuote dit bericht

De nieuwe split klinkt wel goed, maar ik had er toch wat meer van verwacht. De nummers van Les Decrets klinken niet slecht, al hebben er wel eens betere nummers (als Les Vieux Ne Meurent Pas) op de Myspace van de band gestaan.

Percées De Lumière van Alcest klinkt echt precies als Amesoeurs. Ik had toch meer op iets in de stijl van Souvenirs d'un Autre Monde of Le Secret gehoopt. Het tweede nummer van Alcest dat op de split staat, stelt niet zo veel voor. Het is meer een outro dan een volwaardig nummer.

Ik ben benieuwd naar de full-lengths van de twee bands en ik hoop dat die van Alcest niet zoveel op de laatste Amesoeurs zal lijken.

[Dit bericht is gewijzigd door Helvete op 05-12-2009 3:27]


GrindMaster
Usericon van GrindMaster
Posted 12-12-2009 21:41 by GrindMaster Wijzig reactieProfiel van GrindMasterQuote dit bericht

Leuk die nieuwe twee nummers, productie mist wat dynamiek, maar verder gewoon erg sterk! Ik kijk uit naar het tweede album


Why doesn't my music get me all the chicks?


Helvete
Usericon van Helvete
Posted 27-01-2010 17:40 by Helvete Wijzig reactieProfiel van HelveteQuote dit bericht

quote:
Ecailles De Lune

Alcest's new album "Ecailles De Lune" (release: March 29, 2010) will be released in the following formats:

1) Digibook CD (standard first press edition)

2) Deluxe edition box (incl. Digibook CD, wallflag, patch, and set of postcards; lim. 1.000)

3) Gatefold vinyl (incl. poster, there'll be two different versions: "classic edition" in black vinyl, lim. 500; "deep sea edition" in blue vinyl, 500 copies)

More information plus pre-order possibilities soon!


http://www.prophecy.cd/


quote:
Écailles de lune - cover and tracklist

Hi

I'm glad to publish the "Écailles de lune" cover art (courtesy of Fursy Teyssier).
The layout will be made by french graphic designer Metastazis.



Tracklist:

1/ Écailles De Lune (part I)
2/ Écailles De Lune (part II)
3/ Percées De Lumière
4/ Abysses
5/ Solar Song
6/ Sur L'Océan Couleur De Fer


Panzerke
Usericon van Panzerke
Posted 27-01-2010 18:40 by Panzerke Wijzig reactieProfiel van PanzerkeQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/Panzerke

Nice, die gaat in pre-order zodra dat kan.



Argh
Usericon van Argh
Posted 27-01-2010 18:43 by Argh Wijzig reactieProfiel van ArghQuote dit bericht

En waar is de heropname van Le Secret dan? Jammer dat het nummer van die split er ook op staat, die bevalt me namelijk totaal niet. Gaat de verkeerde kant op met Alcest imo.


Over Pagan/Viking metal en aanverwanten: "Kan je wel janken over je voorvaderen die draaien zich 2x om in het graf als ze die tyfus fluit horen" - © Burzum 2010


number_17
Usericon van number_17
Posted 27-01-2010 20:57 by number_17 Wijzig reactieProfiel van number_17Quote dit berichthttp://www.ashladan.be

quote:
Op 27 januari 2010 18:43 schreef Argh het volgende:
En waar is de heropname van Le Secret dan? Jammer dat het nummer van die split er ook op staat, die bevalt me namelijk totaal niet. Gaat de verkeerde kant op met Alcest imo.
Vind dat nummer ook iets minder. Die blackmetal screams mogen ze er uit laten.

Juist dat hele dromerige was geweldig.


GrindMaster
Usericon van GrindMaster
Posted 27-01-2010 21:58 by GrindMaster Wijzig reactieProfiel van GrindMasterQuote dit bericht

Prachtig artwork Erg benieuwd naar de plaat zelf. Het zou me echter niks verbazen, uitgaande van de split, dat het erg Amesoeursachtig gaan klinken.


Why doesn't my music get me all the chicks?


Northward
Usericon van Northward
Posted 27-01-2010 22:38 by Northward Wijzig reactieProfiel van NorthwardQuote dit bericht

Split is geweldig, debuut is geweldig, Le Secret is geweldig. Dit gaat één van de muzikale hoogtepunten van 2010 worden.


herske
Usericon van herske
Posted 28-01-2010 0:10 by herske Wijzig reactieProfiel van herskeQuote dit bericht

Ze spelen op 9 april 2010 in Romein Leeuwarden

[Dit bericht is gewijzigd door herske op 28-01-2010 0:11]


Dit topic is 13 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13
Index / Heavy Metal Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen