|
Dit topic is 13 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 | ||||
Auteur: |
|
|
Fans van bands als Sigur Rós, Slowdive, Cocteau Twins en de latere Anathema zullen de nieuwe plaat zeker gaan waarderen. |
|
Ahhhh mooi weer dat nieuwe album. Ik hou van Alcest! |
|
quote:Volgens de review niet. Sowieso een veeeeeeel te hoge score. Op 10 januari 2005 19:47 schreef kwelgeest het volgende: Geen idee of jij het tof vindt maar je kan'm anders zeker voor meer doorverkopen. |
|
quote: ik vind hem ook een beetje te veel doorgeslagen naar het mellow/liefelijke, een paar nummers zijn mooi, maar het volledige album in één zittijd is te veel van het goede, jammer want op hun vorige vond ik dat de balans wel goed zat, veel meer dynamiek |
|
quote: 't waren volgens mij vooral die black metal stukken da 't hem deden. Jammer dat dat contrast verdwijnt. Aan de ene kant zal het hen ten goede komen omdat ze nu een groter publiek aanspreken maar volgens mij zullen ze vanaf nu juist daarom minder en minder black metal verwerken in hun nummers. Ugh |
|
Zelf kende ik de band niet voordat ik het nieuwe album te horen kreeg. Pas na enkele luisterbeurten heb ik op YT eens wat ouder werk geluisterd. Hoewel het oude toffer klonk pakte dit nieuwe album me gewoon meer. |
|
Schitterend album. |
|
nja, sentimentele postrock met veel gazing. Niet slecht, ken alleen genoeg bands die dit nog sterker brengen. signature |
|
quote: Kon het niet laten. Sorry. Over Pagan/Viking metal en aanverwanten: "Kan je wel janken over je voorvaderen die draaien zich 2x om in het graf als ze die tyfus fluit horen" - © Burzum 2010 |
|
quote: Dat is volgens mij best een prestatie. Nieuwe album pakt me niet zo, sowieso is de band me een beetje gaan vervelen en zet liever Souvenirs nog eens op. |
|
Le Secret vond ik leuk; Souvenirs in het begin ook, maar die lachende kindjes enz… nee Willekeur en dictatuur! |
|
quote: In Ecailles de lune zitten ook nog een aantal goeie black metal stukken |
|
quote: Ok, dan geef ik die misschien toch een kans Willekeur en dictatuur! |
|
quote: Vooral Ecailles de lune pt 2. Er zit daar ergens in 't begin een mooie, typische Alcestbreak, in:p |
|
Iemand Glaciation al gehoord? Zij-project van Alcest met nog wat volk van Franse bands. Hoor er veel oude Ulver/Empyrium in terug. Degelijke plaat. discogs sale list: https://www.discogs.com/seller/williamblake?sort=artist%2Casc |
|
quote: Aan het binnenhalen, straks eens luisteren! |
|
Al een tijdje op de computer staan. Degelijk plaatje, en bizar dat er zo weinig over gehoord is. |
|
Klinkt best goed, beetje lafjes af en toe qua riffs, maar er zitten mooie stukken in. |
|
quote: Klonk inderdaad niet verkeerd op het eerste gehoor, buiten de vocalen ook vrij verschillend van andere Neige-projecten. [Dit bericht is gewijzigd door mikkasscar op 27-05-2014 8:41] |
|
quote: Ik vermoed dat de reden ligt in het feit dat het vinyl only is op een onbekend label en er ook totaal geen info te vinden is over wie in de band speelt op de release zelf (alhoewel een simpel bezoek naar metal-archives direct duidelijkheid schept). discogs sale list: https://www.discogs.com/seller/williamblake?sort=artist%2Casc |
|
Waarschijnlijk, maar het gaat wel om Neige, en de enorme populariteit die hij met Alcest heeft vergaard de laatste jaren is niet te ontkennen. |
|
hahahaha, priesters rippen Alcest's video signature |
|
quote: Ik hoor er niet veel oude Ulver en Empyrium in terug, maar het klinkt wel erg lekker! Goeie tip! Correctie: Laatste nummer wel. Kveldssangerige klanken. [Dit bericht is gewijzigd door Vargen666 op 19-07-2014 20:55] |
|
Begin maart kwam onderstaande foto langs op de Facebook van Alcest. Ik ga er van uit dat dit een shirt is, en vraag me af of het ergens te koop is of nog uit moet komen? Iemand enig idee? |
Dit topic is 13 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 |
Index / Heavy Metal | Vorige pagina | Volgende pagina |