![]() |
![]() |
|||||
![]() |
![]() |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() |
|||
|
![]() |
Dit topic is 40 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 |
||||
Auteur: |
|
|
Hee Koen die X is weg ![]() Dus toch maar een Bo-El ? ![]() ![]() |
|
quote: Je hebt er afgelopen zaterdag ook nog eentje verkocht, hoorde ik?! ![]() ![]() |
|
Hey heeft iemand hier een Roland fc-200 of heeft iemand er verstand van? Ik wil namelijk graag weten of ik via mijn rocktron replifex ghost voeding naar dat pedaal kan sturen via de MIDI kabel. Ik weet dat de replifex het kan met rocktron floorboards, maar of het ook op 1 of andere manier mogelijk is met de Roland is voor mij een vraag... Alvast bedankt ![]() ![]() |
|
Ik ben bang van niet ![]() ![]() |
|
Hmm een handleiding lezen levert altijd veel op haha. De roland heeft 5 pins midi in-s en out-s. Dus dat gaat dan niet met een 7 pins? Of is er een manier waarop dit toch mogelijk is? ![]() |
|
quote: Oke bedankt Ratje, zit nu wel erg te twijfelen over de fc-200, is niet makkelijk met zo'n adapter ![]() ![]() |
|
Ik heb nieuwe snaren op mijn bass gelegd en nu klinkt de B snaar 2x zo zacht als de overige snaren. Iemand enig idee hoe dat kan en wat ik er aan kan doen? ![]() |
|
Had je toevallig eerst een taperwound B-snaar bij je snaren? (Dwz, dat de snaar bij de brug dunner is en dus alleen maar de kern van de snaar contact maakt met de brug). In dat geval zou hij nu namelijk met de hele dikte van de snaar op de brug liggen, en zeker bij een B is dat nogal een verschil; De snaar ligt nu dan dus hoger boven je pickup, dan moet je die even omhoogschroeven. EDIT: Sowieso kan je volumeverschil in het algemeen verhelpen door je pickup aan de betreffende kant omhoog te schroeven. [Dit bericht is gewijzigd door Capillatus op 08-04-2007 19:52] ![]() |
|
quote: Je Humbucker bijstellen? in de zin van verhogen ![]() Edit: te laat ![]() [Dit bericht is gewijzigd door waterfiets op 08-04-2007 19:52] ![]() |
|
Ik hoorde laatst van de gitarist van mijn band dat hij een functie in zijn Boss gt8 had waardoor hij zijn E snaar bijv als een D kan laten klinken zonder de gitaar lager te stemmen. Zijn dit soort grapjes ook apart verkrijgbaar? En werkt dat goed? ![]() |
|
Dat heet logischerwijs een pitchshifter, en dat werkt goed als je een goede koopt ![]() Eén van de bekendste is de Whammy van Digitech, een pitchshifter waarmee je de toonhoogte kunt beïnvloeden met een voetpedaal. ![]() |
|
quote: Dus als ik dat ding aan trap dan kan ik een hele avond in zeg maar een C spelen? ![]() |
|
Jawohl. ![]() |
|
Koop anders een Variax met een POD erbij.. kan je onder iedere knop een totaal andere stemming plaatsen. Teloorgang! --> https://youtu.be/fDebPivKw00 ![]() |
|
quote: Ik heb nu 115 snaar dikte voor op m'n bass maar in drop c lopen die snaren nog te modderen als je begrijpt wat ik bedoel ![]() Om nou een pod aan te schaffen voor dat is misschien iets teveel van het goede? Dus een pitchshifter alleen voldoet neem ik aan? [Dit bericht is gewijzigd door waterfiets op 09-04-2007 17:31] ![]() |
|
quote: Mijn ervaring met pitchshifters is nogal slecht. Die vand e podxt zuigt en die van de rokcton replifex is ook niet zo best voor dit soort grapjes. ![]() |
|
quote: Op zoek naar nog dikkere snaren dus ![]() ![]() |
|
of toch variax ![]() Teloorgang! --> https://youtu.be/fDebPivKw00 ![]() |
|
quote:lol, heb ik toch niks aan kerel ![]() ![]() |
|
De pitchshift van de replifex gebruik ik om een 12-snarige gitaar te emuleren, dat is wel weer vet. Maar werkt niet altijd even lekker. Ook bij lead stukjes waar je een 2de partij naast je eigen partij wil laten spelen is leuk. helaas verhoogd de pitchshifter (of verlaagd) dan met een bepaald aantal noten (bijvoorbeld van F naar ![]() Beetje experimenteren hiermee helpt vast wel, maar om het te gebruiken om je bass in een andere stemming te laten spelen... niet doen man, dat is ruk! ![]() Gewoon een 6 snarige bass ofzo kopen? ![]() ![]() |
|
quote: Ja zat ik ook aan te denken, maar dan moet ik em omhoog stemmen ![]() ![]() ![]() |
|
quote: Mee eens, op de gitaar vind ik het ook ruk. ![]() |
|
Ik weiger het om in iets anders dan E of B te spelen. Ik vind het echt nergens voor nodig om iets als (drop) C of A te gebruiken.. Als alle bands daar nu eens in mee zouden gaan zou ik veel meer nummers mee kunnen spelen op mijn gitaar ![]() Teloorgang! --> https://youtu.be/fDebPivKw00 ![]() |
|
quote: Helemaal mee eens ![]() ![]() |
![]() |
Dit topic is 40 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 |
![]() |
Index / Muziek algemeen | ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |