|
Dit topic is 40 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 |
||||
Auteur: |
|
|
watsdat??? ik zit wel eens in de trein de kerktoonladders te doen, in de lucht, maar ik vind het vervend als ik na een paar minuten door krijg dat iedereen naar me zit te kijken van: "shit heej, weer 1 ontsnapt". Dus ik beperk me tot het lezen van boeken in de trein, ik heb net "Genealogie van de moraal" uit, en ik ben nu bezig met de "Eenvoudige Algemene muziekleer". Maar heb je een URL ofzo...? ik ben wel benieuwd, ik heb ook vaak genoeg dat ik ergens zit en dan denk ik, "WTF doe ik hier, ik had ook thuis me snaren af kunnen tuigen". Hmm dat herinnert me, ik moet weer nieuwe snaren kopen, wat raadt je aan, .009 of .010. Ik speel altijd .009 maar ik vroeg me af of het voor metal riffies mischien beter is om .010 te spelen .. Maar jah, ik ratel weer door... [Dit bericht is gewijzigd door Azagthoth op 30-01-2002 11:40] Niet klikken -> http://www.playsomeguitar.com/drugs/brain.html |
|
quote: Ik zal ff kijken of ik het dingetje op internet kan vinden.. Ik kan het niet uitleggen, als je hem ziet snap je het.. Er zitten veertjes in en toetsjes op, die toetsen druk je in en dan train je je vingers.. Pff.. Ik moet een foto van dat ding vinden quote: Hehehe! Ja, schijt aan toch! Maar je kan op die Gripmaster dus die toonladders oefenen.. Hoef je niet meer te 'airguitar-en' (weer een nieuw werkwoord LOL) Ik merkte toen ik begon met de Gripmaster na een week al dat ik meer controle over mijn vingers kreeg.. Net alsof ik me bewuster werd van mijn vingers, errug relaxed! quote:Ik ga ff zoeken.. Ik heb ze al een tijd niet meer in muziekwinkels gezien i.i.g. quote: Dat ligt aan meerdere zaken.. Als ik hard wil trainen, gooi ik er een dikkere set op (vooral goed als je bends wilt trainen), en als ik snelle legato's wil spelen/ oefenen gooi ik er een dunnere set op.. Dikke snaren = hard werken = zware workout. lichte snaren = snel spelen, lichte workout. Als je in E speelt zou ik om hard te oefenen een medium setje op je gitaar zetten.. Hou dat een maand vol, gooi er dan een light set op en je vliegt ineens over je hals heen! It works every time Als je gaat downtunen werkt dat niet [goed] met te dunne snaren; ze gaan 'blubberen', je krijgt fretbuzz, lage output e.d. en het speelt ook te licht.. Ik gebruik sinds een paar jaar voor downtunen naar B/C Ernie Ball Skinny Top Heavy Bottom, zoals de naam al zegt relatief dikke bassnaren (0.52 voor je lage E meen ik) en dunne snaren (0.16 - 0.10) voor g-b-e.. Strak laag, soepele vibrato's en bends op de hoge snaren. |
|
Ta-da.. de gripmaster! nu snappen jullie hoe dat ding werkt En voor het gemak ook de(?) website erbij : www.bodytrends.com/gripmast.htm De oefeningen staan ook op de website.. Echt een superding (en dat voor $14!) [edit] plaatje is nie werken ooh nu wel maar hij is wel lekker rafelig [/edit] [Dit bericht is gewijzigd door Snaack op 30-01-2002 12:32] |
|
Moet ik die in een sportwinkel kopen ? of kan dat nog alleen via het internet? ik heb maar eens een 10 setje gekocht. ik ben benieuwd... Niet klikken -> http://www.playsomeguitar.com/drugs/brain.html |
|
ik zou het niet weten.. Ik weet in Rotterdam 1 muziekwinkel die ze had, verder heb ik ze nooit ergens gezien.. Ik zou hem dus gewoon via internet bestellen! Enne.. vergis je niet in de tension, ik gebruik medium en dat is voor veel gitaristen die ik ken al te zwaar om normaal te kunnen trainen.. Als je hele sterke vingers hebt, kan je de medium proberen. Anders gewoon met de light beginnen.. |
|
Liever 0.10 snaren of soms zelfs 0.11, 0.09 snaren rag ik zo kapot |
|
quote: die gebruik ik nu ook altijd, ik vind ze echt fijn. |
|
quote: Ja inderdaad, ikzelf ben begonnen met 0.09 snaren maar die vind/vond ik toch wat te licht, dus ik heb er nu een 0.10 setje opgegooid 11.45: restate my assumptions |
|
zijn er ook nog handige vinger oefeningen voor beginnende gitaristen??? |
|
Deze had ik al eerder gepost.. Is een goede workout voor je linkerhand omdat je al je vingers moet gebruiken, tegelijkertijd oefen je je 'wisselslag'.. Ik heb er een mp3 van die ik z.s.m. ergens neer zal zz. Suc6!
|
|
meel het ff naar mij toe en dan zet ik het online( als je zelf geen ruimte hebt). Niet klikken -> http://www.playsomeguitar.com/drugs/brain.html |
|
dat wordt dan hopelijk vanavond.. de mp3 staat op me laptop die thuis ligt.. en ik zit nu op me werk de mp3 is slechts 120kB dus dat valt errug mee |
|
Dit is weer een wat makkelijkere oefening, begin uit het niets, je hoeft de gehele oefening niets aan te slaan. Met deze oefening kan je de coordinatie van je hand verbeteren, en het klinkt VET!
Niet klikken -> http://www.playsomeguitar.com/drugs/brain.html |
|
|-------------------------| |-------------------------| |---------------7^9---7---| |------9-9-9-7^9---7^9-9--| 4 X |------7-7-7--------------| |-------------------------| En dan de rest.... u zal het herkennen Ik, Wil Schuurman |
|
Ok weer ff een leuke tapoefening.. Het begin is hetzelfde als de eerder door mij geposte tapoefening met de tap op dezelfde positie als de hammer-on. Ik vond de melodie van het laatste gedeelte (met de open e-snaar) errug cool, jullie ook? Enne.. dat stuk moet eigenlijk 2 keer zo snel als getabt gespeeld worden, de noten moeten dus ook 2 keer zo vaak (4 keer per positie i.p.v. 2 keer) aangeslagen worden Maar ik vind het zo al een aardige lap tekst vandaar dat ik het er even bijzeg Ik zorg b.t.w. dat ik na het weekend mp3's van al mijn oefeningen heb, i promise Hier komt tie:
|
|
Snaack, wat gebruik je om op te nemen ?? Niet klikken -> http://www.playsomeguitar.com/drugs/brain.html |
|
Ik gebruik Cubase VST 5.0, en gewoon op de audiosporen opnemen met een condensatormicrofoon voor me speakerkast.. Ik neem op op 16 bit (anders trekt de HD van me laptop het niet i fear) Na het opnemen gooi ik er nog een reverb overheen, EQ, dubbeltracken, Normalizen en exporteren naar MP3.. En klaar is SnaacK |
|
quote: Hmm.... ik heb hem nog niet geprobeerd, maar mijn geheugen (heb ooit veel Dissection tabs thuis gehad) in de combinatie met jouw favo band zegt mij dat dit waarschijnlijk dissection is.... |
|
Zelf ben ik al een tijdje bezig met Reason bezig. Errug gaaf proggie. Alleen de laatste tijd heb ik (wegens tijdgebrek) het een beetje links laten liggen. Ik ben wel weer van plan om het op te gaan pakken (dit weekend). Is die Cubase VST niet asociaal duur? Hoe zet je eigenlijk die begeleiding (drum/bass) eronder met Cubase, ik vind dat persoonlijk nogal lastig. Ik krijg aleen maar een heel droog begeleiding eruit, waarschijnlijk omdat ik iets meer moet gaan kloten. rock on! Niet klikken -> http://www.playsomeguitar.com/drugs/brain.html |
|
Reason ken ik ook, vet proggie! En Cubase is inderdaad errug duur Ehrm.. Lang leve de cd-brander zal ik maar zeggen En de hackerz-genootschappen die zo vriendelijk zijn keys te verschaffen En tsja, de standaard MIDI-geluiden die in Cubase zitten sucken als de pest, maar als je drumsamples gebruikt (van sample-cd's) kan je asociaal vette drumtracks bouwen En bas moet je natuurlijk gewoon zelf inspelen! |
|
heb jij misschien een paar drum samples voor mij ? er zit al een zooi in Reason maar het proggie leunt toch een beetje de kant van de "House" scène op. Bas zelf spelen zou ik wel willen, ik heb alleen geen bas gitaar... [Dit bericht is gewijzigd door Azagthoth op 04-02-2002 11:37] Niet klikken -> http://www.playsomeguitar.com/drugs/brain.html |
|
Ik heb zelf geen sempolz, ben ook pas net begonnen met Cubase en opnemen op de computer.. Mijn broer en een vriend van me hebben samen gigabytes aan samples, wat voor geluiden zou je willen hebben?? Dan brandt ik wel ff een cd-tje voor je.. Ik ben overigens van plan een elektronisch slagwerk aan te schaffen, ik drum namelijk ook en wil zelf alles inspelen.. Geprogrammeerde drumstracks klinken altijd vrij 'steriel' en daar hou ik niet zo van.. |
|
Volgens mij ben jij erg rijk.... of niet ? Niet klikken -> http://www.playsomeguitar.com/drugs/brain.html |
|
Snaack, ben benieuwd naar je mp3's [Dit bericht is gewijzigd door Shredhead op 04-02-2002 13:24] |
Dit topic is 40 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 |
Index / Muziek algemeen | Vorige pagina | Volgende pagina |