![]() |
![]() |
|||||
![]() |
![]() |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() |
|||
|
![]() |
Dit topic is 24 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 | ||||
Auteur: |
|
|
Deze Scott Walker cover door ØXN is waanzinnig goed. Maximum volume yields maximum results. [Dit bericht is gewijzigd door zodiac lung op 20-03-2025 20:13] ![]() |
|
Oei nee. To each his own, maar het origineel is een héél stuk krachtiger dan dit flauw afkooksel. De stem van Walker is op zich natuurlijk al een héél sterk instrument, maar deze fletse vrouwenstem op een voortkabbelend elektronisch deuntje (en ik maar wachten op één of andere outburst) komt bij mij helemaal niet binnen (en ik had het luid genoeg gezet). The man who comforts himself not with what he achieves, but with what he dreams of achieving. ![]() |
|
Ook een fijne Dylan cover origineel: cover: (inclusief piepende drumpedalen ![]() [Dit bericht is gewijzigd door BongoBongo op 21-03-2025 10:48] ![]() |
|
quote: Dit topic is ook een heel eigen leven gaan leiden als ik de openingspost zo eens bekijk ![]() ![]() |
|
Eigenlijk zoeken ze helemaal geen covers, maar juist originele nummers als ik dat lijstje zo bekijk. ![]() one who puts salt in the sugarbowl is a misantrophe ![]() |
|
Verrek! ![]() Hoe is het afgelopen? Ondertussen... Ja, wat ik begrepen had speelt gene hoglan alle slaggitaar partijen en geen helaas geen zang, maar toch, opdat wij niet vergeten. Een rete vette cover van the exorcist van Possessed. leef met vlag en wimpel, maar hou het simpel ![]() |
|
quote: https://www.reddit.com/r/Music/comments/15813sb/comment/jt7v6lh/ Hier wat meer achtergrond van deze performance, waarvan ik nog niet wist. Gekopieerd van de NYT (https://www.nytimes.com/2016/04/28/arts/music/prince-guitar-rock-hall-of-fame.html), maar kan ik niet checken. Ik werd erop gewezen dat Prince mogelijk ook zo los ging omdat hij verbolgen was dat hij (relatief) weinig erkenning kreeg voor z'n gitaarspel. Wat op zich begrijpelijk is, maar geen idee of het echt zo was. No dogs, no masters. ![]() |
|
Hij was niet opgenomen in de lijst van 100 beste gitaristen, ja, zoiets staat me bij. Ach ja, prince is dus ook overrated, begreep ik uit een andere post van je. ![]() leef met vlag en wimpel, maar hou het simpel ![]() |
|
Ik vind Prince toch wel zulke overrated en aidsverwekkende muziek... Haat is een deugd! https://www.last.fm/user/kwellie ![]() |
|
Egnie! When your people matter, menstrual health matters ![]() |
|
quote: Ik weet het niet, maar zoiets werd me verteld, ja. Jaloezie ![]() De waarde van dat soort lijstjes is voor mij nihil (nog behalve van wie er in staat), omdat het meestal op techniek en/of populariteit uitdraait. Terwijl je, welk instrument je dan ook bespeelt, je belangrijkste bijdrage is dat je het nummer/het album verder brengt. En uiteindelijk nee, ik vind Prince niet overrated; ik vind gitaristen overrated ![]() No dogs, no masters. ![]() |
|
quote: Ik hoef z'n albums ook niet te horen, maar die man kon wel vreselijk goed spelen. No dogs, no masters. ![]() |
|
quote:Maar dus wel aidsverwekkend. Haat is een deugd! https://www.last.fm/user/kwellie ![]() |
|
quote: Heb ik niets over gezegd, maar wijdt vooral uit waar je allemaal AIDS van kan krijgen! No dogs, no masters. ![]() |
|
quote:O.a. Prince en TLP. Haat is een deugd! https://www.last.fm/user/kwellie ![]() |
|
quote: Dat tweede is/was een groter gevaar in ieder geval! No dogs, no masters. ![]() |
|
Wat is TLP nou weer When your people matter, menstrual health matters ![]() |
|
Een virus dat anale bloedingen veroorzaakt als je het hoort. Haat is een deugd! https://www.last.fm/user/kwellie ![]() |
|
quote: TLP gaat in ieder geval niet over jou, no worries. No dogs, no masters. ![]() |
|
Haha, ik gok op iets met een lucifer en iets met een principle. Grappig dat als je in dat laatste woord ipl weghaalt je ineens een hier besproken artiest te zien krijgt! Ik ben bekend met veel van het werk van Prince en de man heeft veel muziek uitgebracht! Maar dus omdat mijn eega een enorme prince fan is, al sinds de eighties en ik was daar het grootste gedeelte van bij aanwezig. Vandaar dat ik hem twee keer live heb gezien. Mijn eega heeft hem ook nog in de eighties gezien. En we hebben hier dus heel veel van zijn releases in huis. Ik vind veel van zijn muziek niet mijn ding, maar als gitarist heb ik hem vrij hoog zitten. leef met vlag en wimpel, maar hou het simpel ![]() |
|
quote: Aan de ene kant is dat ook zo. Maar net zoals ik net al Prince aanhaalde. Als ik hem live zag of op youtube zie, dat geniet ik van zijn muzikale kunsten. Terwijl de muziek op zich me echt minder doet. Ik heb het nu met de gitarist die ik aanhaalde in het beste gitaristen topic. De muziek van zijn band, ik heb vooral de prog nummers gehoord. Nou, hartstikke knap, maar ik vind het niet echt geweldig, ik hou er niet zo van. Maar wat hij speelt, tering. Daarom kijk ik meer zijn solo dingen op youtube. Tim Henson. De band is Polyphia. [Dit bericht is gewijzigd door SimsalaWim op 22-04-2025 19:24] leef met vlag en wimpel, maar hou het simpel ![]() |
|
quote: Ja. Al denk ik dat we niet dezelfde eega hebben, maar meer dat ik uit eigen interesse veel geluisterd heb. Heb ook niet zoveel met z'n muziek, zet het niet zomaar op. Maar het was een zeer begenadigde muzikant. No dogs, no masters. ![]() |
|
Ik vind zijn gitaarspel dan weer niet zo denderend maar zijn composities en zang en live showmanship echt fenomenaal When your people matter, menstrual health matters ![]() |
|
Ik gok er op dat Hendrix ook niet onder je favorieten valt. Dit lijkt me een geval van smaak. Prince is ook van de oldschool en moet het ook niet hebben van technische hoogstandjes maar ouderwets hoogstaand gitaarspel. Dat moet je liggen. Hij is natuurlijk de ultieme kruising tussen James Brown qua moves en Hendrix qua gitaarspel. leef met vlag en wimpel, maar hou het simpel ![]() |
![]() |
Dit topic is 24 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 |
![]() |
Index / Heavy Metal | ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |