![]() |
![]() |
|||||
![]() |
![]() |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() |
|||
|
![]() |
Dit topic is 24 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 | ||||
Auteur: |
|
|
quote: Nee, nee. Metallica wint nog. We hadden eigenlijk een Layne Stayle-era Alice in Chains-versie moeten hebben Dat was het beste ooit geweest. No dogs, no masters. ![]() |
|
quote:Zit nu voor het eerst dit album te beluisteren, en dit nummer springt er inderdaad uit! Haat is een deugd! https://www.last.fm/user/kwellie ![]() |
|
Over Crowbar gesproken, een band waarvan ik de naam ken en dat het niet voor mij is. Wel een gave cover keuze, deze zanger zit blijkbaar ook in de celtic frost cover band Morbid tales en in goatwhore en soilent green. leef met vlag en wimpel, maar hou het simpel ![]() |
|
quote: Deze had ik gemist. Erg gaaf, ja! No dogs, no masters. ![]() |
|
quote: Die beatdown rond 11 minuten is heel hard. No dogs, no masters. ![]() |
|
Deze heb ik misschien al eens eerder gedeeld, maar een Popol Vuh blackmetalcover door Mount Eerie mag niet ontbreken in dit topic. ![]() |
|
Heel vet. Heeft hij dan een link met black metal? one who puts salt in the sugarbowl is a misantrophe ![]() |
|
Niet in die zin dat hij ooit in een blackmetalband heeft gespeeld, en volgens mij kan hij 99.9% van het genre ook niet serieus nemen. Maar hij heeft vaker aangegeven zeer geïnspireerd te zijn door met name Subliminal Genocide van Xasthur en verder Burzum, Mayhem (Freezing Moon wordt met naam genoemd in dat lied/album van The Microphones dat ik gisteren elders deelde), WitTR ook dacht ook. Hij gebruikt die blackmetalinvloeden veel vaker, vooral (voor zover ik weet - ik ken niet al zijn output) op het album Wind's Poem. ![]() |
|
Dank! Op Ocean Roar, waar die cover op staat, hoorde ik ook al meerdere bm-achtige nummers. Ga mij toch eens verdiepen in zijn werk. Heb alleen dat album geluisterd van na het overlijden van zijn vrouw, dat hij toen op LGW? speelde. Daar kon ik toen niet zo heel veel mee. Ik waardeerde het artistiek wel, maar vond het geen fijne muziek om te luisteren. one who puts salt in the sugarbowl is a misantrophe ![]() |
|
Klopt, hij laat het vaker terugkomen. Dat album wat jij noemt, A Crow Looked At Me, kan ik echt niet luisteren. Te heftig. ![]() |
|
Ik dacht: ‘Laat ik die plaat nog even beluisteren’. En ik snap meteen wat je bedoelt. Deze muziek roept een gevoel op dat je eigenlijk niet wilt opzoeken. Beter dan ik in herinnering had. Maar wel echt iets waarvoor je (hopelijk) nooit in de stemming bent. one who puts salt in the sugarbowl is a misantrophe ![]() |
|
Twee mooie covers When your people matter, menstrual health matters ![]() |
|
Oh ja deze ook uiteraard When your people matter, menstrual health matters ![]() |
|
quote: Ik vind dat een prachtige plaat eigenlijk. ![]() |
|
Is het ook. Vorige keer dat ik het luisterde zat ik echter al bij het eerste nummer te janken. Ongekend zware kost voor me. Betwijfel of ik ooit nog de behoefte zal hebben om het nog eens tot me te nemen. Zoals ik dat vaker heb bij films die een blijvende indruk hebben gemaakt, maar waarvan ik er niet aan moet denken ze nog eens te zien. ![]() |
![]() |
Dit topic is 24 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 |
![]() |
Index / Heavy Metal | ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |