|
Dit topic is 13 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 | ||||
Auteur: |
|
|
Wie heeft er verstand van... ik heb een Roland D50 op het oog (2ehands) maar wat kan dat ding of moet er heel iets anders komen |
|
dubbelpost [Dit bericht is gemodereerd door Paul op 25-01-2002 14:05] |
|
wat wil je ermee? Met de meest crappy kuy-keyboard kun je al wel zieke geluiden produceren... |
|
quote: Nou dat valt tegen, op een synth kan je eigen geluid maken Bloedbomen is wel een heel koel nummer! Vooral doorgaan. Verval, 23 januari 2004 www.wolversveen.tk www.controlhumandelete.com |
|
quote: Hij kost z'on 250 euro en ik wil um gaan gebruiken voor weirde geluiden (van die jaren 70/80 synth geluiden) en begeleiding. Dus geen soft keyboard geluid. Meer elektronisch, koud |
|
Dan raad ik je aan om uit te kijken naar een Roland Juno.. Zo analoog als de sodemieter, veel freaky jaren 70/80 sounds (kun je zelf ook nog modelleren en gebruikt zeker voor eenzelfde prijs te krijgen... Ik zal eens wat zoeken voor je... Zoiets bijvoorbeeld: http://www.marktplaats.nl/printbody.php3?g=muziek&u=roland&ID=2233&av=&fv=&rv=15&pv=&zoek=Juno&oudei=0&ref=&style= Succes ermee (ik zou er zelf ook wel een willen hebben maar wegens geld/plaatsgebrek zit dat er effe niet in...) |
|
quote: Bedankt voor de moeite, ik heb vandaag de d50 toch gekocht... dat wordt nog lastig want het is nogal ingewikkeld om het ding te bedienen, dat wordt overwerk. waar voor 250 euro is het geen geld (vindt ik) en ik denk dat het ding kan wat ik ermee wil, maar toch bedankt [Dit bericht is gewijzigd door aars op 26-01-2002 2:54] |
|
de d50 is een mooi apparaat Heer Aars, de moeite waard en staat je vast erg goed! |
|
Zo dus jullie zoeken een synthesizer!? |
|
Ja! Sukkel zij zoeken een synthesizer! Penishoofd! |
|
Houden we het wel even gezellig Meneer de radiator? [Dit bericht is gewijzigd door Lord Morgoth op 31-01-2002 10:20] Valar Morghulis! All men must die -- Jaqen H’ghar |
|
edit [Dit bericht is gewijzigd door humanator op 09-09-2002 4:19] Bloedbomen is wel een heel koel nummer! Vooral doorgaan. Verval, 23 januari 2004 www.wolversveen.tk www.controlhumandelete.com |
|
Ik heb vandaag mijn nieuwste aanwinst van nog geen 2 maanden oud (Korg Trinity) weer opgehaald van een reparatie. Maar ja, ik heb hem wel nodig voor een optreden morgen (zaterdag de 9de, Elektra - Sliedrecht voor de geinteresseerden ).. Kosten van de herstelwerkzaamheden (voeding was naar de sodeju): 104 hele Euros (of 230 gulden voor de oldschool liefhebber..) Ik ben weer arm... |
|
korg=bruut, mooi spul Bloedbomen is wel een heel koel nummer! Vooral doorgaan. Verval, 23 januari 2004 www.wolversveen.tk www.controlhumandelete.com |
|
quote: ... ik speel op een D50 dat is bouwjaar 89. Dus niet supermodern en de besturing is lastig, maar ik kan hem zeer goed gebruiken. Ik kan de geluiden die ik wil er uit halen en dat hangt natuurlijk af wat van muziek je maakt. Ik gebruik hem dus niet voor mooi klinkende piano geluiden, want daar is ie niet geschikt voor. Ik gebruik hem voor van die koud klinkende sweepers en digitals... veel van dat is ook terug te horen op een aantal jaren 70/80 sympho-rock platen. Ik heb trouwens nog nooit gespeeld op een Korg vertel me daar iets over. Bloedbomen is wel een heel koel nummer! Vooral doorgaan. Verval, 23 januari 2004 www.wolversveen.tk www.controlhumandelete.com |
|
Bouw er zelf een? Dit slaat nergens op. |
|
Ik speel op een bescheiden Korg X5D, maar de mogelijkheden belemmeren mij nog niet. Als het zover is, en het geld is daar, ga ik voor dew Triton, Trinity of Karma. Karma vind ik wel heeel gaaf Visit the Sacrilegious Mind and download the master samples... |
|
Roland pianogeluiden uit een syth zijn heeeel goed. Veel beter dan die van Korg. Maar de strings daarentegen zuigen heel erg ik de Roland.. hoewel in de duurste types van beiden merken ze hun slechtere geluiden wat meer aandacht hebben gegeven. Ook koren en "bliep"-geluiden zijn beter in de Korgels. Visit the Sacrilegious Mind and download the master samples... |
|
speel je ook in een band neem ik aan. welke? en waar gebruik je je machine voor... welke sound Martyrs of Darkness volgens mij en das black metal... stomme ik, weer niet opgelet [Dit bericht is gewijzigd door humanator op 28-03-2002 18:58] Bloedbomen is wel een heel koel nummer! Vooral doorgaan. Verval, 23 januari 2004 www.wolversveen.tk www.controlhumandelete.com |
|
heb effe Martyria gedownd, klinkt bruut... ook al ben ik geen fan van meloblack kan ik het goed behapstukken Bloedbomen is wel een heel koel nummer! Vooral doorgaan. Verval, 23 januari 2004 www.wolversveen.tk www.controlhumandelete.com |
|
ik speel keyboard maar ik ben eigenlijk van plan een nieuwe te kopen zodra ik wat meer geld heb maar ja ik heb geen verstand van die merken enzo dus als iemand kan helpen ik speel in een gothicmetal band dus wat van die koor geluiden enzo en wat klassieke instrumenten enzo zijn dus wel te gebruiken |
|
Korg m8! Visit the Sacrilegious Mind and download the master samples... |
|
Heb al jaren een Roland KR500 en heb sinds kort een Korg X5D, erg leuk dingetje. Wat is die Korg Trinity voor ding, want die naam hoor ik best wel vaak? |
|
quote:Hehe.. daarom ben ik ook zo blij dat ik zowel een Korg (Trinity) als een Roland (JV90) heb... Het beste van beiden combineren... De strings van mijn Roland zijn trouwens ook alles behalve verkeerd... |
|
Korg Trinity is het eerste workstation van Korg, later vervangen door de Korg Triton. Nieuw is de Trinity niet meer beschikbaar, daarom is het beter een Korg Triton of de nieuwe Triton studio te kopen, daar er expansion boards verkrijgbaar zijn voor de Triton & Triton studio (oa orchestral). Een triton kost je rond de € 2000 (de goedkoopste versie met 61 toetsten), terwijl een triton studio rond de € 3100 zal kosten (61 toetsen versie). Als alternatief heb je de Triton LE , die rond de € 1500 kost (echter geen expansion boards mogelijk, wel optie tot toevoegen van sample boards), of de Korg Karma ( € 1900), die dezelfde geluiden heeft als de triton, en 2 expansion boards kan bevatten, echter geen mogelijkheid tot samplen... the choice is yours occultuxsathanas.cjb.net - extreme metal interviews & much more |
Dit topic is 13 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 |
Index / Muziek algemeen | Volgende pagina |