IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Muziek algemeen Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 13 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13
Auteur:
Topic : synthesizers Vorige pagina | Volgende pagina
Illusione
Boeiend!
Usericon van Illusione
Posted 05-07-2006 14:21 by Illusione (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van IllusioneQuote dit bericht

Ik vind SX erg prettig; maar de echte ommekeer zat 'm toch wel in de VSTi's.. wat zijn die dingen geweldig.
Alleen jammer dat ze zo schreeuwend duur zijn (de betere dan).


[Deze realiteit is gemodereerd door Illusione op 28 juni 2009] 'I'm sorry, Wendy, but I just don't trust anything that bleeds for four days and doesn't die.'


spectre
Usericon van spectre
Posted 05-07-2006 14:37 by spectre Wijzig reactieProfiel van spectreQuote dit bericht

quote:
Op 5 juli 2006 13:36 schreef Illusione het volgende:
Tegenwoordig is de setup gewijzigd naar een Korg Triton, Cubase SX Studio 3 met VSTs.. MIDItrackjes, audio-tracks voor de zang en gitaar.. werkt als een trein.

(Ja, ik schop eens een oud topic omhoog..)
Dan is die Triton wel overbodig geworden


Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat


Illusione
Boeiend!
Usericon van Illusione
Posted 05-07-2006 14:40 by Illusione (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van IllusioneQuote dit bericht

quote:
Op 5 juli 2006 14:37 schreef spectre het volgende:
Dan is die Triton wel overbodig geworden


Dat is ie ook, behalve als controller.

Gisteren op de DVD van Dream Theater gezien hoe Rudess z'n zaakjes regelt on-stage; mastercontroller en MIDI.


[Deze realiteit is gemodereerd door Illusione op 28 juni 2009] 'I'm sorry, Wendy, but I just don't trust anything that bleeds for four days and doesn't die.'


Babylon
De enige echte
Usericon van Babylon
Posted 05-07-2006 14:45 by Babylon Wijzig reactieProfiel van BabylonQuote dit bericht

Hehe, ja hij met z'n mastercontroller. Volgens mij is ie er helemaal in z'n nopjes mee


zo kan ie wel weer


Illusione
Boeiend!
Usericon van Illusione
Posted 05-07-2006 14:47 by Illusione (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van IllusioneQuote dit bericht

Niet zo gek, met zo'n opgeblazen Kurzweil.

Geil dingetje is dat, en dan nog de controllers in het rack achter 'm. Backup Karma's, Tritons, etc.

Edit: Het gaafste vond ik de digitale notepad voor z'n neus. Digitaal notenschrift, aantekeningen, etc. Erg erg handy.

[Dit bericht is gewijzigd door Illusione op 05-07-2006 14:47]


[Deze realiteit is gemodereerd door Illusione op 28 juni 2009] 'I'm sorry, Wendy, but I just don't trust anything that bleeds for four days and doesn't die.'


Ethereal
Rawr.
Usericon van Ethereal
Posted 05-07-2006 16:04 by Ethereal Wijzig reactieProfiel van EtherealQuote dit berichthttp://www.captainalbatross.nl

Werk hier thuis met een Alesis Ion en een Novation Nova.. Waanzinnige bakjes!!
De Ion kun je zooooo diep induiken, echt te gek... 100en modulatiemogelijkheden, van mooie pads tot rauwe baslijnen, erg cool! Ook 12 verschillende filters, gemodelleerd naar bestaande apparaten.. OA het filter van de TB303, de MiniMoog en nog wat andere filters.. Cool!! Alleen karige interne effecten..

Dat heeft de Nova dan weer wel! 6 effecten PER PART, jummie.. Distortion gaat fijn over zijn nek, kan ook heel lief klinken.. 2x de double-saw, iets detunen en dan 6x unison eroverheen.. VET!!


Hi! I'm a signature virus. Please copy me into your sig to help me spread.


spectre
Usericon van spectre
Posted 05-07-2006 16:09 by spectre Wijzig reactieProfiel van spectreQuote dit bericht

quote:
Op 5 juli 2006 14:21 schreef Illusione het volgende:
Ik vind SX erg prettig; maar de echte ommekeer zat 'm toch wel in de VSTi's.. wat zijn die dingen geweldig.
Alleen jammer dat ze zo schreeuwend duur zijn (de betere dan).
Het grote nadeel ervan is (vind ik) dat elke VST weer een andere bediening heeft en dat je daardoor vaak moet zoeken hoe je nieuwe VST werkt.


Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat


Illusione
Boeiend!
Usericon van Illusione
Posted 05-07-2006 16:25 by Illusione (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van IllusioneQuote dit bericht

quote:
Op 5 juli 2006 16:09 schreef spectre het volgende:
Het grote nadeel ervan is (vind ik) dat elke VST weer een andere bediening heeft en dat je daardoor vaak moet zoeken hoe je nieuwe VST werkt.


Dat vind ik juist wel leuk om uit te zoeken.


[Deze realiteit is gemodereerd door Illusione op 28 juni 2009] 'I'm sorry, Wendy, but I just don't trust anything that bleeds for four days and doesn't die.'


spectre
Usericon van spectre
Posted 05-07-2006 16:27 by spectre Wijzig reactieProfiel van spectreQuote dit bericht

Het is misschien wel leuk, maar het is onhandig.


Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat


Illusione
Boeiend!
Usericon van Illusione
Posted 05-07-2006 16:36 by Illusione (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van IllusioneQuote dit bericht

Ach, even uitzoeken en je bent klaar. Bovendien pas ik zelf niet zo heel veel aan nog op 't moment, de standaard samples tot nu toe zijn al erg prettig; buiten wat tweaken is het nog niet zo advanced hier


[Deze realiteit is gemodereerd door Illusione op 28 juni 2009] 'I'm sorry, Wendy, but I just don't trust anything that bleeds for four days and doesn't die.'


Illusione
Boeiend!
Usericon van Illusione
Posted 05-07-2006 16:47 by Illusione (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van IllusioneQuote dit bericht

Iemand hier nog leuke vingertechniekoefeningtjes ?
Heb wel wat rondgespeurd, maar kan niet zoveel vinden.


[Deze realiteit is gemodereerd door Illusione op 28 juni 2009] 'I'm sorry, Wendy, but I just don't trust anything that bleeds for four days and doesn't die.'


ZelThoR
2002-2010
Usericon van ZelThoR
Posted 05-07-2006 16:48 by ZelThoR Wijzig reactieProfiel van ZelThoRQuote dit bericht

Steve Digiorgio al geprobeerd?


Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen.


Illusione
Boeiend!
Usericon van Illusione
Posted 05-07-2006 16:48 by Illusione (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van IllusioneQuote dit bericht

Op toetsen ?


[Deze realiteit is gemodereerd door Illusione op 28 juni 2009] 'I'm sorry, Wendy, but I just don't trust anything that bleeds for four days and doesn't die.'


ZelThoR
2002-2010
Usericon van ZelThoR
Posted 05-07-2006 16:49 by ZelThoR Wijzig reactieProfiel van ZelThoRQuote dit bericht

Hij is goed hoor! Kan ie vast ook wel!


Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen.


chriz
Dóh!
Usericon van chriz
Posted 05-07-2006 16:50 by chriz Wijzig reactieProfiel van chrizQuote dit berichthttp://www.youtube.com/user/facesofcain

quote:
Op 5 juli 2006 16:48 schreef Illusione het volgende:
Op toetsen ?


nee tuurlijk niet, dan kun zelf nooit meer bij die toetsen



Illusione
Boeiend!
Usericon van Illusione
Posted 05-07-2006 16:55 by Illusione (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van IllusioneQuote dit bericht

Gewoon wat prettige oefeningen op piano is meer wat ik zoek..
Vooral kracht en snelheid ontwikkeling.


[Deze realiteit is gemodereerd door Illusione op 28 juni 2009] 'I'm sorry, Wendy, but I just don't trust anything that bleeds for four days and doesn't die.'


ZelThoR
2002-2010
Usericon van ZelThoR
Posted 05-07-2006 16:57 by ZelThoR Wijzig reactieProfiel van ZelThoRQuote dit bericht

quote:
Op 5 juli 2006 16:55 schreef Illusione het volgende:
Gewoon wat prettige oefeningen op piano is meer wat ik zoek..
Vooral kracht en snelheid ontwikkeling.
Nou ja, wat natuurlijk voor elke vinger gerelateerd instrument geldt is dat je simpelweg met je vingers moet werken om ze sterker en sneller te krijgen. Nou is de hele tijd op je tafel tikken wat saai, maar misschien een typcursus gaan doen?


Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen.


Illusione
Boeiend!
Usericon van Illusione
Posted 05-07-2006 17:00 by Illusione (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van IllusioneQuote dit bericht

Ik type al bijna de hele dag (ICT-er).

Het gaat me voornamelijk om de oefeningen waarbij ik nog last krijg van m'n armen.


[Deze realiteit is gemodereerd door Illusione op 28 juni 2009] 'I'm sorry, Wendy, but I just don't trust anything that bleeds for four days and doesn't die.'


ZelThoR
2002-2010
Usericon van ZelThoR
Posted 05-07-2006 17:04 by ZelThoR Wijzig reactieProfiel van ZelThoRQuote dit bericht

Tsja, da's lastiger dan. Zijn vast wel oefeningen te vinden om lenigheid van armen te verbeteren (waar daar gaat het dan denk ik om?) waar geen toetsen aan te pas komen.


Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen.


ZelThoR
2002-2010
Usericon van ZelThoR
Posted 05-07-2006 17:15 by ZelThoR Wijzig reactieProfiel van ZelThoRQuote dit bericht

van: http://members.aol.com/chang8828/contents.htm

--> http://members.aol.com/chang8828/exercises.htm

Ik vermoed alleen dat je liever het boek echt in je handen hebt, want dit is een beetje onoverzichtelijk, hehe.


Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen.


Illusione
Boeiend!
Usericon van Illusione
Posted 05-07-2006 19:07 by Illusione (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van IllusioneQuote dit bericht

Dit is wel een heerschend stukje techniekwerk! Thanks Zel!


[Deze realiteit is gemodereerd door Illusione op 28 juni 2009] 'I'm sorry, Wendy, but I just don't trust anything that bleeds for four days and doesn't die.'


ZelThoR
2002-2010
Usericon van ZelThoR
Posted 06-07-2006 11:18 by ZelThoR Wijzig reactieProfiel van ZelThoRQuote dit bericht

Dank verveling, niet mij


Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen.


Ethereal
Rawr.
Usericon van Ethereal
Posted 06-07-2006 15:03 by Ethereal Wijzig reactieProfiel van EtherealQuote dit berichthttp://www.captainalbatross.nl

quote:
Op 5 juli 2006 16:09 schreef spectre het volgende:
Het grote nadeel ervan is (vind ik) dat elke VST weer een andere bediening heeft en dat je daardoor vaak moet zoeken hoe je nieuwe VST werkt.


Njah, dat is toch eigenlijk zo met elk instrument of in ieder geval elke Synth? Moet toegeven dat de GUI van sommige VSTi's echt zwaar onhandig is, maar de meeste zijn toch wel redelijk overzichtelijk!

Heb ook een periode gehad waarin ik ELKE plugin of softsynth maar gewoon domweg installeerde, maar daar ben ik nu wel vanaf.. Heb er nog een paar die ik veel gebruik, daar duik ik dan ook veel dieper in in plaats van alleen de presets te gebruiken! Zo jammer, bouwen ze waanzinnige synths (oa mijn Alesis Ion), zetten ze er zulke waardeloze presets in, bah! Geven totaal niet weer waar het beestje eigenlijk allemaal toe in staat is.. Tweaken moet je!


Hi! I'm a signature virus. Please copy me into your sig to help me spread.


spectre
Usericon van spectre
Posted 06-07-2006 16:49 by spectre Wijzig reactieProfiel van spectreQuote dit bericht

Natuurlijk is dat bij elk instrument zo, maar als je elke VST beschouwd als een instrument, moet je veel onder de knie krijgen, dat is wat ik bedoel. Daarom werk ik liever in een omgeving waarin je met een vaste bediening kan werken. En presets zijn sowieso voor slappelingen


Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat


Ethereal
Rawr.
Usericon van Ethereal
Posted 06-07-2006 16:57 by Ethereal Wijzig reactieProfiel van EtherealQuote dit berichthttp://www.captainalbatross.nl

quote:
Op 6 juli 2006 16:49 schreef spectre het volgende:
En presets zijn sowieso voor slappelingen




Hi! I'm a signature virus. Please copy me into your sig to help me spread.


Dit topic is 13 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13
Index / Muziek algemeen Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen