|
Dit topic is 7 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 | ||||
Auteur: |
|
|
met een punt erachter nog wel Why doesn't my music get me all the chicks? |
|
Peter van Vader |
|
Als je denkt dat iemand op een internet forum zo even snel je een handig tipje kan geven zodat je ineens *poef* een death grunt hebt, zou ik het niet eens proberen te leren, tenzij je het leuk vind na een jaar je hele stem naar de tering te hebben geholpen. Groeit op voor galg en rad. |
|
als ik die techniek maar weet dan ben ik al iets verder. Why doesn't my music get me all the chicks? |
|
quote: zo, jij bent spraak zaam [Dit bericht is gewijzigd door Satanicdeath op 01-10-2006 18:45] as stormclouds gather and thunders shatter the light, then the troops of the darkness will strike |
|
o. betekend eigenlijk, 'wrat naast de anus'. Internettaal. [Dit bericht is gewijzigd door spectre op 01-10-2006 18:47] Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat |
|
quote: z(o.), zelf ervaring mee as stormclouds gather and thunders shatter the light, then the troops of the darkness will strike |
|
Nee, maar mental verteld zulke dingen wel eens, tja Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat |
|
Die Christian Nog Wattes van Scar Symmetry. ...the thin texture between wrong and right, mostly broken by those who saw the light... |
|
quote: Spraak... zaam? Hihi. Ik zaam Hij zaamt Wij zamen Ik spraak zaam Hij spraak zaamt Wij spraak zamen [Dit bericht is gewijzigd door MMayo op 01-10-2006 19:31] |
|
quote: Probeer diep vanuit je maag uit te ademen, en doe er met de bovenkant van je keel als het ware een kraak achter zetten. Probeer met je mond te praaten, en niet met je stembanden anders verneuk je ze, big time. Probeer dit te oefenen, eerst proberen lange haalen en alleen kreten, later komt de text wel. Terwijl je dit oefend, blijven checken of je schor word. Als je een beetje schor bent, gelijk stoppen. Niet doorgaan, anders verneuk je je hele spraakvermogen. Train dit langzaam maar zeker tot je makkelijk de toon uit je grunt kan halen, als het op schreeuwen lijkt verneuk je ook weer je stembanden. Ben voorzichtig, en begin met mijn uitleg nog niet gelijk te oefenen. Zoek eerst iemand op die het al kan, en probeer met diegene te oefenen zodat hij je ook aanwijzingen kan geven. Zelf blijven proberen is vraagen om ongelukken. *Edit: Als je in de buurt woont kan ik het wel een keertje uitleggen als je wilt^^ [Dit bericht is gewijzigd door Omi op 01-10-2006 19:53] Groeit op voor galg en rad. |
|
Abbath van Immortal. Lekkere ijzige, schrelle grunt. En Angela Gossow van Arch Enemy. Wat kan die vrouw schreeuwen zeg . |
|
quote: wow, bedankt voor de info, klinkt trouwens gevaarlijk Why doesn't my music get me all the chicks? |
|
quote: grunt? tis eerder donald duck! en vrouwen die grunten zijn bij voorbaat al kut tenzij ze een stemvervormer gebruiken Je moeder. |
|
@Grindmaster: Is het ook. Je keel en stembanden krijgen het zwaar te vorduren, als je het niet goed doet heb je na een jaar een serieuze beschadiging aan je stembanden. 't Is niet iets van, kom laat ik eens even in een middagje leren grunten . Is ook zo met opera zingen, trouwens. Groeit op voor galg en rad. |
|
@grindmaster. Zorg ook dat je goed op je ademhaling let. Je hebt er flink wat zuurstof voor nodig. Probeer ook na te gaan waar het geluid uit je keel ontstaan. Bij mij is dat achterin m'n keel dus. en als je net begint met grunten is het ook wel fijn als je zorgt voor een flinke slijmlaag achterin je keel. Dat krijg je door iets te drinken of eten. |
|
Tip: chocomel, of andere vettige drankjes (ga je lekker gorgelgrunten ... Oh en als je begint .. rustig opbouwen, niet forceren .. |
|
quote: +1 Grappig voor een keer die Angela (o.a.), maar na een half uur vrouwlijke 'grunts' heb ik het wel gehad. Doe mij maar een vent ...the thin texture between wrong and right, mostly broken by those who saw the light... |
|
quote: |
|
quote: Donald Duck, daar ben ik het niet mee eens. Ik vind het meer Popeye (wel een goede band, overigens). Die knakker van Grimfist die grunt ook vet. [Dit bericht is gewijzigd door Jezebel op 02-10-2006 16:14] |
|
@ iedereen die tips heeft gegeven over die grunt bedankt, ik kan hem trouwens wel maar ik dacht dat hij niet goed was het klinkt wel goed, maar ik kon hem alleen als ik iets had geten, dus meestal na het avondeten, maar je hebt dus blijkbaar wel slijm nodig om te kunnen grunten? Why doesn't my music get me all the chicks? |
|
Nouja vooral in het begin. Maar als het goed is hoef je dat niet vast te houden. Probeer wat van je grunt op te nemen en te uploaden, want dan kunnen we je misschien verder helpen. In ieder geval, zorg dat je binnenkort even gaat oefenen met iemand die het al kan (het liefst ook ervaring in bands) daar schiet je heel veel mee op. Groeit op voor galg en rad. |
|
hehe heb je mij weer in refodorp veenendaal waar maar 2 deathmetal fans zijn waarvan 1 het sowieso niet kan Why doesn't my music get me all the chicks? |
|
Veenendaal? Als er ergens een grote groep metalvolk rondloopt is het volgens mij daar wel, tering, daar komen echt veel bands vandaan. |
Dit topic is 7 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 |
Index / Heavy Metal | Vorige pagina | Volgende pagina |