IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Algemeen Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 22 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22
Auteur:
Topic : Slangen / Reptielen Vorige pagina | Volgende pagina
ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 17-10-2007 23:59 by ElitE Wijzig reactieProfiel van ElitEQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/brambeer/

dat is wel erg veel sproeien, bij mn rattenslangetje was dat niet vaak nodig alleen 1 of 2 keer in de week sproeide i, maarja de ventilatie was niet heel groot en het hout bufferde het vocht heel erg.


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


stigma
awesome
Usericon van stigma
Posted 18-10-2007 0:07 by stigma Wijzig reactieProfiel van stigmaQuote dit bericht

quote:
Op 17 oktober 2007 21:32 schreef trol het volgende:
Yo!

Tijd voor de eerste domme vraag!(kon geen antwoord vinden op een reptielenforum)

Een van mijn slangen begint volgens mij met vervellen. Onder de buik begint het ruw te worden en bij haar kop zie je wat vel losser hangen(de ogen zijn al wat troebel sinds 1 week)
Ze is eigenlijk ook al een week erg rustig en ligt vooral in eeb hoekje niks te doen. Vergeleken met de andere is het een wereld van verschil. Die reageerd erg goed en snel op prikkels en de andere niet
De dag/nacht temperatuur heb ik onder controle alleen 's middags is de vochtigheid te laag. (sproei voor mijn werk en zodra ik thuis kom flink en 's ochtends zet ik de mistmaker aan)
Van wat ik heb gelezen dacht ik te begrijpen dat een slang juist actief(schuren langs de takken) wordt zodra ze gaat vervellen of heb ik dit verkeerd begrepen? (misschien alleen de laatste stadium)
Maak me nog geen zorgen, maar aangezien ik een n00b ben en zoveel mogelijk wil leren stel ik de vraag toch maar..
Eigenlijk is mijn vraag vooral hoe lang de vervelling duurt nadat de eerste tekenen te zien zijn en wat de eerste tekenen kunnen zijn..


EDIT: ik heb 3 dagen geleden ook BIO-mist reptile skin conditioner gekocht en spuit daar 1 a 2 keer per dag de slang mee onder.

De eerste tekenen zijn doffe ogen. Maar ze kunnen gewoon rustig liggen te chillen hoor. Vervellen kost ook energie.
Misschien moet je m niet inspuiten maar even met rust laten. Als er vellen blijven hangen even laten badderen.

Ik weet dat mn broer de eerste keer met het vervellen van zijn spin dacht dat ze dood ging. Ze at niet en zat stil in een hoek (nóg meer dan normaal ja...). Dus ik zoeken om internet..."Kan ze misschien aan het vervellen zijn?" Ja dus.

[edit] Ik ben geen expert hoor, dus pin me er niet op vast.

[Dit bericht is gewijzigd door stigma op 18-10-2007 0:09]


Subtiel kamerolifantje


varanus
HUISKAMERHOOLIGAN
Usericon van varanus
Posted 18-10-2007 10:02 by varanus (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van varanusQuote dit bericht

quote:
Op 17 oktober 2007 21:32 schreef trol het volgende:
Yo!

Tijd voor de eerste domme vraag!(kon geen antwoord vinden op een reptielenforum)

Een van mijn slangen begint volgens mij met vervellen. Onder de buik begint het ruw te worden en bij haar kop zie je wat vel losser hangen(de ogen zijn al wat troebel sinds 1 week)
Ze is eigenlijk ook al een week erg rustig en ligt vooral in eeb hoekje niks te doen. Vergeleken met de andere is het een wereld van verschil. Die reageerd erg goed en snel op prikkels en de andere niet
De dag/nacht temperatuur heb ik onder controle alleen 's middags is de vochtigheid te laag. (sproei voor mijn werk en zodra ik thuis kom flink en 's ochtends zet ik de mistmaker aan)
Van wat ik heb gelezen dacht ik te begrijpen dat een slang juist actief(schuren langs de takken) wordt zodra ze gaat vervellen of heb ik dit verkeerd begrepen? (misschien alleen de laatste stadium)
Maak me nog geen zorgen, maar aangezien ik een n00b ben en zoveel mogelijk wil leren stel ik de vraag toch maar..
Eigenlijk is mijn vraag vooral hoe lang de vervelling duurt nadat de eerste tekenen te zien zijn en wat de eerste tekenen kunnen zijn..


EDIT: ik heb 3 dagen geleden ook BIO-mist reptile skin conditioner gekocht en spuit daar 1 a 2 keer per dag de slang mee onder.


Nou, met guttata´s hoef je je qua vochtigheid niet al te druk te maken hoor, die leveren eigenlijk nooit problemen wat vervellen betreft. En die belachelijk dure middeltjes in spuitbusjes die kan je beter maar mooi in de winkkel laten liggen. Ik durf te wedden dat jouw rattenslang mooi in één stuk uit zijn vel komt, mits er naruurlijk iets in de bak ligt waar ie langs kan schuren. Hij (of zij..) gaat pas vervellen nadat de ogen weer normaal gekleurd zijn, duurt ongeveer een dag of 4 tot een weekje...


spelfout weggehaald...


trol
Usericon van trol
Posted 18-10-2007 23:59 by trol Wijzig reactieProfiel van trolQuote dit berichthttp://www.dimensional-psychosis.com

Ah mooi. Dan ben ik weer gerust gesteld. Ze hebben takken zat voor het vervellen dus dat moet goed gaan. Ook fijn om te weten dat ik me niet al te zorgen hoef te maken over de vochtigheidgraad Dat is het enige wat ik niet niet constant kan krijgen, maar het is wel enkel laag als ik de verwarming aan heb dus dat is alleen overdag.
Ik meld me wel weer met een 2de domme vraag

DANK!


Litha
Usericon van Litha
Posted 19-10-2007 0:11 by Litha Wijzig reactieProfiel van LithaQuote dit berichthttp://www.lithadesign.nl

Even een vraagje;
Ik had een heeeeele tijd terug een onts(z?)ettend mooie slang gezien! Maar geen idee wat voor slang het was. Kan iemand mij helpen? *kijkt heel lief *

Hij/zij was wit (nee, geen albino) en had een soort olieachtig effect, als jullie dat begrijpen. Het was echt heel gaaf. Maar ik kan m ook niet op google vinden.

[Dit bericht is gewijzigd door Litha op 19-10-2007 0:15]



ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 19-10-2007 1:28 by ElitE Wijzig reactieProfiel van ElitEQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/brambeer/


deze??

alle slangen hebben een olieachtige waas over zich heen wat meestal niet op een foto te zien is. dus dat zel niet echt helpen.

was de slang volledig wit of zaten er nog patroontjes op, en hoe groot was de slang ongeveer, en was de kop dikker dan het lichaam of liep de kop erg over in het lichaam?


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


varanus
HUISKAMERHOOLIGAN
Usericon van varanus
Posted 19-10-2007 8:45 by varanus (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van varanusQuote dit bericht

quote:
Op 18 oktober 2007 23:59 schreef trol het volgende:
Ah mooi. Dan ben ik weer gerust gesteld. Ze hebben takken zat voor het vervellen dus dat moet goed gaan. Ook fijn om te weten dat ik me niet al te zorgen hoef te maken over de vochtigheidgraad Dat is het enige wat ik niet niet constant kan krijgen, maar het is wel enkel laag als ik de verwarming aan heb dus dat is alleen overdag.
Ik meld me wel weer met een 2de domme vraag

DANK!


Graag gedaan heer Trol.

@Litha: met deze info kan ik dus helemaal niks.


spelfout weggehaald...


Litha
Usericon van Litha
Posted 19-10-2007 20:49 by Litha Wijzig reactieProfiel van LithaQuote dit berichthttp://www.lithadesign.nl

Hmm oke ik ga duidelijker proberen te zijn.
Nee, hij was volledig wit, dus geen patroontjes ofzo.
En zn kop was wel behoorlijk dik ja, ik gok net zo dik als zn lichaam.
Nog meer info? Ik zou niet weten wat.



varanus
HUISKAMERHOOLIGAN
Usericon van varanus
Posted 20-10-2007 7:27 by varanus (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van varanusQuote dit bericht

Ja, dat is duidelijk...


spelfout weggehaald...


MMayo
Whut?
Usericon van MMayo
Posted 20-10-2007 9:14 by MMayo Wijzig reactieProfiel van MMayoQuote dit bericht

quote:
Op 19 oktober 2007 20:49 schreef Litha het volgende:
Hmm oke ik ga duidelijker proberen te zijn.
Nee, hij was volledig wit, dus geen patroontjes ofzo.
En zn kop was wel behoorlijk dik ja, ik gok net zo dik als zn lichaam.
Nog meer info? Ik zou niet weten wat.


Ik denk dat het een slang was.


trol
Usericon van trol
Posted 20-10-2007 15:58 by trol Wijzig reactieProfiel van trolQuote dit berichthttp://www.dimensional-psychosis.com

Ze is zonder problemen vervelt in één compleet stuk behalve de kop.
HOERA! *is trots*



varanus
HUISKAMERHOOLIGAN
Usericon van varanus
Posted 20-10-2007 16:37 by varanus (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van varanusQuote dit bericht

quote:
Op 20 oktober 2007 15:58 schreef trol het volgende:
Ze is zonder problemen vervelt in één compleet stuk behalve de kop.
HOERA! *is trots*






spelfout weggehaald...


trol
Usericon van trol
Posted 08-11-2007 16:45 by trol Wijzig reactieProfiel van trolQuote dit berichthttp://www.dimensional-psychosis.com

Mysterietje..

Mijn andere schatje had al een paar dagen troebele ogen dus ik dacht dat ie zou gaan vervellen. Had ook een ietwat vale kleur over de rest van de huid. Nu heeft ie tot mijn verbazing ineens weer de normale kleur ogen en ik kan nergens losgekomen vel vinden.
Komt dit vaker voor, misschien enkel een voorbode van de vervelling? Het wordt volgens mij wel tijd dat ie vervelt(om de hoeveel tijd gebeurt dit ongeveer wanneer je een gezond dier hebt die wekelijks goed eet?) of kan het ook een ontsteking zijn geweest?
Beetje vaag vind ik het wel.
Morgen gewoon voederen?


varanus
HUISKAMERHOOLIGAN
Usericon van varanus
Posted 09-11-2007 8:52 by varanus (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van varanusQuote dit bericht

Is normaal hoor. Voordat de daadwerkelijke vervelling plaatsvindt, krijgt de slang eerst weer de normale kleur terug. Paar daagjes wachten en bingo....


spelfout weggehaald...


varanus
HUISKAMERHOOLIGAN
Usericon van varanus
Posted 09-11-2007 11:34 by varanus (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van varanusQuote dit bericht

Op het Wapserveld (Drente) geschoten, twee keer Vipera Berus, de adder...



Edit: let op het kleurverschil...

[Dit bericht is gewijzigd door varanus op 09-11-2007 11:35]


spelfout weggehaald...


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 09-11-2007 11:51 by attila_de_hun Wijzig reactieProfiel van attila_de_hunQuote dit bericht

gaaf zeg; hoe zie je nu aan de onderste dat het geen gladde slang is (die komt toch ook in hetzelfde biotooptype voor??) de enige slang die ik in onze streken hebgezien is de ringslang.
maar ik heb een tijdje in louisiana gewoond en daar struikelde je gewooon over de slangen , schildpadden etc etc


MMayo
Whut?
Usericon van MMayo
Posted 09-11-2007 11:53 by MMayo Wijzig reactieProfiel van MMayoQuote dit bericht

quote:
Op 9 november 2007 11:34 schreef varanus het volgende:
Op het Wapserveld (Drente) geschoten, twee keer Vipera Berus, de adder...



Edit: let op het kleurverschil...


Echt supergaaf dat jij die beesten zo op de foto kunt zetten. Heerschend!


varanus
HUISKAMERHOOLIGAN
Usericon van varanus
Posted 09-11-2007 11:54 by varanus (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van varanusQuote dit bericht

Gladde slang heeft ronde pupillen


spelfout weggehaald...


jbassist
Say It With Jb.
Usericon van jbassist
Posted 09-11-2007 11:54 by jbassist Wijzig reactieProfiel van jbassistQuote dit bericht

Laatst nog tegen gekomen in de valom, blij dat ik de hond optijd vast had hehe! natuurgebied hier vlakbij/in zwaagwesteinde, dikke aanrader ook


"BONKE! next time you fuck in my bathroom, fucking throw the condoms into the toilet! not in or on top of the goddamn sink...."


varanus
HUISKAMERHOOLIGAN
Usericon van varanus
Posted 09-11-2007 12:01 by varanus (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van varanusQuote dit bericht

quote:
Op 9 november 2007 11:54 schreef jbassist het volgende:
Laatst nog tegen gekomen in de valom, blij dat ik de hond optijd vast had hehe! natuurgebied hier vlakbij/in zwaagwesteinde, dikke aanrader ook


Was dat toevallig geen ringslang dan?


spelfout weggehaald...


jbassist
Say It With Jb.
Usericon van jbassist
Posted 09-11-2007 12:03 by jbassist Wijzig reactieProfiel van jbassistQuote dit bericht

Mini exemplaartje iig, geen idee wat het was.


"BONKE! next time you fuck in my bathroom, fucking throw the condoms into the toilet! not in or on top of the goddamn sink...."


varanus
HUISKAMERHOOLIGAN
Usericon van varanus
Posted 09-11-2007 12:35 by varanus (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van varanusQuote dit bericht

quote:
Op 9 november 2007 12:03 schreef jbassist het volgende:
Mini exemplaartje iig, geen idee wat het was.


Dan gok ik op een ringslang.


spelfout weggehaald...


trol
Usericon van trol
Posted 09-11-2007 13:37 by trol Wijzig reactieProfiel van trolQuote dit berichthttp://www.dimensional-psychosis.com

Ah ok weer wat geleerd dan Varanus bedankt.

Wat is jouw mening over roken (en blowen) in de zelfde kamer waar je terrarium staat?
Vier vanavond mijn verjaardag en het zal hier dus behoorlijk blauw staan van de rook.
VOrige week was er flink geblowd en toen werd een van de slangen behoorlijk aktief en pleurde een paar keer van een tak naar beneden(was ook erg onhandig aan het klimmen)
Op een slangenforum was de mening erg verdeeld hierover.

Maar wat een machtige beesten zeg.. Met de dag blijer dat ik ze heb.



trol
Usericon van trol
Posted 12-11-2007 11:42 by trol Wijzig reactieProfiel van trolQuote dit berichthttp://www.dimensional-psychosis.com

Eindelijk wat foto's..





BitchSlap
Usericon van BitchSlap
Posted 12-11-2007 12:27 by BitchSlap Wijzig reactieProfiel van BitchSlapQuote dit bericht

wat een prachtige diertjes!

[Dit bericht is gewijzigd door BitchSlap op 12-11-2007 12:27]


Dit topic is 22 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22
Index / Algemeen Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen