|
Dit topic is 22 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 | ||||
Auteur: |
|
|
quote: De eerste tekenen zijn doffe ogen. Maar ze kunnen gewoon rustig liggen te chillen hoor. Vervellen kost ook energie. Misschien moet je m niet inspuiten maar even met rust laten. Als er vellen blijven hangen even laten badderen. Ik weet dat mn broer de eerste keer met het vervellen van zijn spin dacht dat ze dood ging. Ze at niet en zat stil in een hoek (nóg meer dan normaal ja...). Dus ik zoeken om internet..."Kan ze misschien aan het vervellen zijn?" Ja dus. [edit] Ik ben geen expert hoor, dus pin me er niet op vast. [Dit bericht is gewijzigd door stigma op 18-10-2007 0:09] Subtiel kamerolifantje |
|
quote: Nou, met guttata´s hoef je je qua vochtigheid niet al te druk te maken hoor, die leveren eigenlijk nooit problemen wat vervellen betreft. En die belachelijk dure middeltjes in spuitbusjes die kan je beter maar mooi in de winkkel laten liggen. Ik durf te wedden dat jouw rattenslang mooi in één stuk uit zijn vel komt, mits er naruurlijk iets in de bak ligt waar ie langs kan schuren. Hij (of zij..) gaat pas vervellen nadat de ogen weer normaal gekleurd zijn, duurt ongeveer een dag of 4 tot een weekje... spelfout weggehaald... |
|
Ah mooi. Dan ben ik weer gerust gesteld. Ze hebben takken zat voor het vervellen dus dat moet goed gaan. Ook fijn om te weten dat ik me niet al te zorgen hoef te maken over de vochtigheidgraad Dat is het enige wat ik niet niet constant kan krijgen, maar het is wel enkel laag als ik de verwarming aan heb dus dat is alleen overdag. Ik meld me wel weer met een 2de domme vraag DANK! |
|
Even een vraagje; Ik had een heeeeele tijd terug een onts(z?)ettend mooie slang gezien! Maar geen idee wat voor slang het was. Kan iemand mij helpen? *kijkt heel lief * Hij/zij was wit (nee, geen albino) en had een soort olieachtig effect, als jullie dat begrijpen. Het was echt heel gaaf. Maar ik kan m ook niet op google vinden. [Dit bericht is gewijzigd door Litha op 19-10-2007 0:15] |
|
deze?? alle slangen hebben een olieachtige waas over zich heen wat meestal niet op een foto te zien is. dus dat zel niet echt helpen. was de slang volledig wit of zaten er nog patroontjes op, en hoe groot was de slang ongeveer, en was de kop dikker dan het lichaam of liep de kop erg over in het lichaam? ♂ <o((((>< <o((((>< <o((((>< ♀<o(((>< <o(((>< |
|
quote: Graag gedaan heer Trol. @Litha: met deze info kan ik dus helemaal niks. spelfout weggehaald... |
|
Hmm oke ik ga duidelijker proberen te zijn. Nee, hij was volledig wit, dus geen patroontjes ofzo. En zn kop was wel behoorlijk dik ja, ik gok net zo dik als zn lichaam. Nog meer info? Ik zou niet weten wat. |
|
Ja, dat is duidelijk... spelfout weggehaald... |
|
quote: Ik denk dat het een slang was. |
|
Ze is zonder problemen vervelt in één compleet stuk behalve de kop. HOERA! *is trots* |
|
quote: spelfout weggehaald... |
|
Mysterietje.. Mijn andere schatje had al een paar dagen troebele ogen dus ik dacht dat ie zou gaan vervellen. Had ook een ietwat vale kleur over de rest van de huid. Nu heeft ie tot mijn verbazing ineens weer de normale kleur ogen en ik kan nergens losgekomen vel vinden. Komt dit vaker voor, misschien enkel een voorbode van de vervelling? Het wordt volgens mij wel tijd dat ie vervelt(om de hoeveel tijd gebeurt dit ongeveer wanneer je een gezond dier hebt die wekelijks goed eet?) of kan het ook een ontsteking zijn geweest? Beetje vaag vind ik het wel. Morgen gewoon voederen? |
|
Is normaal hoor. Voordat de daadwerkelijke vervelling plaatsvindt, krijgt de slang eerst weer de normale kleur terug. Paar daagjes wachten en bingo.... spelfout weggehaald... |
|
Op het Wapserveld (Drente) geschoten, twee keer Vipera Berus, de adder... Edit: let op het kleurverschil... [Dit bericht is gewijzigd door varanus op 09-11-2007 11:35] spelfout weggehaald... |
|
gaaf zeg; hoe zie je nu aan de onderste dat het geen gladde slang is (die komt toch ook in hetzelfde biotooptype voor??) de enige slang die ik in onze streken hebgezien is de ringslang. maar ik heb een tijdje in louisiana gewoond en daar struikelde je gewooon over de slangen , schildpadden etc etc |
|
quote: Echt supergaaf dat jij die beesten zo op de foto kunt zetten. Heerschend! |
|
Gladde slang heeft ronde pupillen spelfout weggehaald... |
|
Laatst nog tegen gekomen in de valom, blij dat ik de hond optijd vast had hehe! natuurgebied hier vlakbij/in zwaagwesteinde, dikke aanrader ook "BONKE! next time you fuck in my bathroom, fucking throw the condoms into the toilet! not in or on top of the goddamn sink...." |
|
quote: Was dat toevallig geen ringslang dan? spelfout weggehaald... |
|
Mini exemplaartje iig, geen idee wat het was. "BONKE! next time you fuck in my bathroom, fucking throw the condoms into the toilet! not in or on top of the goddamn sink...." |
|
quote: Dan gok ik op een ringslang. spelfout weggehaald... |
|
Ah ok weer wat geleerd dan Varanus bedankt. Wat is jouw mening over roken (en blowen) in de zelfde kamer waar je terrarium staat? Vier vanavond mijn verjaardag en het zal hier dus behoorlijk blauw staan van de rook. VOrige week was er flink geblowd en toen werd een van de slangen behoorlijk aktief en pleurde een paar keer van een tak naar beneden(was ook erg onhandig aan het klimmen) Op een slangenforum was de mening erg verdeeld hierover. Maar wat een machtige beesten zeg.. Met de dag blijer dat ik ze heb. |
|
Eindelijk wat foto's.. |
|
wat een prachtige diertjes! [Dit bericht is gewijzigd door BitchSlap op 12-11-2007 12:27] |
Dit topic is 22 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 |
Index / Algemeen | Vorige pagina | Volgende pagina |