IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Algemeen Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 22 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22
Auteur:
Topic : Slangen / Reptielen Vorige pagina | Volgende pagina
Dying Embrace
Usericon van Dying Embrace
Posted 11-06-2013 18:21 by Dying Embrace Wijzig reactieProfiel van Dying EmbraceQuote dit bericht

Men moet die exotische reptielentroep ook gewoon laten waar het vandaan komt, in het exotische.

Als je zo'n beest wilt houden verhuis je maar daarheen of zoek je een baan bij een dierentuin.

[Dit bericht is gewijzigd door Dying Embrace op 11-06-2013 18:21]


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 11-06-2013 18:51 by ElitE Wijzig reactieProfiel van ElitEQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/brambeer/

quote:
Op 11 juni 2013 18:21 schreef Dying Embrace het volgende:
Men moet die exotische reptielentroep ook gewoon laten waar het vandaan komt, in het exotische.

Als je zo'n beest wilt houden verhuis je maar daarheen of zoek je een baan bij een dierentuin.

Juist ook weg met de konijnen en fazanten!

Ook geen plek meer voor koeien, kippen, mais, aardappelen, etc.


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


Dying Embrace
Usericon van Dying Embrace
Posted 11-06-2013 19:02 by Dying Embrace Wijzig reactieProfiel van Dying EmbraceQuote dit bericht

Right....


Onweerwolf
Born Again!
Usericon van Onweerwolf
Posted 11-06-2013 19:06 by Onweerwolf Wijzig reactieProfiel van OnweerwolfQuote dit bericht

quote:
Op 11 juni 2013 18:51 schreef ElitE het volgende:
Juist ook weg met de konijnen en fazanten!

Ook geen plek meer voor koeien, kippen, mais, aardappelen, etc.


EN NEGERS!


Op 24 november 2016 16:00 schreef F.Jacobse het volgende: Ik vind het veels te plat.


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 11-06-2013 20:00 by ElitE Wijzig reactieProfiel van ElitEQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/brambeer/

quote:
Op 11 juni 2013 19:02 schreef Dying Embrace het volgende:
Right....


allemaal exotisch

Fazanten en konijnen zijn ingevoerd door de .Romeinen.

Koeien zijn gedomesticeerd in het midden oosten en kippen iets verder in Azie. Aardappelen komen uit de Andes en Mais uit Mechico.

Honden zijn moeilijk te traceren maar katten zijn ook gedomesticeerd in het midden oosten.

Wat is je probleem precies? (zeker gezien dit zeer waarschijnlijk een inheemseringslang is.)


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


Dying Embrace
Usericon van Dying Embrace
Posted 11-06-2013 20:06 by Dying Embrace Wijzig reactieProfiel van Dying EmbraceQuote dit bericht

Ik schaar reptielen tot een categorie die niet in een huis thuishoren.

Het is nog niet duidelijk dat het een inheemse slang is, ook al is de kans groot, maar ik heb recentelijk al verschillende berichten gelezen over ontsnapte slangen, inclusief een cobra als ik het me goed herinner. Er zijn dus 'eigenaren' die blijkbaar niet met zulke dieren om kunnen gaan of heel onverschillig.

Jij houdt ook reptielen als ik het goed heb, dus ik snap best dat je het niet met me eens bent.

Zo zijn er ook genoeg kattenbezitters die het heel normaal vinden dat hun huisdier bij een ander de tuin vol komt schijten.


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 11-06-2013 20:19 by ElitE Wijzig reactieProfiel van ElitEQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/brambeer/

quote:
Op 11 juni 2013 20:06 schreef Dying Embrace het volgende:
Ik schaar reptielen tot een categorie die niet in een huis thuishoren.

Het is nog niet duidelijk dat het een inheemse slang is, ook al is de kans groot, maar ik heb recentelijk al verschillende berichten gelezen over ontsnapte slangen, inclusief een cobra als ik het me goed herinner. Er zijn dus 'eigenaren' die blijkbaar niet met zulke dieren om kunnen gaan of heel onverschillig.


Berichten over andere ontsnapte dieren halen dan ook het nieuws niet. Als het een anaconda is is het niet gevaarlijker als een kat of hond. Zeker bij 2 meter is het echt niets gevaarlijker als een kat.

Bij gifslangen is het gevaar uiteraard wat groter, al moet je voor elke giftige slang een vergunning in NL hebben. Ik ben met geen enkel incident van ontsnapte slangen met letsel bekent. Slangen zijn erg schuw en verstoppen zich. En aangezien het hier een beetje te fris is zijn slangen ook nog eens erg sloom en traag.

Als je het vanuit het oogpunt van dierenwelzijn doet kun je inderdaad een hoop punten aanhalen. Voor de rest ben je gewoon iemand met overdreven angst voor reptielen. (wat overigens wel goed bij je username past)

quote:
Jij houdt ook reptielen als ik het goed heb, dus ik snap best dat je het niet met me eens bent.

Zo zijn er ook genoeg kattenbezitters die het heel normaal vinden dat hun huisdier bij een ander de tuin vol komt schijten.


Ik heb momenteel geen reptielen meer, mijn 2.2 meter boa heeft me net zoveel letsel opgeleverd als de eerste dag met een kitten.


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 11-06-2013 20:23 by ElitE Wijzig reactieProfiel van ElitEQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/brambeer/

overigens de kikkers, padden , vissen en kleine knaagdieren kunnen weer veilig de straat op.

'Gevaarlijke wurgslang' Asperen gevangen


De 'wurgslang' die maandag in het Gelderse Asperen was gesignaleerd is dinsdagmiddag gevangen. Het blijkt, zoals deskundigen al dachten, te gaan om een forse ringslang. Dat twittert de wijkagent die eerder veel commotie veroorzaakte door te reppen over een anaconda.

De wijkagent verspreidde maandag via Twitter een foto van de anderhalf tot twee meter lange slang. Die had hij van een buurtbewoner gemaild gekregen. Hij waarschuwde ook dat de 'wurgslang' gevaarlijk kon zijn voor dieren en kinderen.

De dierenambulance heeft zich over de slang ontfermd.


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


Dying Embrace
Usericon van Dying Embrace
Posted 11-06-2013 20:27 by Dying Embrace Wijzig reactieProfiel van Dying EmbraceQuote dit bericht

Geen overdreven angst. Ik vind het gewoon een categorie dieren die zeker niet in een woonkamer in ons land thuishoord. Verder vind ik reptielen over het algemeen ranzig om te zien. En ik snap inderdaad niet wat er leuk is aan een bak gekronkel die je als je pech hebt in je flikker bijt in plaats van die muis die je ze voor houdt. Positieve aandacht zoals van een hond of zelfs van een kat hoef je ook niet te verwachten.


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 11-06-2013 20:42 by ElitE Wijzig reactieProfiel van ElitEQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/brambeer/

quote:
Op 11 juni 2013 20:27 schreef Dying Embrace het volgende:
Geen overdreven angst. Ik vind het gewoon een categorie dieren die zeker niet in een woonkamer in ons land thuishoord. Verder vind ik reptielen over het algemeen ranzig om te zien. En ik snap inderdaad niet wat er leuk is aan een bak gekronkel die je als je pech hebt in je flikker bijt in plaats van die muis die je ze voor houdt. Positieve aandacht zoals van een hond of zelfs van een kat hoef je ook niet te verwachten.


Ja inderdaad het is niet zoiets als een hond of kat die ook veel affectie geeft. Wat dat betreft is het meer een kijkdier maar niet zo erg als bij vissen.

Voor de rest ben je een gereformeerde jankerd, die niet meer dieren kent dan de 5 boerderijdieren op zijn intertoysspeeltje.


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


Dying Embrace
Usericon van Dying Embrace
Posted 11-06-2013 20:44 by Dying Embrace Wijzig reactieProfiel van Dying EmbraceQuote dit bericht

[/mening]


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 11-06-2013 20:47 by ElitE Wijzig reactieProfiel van ElitEQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/brambeer/

Nouja dat stukje over bijten je vorige post laat blijken dat het dus een ongeinformeerde mening is, dat mag wel, maar houd het dan voor jezelf.


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


Dying Embrace
Usericon van Dying Embrace
Posted 11-06-2013 20:52 by Dying Embrace Wijzig reactieProfiel van Dying EmbraceQuote dit bericht

Vraag me toch wel af wat dat met Fusion te maken heeft.


Onweerwolf
Born Again!
Usericon van Onweerwolf
Posted 11-06-2013 20:53 by Onweerwolf Wijzig reactieProfiel van OnweerwolfQuote dit bericht

Ik gok dat die naast poesjes ook wel eens reptielen in laat slapen.


Op 24 november 2016 16:00 schreef F.Jacobse het volgende: Ik vind het veels te plat.


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 11-06-2013 21:04 by ElitE Wijzig reactieProfiel van ElitEQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/brambeer/

quote:
Op 11 juni 2013 20:52 schreef Dying Embrace het volgende:
Vraag me toch wel af wat dat met Fusion te maken heeft.

Fusion is als hij in een stroming te plaatsen is evangelist.

Ik verwijs naar gereformeerd omdat het perfect past bij jouw opvattingen over "reptielen zijn eng" en het "reptielen horen niet.."


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


Dying Embrace
Usericon van Dying Embrace
Posted 11-06-2013 21:11 by Dying Embrace Wijzig reactieProfiel van Dying EmbraceQuote dit bericht

Oxideren, bilnaad...


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 11-06-2013 21:13 by ElitE Wijzig reactieProfiel van ElitEQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/brambeer/

quote:
Op 11 juni 2013 18:21 schreef Dying Embrace het volgende:
Men moet die exotische reptielentroep ook gewoon laten waar het vandaan komt, in het exotische.

Als je zo'n beest wilt houden verhuis je maar daarheen of zoek je een baan bij een dierentuin.



quote:
Op 11 juni 2013 21:11 schreef Dying Embrace het volgende:
Oxideren, bilnaad...


Goedzo we zijn al een stapje verder


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


varanus
HUISKAMERHOOLIGAN
Usericon van varanus
Posted 17-07-2013 7:51 by varanus (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van varanusQuote dit bericht

Binnenkort eigenaar van een koppeltje Vipera ammodytes


spelfout weggehaald...


IV-I-XIV-XIV
Usericon van IV-I-XIV-XIV
Posted 17-07-2013 8:59 by IV-I-XIV-XIV Wijzig reactieProfiel van IV-I-XIV-XIVQuote dit bericht

Reptielen! Nice! Wij hebben thuis een Baardagaam! van een jaar of 2,5 á 3 en ik heb zelf een axolotl!

Voor hen die niet weten wat het is:



Een Axolotl is een salamander uit de familie molsalamanders die zijn leven lang in het larvenstadium verkeerd. Makkelijk te onderhouden diertjes en erg grappig om te hebben!


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 17-07-2013 13:37 by ElitE Wijzig reactieProfiel van ElitEQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/brambeer/

allemaal offtopic!

edit: bijna allemaal

[Dit bericht is gewijzigd door ElitE op 17-07-2013 13:40]


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


varanus
HUISKAMERHOOLIGAN
Usericon van varanus
Posted 06-12-2013 9:12 by varanus (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van varanusQuote dit bericht

Zo, dat is effe terug dat ik op ZM was... Na mijn schei ding mooi de hobby weer opgepakt en zit nu helemaal in de gifslangen. Heb momenteel samen met het vrouwtje 3 Crotalus atrox (texaanse ratelslang), 1 Crotalus vegran dis, 2 Sistrurus catenatus tergeminus, 3 Vipera ammodytes en een Trimeresurus albolabris zitten. En nog de no dige schorpioenen...


spelfout weggehaald...


Lijdend Voorwerp
24/7 F5-en
Usericon van Lijdend Voorwerp
Posted 06-12-2013 9:19 by Lijdend Voorwerp Wijzig reactieProfiel van Lijdend VoorwerpQuote dit bericht

Varanus ken je ene Tim uit midden of noord Limburg? Die woont ongeveer in een terrarium. Hij heeft zelfs hagedissen die op een Pokemon lijken.


Op 10 januari 2005 19:47 schreef kwelgeest het volgende: Geen idee of jij het tof vindt maar je kan'm anders zeker voor meer doorverkopen.


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 06-12-2013 9:26 by ElitE Wijzig reactieProfiel van ElitEQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/brambeer/

die Pokemonshizzle lijkt op die hagedis, niet andersom


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


varanus
HUISKAMERHOOLIGAN
Usericon van varanus
Posted 10-12-2013 7:04 by varanus (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van varanusQuote dit bericht

quote:
Op 6 december 2013 9:19 schreef Lijdend Voorwerp het volgende:
Varanus ken je ene Tim uit midden of noord Limburg? Die woont ongeveer in een terrarium. Hij heeft zelfs hagedissen die op een Pokemon lijken.


Nee...


spelfout weggehaald...


Metal Spiderman
Big Guy
Usericon van Metal Spiderman
Posted 10-12-2013 9:45 by Metal Spiderman (Redacteur) Wijzig reactieProfiel van Metal SpidermanQuote dit bericht

quote:
Op 6 december 2013 9:12 schreef varanus het volgende:
Zo, dat is effe terug dat ik op ZM was... Na mijn schei ding mooi de hobby weer opgepakt en zit nu helemaal in de gifslangen. Heb momenteel samen met het vrouwtje 3 Crotalus atrox (texaanse ratelslang), 1 Crotalus vegran dis, 2 Sistrurus catenatus tergeminus, 3 Vipera ammodytes en een Trimeresurus albolabris zitten. En nog de no dige schorpioenen...


Heb gekweekt met die rakkers, met goed resultaat altijd.



No Pain, No Gain


Dit topic is 22 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22
Index / Algemeen Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen