IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Algemeen Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 22 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22
Auteur:
Topic : Slangen / Reptielen Vorige pagina | Volgende pagina
Immortella
Only the good die young!
Usericon van Immortella
Posted 28-06-2004 17:25 by Immortella Wijzig reactieProfiel van ImmortellaQuote dit bericht

Als ik m'n eigen stek heb, hoop ik eens zo'n beestje aan te schaffen:


Een baardagaam dus.


Of een wateragaam, not sure yet.

[Dit bericht is gewijzigd door Immortella op 28-06-2004 17:54]


..."Hate can only create more hate"...


varanus
HUISKAMERHOOLIGAN
Usericon van varanus
Posted 28-06-2004 17:57 by varanus (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van varanusQuote dit bericht

Neem dan in ieder geval een koppeltje.Baard-en wateragamen zijn sociale dieren.Baardagamen zijn naar mijn mening wel effe iets beter geschikt als beginnersdieren omdat je met wateragamen vaak problemen met bekwonden krijgt.


spelfout weggehaald...


RrroooaaarrR
as "The Chief"
Usericon van RrroooaaarrR
Posted 28-06-2004 18:01 by RrroooaaarrR Wijzig reactieProfiel van RrroooaaarrRQuote dit bericht

Bekwonden door onderling vechten?


Immortella
Only the good die young!
Usericon van Immortella
Posted 28-06-2004 18:03 by Immortella Wijzig reactieProfiel van ImmortellaQuote dit bericht

Ik heb inderdaad vaker gehoord dat baardagamen voor beginners makkelijker zijn. Wel vind ik zelf wateragamen mooier (I know, slechte reden) en hoor ik vaak dat deze beestjes iets levendiger zijn dan baardagamen. Is dat waar?
Ik heb eens een maand op een baardagaam ge-babysit, en dat beestje was extreem rustig.


..."Hate can only create more hate"...


varanus
HUISKAMERHOOLIGAN
Usericon van varanus
Posted 28-06-2004 18:04 by varanus (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van varanusQuote dit bericht

quote:
Op 28 juni 2004 18:01 schreef RrroooaaarrR het volgende:
Bekwonden door onderling vechten?



Nee.Maar deze dieren zijn zo vreselijk onrustig dat ze zich constant verwonden,en wel dusdanig dat er op een gegeven moment echt niks meer aan te doen is.En bij het minste of geringste gaat de boel ontsteken.Het is best wel te voorkomen,maar als beginner kun je naar mijn mening dan beter met iets gemakkelijker dieren beginnen.Ik ben ook niet met varanen begonnen,maar ook met gemakkelijker te houden dieren.


spelfout weggehaald...


varanus
HUISKAMERHOOLIGAN
Usericon van varanus
Posted 28-06-2004 18:05 by varanus (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van varanusQuote dit bericht

quote:
Op 28 juni 2004 18:03 schreef Immortella het volgende:
Ik heb inderdaad vaker gehoord dat baardagamen voor beginners makkelijker zijn. Wel vind ik zelf wateragamen mooier (I know, slechte reden) en hoor ik vaak dat deze beestjes iets levendiger zijn dan baardagamen. Is dat waar?
Ik heb eens een maand op een baardagaam ge-babysit, en dat beestje was extreem rustig.


Klopt helemaal.Maar een baardagaam is stukken gemakkelijker te hanteren,en zodoende ook aantrekkelijker voor een beginner.


spelfout weggehaald...


Immortella
Only the good die young!
Usericon van Immortella
Posted 28-06-2004 18:06 by Immortella Wijzig reactieProfiel van ImmortellaQuote dit bericht

quote:
Op 28 juni 2004 18:05 schreef varanus het volgende:
Klopt helemaal.Maar een baardagaam is stukken gemakkelijker te hanteren,en zodoende ook aantrekkelijker voor een beginner.


Dank voor de tips.
Maar goed, ik zal toch nog even geduld moeten hebben.


..."Hate can only create more hate"...


varanus
HUISKAMERHOOLIGAN
Usericon van varanus
Posted 28-06-2004 18:07 by varanus (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van varanusQuote dit bericht

quote:
Op 28 juni 2004 18:06 schreef Immortella het volgende:
Dank voor de tips.
Maar goed, ik zal toch nog even geduld moeten hebben.


Das beter dat je effe tijd hebt,kun je je vast verdiepen

Dan word het geen onnodige sprong in het diepe.

[Dit bericht is gewijzigd door varanus op 28-06-2004 18:07]


spelfout weggehaald...


Immortella
Only the good die young!
Usericon van Immortella
Posted 28-06-2004 18:08 by Immortella Wijzig reactieProfiel van ImmortellaQuote dit bericht

Dat is wel weer waar! Gelukkig heb ik dus kennissen die baardagamen hadden en hier dus ook veel boeken/info over hebben
En heb ik al een maand ervaring, haha..


..."Hate can only create more hate"...


varanus
HUISKAMERHOOLIGAN
Usericon van varanus
Posted 28-06-2004 18:18 by varanus (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van varanusQuote dit bericht

quote:
Op 28 juni 2004 18:08 schreef Immortella het volgende:
Dat is wel weer waar! Gelukkig heb ik dus kennissen die baardagamen hadden en hier dus ook veel boeken/info over hebben
En heb ik al een maand ervaring, haha..


Hehe geloof me;Een maand ervaring is niks.Zelfs na jaren reptielen houden leer ik nog elke dag bij.Om eens met wijze woorden van een kennis van me te spreken;"In de reptielenhobby heb je 2 soorten mensen;beginners en ervaren beginners.."


spelfout weggehaald...


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 28-06-2004 18:18 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

Als Immo zulke beesies krijgt, krijg je dan delinquente agamen met een gedragsstoornis?


Immortella
Only the good die young!
Usericon van Immortella
Posted 28-06-2004 18:21 by Immortella Wijzig reactieProfiel van ImmortellaQuote dit bericht

quote:
Op 28 juni 2004 18:18 schreef varanus het volgende:
Hehe geloof me;Een maand ervaring is niks.Zelfs na jaren reptielen houden leer ik nog elke dag bij.Om eens met wijze woorden van een kennis van me te spreken;"In de reptielenhobby heb je 2 soorten mensen;beginners en ervaren beginners.."


Dat klinkt wel als een uitdaging! Ik zou 't overigens niet een al te grote hobby willen laten worden. Zo verschrikkelijk veel tijd heb ik er niet voor, dus één koppeltje vind ik genoeg (wie weet.. later als ik groot ben ).

@Jenje: ROFLOL Waar kunnen ze dan beter terecht dan bij mij?


..."Hate can only create more hate"...


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 28-06-2004 18:21 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

.. nou .. dat vraag ik me af ..


varanus
HUISKAMERHOOLIGAN
Usericon van varanus
Posted 28-06-2004 18:22 by varanus (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van varanusQuote dit bericht

quote:
Op 28 juni 2004 18:21 schreef Immortella het volgende:
Dat klinkt wel als een uitdaging! Ik zou 't overigens niet een al te grote hobby willen laten worden. Zo verschrikkelijk veel tijd heb ik er niet voor, dus één koppeltje vind ik genoeg (wie weet.. later als ik groot ben ).

@Jenje: ROFLOL Waar kunnen ze dan beter terecht dan bij mij?


Ja,ik ken het verhaal....iedereen begint met 1 koppeltje of 1 bakkie in de kamer.Geloof me;daar blijft het toch niet bij


spelfout weggehaald...


Immortella
Only the good die young!
Usericon van Immortella
Posted 28-06-2004 18:24 by Immortella Wijzig reactieProfiel van ImmortellaQuote dit bericht

quote:
Op 28 juni 2004 18:22 schreef varanus het volgende:
Ja,ik ken het verhaal....iedereen begint met 1 koppeltje of 1 bakkie in de kamer.Geloof me;daar blijft het toch niet bij


Hmm, misschien niet . Maar je moet toch ergens beginnen he. En ik zou 't niet fair vinden om 't steeds meer uit te breiden, zonder er genoeg tijd voor te hebben.


..."Hate can only create more hate"...


varanus
HUISKAMERHOOLIGAN
Usericon van varanus
Posted 28-06-2004 18:28 by varanus (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van varanusQuote dit bericht

quote:
Op 28 juni 2004 18:24 schreef Immortella het volgende:
Hmm, misschien niet . Maar je moet toch ergens beginnen he. En ik zou 't niet fair vinden om 't steeds meer uit te breiden, zonder er genoeg tijd voor te hebben.



Nee,dan kun je het beter een beetje rustig aan doen qua aantal dieren.Ik had op een gegeven moment ook een 80 slangen,60 vogelspinnen en een paar varanen.Heb nu alleen nog 8 varanen en er komt echt niks meer bij.Vreet zo al tijd genoeg.Ga zodadelijk voor de 3e keer dezelfde waterbak schoonmaken.Dat zegt al genoeg over hoeveel tijd er in deze hobby kan gaan zitten....


spelfout weggehaald...


Immortella
Only the good die young!
Usericon van Immortella
Posted 28-06-2004 18:29 by Immortella Wijzig reactieProfiel van ImmortellaQuote dit bericht

quote:
Op 28 juni 2004 18:28 schreef varanus het volgende:
Nee,dan kun je het beter een beetje rustig aan doen qua aantal dieren.Ik had op een gegeven moment ook een 80 slangen,60 vogelspinnen en een paar varanen.Heb nu alleen nog 8 varanen en er komt echt niks meer bij.Vreet zo al tijd genoeg.Ga zodadelijk voor de 3e keer dezelfde waterbak schoonmaken.Dat zegt al genoeg over hoeveel tijd er in deze hobby kan gaan zitten....


Damn, inderdaad. Maar als het allemaal goed gaat, lijkt me het een heersende hobby


..."Hate can only create more hate"...


varanus
HUISKAMERHOOLIGAN
Usericon van varanus
Posted 28-06-2004 18:34 by varanus (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van varanusQuote dit bericht

quote:
Op 28 juni 2004 18:29 schreef Immortella het volgende:
Damn, inderdaad. Maar als het allemaal goed gaat, lijkt me het een heersende hobby


Dat is het ook zeker en bij deze wens ik je alvast succes met je toekomstige hobby


spelfout weggehaald...


Corallus Hortulanus
Usericon van Corallus Hortulanus
Posted 29-06-2004 7:26 by Corallus Hortulanus Wijzig reactieProfiel van Corallus HortulanusQuote dit berichthttp:// http://groups.msn.com/_Secure/0QQAAAPQTO5Z0rO49ZhiA0v2uidlE8IXyUcGZFu*vOZ6dUC51nYIMl5wVQYOnNgfShb6n9Zj7giHTwgdwKcprz1h!9xpFstUOAhMzqEXpx9Q/heet.jpg?dc=4675480153528497795

quote:
Op 28 juni 2004 16:52 schreef varanus het volgende:
Zoals bekend heb ik dus varanen.(zie het varanen topic..)
Ik heb in dit topic ooit nog onder m'n vorige naam gepost(corallus...)


ben dit topic begonnen ooit onder een alterego (errorx) is al weer tijdje geleden. handig eigen ouwe topics ontstoffen


When you use brute force and it doesn't work, your not using enough


Corallus Hortulanus
Usericon van Corallus Hortulanus
Posted 29-06-2004 7:42 by Corallus Hortulanus Wijzig reactieProfiel van Corallus HortulanusQuote dit berichthttp:// http://groups.msn.com/_Secure/0QQAAAPQTO5Z0rO49ZhiA0v2uidlE8IXyUcGZFu*vOZ6dUC51nYIMl5wVQYOnNgfShb6n9Zj7giHTwgdwKcprz1h!9xpFstUOAhMzqEXpx9Q/heet.jpg?dc=4675480153528497795

reptielen houden is zeker een roeleerdende hobby, vooral als je er steeds meer vanaf weet en je steeds makkelijker allerlei verschillende dieren kunt hanteren (haal tegenwoordig m'n tuinboa's zonder slangenhaak uit het terrarium, das niets voor beginners ) zelf streef ik er ook naar om een zo natuurlijk mogelijk habitat voor ze te creeeren, grote terrariums is daarbij onloskomelijk aan verbonden. ons huis is dus inmiddels zo ingericht dat er meer ruimte is voor de terraria, ook de energieleverancier van onze stroom is vast enorm blij met ons. en de buren zullen inmiddels wel denken waar in godesnaam al die muizen blijven (we hebben net weer nieuwe buren lol) het begon hier ook ooit met 2 slangetjes.inmiddels zit er dus wat meer. als we meer ruimte hadden en geld was er waarschijnlijk nog meer bijgekomen. maar er komen nu eerst een paar echte mooie terraria bij. bouwen we ook zelf trouwens. kun je ze tenmisnte mooi op maat maken. en scheelt ook nog een een hoop ping ping. en natuurlijk zo dat ik zeker weet dat er een goeie warmte gradient is, de benodigde verschillende vertstop plaatsen en ga zo maar door.

als je begint kun je inderdaad beter een makkelijker dier nemen. daarna kun je altijd nog eens wat lastiger te houden dieren aanschaffen.


When you use brute force and it doesn't work, your not using enough


Vampire_girl
rabiës
Usericon van Vampire_girl
Posted 29-06-2004 8:02 by Vampire_girl Wijzig reactieProfiel van Vampire_girlQuote dit berichthttp://www.sfu420.com/

Mijn schatjes

Drago


Gerrho




the only pleasure is pain


Corallus Hortulanus
Usericon van Corallus Hortulanus
Posted 29-06-2004 8:10 by Corallus Hortulanus Wijzig reactieProfiel van Corallus HortulanusQuote dit berichthttp:// http://groups.msn.com/_Secure/0QQAAAPQTO5Z0rO49ZhiA0v2uidlE8IXyUcGZFu*vOZ6dUC51nYIMl5wVQYOnNgfShb6n9Zj7giHTwgdwKcprz1h!9xpFstUOAhMzqEXpx9Q/heet.jpg?dc=4675480153528497795

quote:
Op 29 juni 2004 8:02 schreef Vampire_girl het volgende:
Mijn schatjes

Drago


Gerrho





ken ze niet zien... helaasg...

[Dit bericht is gewijzigd door Corallus Hortulanus op 29-06-2004 8:10]


When you use brute force and it doesn't work, your not using enough


Mendel
Usericon van Mendel
Posted 29-06-2004 9:54 by Mendel Wijzig reactieProfiel van MendelQuote dit bericht

tot voor kort had ik 2 Nerodia fasciata;
Amerikaanse waterslangen,werden niet groot, de ene was 90 cm, de andere 70. ze waren alleen vreselijk agressief, maar dat vond ik juist een uitdaging; ik deed er dan ook alles aan om ze steeds tammer te krijgen, met soms de benodigde bijtwonden tot gevolg .
Ik wilde later een Python Regius nemen, vet veel informatie gezocht, beursen bezocht enz enz...
maar toen heel plotseling gestopt met de hobby. Stond me op de een of andere manier behoorlijk tegen om zulke dieren in een glazen bak te proppen. op die slangenbeurzen werd ik al helemaal kotsmisselijk, en dat was volgens mij de druppel die de emmer deed overlopen..

Supermooie dieren, maar ik bekijk ze liever in de natuur.

hier een foto van mn slangetjes van vroeger, de enige die kon vinden, de rest van de foto's is spoorloos verdwenen



GRAFTAK
ZesVoetenOnder
Usericon van GRAFTAK
Posted 29-06-2004 9:58 by GRAFTAK Wijzig reactieProfiel van GRAFTAKQuote dit berichthttp://www.scrotum.tk      \m/    http://www.judgementday.nl

Ik vind boomkikkers veel leuker maar dan wil ik wel een grote bak en dan ook nog met salemanders en vissen.



stigma
awesome
Usericon van stigma
Posted 29-06-2004 12:07 by stigma Wijzig reactieProfiel van stigmaQuote dit bericht

Ik mag volgend jaar gezellig met slangen, hagedissen, salamanders en spinnen werken.

Alleen ook met vissen...das minder...want vissen zijn ongelooflijk saai.


Subtiel kamerolifantje


Dit topic is 22 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22
Index / Algemeen Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen