IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Algemeen Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 22 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22
Auteur:
Topic : Slangen / Reptielen Vorige pagina | Volgende pagina
ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 12-05-2006 23:01 by ElitE Wijzig reactieProfiel van ElitEQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/brambeer/

quote:
Op 10 mei 2006 0:01 schreef SadistikFuk het volgende:
Read and learn
geleedpotigen hebben geen zenuwstelsel zoals wij dat kennen dus hebben ze ook geen pijn zoals wij dat kennen, maar een spin reageert nog steeds op zijn omgeving, als ik een pootje uit een beeste trekt gaat hij echt wel harder bewegen, en ze kunnen toch dingen van buitenaf waarnemen.
ik zou niet weten hoe het dan zit, over een paar jaar weet ik denk meer mijn mijn biologie studie

Trouwens beestjes in hokjes stoppen hoeft ook niet per definitie slechter te zijn. een beest in het wild heeft erg veel stress van andere bedreigende dieren, meer ziektes, voedselstress ,paringstress enz. fysiek zijn sommige dieren veel gezonder in een hokje dat is niet omdat ze het zo slecht hebben, geestelijk weten we niet echt veel omdat we niet zo heel makkelijk communiceren met dieren.


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


SadistikFuk
Boze Meneer
Usericon van SadistikFuk
Posted 14-05-2006 19:28 by SadistikFuk Wijzig reactieProfiel van SadistikFukQuote dit bericht

Inderdaad!

quote:
Negative taxis, abnormal behavioral responses, etc. are 100% signs that something is happening to the creature that is not beneficial, but it does not mean they are suffering, despairing, or slipping into depression.


stigma
awesome
Usericon van stigma
Posted 15-05-2006 8:15 by stigma Wijzig reactieProfiel van stigmaQuote dit bericht

quote:
Op 7 mei 2006 23:37 schreef Krijst het volgende:


2) de dieren die ik houd (momenteel 2 katten)houd ik vooral om een klein beetje wat aan de toestand te doen die er is. Het zijn twee asielkatten en in de eerste plaats doe ik het voor die katten, en niet voor mezelf.




(Beetje laat, maar ik heb zowaar het leven ontdekt... )

Vertel eens Krijst, wat mankeert er met die katten? Zijn ze mank? Blind? Chronisch ziek? Doof? Missen ze ledematen? Psychisch niet in orde? Want als je het echt puur om de zieligheid van asielkatten doet, moet je wel zulke nemen. Of is dat teveel werk? Wil je wel een kat die gezond is enzo? Gezonde katten worden wel geplaatst, maar beesten die iets mankeren worden uiteindelijk geëuthanaseerd.
Dus als jouw katten helemaal gezond zijn, maar je ze wel uit het asiel hebt gehaald omdat ze zogenaamd zielig zijn, vind ik JOU een egoïstische zak!


Subtiel kamerolifantje


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 15-05-2006 10:03 by ElitE Wijzig reactieProfiel van ElitEQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/brambeer/

Is het natuurlijk om kattenbeesten te voeren, hiermee benadeel je veel andere organismen, alleen omdat jij een kat wel kunt zien en micro-organismen niet geef je het maar aan poezelezowoezebeesten? het is gewoon rascisme!


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


Krijst
Usericon van Krijst
Posted 16-05-2006 10:35 by Krijst Wijzig reactieProfiel van KrijstQuote dit bericht

quote:
Op 15 mei 2006 8:15 schreef stigma het volgende:
(Beetje laat, maar ik heb zowaar het leven ontdekt... )

Vertel eens Krijst, wat mankeert er met die katten? Zijn ze mank? Blind? Chronisch ziek? Doof? Missen ze ledematen? Psychisch niet in orde? Want als je het echt puur om de zieligheid van asielkatten doet, moet je wel zulke nemen. Of is dat teveel werk? Wil je wel een kat die gezond is enzo? Gezonde katten worden wel geplaatst, maar beesten die iets mankeren worden uiteindelijk geëuthanaseerd.
Dus als jouw katten helemaal gezond zijn, maar je ze wel uit het asiel hebt gehaald omdat ze zogenaamd zielig zijn, vind ik JOU een egoïstische zak!



Dit is een mooie kritsche vraag.
ik denk niet dat je me een egoistische zak hoeft te vinden (het mag natuurlijk wel).
Op dit moment zijn hier twee katten. De een zat al langere tijd in het asiel en was al een keer geplaatst geweest. Op pakken kun je haar niet, houdt ze niet van. Niet de meest makkelijke kat, zo op het eerste gezicht, maar het valt uiteindelijk allemaal wel mee. De andere kat was doodsbang in het asiel, maar zat er nog niet zo heel lang. Nu hoef ik niet de grote zielige-kat-redder te zijn. Ik had ook nog andere overwegingen. Ik ben hier niet alleen. Mijn vriendin had nog nooit eerder dieren gehad. Het leek me beter om niet te beginnen met de grootste probleem kat die je je kunt voorstellen. Bovendien wil ik mijn katten vega-voer geven. Een kat met een dieet is iets voor een later tijdstip. Ooit wil ik meer dieren gaan opvangen (eigenlijk een eigen opvang beginnnen), nu is het vooral nog wat ervaring op doen.

Overigens ben ik het verder ook niet helemaal met je eens hoor. Er zijn zoveel katten in de asiels dat het eigenlijk niet uitmaakt welke kat je neemt. Ik kan me niet goed voorstellen dat iemand die een kat wil, niet in het asiel zal slagen. of ik nu de zieligste neem of niet, er zijn meer katten dan mensen die een kat willen. Er zullen er altijd een aantal overblijven. En waarom zouden de zieligste meer recht hebben om het asiel uit te komen dan de minder zielige?


The Fist in the Face of god


Krijst
Usericon van Krijst
Posted 16-05-2006 10:37 by Krijst Wijzig reactieProfiel van KrijstQuote dit bericht

quote:
Op 15 mei 2006 10:03 schreef ElitE het volgende:
Is het natuurlijk om kattenbeesten te voeren, hiermee benadeel je veel andere organismen, alleen omdat jij een kat wel kunt zien en micro-organismen niet geef je het maar aan poezelezowoezebeesten? het is gewoon rascisme!


Speciesisme bedoel je.

Over welke organismen heb jij het?


The Fist in the Face of god


Murdering Monk
For a nihilist nothing is at least something...
Usericon van Murdering Monk
Posted 16-05-2006 14:53 by Murdering Monk Wijzig reactieProfiel van Murdering MonkQuote dit berichthttp://www.myspace.com/murdering_monk

quote:
Op 16 mei 2006 10:35 schreef Krijst het volgende
*verhaal*



Dit vind ik hele goede standpunten die je hier neerzet, maar je ontwijkt Stigma dr vraag wel, wat mankeert er aan die beestjes??

Als ik jou posts s doorlees ebn ik een bneul omdat ik een paar huisdieren heb, en moet ik alleen de gehandicapte/zielige dieren nemen...

Wat is er dan mis nmet die katten van je? ALs ik dat verhaal lees niets, is toch geen probleem? Geef gewoon toe dat je die beesten leuk vind, en nou en dat je ze niet houd omdat ze bedreigd of iets dergelijks werden, je hebt het beest uit het asiel en geeft het zo een goed thuis ed, maak je niet zo druk om wat voor motieven mensen dieren nemen, want zelf doe je het om dezelfde reden...

(overigens, als ik het mis heb, moet je me ff corrigeren, graag zelfs, en geef dan meteen antwoord op stigma dr vraag...)

edithoer:tering, dat waren een hoop spelfouten...

[Dit bericht is gewijzigd door Murdering Monk op 16-05-2006 14:54]


True as steel, fake as hell!! www.context-band.nl www.myspace.com/contextband


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 16-05-2006 15:20 by ElitE Wijzig reactieProfiel van ElitEQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/brambeer/

quote:
Op 16 mei 2006 10:37 schreef Krijst het volgende:
Speciesisme bedoel je.

Over welke organismen heb jij het?

de bacterien en andere organismen die je kattenbrokjes op zouden eten als je kat ze niet verteerde.


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


Krijst
Usericon van Krijst
Posted 16-05-2006 16:01 by Krijst Wijzig reactieProfiel van KrijstQuote dit bericht

quote:
Op 16 mei 2006 15:20 schreef ElitE het volgende:
de bacterien en andere organismen die je kattenbrokjes op zouden eten als je kat ze niet verteerde.


Er is voor mij een duidelijk verschil tussen het toebrengen van leed (het opsluiten van een kat in een hokje) en het onthouden van voedsel voor een organisme dat in zijn eigen behoefte zou moeten voorzien. Ik voel me niet verantwoordelijk voor een organisme (wat dat ook moge zijn) dat niet gebruikt wordt door mensen. Dat zou voor God spelen zijn. Een kat is het slachtoffer van menselijk handelen, en daar mag ik mij, binnen mijn ethisch systeem, mee bemoeien. Daarbuiten moet ik mijn handen af houden. Vind ik.


The Fist in the Face of god


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 16-05-2006 16:04 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

quote:
Op 15 mei 2006 10:03 schreef ElitE het volgende:
Is het natuurlijk om kattenbeesten te voeren, hiermee benadeel je veel andere organismen, alleen omdat jij een kat wel kunt zien en micro-organismen niet geef je het maar aan poezelezowoezebeesten? het is gewoon rascisme!
Hou jij dan maar je adem in, in elke teug zitten tig miniscule levensvormen die in je longen sterven ..


MMayo
Whut?
Usericon van MMayo
Posted 16-05-2006 17:43 by MMayo Wijzig reactieProfiel van MMayoQuote dit bericht

quote:
Op 16 mei 2006 10:35 schreef Krijst het volgende:
Bovendien wil ik mijn katten vega-voer geven.


Nou Krijst, dat is ook niet helemaal zuiver he.. niet echt natuurlijk! Jij dierenbeul jij!


karnivoor
Usericon van karnivoor
Posted 16-05-2006 17:48 by karnivoor Wijzig reactieProfiel van karnivoorQuote dit berichthttp://www.kanker.nl/

quote:
Op 16 mei 2006 10:35 schreef Krijst het volgende:
Dit is een mooie kritsche vraag.
ik denk niet dat je me een egoistische zak hoeft te vinden (het mag natuurlijk wel).
Op dit moment zijn hier twee katten. De een zat al langere tijd in het asiel en was al een keer geplaatst geweest. Op pakken kun je haar niet, houdt ze niet van. Niet de meest makkelijke kat, zo op het eerste gezicht, maar het valt uiteindelijk allemaal wel mee. De andere kat was doodsbang in het asiel, maar zat er nog niet zo heel lang. Nu hoef ik niet de grote zielige-kat-redder te zijn. Ik had ook nog andere overwegingen. Ik ben hier niet alleen. Mijn vriendin had nog nooit eerder dieren gehad. Het leek me beter om niet te beginnen met de grootste probleem kat die je je kunt voorstellen. Bovendien wil ik mijn katten vega-voer geven. Een kat met een dieet is iets voor een later tijdstip. Ooit wil ik meer dieren gaan opvangen (eigenlijk een eigen opvang beginnnen), nu is het vooral nog wat ervaring op doen.

Overigens ben ik het verder ook niet helemaal met je eens hoor. Er zijn zoveel katten in de asiels dat het eigenlijk niet uitmaakt welke kat je neemt. Ik kan me niet goed voorstellen dat iemand die een kat wil, niet in het asiel zal slagen. of ik nu de zieligste neem of niet, er zijn meer katten dan mensen die een kat willen. Er zullen er altijd een aantal overblijven. En waarom zouden de zieligste meer recht hebben om het asiel uit te komen dan de minder zielige?


vega voer? logisch dat die kat zo snel mogenlijk van je weg wil, dierenbeul

hoewel ik het verder wel eens ben met je punten

maar daar geen reet om geef.


Je moeder.


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 16-05-2006 17:53 by ElitE Wijzig reactieProfiel van ElitEQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/brambeer/

quote:
Op 16 mei 2006 16:04 schreef Jenje het volgende:
Hou jij dan maar je adem in, in elke teug zitten tig miniscule levensvormen die in je longen sterven ..

door je adem in te houden sterf ik waarschijnlijk sneller dan de microorganismen, in mijn neus is het wel een bacterieslachterij


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 16-05-2006 18:07 by ElitE Wijzig reactieProfiel van ElitEQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/brambeer/

quote:
Op 16 mei 2006 16:01 schreef Krijst het volgende:
Er is voor mij een duidelijk verschil tussen het toebrengen van leed (het opsluiten van een kat in een hokje) en het onthouden van voedsel voor een organisme dat in zijn eigen behoefte zou moeten voorzien. Ik voel me niet verantwoordelijk voor een organisme (wat dat ook moge zijn) dat niet gebruikt wordt door mensen. Dat zou voor God spelen zijn. Een kat is het slachtoffer van menselijk handelen, en daar mag ik mij, binnen mijn ethisch systeem, mee bemoeien. Daarbuiten moet ik mijn handen af houden. Vind ik.

daar heb je gelijk in, maar door dat hokje neem je gigantisch veel stress qua voedsel en bedreigende omgeving af. in de plaats zou misschien een beetje bewegings vrijheid afgenomen worden, dus het beestje heeft in beide gevallen stress, maar beetje stress is dan ook gezond.

kom eens met bewijzen dat reptielen/spinnen daadwerkelijk last hebben van hun gevangenschap, bijvoorbeeld vergroeiingen, lusteloosheid enz.

veel reptielen kiezen er zelf voor een jaar lang stil op een plekje in een holletje te liggen bijvoorbeeld. Lichamelijk zullen ze er niet veel last van hebben denkik. emotioneel weten wij helemaal niets van af bij die dieren, dus kunnen we vrijwel niets zeggen of ze er last van hebben of juist niet.

trouwens vega kattenvoer is dierenmishandeling, katten zijn echte carnivoren met een kort spijsverteringstelsel en zijn niet in staat planten snel genoeg te verteren. bovendien is de voedingswaarde waarschijnlijk niet in balans.
als jij je kat naar buiten laat dan slacht hij nog best veel beestjes af, en omdat jij hem eten geeft eet hij niet eens zoveel van dat beestje.




♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


Krijst
Usericon van Krijst
Posted 16-05-2006 18:18 by Krijst Wijzig reactieProfiel van KrijstQuote dit bericht

quote:
Op 16 mei 2006 18:07 schreef ElitE het volgende:
daar heb je gelijk in, maar door dat hokje neem je gigantisch veel stress qua voedsel en bedreigende omgeving af. in de plaats zou misschien een beetje bewegings vrijheid afgenomen worden, dus het beestje heeft in beide gevallen stress, maar beetje stress is dan ook gezond.

kom eens met bewijzen dat reptielen/spinnen daadwerkelijk last hebben van hun gevangenschap, bijvoorbeeld vergroeiingen, lusteloosheid enz.


Volgens mij houdt jij die dieren, en dus vind ik dat jij moet aantonen dat zij er geen last van hebben. Nu draai je de zaken om.

quote:
Op 16 mei 2006 18:07 schreef ElitE het volgende:veel reptielen kiezen er zelf voor een jaar lang stil op een plekje in een holletje te liggen bijvoorbeeld.


Als jij je hele leven er voor kiest in een huis te zitten en niet naar buiten te gaan, maakt het dan uit of je de deur zelf open kan maken of dat iemand anders de sleutel in zijn bezit houdt? Volgens mij maakt dat uit.

quote:
Op 16 mei 2006 18:07 schreef ElitE het volgende:Lichamelijk zullen ze er niet veel last van hebben denkik. emotioneel weten wij helemaal niets van af bij die dieren, dus kunnen we vrijwel niets zeggen of ze er last van hebben of juist niet.


Als je het niet weet, waarom ga je er dan toch vanuit dat ze er geen last van hebben?
Het zou gek zijn als ik jou een klap op je kop zou geven, met als reden dat ik niet zeker kan weten dat je er echt last van hebt (dat kan ik nooit zeker weten volgens mij)

quote:
Op 16 mei 2006 18:07 schreef ElitE het volgende:trouwens vega kattenvoer is dierenmishandeling, katten zijn echte carnivoren met een kort spijsverteringstelsel en zijn niet in staat planten snel genoeg te verteren. bovendien is de voedingswaarde waarschijnlijk niet in balans.
als jij je kat naar buiten laat dan slacht hij nog best veel beestjes af, en omdat jij hem eten geeft eet hij niet eens zoveel van dat beestje.



Het is uitgebalanceerd voer. Er is niet-dierlijke taurine aan toegevoegd, iets dat normaal alleen in vlees zit. Het voer dat andere mensen aan hun katten geven lijkt ook in de verste verte niet op wat een wilde kat zou eten.
Dat mijn kat buiten andere beesten eet, maakt me geen hol uit. De dood van dieren op zich maakt me geen reet uit. Het gaat om de manier waarop en nog veel belangrijker: om het leven wat er aan vooraf is gegaan.


The Fist in the Face of god


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 16-05-2006 18:37 by ElitE Wijzig reactieProfiel van ElitEQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/brambeer/

quote:
Op 16 mei 2006 18:18 schreef Krijst het volgende:
Volgens mij houdt jij die dieren, en dus vind ik dat jij moet aantonen dat zij er geen last van hebben. Nu draai je de zaken om.


ik heb alleen een hond en ben niet echt van plan die beesten te houden aangezien het erg moeilijk is en ik er dus veel tijd in moet gaan steken.

quote:
Als jij je hele leven er voor kiest in een huis te zitten en niet naar buiten te gaan, maakt het dan uit of je de deur zelf open kan maken of dat iemand anders de sleutel in zijn bezit houdt? Volgens mij maakt dat uit.

dat klopt zeker, maar voor een actiever beest(vogel enzo) zou het dus eerder zieliger zijn, omdat ze erg vaak gebruik maken van de gelegenheid.


quote:
Als je het niet weet, waarom ga je er dan toch vanuit dat ze er geen last van hebben?
Het zou gek zijn als ik jou een klap op je kop zou geven, met als reden dat ik niet zeker kan weten dat je er echt last van hebt (dat kan ik nooit zeker weten volgens mij)

Ik weet het ook niet zeker, en geef dat ook niet toe. Ik wou alleen de andere kant laten zien van gevangenschap.

jij kan ook niet zeker weten of die dieren er last van hebben maar je trekt zelf ook die conclusies



quote:
Het is uitgebalanceerd voer. Er is niet-dierlijke taurine aan toegevoegd, iets dat normaal alleen in vlees zit. Het voer dat andere mensen aan hun katten geven lijkt ook in de verste verte niet op wat een wilde kat zou eten.
Dat mijn kat buiten andere beesten eet, maakt me geen hol uit. De dood van dieren op zich maakt me geen reet uit. Het gaat om de manier waarop en nog veel belangrijker: om het leven wat er aan vooraf is gegaan.

er zitten wel meer stofjes in vlees die wij ook niet echt kennen dus uitgebalanceerd gaat ook niet echt op, maarja gewoon katten voer is dat ook. en volgens mij zitten er veel slachtresten van dieren in die wou gebruiken voor consumptie, dus beesten zouden toch al dood gaan, alleen nu efficienter gebruikt.

Heb jij weleens een kat een muis zien vangen en opeten, dit is verschrikkelijk sadistiesch, mijn kat speelt er ongeveer een half uur mee en kijkt hoe het muisje langzaamaan doodgaat. dus manier van slachten zou ik niet snel gebruiken.

ik zou zelf graag een keer willen zien hoe het echt te werk gaat in de bioindustrie want 99% van de mensen heeft het nooit echt van dichtbij gezien, en dat ze in hokjes zitten wil alweer niet zeggen dat ze het slechter hebben, zoals ik al eerder zei de natuurlijke stress vervalt maar er komt wel hokjes stress bij.

[Dit bericht is gewijzigd door ElitE op 16-05-2006 18:39]


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


SadistikFuk
Boze Meneer
Usericon van SadistikFuk
Posted 20-05-2006 12:23 by SadistikFuk Wijzig reactieProfiel van SadistikFukQuote dit bericht

quote:
Op 7 mei 2006 13:47 schreef Krijst het volgende:
En zeggen dat die beesten 'echt lief' zijn, slaat helemaal nergens op. De beesten geven geen moer om je.




quote:
Op 16 mei 2006 18:18 schreef Krijst het volgende:
Volgens mij houdt jij die dieren, en dus vind ik dat jij moet aantonen dat zij er geen last van hebben. Nu draai je de zaken om.



Eerste opmerking over emoties van reptielen/slangen/spinnen etc komt van jou hoor broeder Krijst.
Dus de taak aan jou om je stelling te onderbouwen
En ga nou niet als Heiden doen in het holocaust topic


Krijst
Usericon van Krijst
Posted 27-05-2006 1:40 by Krijst Wijzig reactieProfiel van KrijstQuote dit bericht

quote:
Op 20 mei 2006 12:23 schreef SadistikFuk het volgende:
Eerste opmerking over emoties van reptielen/slangen/spinnen etc komt van jou hoor broeder Krijst.
Dus de taak aan jou om je stelling te onderbouwen
En ga nou niet als Heiden doen in het holocaust topic


Je hebt het niet begrepen.


The Fist in the Face of god


SadistikFuk
Boze Meneer
Usericon van SadistikFuk
Posted 28-05-2006 21:36 by SadistikFuk Wijzig reactieProfiel van SadistikFukQuote dit bericht

En jij geeft geen antwoord

Even snel een filmpje gemaakt van een kleine vogelspin (Ephebopus cyanognathus) die een kakkerlak (Blaptica dubia) vangt

Enjoy!
http://media.putfile.com/Ephebopus-cyanognathus-vs-Blaptica-dubia



ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 29-05-2006 0:21 by ElitE Wijzig reactieProfiel van ElitEQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/brambeer/

wow gaaf

hmm bij het zien van deze spin heb ik niet snel het gevoel alsof hij ooit last zal ondervinden dat hij in een klein hokje leeft.


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


SadistikFuk
Boze Meneer
Usericon van SadistikFuk
Posted 09-06-2006 0:00 by SadistikFuk Wijzig reactieProfiel van SadistikFukQuote dit bericht

quote:
Op 10 mei 2006 0:07 schreef SadistikFuk het volgende:
Spiderporn

Man benaderd het vrouwtje
[*img]http://img441.imageshack.us/img441/3231/img19431of.jpg[/img]

Begint te trommelen en probeert de vrouw in positie te brengen
[*img]http://img283.imageshack.us/img283/1904/img19455oh.jpg[/img]

Probeert nog iets harder

[*img]http://img283.imageshack.us/img283/6604/img19466sn.jpg[/img]

Oeeh that feels nice!
[*img]http://img441.imageshack.us/img441/9458/img19485zk.jpg[/img]



En hier het vervolg!!





Cpt.Chaos
No antivenom available...
Usericon van Cpt.Chaos
Posted 09-06-2006 15:22 by Cpt.Chaos Wijzig reactieProfiel van Cpt.ChaosQuote dit berichthttp://www.chaos.antisociaal.nl

mooi mijn orginele topic nog steeds in leven... kewl... heheheh...







dit is mijn laatste aanwinst (een slang die absoluut niet voor beginners is weg gelegd en ook zeker niet aan te raden is aan iedereen. bij dit diertje komt een hele berg verantwoordelijkheid kijken en kennis. het gaat hier dan ook om een gifslang (ow jee nu ga ik vast helemaal wat over me heen krijgen). overigens ben ik voor regelgeving omtrent het houden van gevaarlijke dieren. helaas schort het daar aan in Nederland.

en om even op te hele discussie in te haken over wel of niet zielig in een hokje...

Naar mijn mening zijn de meeste reptielen en andere diertjes die in een terrarium horen een beter huisdier dan katten en honden. simpelweg omdat als je een goed terrarium maakt wat een afspiegeling is van hun habitat je aan alle eisen voldoet. uiteraard moet een terrarium ook een goede maat hebben en vooral niet te klein zijn. Door een gedegen studie van het dier en verdieping in hun habitat kun je ze zeer goed houden. zelf ben ik ongeveer 10 jaar al bezig met reptielen (voornamelijk slangen, en ja slangen zijn ook reptielen hehehe).

helaas zie je ook in deze groep mensen grofweg een twee deling. mensen die het stoer vinden en zoveel mogelijk dieren willen hebben en zo weet ik niet wat mogelijk (de cowboys)

en je hebt mensen waar ik mezelf ook bij zie die gewoon uit pure fasinatie eraan zijn begonnen en ook daadwerkelijk bezig zijn met het steeds verder ontwikkelene van hun ideeen en nieuwe manieren verzinnen om het habitat na te bootsen.

uiteraard geef ik vlot toe dat het egoistisch is om dieren op te sluiten in een klein hokje maar een slang in een terrarium opsluiten is vele malen 'humaner' als een hond in een huis. simpelweg omdat de meeste slangen gewoonweg niet zoveel ruimte nodig hebben. dat is inmiddels al diverse malen wetenschappelijk onderzocht en een feit bevonden.

overigens krijgen mijn slangen allemaal gewoon muizen en dergelijke. heel natuurlijk, zoals in het eggie en geen substitute vega shit... dat eet ik zelf wel .. want dat je dieren opdringen vind ik pas egoisme. (er lopen hier ook 2 katten rond en ook die krijgen lekker gewoon normaal voer).

overigens om terug te komen op gifslangen. momenteel zijn we bezig om eindelijk een vereniging op te richten om zo de veiligheid en kwaliteit van het houden van gifslangen naar een hoger niveau te kunnen krijgen. mocht iemand geinteresseerd zijn, bp of mail me gerust.


if testing is the art of finding bugs, programming must be the art of inserting them


Smoochy
raar maar waar
Usericon van Smoochy
Posted 11-06-2006 20:27 by Smoochy Wijzig reactieProfiel van SmoochyQuote dit bericht

Is het dan zo dat je bij gifslangen een speciaal certificaat moet hebben zoals je ook bij Kameleonen moet hebben?


SUPPORT YOUR LOCAL SERIAL KILLER.


varanus
HUISKAMERHOOLIGAN
Usericon van varanus
Posted 11-06-2006 20:49 by varanus (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van varanusQuote dit bericht

quote:
Op 11 juni 2006 20:27 schreef Smoochy het volgende:
Is het dan zo dat je bij gifslangen een speciaal certificaat moet hebben zoals je ook bij Kameleonen moet hebben?


Huh?



Iedere mongool kan ratelslangen, cobra's en mambas aanschaffen in Nederland.

Edit: Helaas....

[Dit bericht is gewijzigd door varanus op 11-06-2006 20:50]


spelfout weggehaald...


varanus
HUISKAMERHOOLIGAN
Usericon van varanus
Posted 11-06-2006 20:53 by varanus (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van varanusQuote dit bericht

Cpt Chaos: Richard Mastenbroek heeft enkele jaren terug een poging gedaan om een gifslangenwerkgroep onder naam van Lacerta op te richten. Liep op niks uit..
*ben voornaam even kwijt* Hennekes heeft dit ook geprobeerd, is volgens mij ook op niks uitgelopen. Ik hoop dat het nu wel een keer lukt dan. Succes in iedergeval


spelfout weggehaald...


Dit topic is 22 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22
Index / Algemeen Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen