IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Algemeen Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 9 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9
Auteur:
Topic : Hoe ziet je kamer eruit en/of werkruimte kantoor etc deel 2 Vorige pagina | Volgende pagina
rotor
Usericon van rotor
Posted 02-12-2010 14:45 by rotor Wijzig reactieProfiel van rotorQuote dit bericht

Bij deze mijn lab annex kantoor:








Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 02-12-2010 14:50 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

Lol, rotzooi overtreffende trap


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 02-12-2010 14:51 by ElitE Wijzig reactieProfiel van ElitEQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/brambeer/

hehe zoals het hoort bedolven onder de apparatuur, wel jammer dat je geen raam hebt, juist in een klein hokje als dat wel fijn natuurlijk.


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 02-12-2010 14:52 by ElitE Wijzig reactieProfiel van ElitEQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/brambeer/

quote:
Op 2 december 2010 14:50 schreef Jenje het volgende:
Lol, rotzooi overtreffende trap


Even normaal doen tegenover degelijke laboratoriumspullen!


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


rotor
Usericon van rotor
Posted 02-12-2010 15:22 by rotor Wijzig reactieProfiel van rotorQuote dit bericht

Ja, in het hele gebouwtje zitten weinig ramen; het is een soort bunkertje geweest (granatenvullerij om precies te zijn). Gelukkig kan in veel van de grote gebouwen erom heen terecht om te lezen en te schrijven en gelukkig lopen daar veel meiden rond, want uni.

Afgezien van die kartonnen dozen is het er hartstikke netjes toch? Bedenkt wel dat schoonmaaksters er niet mogen komen en ik moet natuurlijk wel bij de snoertjes kunnen hè.
Oh, over degelijke labaratoriumspullen gesproken, check het x-ray scannertje onderaan de derde foto, door m'n voorganger gemaakt.


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 02-12-2010 15:26 by ElitE Wijzig reactieProfiel van ElitEQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/brambeer/

hehe ik ken het

Wow vet, daar moet je dan zeker een gammastralingsbron inzetten?


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


Nimbus
Usericon van Nimbus
Posted 02-12-2010 15:55 by Nimbus Wijzig reactieProfiel van NimbusQuote dit bericht

Vette Fluke.


rotor
Usericon van rotor
Posted 02-12-2010 15:55 by rotor Wijzig reactieProfiel van rotorQuote dit bericht

Ja, die bron zit er permanent in, Am-241.


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 02-12-2010 16:00 by ElitE Wijzig reactieProfiel van ElitEQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/brambeer/

hehe dat is niet iets wat je zomaar op straat vind.

Wel gaaf, ik ken iemand die foto's maakt via ultrasoon en radioactieve bronnen van metaalwerk zoals verse lassen enzo in de grove industie ook leuk werk!


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


Nimbus
Usericon van Nimbus
Posted 02-12-2010 16:04 by Nimbus Wijzig reactieProfiel van NimbusQuote dit bericht

Die zadelkrukjes zijn trouwens ook erg fijn.


rotor
Usericon van rotor
Posted 02-12-2010 16:12 by rotor Wijzig reactieProfiel van rotorQuote dit bericht

@Elite, ik werk ook met ultrasone signalen; zoek de 4 sensors!
Die Flukes zijn idd ideaal!


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 02-12-2010 16:26 by ElitE Wijzig reactieProfiel van ElitEQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/brambeer/

Gevonden!




Ik zie er wel 1 zitten in dat witte apparaat met de plank ertussen.

Wat voor onderzoek doe je dan eigenlijk?


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


Schaffelaer
many miles from Spancil Hill
Usericon van Schaffelaer
Posted 02-12-2010 21:11 by Schaffelaer Wijzig reactieProfiel van SchaffelaerQuote dit bericht

quote:
Op 2 december 2010 14:45 schreef rotor het volgende:
Bij deze mijn lab annex kantoor:








Gek op labs! Hier zijn de mijne:





Dear dirty delightful old drunken old days


De Tegenpartij
Usericon van De Tegenpartij
Posted 02-12-2010 21:22 by De Tegenpartij Wijzig reactieProfiel van De TegenpartijQuote dit berichthttp://www.judgementday.nl

Kost dat tegenwoordig, XTC?

Het episch centrum (pc/zooi kamer) van de tegenpartij/psycho pippi:




Opname pc ed:






Wat consoles en enzo:








En dat, als ik 'em dan in m'n mond stop en ik bijt, doorbijt, dattie dan zo ineens bwehlehlee whe. Zo loopt, in m'n mond. Dus dat het nat wordt en zoet, in m'n mond. Dát wil ik.


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 03-12-2010 0:18 by ElitE Wijzig reactieProfiel van ElitEQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/brambeer/

quote:
Op 2 december 2010 21:11 schreef Schaffelaer het volgende:
Gek op labs! Hier zijn de mijne:






De zoektocht naar het ideale bakkie koffie?

[Dit bericht is gewijzigd door ElitE op 03-12-2010 0:18]


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


rotor
Usericon van rotor
Posted 03-12-2010 11:55 by rotor Wijzig reactieProfiel van rotorQuote dit bericht

quote:
Op 2 december 2010 16:26 schreef ElitE het volgende:
Wat voor onderzoek doe je dan eigenlijk?

De korte versie: Ik ontwikkel meet- en monitoringsystemen voor de houtverwerkende industrie.

En een lange, omdat ik kan het niet laten.
Door middel van ultrasound, RFIR-radar, gamma ray, electrical impedance spectroscopy etc. probeer ik bijv het voorkomen van onzichtbare scheuren in de kern, de dikte en verloop jaarringen, het vochtgehalte, elasticiteit/sterkte etc. etc. te bepalen.
Moderne houtzagerijen, triplex/MDF/spaanplaat fabrieken, kozijnen/meubelfabrieken, bio-energie centrales etc. draaien in hoog tempo dus dit alles moet worden gemeten terwijl het hout voorbijvliegt op een lopende band. Om te beginnen wordt elk stammetje gescand (gamma ray en/of laser) om te bepalen hoe deze het meest efficient gezaagd kan worden... -tig bewerkingsstappen en dus -tig metingen later wordt elke triplex plaat ultrasoon gescand om te checken of er wel genoeg lijm tussen de lagen zit etc. etc.
Veel labwerk dus in het begin, maar we (m'n collega en ik) hebben ook drie prototypes in fabrieken staan en wat betreft het wetenschappelijke deel probeer ik me wat op te trekken aan de rest van de faculteit, die vooral met medische observatietechnieken werkt.

Ik ben ook veel in het witte gebouw rechts van het meer te vinden want daar staat van 8:00 tot 22:00 de sauna aan,is een fitnesszaal voor personeel en m'n drumstel staat in de kelder. Vrije werktijden FTW.


rotor
Usericon van rotor
Posted 03-12-2010 12:21 by rotor Wijzig reactieProfiel van rotorQuote dit bericht

@Schaffelaer en Tegenpartij.
Wat voor onderzoek doe jij eigenlijk, Schaffelaer?

Wel jammer dat al die consoles niet speelbaar opgesteld staan, dat zou pas echt een gezellig oerwoud van snoertjes worden, hehe.


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 03-12-2010 12:23 by bastianus Wijzig reactieProfiel van bastianusQuote dit bericht

quote:
Op 3 december 2010 11:55 schreef rotor het volgende:
De korte versie: Ik ontwikkel meet- en monitoringsystemen voor de houtverwerkende industrie.

En een lange, omdat ik kan het niet laten.
Door middel van ultrasound, RFIR-radar, gamma ray, electrical impedance spectroscopy etc. probeer ik bijv het voorkomen van onzichtbare scheuren in de kern, de dikte en verloop jaarringen, het vochtgehalte, elasticiteit/sterkte etc. etc. te bepalen.
Moderne houtzagerijen, triplex/MDF/spaanplaat fabrieken, kozijnen/meubelfabrieken, bio-energie centrales etc. draaien in hoog tempo dus dit alles moet worden gemeten terwijl het hout voorbijvliegt op een lopende band. Om te beginnen wordt elk stammetje gescand (gamma ray en/of laser) om te bepalen hoe deze het meest efficient gezaagd kan worden... -tig bewerkingsstappen en dus -tig metingen later wordt elke triplex plaat ultrasoon gescand om te checken of er wel genoeg lijm tussen de lagen zit etc. etc.
Veel labwerk dus in het begin, maar we (m'n collega en ik) hebben ook drie prototypes in fabrieken staan en wat betreft het wetenschappelijke deel probeer ik me wat op te trekken aan de rest van de faculteit, die vooral met medische observatietechnieken werkt.

Ik ben ook veel in het witte gebouw rechts van het meer te vinden want daar staat van 8:00 tot 22:00 de sauna aan,is een fitnesszaal voor personeel en m'n drumstel staat in de kelder. Vrije werktijden FTW.
Is dat rendabel, zulk duur en technisch hoogstaand onderzoek voor zoiets? Werkt dat beter dan gewoon de trial- en errormethode?


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


MR. N
Envy is the ulcer of the soul.
Usericon van MR. N
Posted 03-12-2010 12:25 by MR. N Wijzig reactieProfiel van MR. NQuote dit berichthttp://www.herrierecordsinc,com

quote:
Op 3 december 2010 12:23 schreef bastianus het volgende:
Is dat rendabel, zulk duur en technisch hoogstaand onderzoek voor zoiets? Werkt dat beter dan gewoon de trial- en errormethode?


Weet jij wat hout kost tegenwoordig?


Boeiender


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 03-12-2010 12:27 by bastianus Wijzig reactieProfiel van bastianusQuote dit bericht

quote:
Op 3 december 2010 12:25 schreef MR. N het volgende:
Weet jij wat hout kost tegenwoordig?
Nee. Ben al een tijdje uit de bosbouw, en heb een metalen schuur gemaakt achter mijn huis.


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


MR. N
Envy is the ulcer of the soul.
Usericon van MR. N
Posted 03-12-2010 12:29 by MR. N Wijzig reactieProfiel van MR. NQuote dit berichthttp://www.herrierecordsinc,com

quote:
Op 3 december 2010 12:27 schreef bastianus het volgende:
Nee. Ben al een tijdje uit de bosbouw, en heb een metalen schuur gemaakt achter mijn huis.


Volgens mij is de houtprijs behoorlijk hoog. En trail & error is niet erg wenselijk bij veel toepassingen van hout.


Boeiender


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 03-12-2010 12:38 by bastianus Wijzig reactieProfiel van bastianusQuote dit bericht

Het lab van Schaffelaer lijkt trouwens behoorlijk op dat van Dexter.


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 03-12-2010 12:47 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

Vermoed dat het vanuit milieu en duurzaamheidsaspecten ook niet te verkopen is om trial and error te werken in de bosbouw.


Nimbus
Usericon van Nimbus
Posted 03-12-2010 13:36 by Nimbus Wijzig reactieProfiel van NimbusQuote dit bericht

quote:
Op 3 december 2010 11:55 schreef rotor het volgende:
De korte versie: Ik ontwikkel meet- en monitoringsystemen voor de houtverwerkende industrie.

En een lange, omdat ik kan het niet laten.
Door middel van ultrasound, RFIR-radar, gamma ray, electrical impedance spectroscopy etc. probeer ik bijv het voorkomen van onzichtbare scheuren in de kern, de dikte en verloop jaarringen, het vochtgehalte, elasticiteit/sterkte etc. etc. te bepalen.
Moderne houtzagerijen, triplex/MDF/spaanplaat fabrieken, kozijnen/meubelfabrieken, bio-energie centrales etc. draaien in hoog tempo dus dit alles moet worden gemeten terwijl het hout voorbijvliegt op een lopende band. Om te beginnen wordt elk stammetje gescand (gamma ray en/of laser) om te bepalen hoe deze het meest efficient gezaagd kan worden... -tig bewerkingsstappen en dus -tig metingen later wordt elke triplex plaat ultrasoon gescand om te checken of er wel genoeg lijm tussen de lagen zit etc. etc.
Veel labwerk dus in het begin, maar we (m'n collega en ik) hebben ook drie prototypes in fabrieken staan en wat betreft het wetenschappelijke deel probeer ik me wat op te trekken aan de rest van de faculteit, die vooral met medische observatietechnieken werkt.



De rest zit een beetje mensen te scannen, gooi jij er even een stukje hout in.

quote:

Ik ben ook veel in het witte gebouw rechts van het meer te vinden want daar staat van 8:00 tot 22:00 de sauna aan,is een fitnesszaal voor personeel en m'n drumstel staat in de kelder. Vrije werktijden FTW.


Dat is erg fijn, was ook erg blij dat ze bij het bedrijf waar ik afgestudeerd heb ook zo flexibel waren.


rotor
Usericon van rotor
Posted 03-12-2010 14:14 by rotor Wijzig reactieProfiel van rotorQuote dit bericht

quote:
Op 3 december 2010 12:23 schreef bastianus het volgende:
Is dat rendabel, zulk duur en technisch hoogstaand onderzoek voor zoiets? Werkt dat beter dan gewoon de trial- en errormethode?
Hehe, ja onvoorstelbaar hè, maar om het even in perspectief te zetten... We hebben het hier wel over een sector die alleen al vanuit Finland jaarlijks voor ~10 miljard Euro exporteert. Bovendien is een groot deel van de Zweedse/Noorse/Oostenrijkse zagerijen in Finse handen evenals een groot deel van de papierfabrieken wereldwijd. Veel bedrijven dus die allemaal 24/7, elke seconde een stammetje verwerken en een paar honderd man personeel in dienst hebben.

Af-en-toe een plankje zagen in Schrubbeveen gaat nog wel ahv. trial en error maar als je spaanplaat, MDF, OSB, multiplex wilt maken of balken voor grote houten bruggen en dat allemaal KOMO gecertificeerd etc...


Dit topic is 9 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9
Index / Algemeen Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen