|
Dit topic is 15 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 | ||||
Auteur: |
|
|
Erg fijn om zoveel positieve reacties te lezen! Dank! Upon the wooden stake... |
|
Het nieuwe album is weer erg goed geworden! Zijn er trouwens al plannen voor het laten drukken van t-shirts? Zo ja, dan kan je meld ik mij daar alvast voor aan! |
|
Morgen het album even scoren in Baroeg |
|
quote: quote: Dat heb je in 4 minuten geconstateerd? Knap hoor! Op 24 november 2016 16:00 schreef F.Jacobse het volgende: Ik vind het veels te plat. |
|
|
|
quote: Haha, held! Op 26 mei 2011 23:34 schreef Pit Beast het volgende: "Sonic titan kan hier wel steeds de held uithangen maar ook voor hem is er ooit een gevalletje wrong time wrong place." |
|
quote: ...the thin texture between wrong and right, mostly broken by those who saw the light... |
|
Hij is mooi. |
|
Vooral de laatste drie nummers vind ik mooi. |
|
Dat heb ik nu ook, maar dat is misschien omdat ik die eerste twee al zo vaak gedraaid heb. |
|
Heb het album nu ongeveer 4 keer beluisterd en voor die tijd geen van de nummers gehoord. Persoonlijk vind ik momenteel nummer 1 erg sterk. Maar sowieso de hele plaat is erg lekker. Alleen het begin van de cd (dus ook track 1, doh) klinkt me een beetje vreemd in de oren. Bedoel de eerste noot, die lijkt een beetje vreemd te beginnen. Kan het niet beter omschrijven dan dit. Maar nogmaals, puik plaatje! Op je knie en pijp voor genade! |
|
Moet even wennen aan die Nederlandse teksten + cleane vocalen op die doom muziek, maar het klinkt zeker niet verkeerd. [Dit bericht is gewijzigd door ColdheartMinor op 06-11-2010 16:31] |
|
Ik snap persoonlijk niet zo goed waarom men dit zo ontzettend geweldig vindt. De band speelt zeer vlakke standaard romantische death/doom waarbij werkelijk elke riff, drumpatroon en zanglijn al wel eens eerder is gedaan. Kruis Swallow The Sun, Draconian, Katatonia en nog wat bands met zo'n typische noordelijk glibbergeluid en je hebt Akelei. Toegegeven, voor een beginnend bandje is het niet slecht en prima uitgevoerd en maar echt iets toevoegen doet het niet. Op 24 november 2016 16:00 schreef F.Jacobse het volgende: Ik vind het veels te plat. |
|
LOL In elke stijl is elke riff en elke zanglijn al eens gebruikt, Akelei weet een goede combo te maken tussen verschillende zaken. Uit komend op iets erg sterks en origineels. Maar als veel mensen het mooi vinden moet jij het gewoon niks vinden he, geeft niet |
|
quote: Het is juist verre van origineel. Het mist heel erg een eigen smoel en dat is jammer. Nou is dat bij dit type doom metal ook best lastig, dat snap ik, maar toch. quote: Dat is natuurlijk volstrekte onzin. Op 24 november 2016 16:00 schreef F.Jacobse het volgende: Ik vind het veels te plat. |
|
quote: cd net gestart op een reguliere cd speler en dan doet dit probleem zich niet voor. Denk dat het aan de PS3 ligt waarop ik eerder de cd afspeelde. Op je knie en pijp voor genade! |
|
naar mijn mening brengt Akelei een erg mooi werkje voornamelijk de cleane nederlandstalige teksten bieden IMO een meerwaarde het instrumentale nummer vind ik prachtig (en goed geplaatst, net na "De zwaarte") het Duett is naar mijn mening prachtig of het geheel al dan niet origineel is? welke muziek is dit de dag van vandaag nog wel? het is in elk geval goed uitgevoerd en de sfeer zit naar mijn mening erg goed dat deze cd nog maar hun eerste album is (op de demo en single na) bewijst IMO enkel dat ze veel tallent hebben |
|
quote: Heb het album al een aantal keer beluisterd bij een kennis Maar bedankt voor de kennisgeving hoor. Toch jammer dat Dwaaluue het niet gered heeft op het album, maar begrijpelijk dat hij apart gereleased is. [Dit bericht is gewijzigd door Svartekunst op 06-11-2010 23:51] |
|
quote: Dat jij niet niet zo veel van deze band moet hebben heb je in de now-playing topics wel duidelijk gemaakt. Ik vind, met name door het gegeven dat deze band het heeft aangedurfd om in het Nederlands te zingen, een heel eigen sound heeft ontwikkeld en deze hebben ze met deze eerste full length alleen maar versterkt. Daarnaast vind ik "zeer vlakke standaard romantische death/doom" en "glibbergeluid" behoorlijk kort door de bocht. Ten slotte vind ik het argument "het voegt niks toe" wederom zinloos. Er is ook zoiets als een gevoel, een emotie die een band bij je oproept. Dan kan die ene riff, dat ene drumpatroon nog zo vaak eerder gedaan zijn, de uitvoering is nooit hetzelfde, ik vind dit De Zwaarte Van het Doorstane een enorme frisse wind, klasse. Met name Meer Dan Je Ziet geeft me enorm de kriebels, prachtig. ...the thin texture between wrong and right, mostly broken by those who saw the light... |
|
Mhm, niet alleen tekstueel, maar ook de klank van de stem. Dat is voor mij echt een meerwaarde. Het verhoogt voor mij de gevoelswaarde van de muziek. Heerlijk om bij weg te dromen. |
|
quote: Helaas vind ik dat live (nog) niet zo. De CD is echter erg mooi! |
|
Gisteren in Baroeg de nieuwe cd gekocht en draait nu zijn eerste rondje. Gaaf optreden gisteren ook! |
|
Bedankt voor de mooie reacties allemaal! Dat het begin van de cd raar klinkt had ik nog niet gehoord, heb hem zelf thuis alleen nog maar op de cd-speler gedraaid en daar klinkt het prima. Ook tijdens het werk in de auto klonk het goed. Hopelijk ligt dat aan je Playstation(?), daar heb ik verder geen verstand van helaas. Ben zelf ook nog niet tevreden over mijn stemgeluid bij optredens. Gisteren kwam daar bij dat er totaal geen galm of delay over de zang stond. Niet dat dat een vereiste is maar het hoort een beetje bij ons bandgeluid. Al met al toch lekker gespeeld, het geluid stond verder ook goed |
|
Ik heb een mailtje gestuurd. |
Dit topic is 15 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 |
Index / Heavy Metal | Vorige pagina | Volgende pagina |